costi002 Postat Februarie 12, 2016 Partajează Postat Februarie 12, 2016 Salutare, Intreb aici, sa nu ma fac de ras. Care ar putea fi turatia unui stepper motor 3.5A, 4 fire, 12Nm? Se poate ajunge la 1000RPM? Toate bune. Link spre comentariu
costi002 Postat Februarie 13, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2016 Chiar atat de idioata e intrebarea de nu isi spune nimeni parerea? Link spre comentariu
NICA Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 Chiar atat de idioata e intrebarea de nu isi spune nimeni parerea? Chiar crezi ca a numarat cineva nr de ture ? Link spre comentariu
belasajgo Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 Motoarele stepper sunt folosite la aplicatii unde conteaza mai mult precizia decat viteza. Chiar daca motorul asa necuplat la nimic ar reusi sa ajunga la o viteza de rotatie asa mare, intr-o aplicatie unde ar trebui sa roteasca ceva, mai greu s-ar descurca la viteza mare. Cu cat este viteza mai mare, cu atat va fi cuplul mai mic. In orice caz, ar trebui sa maresti viteza progresiv, nu prea o sa poti sa-l pornesti direct cu viteza mare. Cred ca nu prea a raspuns nimeni deoarece mesajul este la bodega si nu toti frecventeaza partea asta a forumului... La sectiunea incepatorilor era poate mai potrivit. Link spre comentariu
bcristian Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 (editat) Nu ajunge la 1000 rpm, nici pe departe. Exista o diagram cuplu/turatie (pasi pe sec de fapt cel mai adesea), care scade puternic cu cresterea turatiei. Ca principiu general, cu cat motorul are cuplu mai mare cu atat turatia e mai mica. Dependenta nu e liniara, asa ca daca ai nevoie si de cuplu si de turatie e preferabil sa folosesti o multiplicare a turatiei (folosind fulii si curele de sincronizare de ex), pentru ca la redactor/multiplicator relatia turatie/cuplu e liniara. https://www.google.ro/#q=stepper+torque+vs+speed Editat Februarie 13, 2016 de bcristian Link spre comentariu
costi002 Postat Februarie 13, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2016 Deci sa îmi iau gându ca voi atinge peste 1000rpm (colegul care mi l-a adus visa pe la 1500rpm). Am încercat cu creșterea progresiva a vitezei și nu ajunge unde îmi doresc. Ba se pare ca, odată cu încălzirea motorului, aceasta viteza maxima scade. Toate bune Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 Nu stiu daca viteza scade cu cresterea temperaturii, dar sigur incepe sa piarda pasi. Altfel spus, nu mai tine "pasul" cu frecventa.Posibil ca micropasirea sa imbunatateasca raspunsul in frecventa. Dar micropasirea implica o comanda mai elaborata. Daca merita. Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 Am avut si eu o astfel de problema acum citeva luni. La ce vrei sa-l folosesti de iti trebuie asa o turatie? Ca sa vezi turatia maxima iti trebuie datasheetul motorului pt parametrii lui. Calculezi cit timp trece curent printr-o infasurare la turatia dorita si apoi in functie de inductanta si rezistenta infasurarii calculezi tensiunea minima de alimentare in asa fel incit sa poti atingi curentul de lucru specificat in datasheet. Daca te incadrezi cu tensiunea rezultata din calcul la valori rezonabile, mai ai sanse sa te aproprii de turatia dorita. Link spre comentariu
bcristian Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 3.5 A si 12 Nm Daca nu e demontat de pe un OZN, sansa de a castiga la loto e semnificativ mai mare decat aia de a duce motorul ala la 1500 rpm Link spre comentariu
costi002 Postat Februarie 13, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2016 (editat) @Sesebe- multumesc pentru indiciu. La ce foloseste? Incerc sa explic cam ce am inteles eu. Acest motor va "angrena" 2 sau 4 reductoare melcate de 16/1. Aceste reductoare invart 4 tije filetate. De piulitele acestor tije este atasat acoperisul/copertina unui camion. Cica in afara tarii exista limite de inaltime si trebuie coboare acoperisul si sa il ridice dupa necesitati. Cel care a facut partea mecanica, ar fi calculat ca pentru a ridica intr-un timp decent acoperisul cu 1.2 metri, ii trebuie motorului cam 1500 ture. Azi am mai facut niste teste, am scazut acceleratia si am putut urca destul de sus cu turatia, clientul a fost declarat multumit (pentru moment). Nu ma intrebati de ce a ales un stepper , a venit cu el in punga impreuna cu controler-ul lui si mi-a zis ca tre sa ii fac sa se invarta motorul cat se poate de repede. Toate bune. PS:nu am apucat sa vad cam ce turatie ar avea, dar cum pun mana pe el, o masor Editat Februarie 13, 2016 de costi002 Link spre comentariu
puriu Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 In principiu, motorul pas cu pas este un motor sincron polifazat. Poate fi rotit continuu cu orice turatie cu conditia pastrarii sincronismului. Motorul unitatii de HD este un motor sincron trifazat de turatie mare comandat pas cu pas de un driver sofisticat. Cu cat turatia creste, frecventa impulsurilor si tensiunea de alimentare trebuie sa creasca. Daca numarul de pasi pe tura este mare, turatia la aceeasi tensiune de alimentare va fi mai mica. Link spre comentariu
La Trovanti Postat Martie 26, 2016 Partajează Postat Martie 26, 2016 Din caracteristici pe la 1600 hz scade cuplul dramatic. La 200 pasi pentru o rotatie ai 400 de pulsuri, respectiv 4 rot/ sec maxim. Asta inseamna 240 rpm. Marea majoritate functioneaza sub 240rpm. Link spre comentariu
MifTy Postat Aprilie 1, 2016 Partajează Postat Aprilie 1, 2016 Deci sa îmi iau gându ca voi atinge peste 1000rpm (colegul care mi l-a adus visa pe la 1500rpm). Am încercat cu creșterea progresiva a vitezei și nu ajunge unde îmi doresc. Ba se pare ca, odată cu încălzirea motorului, aceasta viteza maxima scade. Toate bune cred şi eu: motoarele pas cu pas nu au fost proiectate pentru turaţii mari, ci pentru controlul cât mai precis posibil al turaţiei. Link spre comentariu
costi002 Postat Aprilie 1, 2016 Autor Partajează Postat Aprilie 1, 2016 Mulțumesc pentru păreri. Pana la urma, s-a acceptat o turație mai mica dar potenta și au modificat reductorul. Toate bune. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum