satelit Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 Buna seara, Am un hidrofor la care sa ars motorul si as vrea sa incerc sa-l bobinez. Puterea motorului este de 1100w, si este bobinat cu sarma de aluminiu. As vrea sa bobinez motorul cu sarma din cupru dar trebuie sa desfac bobinele vechi (cate una din fiecare ,principala si ajutatoare) , sa numar spirele si sa-i masor diametrul bobinei, apoi sa construiesc un cadru din lemn pentru bobinaj Va rog sa-mi spuneti cum as putea sa desfac o bobina intreaga deoarece tot statorul a fost impregnat cu lac. Multumesc anticipat Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 Il bagi in priza fara rotor si stai cu ochii pe el ca pe butelie. Grig Link spre comentariu
vergil Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 (editat) Daca nu merge cum a zis colegu , suflanta cu aer cald , sau la aragaz , in cuptor (face gaze).Nu il incalzesti ca sa ia foc. Editat Februarie 22, 2016 de vergil Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 (editat) Nu ai nevoie sa scoti o bobina intreaga ca sa numeri spirele;doar trebuie sectionat bobinajul intr-o zona accesibila si numeri capetele de sarma...nu e greu.Apoi ca sa scoti sarma din crestaturi te folosesti de o tija din metal pe care o bati cu ciocanul in crestatura, ca sa impinga sarma afara(pentru ficare bobina in parte);daca scoti partea din mijloc, restul sarmei ramase cedeaza foarte usor dupa aceea.Necesarul de cupru pentru rebobinare il aflii dupa ce cantaresti sarma originala din aluminiu.Daca ai avut sa zicem 1kg de aluminiu vei folosii 600~620 grame de sarma din cupru pentru rebobinare. Editat Februarie 22, 2016 de Vizitator Link spre comentariu
Florinel TV Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 eu zic ca nu se merita ca nu o sa tina rebobinat Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 Nu ai nevoie sa scoti o bobina intreaga ca sa numeri spirele;doar trebuie sectionat bobinajul intr-o zona accesibila si numeri capetele de sarma...nu e greu.Apoi ca sa scoti sarma din crestaturi te folosesti de o tija din metal pe care o bati cu ciocanul in crestatura, ca sa impinga sarma afara(pentru ficare bobina in parte);daca scoti partea din mijloc, restul sarmei ramase cedeaza foarte usor dupa aceea.Necesarul de cupru pentru rebobinare il aflii dupa ce cantaresti sarma originala din aluminiu.Daca ai avut sa zicem 1kg de aluminiu vei folosii 600~620 grame de sarma din cupru pentru rebobinare. Un calcul relativ eronat. Cuprul este mai greu decat aluminiul, si daca vrei sa aiba o viata lunga, se vor folosi aceleasi sectiuni. Chiar daca in cazul cuprului se poate micsora sectiunea firului, eu personal le rebobinez cu aceeasi sectiune pe care a avut-o si pe aluminu, caz in care stiu sigur ca acel motor nu se va mai intoarce la rebobinat. Un astfel de motor merita rebobinat, parerea mea strict personala : un upgrade major, altfel va duceti in targ, va luati unul nou, si intr-un an-doi problema se repeta. 1 Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 Nu uita sa verifici etansarea hidro care poate sa fi cedat Motorul merita rebobinat 100% Link spre comentariu
adydep Postat Februarie 22, 2016 Partajează Postat Februarie 22, 2016 Motorul ala rebobinat cu sarma de CuEm,bobinajul legat frumos si lacuit bine,v-a fi mult mai bun decat a fost initial.Sarma e groasa,deci nu pune probleme deosebite;se bobineaza usor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2016 Partajează Postat Februarie 23, 2016 Ptr. daniel_88, este adevarat ca asa se face daca vrei sa ai un motor pe viata,dar cei mai multi bobinatori prefera sa faca echivalarea intre aluminiu si cupru pentru ca fac economie de cupru, iar sectiunea mai redusa la cupru ajuta la introducerea spirelor in crestaturi mai usor.Interesant ca bobinaj de aluminiu am intalnit si in electromotorul de pornire de la Audi100 din 1980(statorul era bobinat cu platbanda de Al),deci pe vremea cand credeam ca cuprul este peste tot!!!Dar ca motorul sa tina dupa dupa rebobinare trebuie schimbat si condesatorul de pornire,eu recomand sa fie facuta o baterie de condesatori romanesti de 3,75uF/380v~din cei care se foloseau in lampile cu neon mai demult. Link spre comentariu
satelit Postat Februarie 23, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2016 In primul rand multumesc pentru ajutor, 1. daca rebobinez motorul cu sarma de cupru de acelas diametru cu cea de aluminiu cred ca-mi va creste consumul electric deoarece bobina de cupru va avea conductivitate electrica mai mare (rezistenta electrica mai mica) decat cea de aluminiu. Daca este asa va rog sa ma corectati. 2. credeti ca daca dau cu pensula cu diluant (ceva de la auto) se pot dezlipii firele din bobina si apoi sa o scot din stator?? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 23, 2016 Partajează Postat Februarie 23, 2016 (editat) Daca nu ai mai bobinat un motor electric nu te apuca de el de unu singur , e risipa de bani. Desi pare usor nu`i asa simplu, vrei sa inveti, mergi la un bobinator cu experienta si fa`l sub indrumarea lui. Ca nu ai mai avut de`a face cu ele e clar, din ce intrebi. Daca motorul e bine construit atunci merita sa`l dai la rebobinat/rebobinezi , facut cum trebuie tine mai mult decit unul industrial din timpurile noastre. Nu in ultimul rind sa tii cont ca pe acolo ai 230Vac care sint despeariti de carcasa prin niste straturi subtiri de email, carton electrotehnic, hostafan , carton electrotehnic. Daca se compromite izolatia risti sa te curentezi. La final se fac masuratori de izolatie a motorului la 1000Vdc, asta orice bobinator o face. Grig Editat Februarie 23, 2016 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
satelit Postat Februarie 23, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2016 Multumesc pentru sfaturile primite, Stiu ca nu-i usor sa bobinezi un motor dar toate au un inceput, cu electronica si electricitatea stau destul de bine, insa ramane intrebarea: Daca rebobinez motorul cu sarma de cupru de acelas diametru cu cea de aluminiu cred ca-mi va creste consumul electric deoarece bobina de cupru va avea conductivitate electrica mai mare (rezistenta electrica mai mica) decat cea de aluminiu. Din cate stiu statorul este realizat din tole de fier ( cu/sau nu si cu siliciu), acesta suporta un anumit flux magnetic, daca-i punem bobine cu sarma din cupru de acelas diametru al sarmei de aluminiu cred ca fluxul magnetic va fi mai puternic si motorul se va incalzii. Va rog sa ma corectati daca am gresit, astfel voi sti cu ce diametrul al sarmei de cupru voi realiza bobinele. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 23, 2016 Partajează Postat Februarie 23, 2016 Nu are nicio trabă consumul şi materialul folosit, va avea fix acelaşi consum. Doar că se va comporta mult mai bine în sarcină, acesta neîncălzindu-se datorită capacitaţii de curent mult superioara a conductorului de cupru, practic va fi greu să arzi motorul ăla. Cum spunea şi colegul IGBT, măsoară condensatorul şi vezi în ce stare e, posibil să nu mai fie bun. Şi grijă mare la izolaţia de crestătură, dacă forţezi tare când bagi spire posibil să plesnească, e bine să măsori de masă după ce ai băgat fiecare şpul. Şi la capace o să te chinui puţin. Cam greu să înveţi bobinaj pe net, meseria asta se cam fură, trebuie să vezi cum se face şi să te îndrume cineva care ştie. Baftă. Link spre comentariu
satelit Postat Februarie 23, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 23, 2016 Condensatorul nu mai este bun, l-am masurat , pe el scrie 16uF si masurat arata 9uF, am sa-l inlocuesc cu altul. Stiti de unde pot sa cumpar folie plastic electroizolanta?, am cautat pe strada Maica Domnului la magazinele de elctronica si si nu am gasit. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Februarie 23, 2016 Partajează Postat Februarie 23, 2016 Uite aici https://www.brioelectric.ro/ De acolo îmi procur grosul materialelor de bobinaj. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum