ASZ12 Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 salut! rog o parere,cum incarc un acumulator SLA de 12V,7Ah de la acumulatorul masinii ? stiind ca tensiunea de incarcare trebuie sa fie de cel putin 13,7V,ce ar trebui sa fac ? multumesc! Link spre comentariu
digix Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Acumulatorul SLA 12V/7Ah are doua moduri de utilizare: Utilizare ciclica incarcare la 14.4-15V Utilizare standby incarcare la 13.5-13.8V Curent initial de incarcare mai mic de 2.1 A Asa ca il poti incarca fara probleme de la bateria de masina atata timp cat tii curentul sub control in faza initiala de incarcare. Link spre comentariu
ASZ12 Postat Februarie 20, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 20, 2016 (editat) adica pot sa-l incarc fara nici un regulator ? ma gandeam ca trebuie un convertor DC-DC sa creasca un pic tensiunea... Editat Februarie 20, 2016 de ASZ12 Link spre comentariu
Marian Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Cu motorul pornit presupun ca o simpla rezistenta de putere inseriata de la bornele acumulatorului masinii catre bornele acumulatorului mic descarcat, ar trebui sa fie deajuns. Cu motorul oprit sau acumulator auto scos de pe masina, nu ai cum sa incarci pe celalalt suficient, tensiunea nu are cum sa urce catre valoarea optima fara un regulator ridicator, probabil un buck-boost sau chiar un simplu boost ar merge. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Ca rezistenta de limitare/reducere a curentului initial de incarcare (cind se foloseste acumulatorul masinii cu motorul pornit) cel mai simplu este sa folosesti un bec de far auto. Link spre comentariu
ASZ12 Postat Februarie 20, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 20, 2016 pai acumulatorul il folosesc la un model si nu imi permit sa tin motorul pornit sa-l incarc de fapt nimeni nu face asta,il incarc de la un acumulator auto. multumesc de sfaturi ! Link spre comentariu
manolo Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Nu mai dati sfaturi de astea cu becu, cu rezistenta,uitati-va pe o diagrama de incarcare a unui acumulator si vedeti corelarea tensiune-curent in diferitele faze de incarcare. Link spre comentariu
ASZ12 Postat Februarie 20, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 20, 2016 m-am gandit la asa ceva: Link spre comentariu
QQme Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Cautati un inv. de laptop 12V la 15-16V si inseriati un bec de 20-30W 12V Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 (editat) Ba chiar am sa dau. Pt cazul in care aveti de incarcat un acumulator de la o sursa ce livreaza exact tensiunea finala de incarcare, metoda cu becul este cea mai simpla si cea care se abate cel mai putin periculos de la curba normala de incarcare din toate metodele "babesti" de incarcare plus ca mai toata lumea ce de incarcat acumulatori de 12V are la dispozitie si becuri auto. Stiu la ce te referi tu Manolo: la faptul ca la sfirsitul incarcarii trebuie comutat de pe modul de incarcare pe modul de mentinere avind un curent de incarcare foarte mic. Asta presupune ca nu trebuie sa lasi ca boul acumulatorul la incarcat citeva zile ci trebuie sa-l decuplezi manual de la incarcare atunci cind s-a terminat de incarcat. E clar ca cel mai bine este sa folosesti un incarcator specializat. Lasind la o parte graficele de incarcare la care te referi, poti sa-mi pui graficul de incarcare al acumulatorului auto generat la incarcarea direct de pe alternator? Editat Februarie 20, 2016 de sesebe Link spre comentariu
UDAR Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Acumulatorul este folosit la un model , încărcarea se face dintr-un acumulator auto . Deduc de aici că se folosește la concursuri de modele sau alte activități similare unde timpul de încărcare contează . Înseamnă că avem nevoie de un încărcător care să dea curentul maxim suportat până la atingerea tensiunii de circa 14,4V . La acest punct avem circa 70% din capacitate și asta s-a întâmplat în ceva peste 2 ore. Dacă mai e timp , mai încărcăm la tensiune constantă dar asta înseamnă încă 2-3 ore pentru diferența de 30%. Dacă deducția mea este greșită, îl rog pe OP să mă corecteze. Link spre comentariu
ASZ12 Postat Februarie 21, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2016 timpul de incarcare conteaza dar nici nu as vrea sa distrug acumulatorul asa ca-l las sa se incarce normal(fara sa-l incarc fortat),dupa o folosire o sa scada la cu 15% -25% Link spre comentariu
validae Postat Februarie 21, 2016 Partajează Postat Februarie 21, 2016 Aveți la dispoziție vreun alimentator reglabil care să dea 14,5-15Vc.c. sau un transformator cu 12-13V/2A în secundar ? Fiindcă se poate adăuga o punte și un bec auto de far sau de poziție pe post de limitator. Apropo de limitarea cu bec, aceasta este uneori foarte avantajoasă, dat fiind că becul se comportă la tensiuni sub cea nominală ca un stabilizator de curent.Rezistența filamentului este mai mică atunci când curentul este mic, ea crescând odată cu creșterea curentului, lucru ce limitează curentul maxim. Se poate folosi și un alimentator de laptop, chiar cu tensiune mai mare, adăugând după el un stabilizator de tensiune cu LM317 sau chiar unul de curent, realizat cu același LM317 și o rezistență de putere. Link spre comentariu
ASZ12 Postat Februarie 21, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 21, 2016 as vrea sa folosesc montajul care l-am atasat mai sus pentru o tensiune de 15V si unul asa: Link spre comentariu
UDAR Postat Februarie 21, 2016 Partajează Postat Februarie 21, 2016 Dacă îi dai curentul maxim suportat specificat de producător nu se distruge cu nimic acumulatorul. Teoria e mai lungă așa că n-o expun aici . Dacă vrei să-l încarci în 10 ore cum zice teoria , e plin de scheme pe net . Succes ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum