Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Martor baterie aprins, comportare ciudata


yo3fhm

Postări Recomandate

Buna ziua, 

Am un Logan 1.6 MPI. 

Prin noiembrie 2015 am observat ca se aprindea martorul de baterie din bord. Am verificat bateria (vechime din 2009) si am concluzionat ca era vremea s-o schimb, ceea ce am si facut. 

Am luat o Varta nou-nouta, identica cu cea din 2009. Dupa schimbare, am constatat cu surprindere ca martorul din bord se aprinde in continuare, dar are un comportament intrigant.

 

Anume, daca porneam motorul dimineata cand era frig, accelerand scurt pana pe la 5000 ture, becul martorului se stingea. Nu se intampla acelasi lucru daca afara era o temperatura mai mare (sa zicem peste 7-8 grade). Constatarea asta se verifica si acum. Afara s-a incalzit si de acum 2-3 zile, becul nu se mai stinge in momentul accelerarii. Practic, am mers pe baterie si nu vreau sa o epuizez, ca de-abia am luat-o. 

 

Cand martorul se stingea, am verificat si incarcarea cu voltmetrul si la ralanti erau vreo 13.7V, iar la 2000 rpm si cu toti consumatorii porniti, citeam cam 14.5V. Cand becul martorului ramanea aprins, bateria nu mai era incarcata.

 

Am inspectat vizual zona alternatorului si nu am constatat nimic ciudat. Am miscat mufa care iese din acesta, am verificat vizual cureaua alternatorului... n-am gasit nimic ciudat.  Vreo doi mecanici auto s-au chinuit sa-mi spuna ca s-ar putea sa fie de la fulie, dar mi se pare cam aiurea. Fulia nu scoate nici un sunet ciudat si se invarte bine-mersi. 

 

As vrea sa duc masina la un service de incredere, sa nu ma parleasca aiurea. Personal, tind sa cred ca problema se leaga de regulatorul de incarcare (blocul negru compact produs de Bosch). Din pacate, nu e ca la Daciile vechi sa-l pot demonta cu usurinta si sa incerc sa repar eu problema. 

 

Ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi sau informatii utile ? 

 

Multumesc frumos!

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • yo3fhm

    7

  • GEO 53 BN

    5

  • ovy83

    4

  • YO9IBC

    2

Top autori în acest subiect

Pai de ce ai apelat la mecanicii auto? E ca si cum ai apela la un........ croitor avind probleme la........... frigider. Tocmai pentru ca nu este un regulator ca la vechea dacie,cel mai indicat ar fi sa apelezi la un electrician auto. A mai fost un topic asemanator, dar au fost pareri si multe si diferite. Mai mult ca sigur ai probleme cu regulatorul de tensiune. Parerea mea.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Pai de ce ai apelat la mecanicii auto? E ca si cum ai apela la un........ croitor avind probleme la........... frigider. 

Salut,

Multumesc pentru raspuns, ca de asemenea si userului fratello. 

La mecanicul respectiv am apelat pentru ca il stiam mai de mult. Dar s-a lasat cu "veniti in service, investigam problema, s-ar putea sa fie fulia de vina si aia costa mult " ... Evident, cand am auzit o astfel de diagnoza, nici n-am vrut sa mai aud. 

Singura parte proasta in toata socoteala e ca n-am cum sa desfac singur alternatorul de pe Logan, pentru ca e plasat in asa fel incat imi este imposibil s-o fac in fata blocului si fara uneltele necesare. 

De aceea am spus ca daca ar fi fost ca la Daciile vechi, probabil m-as fi descurcat, intrucat si eu am suspectat tot regulatorul de incarcare - dar aveam nevoie de parerea altora care au mai mult experienta. 

In orice caz, daca vor schimba regulatorul, o sa incerc sa-l "disec" pe cel vechi, sunt curios de unde se trage problema in realitate...

 

Daca mai aveti si alte idei, multumesc anticipat !

Cat despre postarile pomenite de userul fratello, stiu ca s-a mai scris; de asemenea, s-a mai scris despre chestia asta si pe alte forumuri, dar asa cum a pomenit si el, existau prea multe pareri "avizate" si am renuntat sa citesc, era pierdere de vreme. Nu stiu cum sa-ti spun, dar sa citesti zeci de pagini in care vezi ca multi bat campii in mod evident, este frustrant. De aia am preferat sa pun o intrebare punctuala si in care sa descriu cat mai bine ce am constatat.

 

Multam si toate bune!

Link spre comentariu

chiar daca nu-ti place cred ca mecanicul a pus un diagnostic corect.daca era releul de incarcare,nu mai incarca deloc,sau aveai supratensiune.cel mai corect este ca patineaza fulia dupa simptomele descrise,omul a procedat corect,am inteles ca intai il demonteaza si apoi i-ti confirma.chiar daca te chinui in spatele blocului sa-l dai jos,tot va trebui sa apelezi la un service sa schimbe aceea fulie,asa ca nu cred ca se justifica efortul.

Link spre comentariu

chiar daca nu-ti place cred ca mecanicul a pus un diagnostic corect.daca era releul de incarcare,nu mai incarca deloc,sau aveai supratensiune.cel mai corect este ca patineaza fulia dupa simptomele descrise,omul a procedat corect,am inteles ca intai il demonteaza si apoi i-ti confirma.chiar daca te chinui in spatele blocului sa-l dai jos,tot va trebui sa apelezi la un service sa schimbe aceea fulie,asa ca nu cred ca se justifica efortul.

Sint de acord cu tine, dar in cazul in care patineaza cureaua pe fulia alternatorului se aude un scirtiit si in plus miroase a cauciuc ars. Apoi mecanicul i-a sugerat colegului ca ar putea fi fulia. Ce ar putea avea fulia? Pana forfecata? In acest ultim caz s-ar auzi un scrisnet de la frecare metal pe metal. Daca citesti atent o sa vezi( din ce spune colegul) ca alternatorul avea momente cind incarca(tensiune de 14,5V).

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

in alternator,pe langa  cele 6 diode de redresare,mai sunt inca 3 pentru indicatorul din bord. daca una din ele,indiferent care,cedeaza sau are contact imperfect,se aprinde martorul din bord.anul trecut,la o ruda,pe un Opel f exact aceleasi simptome. dupa desfacerea alternatorului am constatat ca doua diode ,din grupul de 3 pentru martor,nu faceau contact intre ele. am refacut totul ok si de atunci nu sunt probleme.

daca cureaua nu sta strunita pe fulie,sigur cel ce detine masina isi v-a da seama,scartie,si daca te uiti atent,la relanti,se vede ca fulia sacadeaza.

pot fi 3 aspecte:

curea slabita-scartie cureaua

rulmenti gripati-scartie cureaua

alternator in scurt-scartie cureaua,nu incarca,se aude de la alternator un mornait,miros de email incins.

Link spre comentariu

Pe la inceputul anilor '80,Am avut o Skoda 120L,la care intr-o buna zi am observat ca un beculet de la bord este aprins. Un timp masina a stat in parcare si cind am vrut sa o pornesc,nimic.Becurile de la faruri abia pilpiiau. Tensiunea la bornele bateriei citiva volti.  M-am dat de ceasul mortii sa gasesc defectul verificind,cam tot ce se putea verifica,mai putin alternatorul. Intr-un final mi-am zis sa verific puntea redresoare a alternatrului si surpriza. O dioda conducea pe ambele sensuri. Culmea ca nu era in scurt,scurt,pe sens invers avea o rezistenta de citeva zeci de ohmi. Am inlocuit dioda si beculetul nu s-a mai aprins.

Link spre comentariu

Multumesc pentru timpul acordat si pentru raspunsuri, dancostea2002, GEO53BN!

in alternator,pe langa  cele 6 diode de redresare,mai sunt inca 3 pentru indicatorul din bord. daca una din ele,indiferent care,cedeaza sau are contact imperfect,se aprinde martorul din bord.

OK! Dar as vrea sa inteleg: se aprinde martorul din bord, dar in realitate vrei sa spui ca incarca bateria?

daca cureaua nu sta strunita pe fulie,sigur cel ce detine masina isi va da seama,scartie,si daca te uiti atent,la relanti,se vede ca fulia sacadeaza.[...]alternator in scurt-scartie cureaua,nu incarca,se aude de la alternator un mornait,miros de email incins.

Inteleg.Pot preciza ca nici unul dintre simptomele mai sus mentionate (zgomote, mirosuri) nu se confirma.Dar revin la prima mea postare si vreau sa readuc in atentie urmatoarele chestiuni constatate:- cand era frig afara (nu ca in diminetile recente, ci temperaturi mult mai scazute, sub 6 grade), am constatat ca imediat dupa ce porneam motorul, daca il acceleram brusc la 5000-5500 rpm ridicand apoi piciorul de pe acceleratie, martorul din bord se stingea;- fenomenul era valabil doar cu motorul rece; daca dupa ce se incalzea cateva minute, opream motorul intr-o parcare si reveneam sa plec, martorul ramanea o vreme aprins, dar se stingea ceva mai incolo, fara o regula anume.- pe vreme calda, ca acum, martorul aproape ca nu se mai stinge. Azi dimineata de exemplu, la pornire, i-am dat "şfuncul" la 5500 rpm, dar nu s-a stins. Am plecat cu masina asa, fiind constient ca bateria nu se incarca (masurasem de mai multe ori inainte) si am avut surpriza ca dupa 35 minute, dupa un sprint de vreo 3Km cu 100Km/h, sa-l gasesc stins.- mentionez ca am verificat conectorul acelui fir unic care pleaca din alternator si ca pare a fi solid fixat in mufa; suruburile celor doua cabluri de forta sunt bine stranse. De asemenea, am deconectat complet bateria timp de 1min., dupa care am reconectat-o. Problema martorului din bord nu s-a rezolvat, hi!Ceva se leaga deci de temperatura si de turatie... Altfel, cand e stins, sistemul incarca bine bateria. As incerca sa demontez singur blocul regulator, dar nu stiu daca se poate.Voi ati incercat asa ceva ?Cu multumiri ! Editat de yo3fhm
Link spre comentariu

Inclin sa cred ca de vina este regulatorul de tensiune. Posibil sa fie de vina si alternatorul. Si au am un Logan 1,6 MPI, dar nu am avut niciodata curiozitatea de a ''vedea'' ce-i in el. Atita timp ce merge si nu-mi face probleme, nu-i am baiul. Mai ridic citeodata capota ca sa verific nivelul lichidului de la servodirectie,lichidul pentru spalat parbrizul,antigelul,nivelul uleiului din motor si ascult daca nu cumva se aude ceva suspect. Completez ce trebuie completat si gata. Incolo, vorba ceea; apa, paie si............ bataie.

 Acum gata cu glumele. Parerea mea e ca ar trebui sa ''consulti'' un electrician auto,de preferat la reprezentanta Dacia. El este cel mai in masura sa-ti spuna unde-i baiul. Eu in locul tau asa as face. Si nu crede tot ce se spune despre meseriasii de la reprezentanta Dacia. Nu lucreaza cu nimic mai scump decit altii. Acolo primesti si garantie,nu povesti. Am avut si eu citeva probleme la masina si intotdeauna am apelat la serviciile lor si am fost multumit si de servicii si de costul lucrarilor. Vazind locatia ti-as sugera sa mergi undeva inafara Bucurestiului la vreo reprezentanta. Sint convins ca cei din Bucuresti cam umfla preturile, nejustificat. Ca doar si ei sint romani. Nu?

Si inca ceva. Poti sa asisti la lucrare. Daca ceva, indiferent ce, este defect ,se schimba iar piesa defecta ti-o pune in portbagaj. Sint obligati sa faca asta. Daca ''omit'' sa-ti dea piesa defecta, poti sa le-o ceri si nu au ce comenta. Daca nu vor; ''lacramatie''! La sfirsit primesti factura cu toate lucrarile executate.

Apropo; ai putea sa apelezi la colegul nostru @bibanu47 la sectiunea Auto,poata,poate.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

periile de pe colector roase-nu incarca

regulator defect-nu incarca

aici vorbim de Sectie,daca nu va pricepe-ti ,nu va bagati.

Nu te supara dar despre ce ''sectie'' vorbesti? De cea de politie, de la tine din sat? Si unde sa nu ma bag? In discutie? Fa dovada ca esti ''maestru emerit'' in alternatoare. Deocamdata nu ai demonstrat mare lucru.Ti-ai dat cu parerea exact ca oricare,care a participat si inca mai participa la discutie. Spune-ne ceva ce nu stim,nu ce stim. Asa ca fii mai modest, pentru ca vad ca modestia-ti lipseste cu desavirsire.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

ma refeream la initiatorul topicului.daca nu se pricepe,si se vede din discutie,sa se duca cu masina la electrician.tot o sectie...am spus-o in gluma,dar vad ca i-au bataie...initiatorul preciza  ca nu are scule si nu-l poate desface.

 

Nu te supara dar despre ce ''sectie'' vorbesti? De cea de politie, de la tine din sat? Si unde sa nu ma bag? In discutie? Fa dovada ca esti ''maestru emerit'' in alternatoare. Deocamdata nu ai demonstrat mare lucru.Ti-ai dat cu parerea exact ca oricare,care a participat si inca mai participa la discutie. Spune-ne ceva ce nu stim,nu ce stim. Asa ca fii mai modest, pentru ca vad ca modestia-ti lipseste cu desavirsire.

...

 

mai sus am enumerat cateva dintre problemele unui alternator care nu incarca...daca reusea sa-l demonteze,cu el in fata,il indrumam ce si cum sa procedeze.

Editat de ovy83
Link spre comentariu

Salutare,Va rog frumos, nu va mai certati, nu are rost.Fiecare are dreptate in felul sau. Experienta mea e limitata ca mecanic, dar as putea sa-mirezolv singur problema electrica, daca as reusi sa demontez alternatorul.Nu stiu daca pot face chestia asta singur, cu scule obisnuite.Tinand cont de faptul ca alternatorul incarca corect bateria atunci cand vrea sa o faca,m-am gandit ca poate fi o problema datorata rotorului. Daca rotorul nu e alimentat,nu genereaza campul magnetic necesar statorului, pentru a produce energia necesara.E posibil sa existe probleme la periile de carbon care alimenteaza inelele colectoare alerotorului, sau ceva in regulatorul de incarcare.Fenomenele electrice/electronice le pot intelege, dar atat timp cat nu pot demonta alternatorul,e clar ca voi avea nevoie de un service. Si mi-e teama ca cei din service pot fi smecheri si sainventeze alte defecte. Se practica, stiti bine. Apropos de piese defecte, astea ti le pot punein portbagaj si de la alte automobile, nu neaparat de la al tau.Acum intelegeti de ce am cerut niste pareri avizate ?Multam si toate bune!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări