Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

permis suspendat


cristi71

Postări Recomandate

Aceeasi lege spune ca pietonul trebuie sa se asigure inainte sa se angajeze in traversarea drumului public.

.........................................................................................

Aici se face referire la cei care traverseaza prin locurile nemarcate,neexistind reguli separate pentru locuitorii de la tara si cei de la oras. De exemplu, la tara, nu prea sint marcaje pentru traversarea drumului de catre pietoni,si daca sint, sint foarte rare. Legea-i obliga sa se asigure cind vor sa traverseze. Daca este o un singur loc marcat in tot satul ,ar fi absurd sa pretinda cineva, ca toti satenii sa traverseze doar prin acel loc. Acelasi lucru se intimpla si in cartierele marginase ale oraselor unde trecerile de pietoni sint mult mai rare decit in centru. Nu poti pretinde cuiva sa parcurga 300-400m pina la trecerea de pietoni pentru a traversa strada. La trecerile marcate, pietonul este ''suveran'',ca ne place sau nu ne place,noua, soferilor. Noi,soferii, sintem obligati sa respectam regulile de circulatie,altfel sintem buni de plata. Ca sint si pietoni care traverseaza pe unde-i taie capu',fara ca cineva sa-i ''arda'',asta este  deja problema agentilor de circulatie,care ,probabil, nu fac nimic pentru a descuraja pe cei care traverseaza prin locuri nepermise. Si eu si voi,in mod sigur ati vazut destui pietoni care traversau strada prin locuri nemarcate ,cu toate ca, la nici 10m era o trecere de pietoni. Acolo ar trebui ca agentii de circulatie sa faca munca de preventie,amendindu-i pe cei care ''cad in abatere''.  In cele mai multe din cazurile, in care sint implicatii si accidentati pietonii, de vina sint soferii. Nu pretinde nimeni ca pietonii ar fi usa de biserica. Diferenta e, ca un pieton este mult mai atent cind traverseaza strada printr-un loc nepermis,exceptind betivii, la care instinctul de conservare le este diminuat, direct proportional cu cantitatea de tarie ingurgitata.  Batrinii,saracii,asa cum am mai spus-o,au scuza ca nu mai vad,nu mai aud,nu se mai misca atit de usor ca-n trinerete,in schimb sint destul de precauti.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Am cautat intr-una dintre cartile de legislatie rutiera. Cu punctul 2 suntem de acord, punctul 4 Doamne fereste.

La punctul 3 avem obligatiile pietonilor. Avand in vedere ca este o singura propozitie care face referire la mai multe situatii, se presupune ca toate situatiile prezentate se vor supune obligatiei din finalul propozitiei. Altfel ar fi fost vorba despre doua propozitii distincte, dintre care una ar fi facut referire doar la situatia in care pietonul traverseaza prin alta parte decat trecerea de pietoni (respectiv pe la coltul strazii) si doar atunci ar trebui sa se asigure. Cunosc cativa agenti de rutiera, daca ii intalnesc zilele astea ii intreb...dar  de unde stau eu, vad ca pietonul trebuie sa se asigure chiar daca urmeaza sa traverseze pe trecere.

Sper sa o luati ca pe o discutie amicala pe marginea legii, de regula opresc la pietoni chiar daca nu sunt coborati pe trecere si obligatoriu opresc daca deja sunt pe trecere.

..............

Traversarea prin loc nepermis este sanctionata cu amenda chiar si la tara :rade: Cunosc cativa de la noi din sat care pot sa confirme asta...desi avem o trecere la jumatatea satului si una la iesire, distanta intre treceri cam 600m. Nu spun ca eu traversez numai pe trecerile alea...doar ca pana acum nu m-au vazut...

 

Posted Image

Editat de marius75
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

eheee..credeati c am scapat? azi,in timp ce un sistem control acces imi scosese par alb, suna un nr necunoscut..se recomanda...sunt doamna accidentata ..stiti,am crezut ca suntem prieteni..o intreb: pai si nu suntem doamna? ....nu mai treceti si pe la mine? ma cam doare capul,raspunsul ei! ca a venit o foaie,acolo zice ca mai as avea timp inca 20 de zile ..stiti d voastra,sa depun o plangere..raman consternat! de fapt, instintarea de care vorbeste, e de la procuratura in 3 exemplare,unul mie,unul politie si unul ei..si cele 20 de zile de care vorbea e termenul in care politia rutiera poate face contestatie  la hotararea procurorului..cum deja s a finalizat cazul si pe partea de contraventie nu mai e nimic de facut..in conditiile in care a declarat ca nu are pretentii! mentionez ca nu a avut decat cotul julit putin, un cucui(hematom) in frunte si sperietura! am fost la Bucuresti,am facut RMN pt linistea mea si a ei,nu a avut ABSOLUT NIMIC! ..m am enervat si am tipat la telefon: nu mai vedeti nimic de la mine,asta e santaj! una e sa lovesti pe cineva FARA INTENTIE, si alta e sa SANTAJEZI! s au terminat probabil banii dupa sarbatorile astea si s a gandit madam ca eu o sa mi vand apartamentul pentru un amarat de permis...Asa ca s a cam terminat prietenia...conduceti cu atentie colegi ca nu se stie pe cine poti lovi!

Hai ca ne-ai facut curiosi ca a mai zis baba?

Link spre comentariu

s a lasat pagubasa...cel putin asa cred, nu a mai sunat,oricum suna degeaba.. intre timp mai sunt 15 zile de suspendare..greuuuu trece !

Pai cind i-ai pomenit de santaj, a cam intrat la idei. S-o fi gindit ca n-ar fi rau sa te mai ''mulga'' de ceva banuti. A-ncercat si ea marea cu ''degetu''si a vazut ca-i ''cam rece si sarata''.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Nu cred ca soferul trebuie sa fie considerat din start vinovat, dar cred ca trebuie sa fie constient ca se afla la volanul unui instrument care poate ucide.

 

Este ca si cum ai avea o arma si ai impusca din greseala pe cineva care nu si-a luat precautiile necesare.

 

Sunt convins ca se pot intalni tot felul de situatii, dar asta nu exclude atentia continua si moderarea vitezei. O trecere de pietoni trebuie sa o vezi si sa reduci viteza, problema este ca multi forteaza pentru ca se grabesc sau isi imagineaza ca se grabesc.

 

Asta cu pusul piciorului pe carosabil de catre pieton mi se pare cam mult, daca pietonul se afla la trecerea de pietoni, pe trotuar si cu fata spre carosabil, pentru mine inseamna ca acel om doreste sa traverseze si trebuie sa i se acorde prioritate.

 

Imi pare rau ca domnul cristi71 a fost implicat in situatia descrisa de dansul, sper sa fie un exemplu din care sa se traga invataminte. Pentru a evita situatii neplacute sper ca sa se generalizeze si in Europa utilizarea camerelor "dash", asa cum se face in mod curent in Rusia, astfel in justitie se poate demonstra ca un pieton de exemplu s-a lansat in fuga pe trecerea de pietoni.

 

O situatie ciudata care mi s-a intamplat, acum vreo 10 ani poate chiar mai mult, am lovit cu masina de la firma carligul masinii din fata (era zapada pe jos, am derapat). Singurele pagube au fost la masina pe care o conduceam dar cum se proceda atunci, a trebuit sa ma duc la Politie sa completez formulare, etc. mai ales ca masina era a firmei si trebuiau justificate pagubele. Nu imi amintesc sa imi fi dat amenda si procesul verbal l-am mai tinut cateva luni, apoi l-am aruncat. Dupa circa 2 ani, am plecat din tara, nu inainte de a trece pe la biroul financiar din orasul meu pentru a vedea daca e totul in regula, unde am descoperit ca am o amenda de 200RON. Am platit aceasta amenda, dupa care nu am pastrat ticketul care demonstra plata. Dupa 7-8 ani, acasa la parintii mei am primit o scrisoare precum ca mi-a fost blocat contul bancar. Trecand apoi pe la banca, cu ocazia unei vizite pe acasa, am descoperit ca aveam de platit vreo 400-500RON, nu imi amintesc cat dar oricum suma crescuse destul de mult datorita penalizarilor. Am platit bineinteles dar de acum stiu ca voi pastra toate documentele legate de plati pentru cat mai mult timp, iar daca nu este comod, voi incerca macar sa le fotografiez si sa pastrez fotografiile in computer. Acum am instalat si camera video pe masina...

Editat de one
Link spre comentariu

Interesant.

Amenzile nu sunt purtatoare de penalitati sau dobanzi. N-au fost si nici nu vor fi vreodata.

Si peste ani,amenda se va plati la aceeasi valoare inscrisa in PV. Posibil sa fi fost altceva.

Link spre comentariu

Din pacate tipa de la banca mi-a spus doar ca este vorba despre o amenda. Apoi scrisoarea era de la primarie, deci presupun ca daca intra la bugetul primariei era o amenda de circulatie. Daca imi aduc bine aminte, in scrisoare era pomenit si numarul procesului verbal, dar poate ai dreptate, o sa ma mai gandesc poate imi amintesc ceva. Incidentul cu tamponarea s-a petrecut in alt oras, iar scrisoarea am primit-o in orasul de resedinta. Cand gasesc scrisoarea o sa mai citesc o data, poate reusesc sa o gasesc curand caci pe asta sigur nu am mai aruncat-o.

Nu imi imaginam ca la amenzi nu se platesc penalizari. Nu imi vine sa cred. O sa mai analizez totusi, mi-ai dat de gandit.

Editat de one
Link spre comentariu

In mod sigur nu se platesc penalizari sau dobanzi. Doar la taxe si impozite.

Amenda nu este o datorie ci doar o sanctiune iar valoarea ei nu poate creste prin nicio metoda.

Cum sa-ti explic principiul ca sa intelegi.....

Gandeste-te la unul condamnat in lipsa, la trei ani cu executare si este prins dupa un numar de ani si incarcerat. Va face tot trei ani.

Link spre comentariu

Am platit eu amenzi si dupa 5 ani si a fost de plata tot cat era trecut in procesul verbal (fara penalizari).

Posibil intre timp sa se fi modificat legea si acum sa prevada penalizari....

Editat de marius75
Link spre comentariu

Confirm ce este scris mai sus, la amenzi nu se calculează şi nu se plătesc majorări, penalităţi, dobânzi.

Amenzile sunt personale şi nu se moştenesc, spre deosebire de celelalte datorii care pot fi puse în cârca urmaşilor.

Link spre comentariu

Se pare ca nu stiti care e cel  mai...stupid accident,(pe bune) :rade: ...Sa intru intre picioarele unei babe(femeie in varsta),cu ..bicileta..nu am obserat-o la la timp,...asta a fostt..!! :57

Link spre comentariu

Art. 161. (1) Se interzice conducătorilor de biciclete:

a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia “Accesul interzis bicicletelor”;

b) să înveţe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;

c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

d) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;

e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate;

f) să circule în timp ce se afla sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;

h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;

j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;

k) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;

l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 şi 16;

m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă;

n) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;

 o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;

p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordura sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;

r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;

s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.

(2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate.

Editat de Ali G
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări