Vizitator amook Postat Februarie 9, 2016 Partajează Postat Februarie 9, 2016 Buna ziua, Din pacat am probleme destul de grave cu motorul de pe masina, adica: Motorul este unul de 2.0L Passat cod motor BMP. Nu stiu din ce cauza s-au distrus cuzinetii de pe vibrochen, presiune de ulei era, pompa de ulei era ok (teoretic), axul pompei era ok (vestita problema), nu s-a aprins nimic pe bord, doar am inceput sa sesizez ca e zgomotos motorul. Cand am oprit si era la relanti nu se auzea nimic, dar la accelerare batea urat de tot. Am oprit, am chemat platforma, am dus-o la service, au dat jos baia de ulei, pompa de ulei, 2 capace de palier si 3 de biele ca sa vada starea cuzinetinelor. 1 din cel de pe palierul nr 2 era cu uzura f mare. In final au dat jops motorul de pe masina, au dat jos vibrochenul si l-au trimis la masurat. Firma care se ocupa de rectificari, a zis ca vibrochenul este indoit, are 5 zecimi bataie. Concluzia lor a fost ca sa imi iau alt motor. Problema este ca nu gasesc momentan alt motor, fiind foarte cautat. Am vb cu ei si am intrebat daca nu se poate totusi repara acest motor. Stiu ca trebuie efectuate urmatoarele, schimbat vibrochen cu unul SH dar bun, fara sa fie indoit, eventual rectificat daca e nevoie. Refacerea liniei pe blocul motor, rectificare chiuloasa, verificare biele, cuzineti, etc. Precizez ca motorul inainte de eveniment mergea foarte bine, consum redus de carburant, compresie buna, consum ulei deloc, sau ne sesizabil.... As dori sa aflu parerea ceor care se pricep in reconditionarea motoarelor. Multumesc, O zi buna va doresc! Link spre comentariu
bibanu47 Postat Februarie 9, 2016 Partajează Postat Februarie 9, 2016 Salut Motorul se poate repara fara probleme dar din cate stiu un vilbrochen SH pentru el ajunge la 1500 lei. Niciodata nu am inteles de ce motoarele astea sunt asa scumpe. Am reparat unul chiar anul trecut inainte de sarbatori,decat ca era montat pe Octavia. Link spre comentariu
Vizitator amook Postat Februarie 9, 2016 Partajează Postat Februarie 9, 2016 Da stiu ca un vibrochen SH ajunge la 1500 ron ... dar si un motor SH ajunge la 1200 E... Acum problema zice mecanicul nu ar fi atit inlocuirea vibrochenului ci faptul ca unul dintre capacele de palier dat jos era "cascat", adica la capetele semicercului unde vine cuzinetul, era distanta intre capac si cuzinet, in mod interesant cuzinetul si-a pastrat curbura normala, ce a ce ma duce la concluzia ca poate s-a cascat la demontare, in sensul ca a fost eliberat de sub presiune si a revenit la forma pe care o avea ca altfel nu imi inchipui cum cuzinetul avea forma corecta si nu s-a rasucit pe virbochen. Problema e ca din cate am inteles capacele se fac doar impreuna cu blocul motor si pe pozitia respectiva, adica se prelucreaza deodata cu blocul, deci sanse sa schimb capacul sunt cam 0 (cred). Stiu si faptul ca tre sa schimb majoritatea suruburilor si garniturilor in momentul cand se reconditioneaza motorul. Datorita faptului ca e f greu sa gasesti un motor SH, mai ales unul cat de cat ok... ma tenteaza sa reconditionez motorul meu, asa stiu exact in ce stare se afla cand il monteaza pe masina. Am mai vb cu uni de reconditioneaza motoare si zic ca atit timp cat blocul nu e crapat... se poate face.. este corect ? Ce sanse am ca motorul reconditionat sa ma tina destul de mult ? (nesocotind daca nu se face ungere sau racire, sau se rupe distributia.. adica in conditiii normale). As dori sa reconditionez motorul sa pot sa fac cel putin 100k cu el... Multumesc inca odata Seara buna. Link spre comentariu
MLGore Postat Februarie 10, 2016 Partajează Postat Februarie 10, 2016 (editat) Atentie la motorul BMP ca eu sunt patit (2 arbori cotiti rupti) . Dupa celebra problema cu axul pompei de ulei, am rectificat arborele si am inlocuit cuzinetii. Din start am avut probleme la tusarea cuzinetilor de la palierul 5 (cel de langa volanta), a trebuit sa tusez mult la semicuzinetul din capac. Dupa 60.000 km, arborele s-a rupt la biela nr.4 (cea de langa volanta). Am inlocuit areborele si cuzinetii, aceeasi problema cu tusatul la palierul 5, arbore rupt dupa alti 60.000 km. Am decis sa inlocuiesc motorul, am gasit unul pe care l-am demontat personal de pe masina si l-am si probat inainte(masina era lovita puternic in lateral, fusese adusa din Elvetia si avea 190.000km). Toate reparatiile anterioare s-au facut dupa manual (Elsa), folosind scule specifice si inlocuind toate suruburile specificate in manual. Dupa ce am facut motorul vechi bucati m-am gandit sa masor concentricitatea palierelor din vechiul bloc motor si surpriza: gaura de la palierul 5 era cu 2 sutimi de mm mai jos decat celelalte 4. In fabrica baietii au dres-o folosind un semicuzinet mai gros pe bloc si unul mai subtire pe capac. E prima oara cand ma intalnesc cu problema asta, in mod normal blocul asta trebuia declarat rebut din fabrica. Mentionez ca masina este un vw Passat din 2006 cu motorul facut in Germania (nu Polonia) ce are in prezent 430000km din care primii 395000 facuti cu primul motor. Nu recomand achizitionarea de motoare 2.0 TDI varianta cu arbori contrabalansieri decat daca se pot proba inainte si se pot verifica km reali (care ar trebui sa fie pana in 200.000 interval in care sunt 90% sanse ca motorul sa nu fi avut probleme cu axul de la pompa de ulei, la mine a crapat axul la 270.000km). PS: Pt. ca subiectul e Alezare vs. Honuire: Cele doua nu sunt operatii facute la alegere ci obligatorii. Un cilindru poate fi considerat defect cand: cota de alezaj si ovalitatea acesteia depasesc valorile prescrise de fabricant caz in care fie se realezeaza cilindrii la cota de reparatie sau se inlocuiesc (in functie solutia tehnica adoptata de fabricant-monobloc sau cu camasi); disparitia santurilor honuirii(cilindrul este oglinda, dar alezajul este in cote) caz in care se reface honuirea. Honuirea este necesara pt. mentinerea peliculei de ulei pe suprafata cilindrului, in absenta honuirii vom avea uzura accelerata a cilindrului si consum de ulei. Editat Februarie 10, 2016 de MLGore Link spre comentariu
Vizitator amook Postat Februarie 11, 2016 Partajează Postat Februarie 11, 2016 Da, m-am gandit si eu la problema cu concentricitatea palielelor, si acum urmeaza sa desfaca motorul bucati sa il masoare. Din cate am citit pe net (de cand am problema asta numa asta fac), se zice ca desi blocul motor pare foarte masiv, se poate intimpla ca sa fie mici dereglari in linia blocului datorita unor tensiuni in bloc care in timp isi fac efectul. Pana la urma omul de la firma de rectificat a zis ca degeaba imi pune alt vibrochen daca nu verifica si eventual sa imi refaca linia la vibrochen. Au ei o scula speciala computerizata care asta face. Omul a mai zis ca trebuie verificate bielele, sa nu fie indoite, sa aiba aceasi greutate (toleranta maxima am inteles ca este 5g), asta ca sa nu bata motorul ca se duce volanta mai repede decit trebuie. Pe urma planat blocul, rectificat chiuloasa. Cam astea ar fi operatiunile in mare din ce mi s-a explicat. Ar fi un motor cat de cat ok, evident nu va fi ca nou iesit din fabrica, dar daca vreau sa tin masina si sa nu am probleme, trebuie facut o analiza la toate componentele ca oricum se desface bucati. Sa iau alt motor mi-e frica sa nu patesc ca si cu asta in timp. Cel defect a mers perfect timp de 1 an (10.000 km). Daca iau altul pot sa patesc la fel si atunci o sa am 2 motoare defecte si nici unul ok. Intreb pe aici pe forum pentru ca nu am fost niciodata in situatia sa am un motor reconditionat, sau sa se faca operatiuni de genul asta la el, si nu stiu ce durata de viata au aceste operatiuni. Daca operatiunile asigura o functionare ok, atunci merita in idea ca stii cap coada ce este in motor, daca iei altul e loz in plic (eu niciodata nu am castigat la loz....deci...) Link spre comentariu
MLGore Postat Februarie 11, 2016 Partajează Postat Februarie 11, 2016 Cam cum crezi ca se poate reface linia de paliere, tragand de bloc pana-si revine? La mine a fost clar gaurit aiurea din fabrica, nu deformat sau altceva, planul chiulasei era perfect. Oricum, daca vrei sa-l faci cap coada (fara alezat de cilindrii si pistoane de cota ca nu cred ca-i cazul) asteapta-te la vreo 10.000 lei numai piese. (Recit din memorie: cuzineti biela-250, palier-400, axiali-150, segmenti-600, cuzineti axa cu came-250, suruburi palier-250, suruburi axa cu came-250, suruburi chiulasa-200, suruburi contrabalansieri-300, tacheti-500, axa cu came(la 250.000 se uzeaza)-1200, set complet garnituri si simeringuri-2000, cablaj injectoare-300, reconditionare turbo-1200, distributie si accesorii 1000, refacut chiulasa (se roade aluminiul la oringurile de la injectoare si baga motorina in ulei)-450, modificare ax pompa ulei -800, arbore cotit sh-1500. La astea se adauga ce am mai uitat si manopera. Nu vei avea siguranta ca motorul va tine (nu stii ce treaba fac mecanicii, la noi au ramas putini cei care mai stiu sa faca motoare ca la carte pt. ca nu prea mai au ocazia). Parerea mea, daca nu e graba mare, cauta un motor sh la dezmembrari. Iti las doua numere de tel. de la firme care aduc vw pt. dezmembrari. Roaga-i sa te sune cand le vine un vw cu BMP si spunele ca vrei sa vezi motorul mergand pe masina. Te duci cu un mecanic care are laptop si obd2 si scanati kilometrii din calculatorul de motor. Daca da eroare, e manarita la km si nu-l cumperi. Pretul il negociezi inainte de a le spune conditiile in care-l cumperi. Eu am dat pe motor cu tot cu injectoare si pompa tandem 1200 euro, cu factura. Oricum ai nevoie de factura in caz ca ai seria de motor trecuta in carte. Catalin:0763139826- e in Bucuresti pe sos magurele si aduce numai din Anglia Pe al doilea nu-l gasesc, era din Ineu, judArad, de aici am luat eu motorul. O sa ma uit acasa dupa cartea de vizita. Link spre comentariu
Vizitator amook Postat Februarie 11, 2016 Partajează Postat Februarie 11, 2016 OK... Deci se poate reface linia de palier... sunt si filmulete pe youtube.. uite aici de exemplu ce zic uni ce fac legat de blocul motor... Alezarea în linie a blocurilor motor se face pe un utilaj CNC de la firma Berco din Italia îm funcție de necesități la un bloc motor se pot face următoarele prelucrări, indiferent de mărime(autoturism, tractor, camion)alezarea blocului motor sau a cilindrilor(pe mașină Berco AC650M sau APM-100C produs în Italia)honuirea blocului motor sau a cilindrilor(pe mașină Berco SR 100 sau M4215 Chima)alezarea în linie a blocului motor atât a liniei de pane cât și axului cu came(mașină CMC 1600A, Berco Italia)planarea blocului motor(mașină SP 1300G – AZ Italia)Verificarea bloculurilor motor dacă sunt fisurate(Banc de produs Serdi SPT 1501 Franța) am vb cu ei si au zis ca se poate face. Nu sunt singura firma care sustine ca se poate face. Preturile la piesele enumerate mai sus nu stiu cine ti-a dat... dar sunt mari sa nu zic f mari... Daca trebuie sa cumpar vibrochen, sa refac linia palier si sa rectifice chiuloasa nu am atitea cheltuieli cate zici tu acolo... Am sunat la mai multi cu dezmembrari, majoritatea nu au motor. Si cu km cred ca glumesti ... pot sa iti dau km inapoi inclusiv eu si niciodata nu iti dai seama... crede-ma ca legat de diagnoza cu cablu vag-com stiu destule... Pot sa iau motor care usor sa aibe dublu km si in 3 luni sa crape la fel de bine. Aia cu cablu obd e poveste pt cei care nu se pricep. Cine mai crede ca o masina rulata 10 ani afara are doar 170-190k km ...ala si-o merita. Discutia aici e strict legat de solutia de reconditionare a motoarelor. Decit sa iau unul care nu stiu ce e cu el, de asta am vrut sa reconditionez. Daca linia palier e ok, arbore ok, cuzineti ok, etc etc...nu ar trebui sa fie ok ? Uite alta firma care ofera servicii de reconditionare Cu ajutorul utilajelor de inalta precizie, efectuam reconditionarea completa a blocurilor motoare de orice tip, de la autoturisme pana la autoutilitare sau camioane in urmatoarele operatiuni:Alezarea si honuirea blocului motor la cota de reparatieFabricarea camasilor cilindriiFabricarea camasilor cilindrii bimetalice pentru blocuri motoare de aluminiu sau fontaInlocuirea camasilor cilindriiAlezarea si reconditionarea liniei de paliereAlezarea si reconditionarea linie de ax cu cameMetalizarea palierelor de arbore cotit in bloc motorPlanarea blocurilor motoareVerificarea sub presiune a blocurilor motoare /test fisura/ Alezarea si reconditionarea liniei de paliere Nu e singura firma care face asa ceva. Eu cand am vb cu cei de la firma de reconditionat mi-au zis clar de la inceput ca trebuie verificata linia de arbore si eventual refacuta linia. Nu stiu exact cum se face ca nu sunt specialist, dar in principiu se pun capacele la loc, se strange, pe urma cu o freza lunga trece prin toate palierele. Desigur exista mai multe metode, asta e doar una... Pe urma se pun cuzineti supradimensionati daca am inteles bine. Rezultatul este ca toti palieri sunt concentrici si de aceasi dimensiune... Asta am inteles eu... asteptam parerea unui specialist in domeniu. Multumesc. Link spre comentariu
adrian lucian Postat Februarie 15, 2016 Partajează Postat Februarie 15, 2016 (editat) De unde iei cuzineti cu cota majorata pe exterior? Iar sa bagi bailagare (shim) e o tiganie.... Cand am avut probleme cu capace palier "intinse" (la eternul 1.9 diesel) sau "batute", am avut capace oprite de la blocuri sparte, am luat1-2mm din capac pe fata de asezare a capacului pe bloc, stras la cuplu, centrat bohrstanga pe cota de palier a blocului si prelucrat doar capacele. In conditiile in care cota din bloc era OK .A iesit bine, nu am avut probleme nici nu s-a intors masina din pricina asta. Ce a patit Gore am avut doua cazuri Opel 2.0 DTH (in 10 ani) dar numai intre palierul 1 si 2 .In conditiile in care stres maxim avem la manetonul 4. Aci banuiala mea este ca lucreaza blocul, ori au fost detensionate neconform ori au o eroare de proiectare, am auzit suspect de multe cazuri cu ruptura de vilbrochen la Opel 2.0 Editat Februarie 15, 2016 de adrian lucian Link spre comentariu
Vizitator amook Postat Februarie 15, 2016 Partajează Postat Februarie 15, 2016 Nu stiu exact, momentan motorul va fi desfacut bucati pentru a vedea ce este stricat in el. S-a masurat doar vibrcohenul. Nu stiu daca linia de palier e ok sau nu. Urmeaza miercuri sau joi sa aflu ce piese sunt defecte, ce se poate repara, si cat costa. SPER sa nu fie probleme la blocul motor, cuzinetii nu s-au rasucit, deci sanse sunt ca in rest sa fie ok. Era doar o intrebare legat de linia palier daca ar fi sa nu fie concentrice daca se poate remedia... Evident ca nici nu vreau sa imi bat joc de motor, sau sa il carpesc de vanzare cum fac multi alti... Deocamdata sunt in asteptare.... (f nasol ca nu stiu ce va urma...) ... pana se face diagnoza completa la toate componentele... Nu vreau sa cumpar vibrochen si sa aflu ca de fapt nu se poate reconditiona motorul. De asta astept sa vad in rest ce mai e... Uite niste poze la cuzineti cei mai afectati: Nu imi dau seama daca ce se vede pe unele e depunere...sau e altceva... Link spre comentariu
MLGore Postat Februarie 24, 2016 Partajează Postat Februarie 24, 2016 Semnalmente tipice de mers fara ungere. Link spre comentariu
Vizitator amook Postat Februarie 24, 2016 Partajează Postat Februarie 24, 2016 ok... Deci nu stiu cum a ramas fara ulei, doar daca nu s-a stricat pompa in sine, urmeaza sa o desfac bucati. In cele din urma a fost facut bucati motorul si s-a constatat pe langa cuzinetii aceia, joc de aprox 1 mm intre capacul de palier si blocul motor la 1 dintre capace. Jocul era pe lateral fata de pereti blocului motor, adica cand era scos vibrochenul capacul avea joc daca incercai sa il pui la loc, fata de restul care intrau fortat. Am ales sa reconditionez motorul. Adica se va reface linia palier, rectifica capacul acela sa stea la locul lui fix (probabil ca se incarca cu sudura pe lateral si apoi rectificat). Se va reconditiona chiuloasa, planat, scaune supape, etc Se va schimba arbore cotit, ax cu came, supape, cuzineti, tacheti, segmenti, suruburi noi peste tot, garnituri noi peste tot, pompa de ulei noua, modificarea axului pompei de ulei pt evitarea deteriorari. Sper sa nu mai am probleme o vreme lunga cu el.... Astept sa vad cum va merge, sper ca saptamina ce vine sa fie gata. O mare parte din reconditionari este gata deja, piesele sunt venite.... O sa revin cu informatii ulterioare dupa ce va fi gata. Care este metoda corecta de rodaj al motorului avand in vedere ca se for schimba f multe piese, am inteles ca trebuie facut rodaj. Uni spun ca trebuie folosit ulei special, alti ca nu ... atentie masina are si DPF... Uni spun ca trebuie turat, alti din contra....etc etc... Nici nu mai stii ce sa crezi, cum o fi mai bine... Link spre comentariu
Vizitator amook Postat Aprilie 13, 2016 Partajează Postat Aprilie 13, 2016 Revin cu noutati. Motorul este gata, are si 1k km facuti. Ce s-a facut.... Capacul nr 3 de la palier avea joc fata de blocul motor cam 1mm asta in cazul in care restul intrau fortat intre peretii blocului motor. S-a refacut linia palier, nu stiu exact cum s-a facut ca nu am asistat, dar acum toate capacele de la palier nu mai au joc fata de blocul motor, si linia e perfect dreapta si la cota originala. S-a cumparat un alt vibrochen (SH), cota 0 cu 8 sutimi bataie. S-a rectificat la cota 1 s-au pus cuzineti cota 1 la palier. La biele nu erau probleme, s-au pus cuzineti cota 0. Chiuloasa planata, curatat scaun supape, schimbat supape, schimbat ax cu came, cuzineti ax cu came... S-a schimbat pompa de ulei, originala. S-a modificat axul din modulul balansoar pentru a preintimpina uzura axului la pompa de ulei. Suruburi, garnituri noi peste tot.... Suruburi noi de reglaj injectoare, etc etc... S-au schimbat tachetii. S-au schimbat segmentii. De fapt in afara de blocul motor, chiuloasa, pistoane, biele, totul a fost inlocuit. In afara de vibrochen toate piesele au fost noi, majoritatea originale. Montajul s-a facut cu atentie, respectand cuplurile de staringere conform ElsaWin. Prima pornire a fost mai grea, adica a trebuit sa se dea la automat destul de mult....dar odata ce a pornit, dupa acea nu au mai fost probleme de nici un fel. S-a lasat motorul sa mearga la relantii destul de mult...adica vreo 2-3 ore in total in reprize tot mai mari. Prima 1k km au fost facuti in regim de rodaj, adica fara accelerari bruste, fara depasiri de 2300 rpm. Urmeaza sa schimb ulei, filtru zilele astea. Ce am constatat in urma reparatiei.... 1. Motorul nu mai vibreaza de loc. (doar cand e rece mai are cate o zvicnire usoara din cand in cand). Odata ce motorul ajunge la 70 grade...este perfect echilibrat, nu se simte deloc in masina ca ar merge, desi este diesel, am vazut benzinare care faceau cu mult mai urat decit dieselul meu....per ansamblu eu zic ca legat de vibratii, este perfect. 2. Motorul merge perfect rotund si liniar la relantii, are un sunet mai infundat, exact cum ar trebui sa sune un diesel PD. 3. Nu mai pierd lichid de racire. A fost schimbat si racitorul EGR, poate pe acolo se scurgea... la 2-3k km trebuia sa completez cu antigel cam 200-300 ml. 4. De tras trage bine, tragea si inainte, nu stiu f multe sa zic ca l-am menajat in prima mie. Multumuri pentru echipa care a lucrat la el. Sunt multumit de lucrare cu toate ca a costat destul de mult, dar vroiam sa pastrez masina si asta era cea mai ok optiune. Sper sa nu mai am probleme niciodata cu el Link spre comentariu
Sharky Postat Aprilie 16, 2016 Partajează Postat Aprilie 16, 2016 Spune si un pret, sa stim la ce sa ne asteptam. Link spre comentariu
Vizitator amook Postat Aprilie 16, 2016 Partajează Postat Aprilie 16, 2016 300 euro manopera prelucrări mecanice150 euro manopera service ~1300 piese pt motor.200 euro racitor egr+buji incandescente (asta ma costa si daca alegeam sa schimb motorul).Preturile sunt relative ... eu am primit pret mai mic la piese pt ca lucram la ei si manopera 50%. Altfel ajungea mai sus. Nu stiu daca o mai faceam daca costurile erau mai mari. Link spre comentariu
Vizitator Cosmin NEDELCU Postat Decembrie 13, 2018 Partajează Postat Decembrie 13, 2018 (editat) Sal ma puteti ajuta sami spuneti cu ce valori se strang suruburile biela vw b3 2002 .Multumesc Editat Decembrie 13, 2018 de Cosmin NEDELCU Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum