Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

intrebare incepator motoare...


Vizitator karpen

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mircea

    1

  • iop95

    1

  • puriu

    1

Top autori în acest subiect

Intrebarea nu e completa: turatia nominala se dubleaza, sau o anume turatie astfel incat dublul este sub turatia nominala?Nu uita curba unui VFD: frecventa scade spre 0 si creste spre infinit, dar tensiunea scade pana pe la 10V (sa zicem) dar nu depaseste valoarea nominala a motorului. Intre 0Hz si 50Hz, U/f e proportional. Dupa 50Hz, tensiunea e constanta si frecventa creste cat poate VFD-ul.Nu stiu ce aplicatie vrei sa faci, dar ar fi interesant sa descoperi tu motorul cu cuplu constant indiferent de valorile inscrise pe placuta lui.http://images.books24x7.com/bookimages/id_8085/fig7-1a.jpg

Link spre comentariu
Vizitator karpen

Deci la un motor asincron clasic ce are turatia de aprox 2850 rot/min 50Hz ii voi atasa un convertizor de frecventa cu circuit intermediar. Cu acel VFD ii voi dubla frecventa initiala deci si turatia. Tensiunea va ramane constanta (cel putin asa cred...).

Link spre comentariu

Toata discutia pleaca de la fluxul din intrefier. Acesta trebuie sa fie constant pentru funtionarea intre zero si turatia nominala. Cum fluxul este proportional cu tensiunea/frecventa, rezulta ca pentru a mentine motorul in parametrii nominali (flux nominal) trebuie respectata relatia V/Hz=ct.

O problema apare la tensiuni mici unde reactanta este comparabila cu rezistenta, poate chiar mai mare, astfel ca pt a asigura acelasi flux, trebuie ca tensiunea sa fie mai mare.

Majoritatea invertoarelor asigura acest mod de comanda, V/Hz=ct. care e ok dar nu pentru turatii mici sau zero.

Daca e nevoie de turatii peste valoarea nominala, raportul V/Hz nu se mai poate mentine constant pentru ca ar trebui ca tensiunea sa depaseasca valoarea nominala. Oricum, peste turatia nominala, cuplul trebuie redus pentru a nu depasi puterea motorului (P=k*Cuplu*Turatie).

Deci, daca e vorba de dublu turatiei nominale, cuplul posibil va fi la 1/2.

Atentie, daca motorul nu e proiectat pentru lucrul pe VFD, turatii mult diferite fata de nominala, pot aduce probleme legate de rulmenti, vibratii, si sarcina asupra axului (forta centrifuga creste de 4 ori...).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări