Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

incarcator


ASZ12

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • ASZ12

    6

  • UDAR

    2

  • sesebe

    2

  • digix

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Acumulatorul SLA 12V/7Ah are doua moduri de utilizare:

 

Utilizare ciclica incarcare la 14.4-15V

Utilizare standby incarcare la 13.5-13.8V

 

Curent initial de incarcare mai mic de 2.1 A

 

Asa ca il poti incarca fara probleme de la bateria de masina atata timp cat tii curentul sub control in faza initiala de incarcare. 

Link spre comentariu

Cu motorul pornit presupun ca o simpla rezistenta de putere inseriata de la bornele acumulatorului masinii catre bornele acumulatorului mic descarcat, ar trebui sa fie deajuns. Cu motorul oprit sau acumulator auto scos de pe masina, nu ai cum sa incarci pe celalalt suficient, tensiunea nu are cum sa urce catre valoarea optima fara un regulator ridicator, probabil un buck-boost sau chiar un simplu boost ar merge.

Link spre comentariu

Ca rezistenta de limitare/reducere a curentului initial de incarcare (cind se foloseste acumulatorul masinii cu motorul pornit) cel mai simplu este sa folosesti un bec de far auto.

Link spre comentariu

Nu mai dati sfaturi de astea cu becu, cu rezistenta,uitati-va pe o diagrama de incarcare a unui acumulator si vedeti corelarea tensiune-curent in diferitele faze de incarcare.

Link spre comentariu

Ba chiar am sa dau.

Pt cazul in care aveti de incarcat un acumulator de la o  sursa ce livreaza exact tensiunea finala de incarcare, metoda cu becul este cea mai simpla si cea care se abate cel mai putin periculos de la curba normala de incarcare din toate metodele "babesti" de incarcare plus ca mai toata lumea ce de incarcat acumulatori de 12V are la dispozitie si becuri auto.

 

Stiu la ce te referi tu Manolo: la faptul ca la sfirsitul incarcarii trebuie comutat de pe modul de incarcare pe modul de mentinere avind un curent de incarcare foarte mic.

Asta presupune ca nu trebuie sa lasi ca boul acumulatorul la incarcat citeva zile ci trebuie sa-l decuplezi manual de la incarcare atunci cind s-a terminat de incarcat.

 

E clar ca cel mai bine este sa folosesti un incarcator specializat.

 

Lasind la o parte graficele de incarcare la care te referi, poti sa-mi pui graficul de incarcare al acumulatorului auto generat la incarcarea direct de pe alternator?

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Acumulatorul este folosit la un model , încărcarea se face dintr-un acumulator auto . Deduc de aici că se folosește la concursuri de modele sau alte activități similare unde timpul de încărcare contează .

Înseamnă că avem nevoie de un încărcător care să dea curentul maxim suportat până la atingerea tensiunii de circa 14,4V . La acest punct avem circa 70% din capacitate și asta s-a întâmplat în ceva peste 2 ore. Dacă mai e timp , mai încărcăm la tensiune constantă dar asta înseamnă încă 2-3 ore pentru diferența de 30%. 

Dacă deducția mea este greșită, îl rog pe OP să mă corecteze.

Link spre comentariu

Aveți la dispoziție vreun alimentator reglabil care să dea 14,5-15Vc.c. sau un transformator cu 12-13V/2A în secundar ?  Fiindcă se poate adăuga o punte și un bec auto de far sau de poziție pe post de limitator. Apropo de limitarea cu bec, aceasta este uneori foarte avantajoasă, dat fiind că becul se comportă la tensiuni sub cea nominală ca un stabilizator de curent.Rezistența filamentului este mai mică atunci când curentul este mic, ea crescând odată cu creșterea curentului, lucru ce limitează curentul maxim. Se poate folosi și un alimentator de laptop, chiar cu tensiune mai mare, adăugând după el un stabilizator de tensiune cu LM317 sau chiar unul de curent, realizat cu același LM317 și o rezistență de putere.

Link spre comentariu

Dacă îi dai curentul maxim suportat specificat de producător nu se distruge cu nimic acumulatorul. Teoria e mai lungă așa că n-o expun aici . Dacă vrei să-l încarci în 10 ore cum zice teoria , e plin de scheme pe net . Succes ! 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări