Vizitator crisiflo Postat Februarie 6, 2016 Partajează Postat Februarie 6, 2016 Buna ziua.Am o masina de spalat marca Indesit wil 85 care initial intermitent, momentan la fiecare spalare are urmatoarea problema: se blocheaza cand ajunge la stoarcerea de dinaintea clatirii si stoarece, si stoarce si tot stoarce. Mentionez ca incalzeste apa, evacueaza corect apa(nu pierde pe nicaieri si pompa de evacuare scoate toata apa), nu arata nici o eroare, problema apare pe toate programele(inclusiv la spalarea cu apa rece), dar tot stoarce si stoarce...dupa o ora continua sa stoarca fara oprire...mai mult n-am indraznit s-o las. Mi s-a sugerat ca problema ar fi carbunii..schimbat problema persista. Apoi mi s-a sugerat ca problema ar fi modulul electronic dar am intalnit persoane cu aceeasi problema la care schimbarea nu a remediat eroarea. Ceea ce am reusit sa observ e ca functioneaza normal daca in momentul in care ajunge sa se blocheze opresc programul si o scot pentru cateva sec din priza. Cand pornesc din nou programul il duce cu succes pana la capat. (daca doar opresc si pornesc programul minunea nu se petrece). Banuim ca problema e electronica dar e vorba de vreo piesa sau necesita rescrierea memoriei? Ma puteti ajuta cu un sfat? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 6, 2016 Partajează Postat Februarie 6, 2016 Verificați și starea electrovalvelor. Uneori se mai blochează din cauza calcarului...se pot proba simplu, prin scoaterea firelor ce vin de la modulul de comandă și alimentarea electrovalvelor direct la rețea, pe rând.Dacă funcționează bine, trebuie să se audă apa curgând în cuvă de fiecare dată când alimentați electrovalva testată. Link spre comentariu
Vizitator crisiflo Postat Februarie 6, 2016 Partajează Postat Februarie 6, 2016 Multumesc pentru raspuns dar masina ia apa si o scoate conform programului fara probleme(la stoarcere de ex nu alimenteaza cu apa..am vazut ca sunt persoane la care ramane blocata pentru ca nu reuseste sa evacueze masina apa). Oricum daca o las blocata sa centrifugheze o anumita perioada de timp-10-15 min, daca opresc programul, deci fara sa treaca efectiv prin programul de stoarcere, se deblocheaza usa. Am dedus ca nu e o problema de evacuare a apei. Verificam oricum Link spre comentariu
unuldinei Postat Februarie 6, 2016 Partajează Postat Februarie 6, 2016 WIL 85 am si eu . Atentie ca s-au dus/ blocat periile colectoare de la motor(carbunii) si uneori fac sau nu contact mai bine, alterand ca sa zic asa alimentarea modulului electronic. Dupa ce am scris memoria, schimbat condensatori, triac.. pe modulul electronic cineva mi-a zis sa ma uit la motor... si am schimbat periile colectoare si merge ok de 3 ani cred. Periile se gasesc la magazinele de specialitate , atentie trebuie sa luati un exemplar dupa dumneavoastra pentru ca unele sunt cu 2mm mai inguste si joaca in locasul portperie... ce sa mai ... o sa va innegriti pe maini un pic dar faceti treaba pana la capat, altfel riscati sa defectati si motorul si modulul electronic . Link spre comentariu
Vizitator crisiflo Postat Februarie 6, 2016 Partajează Postat Februarie 6, 2016 Mi s-a sugerat ca problema ar fi carbunii..schimbat-problema persista. Carbunii luati sunt exact dupa modelul masinii Link spre comentariu
crmn1 Postat Februarie 6, 2016 Partajează Postat Februarie 6, 2016 scoate toti conectorii si curata cablajul poate asa o sa mearga pentru ca este ceata totala. daca nu este un defect atipic si nu vei ajunge decat la schimbarea placii. cel mai bun depanator vei fi tu singur dar cu atentia marita. probabil ceva-ti scapa .succes Link spre comentariu
Vizitator crisiflo Postat Februarie 7, 2016 Partajează Postat Februarie 7, 2016 Multumesc pt raspuns o sa facem si asta. Ceea ce e frustrant e ca am intalnit cu aceeasi problema pe forumuri cel putin 10 persoane...sper sa nu gresesc dar parca toate cu masini Indesit. Am luat legatura cu unii din ei care chiar au schimbat placa fara sa rezolve. Un singur post am gasit cu cineva care a rezolvat schimband motorul, dar mie mi se pare destul de ciudat si nu merita sa cumperi un motor doar ca sa vezi daca merge. Ne gandeam la un moment dat ca ar fi tahometru vinovat...dar poate vreo piesa de pe placa responsabila cu functia lui. Abia ieri am observat manevra cu scoaterea din priza..vazusem pe undeva ca asa se reseteaza unele masini de spalat si a fost o incercare disperata. Culmea e ca daca scot masina din priza dupa ce opresc programul in momentul in care se blocheaza(cu masina on) functioneaza pe urma normal (3 reusite din 3 incercari) fara sa se mai blocheze in puncte in care s-ar bloca fara aceasta manevra. Noi banuim problema de soft dar poate exista si vreo piesa defecta care ar da astfel de probleme. Link spre comentariu
calinagodja Postat Februarie 7, 2016 Partajează Postat Februarie 7, 2016 Presostatul e bun ?Furtunul ce intra in el nu are ceva mizerie adunata in partea de jos unde intra in bazin ? Link spre comentariu
Vizitator crisiflo Postat Februarie 7, 2016 Partajează Postat Februarie 7, 2016 Electrovalve-ok, presostat si furtun-ok Link spre comentariu
Vizitator crisiflo Postat Februarie 8, 2016 Partajează Postat Februarie 8, 2016 Sa nu zic intr-un ceas rau se pare ca problema s-a rezolvat (2 teste reusite din 2). Ce am facut a fost sa curatim cu atentie placa electronica. Explicatia cu care ne-am multumit e ca praful de carbune fiind conductor electric contribuia la trimiterea probabil de impulsuri false. Presupun ca nici masina nu stia cum sa le interpreteze data fiind lipsa erorilor (beculetele nu clipeau anormal). Poate nu e corecta explicatia...cei din domeniu ma pot judeca, dar cert este ca cel putin momentan masina functioneaza din nou normal si tot ce am facut e curatirea placii si verificarea tactila si ochiometrica a componentelor . Multumesc tuturor pentru sfaturi si promptitudine. Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Aprilie 21, 2016 Partajează Postat Aprilie 21, 2016 sa nu mai dechid alt topic despre aceasta masina (wil85sx) postez si eu aici, am un modul de comanda cu triacul mic de langa mufa J4 explodat, l-am mai schimbat acum cativa ani, original a avut ACS1086s, am pus EZ0607ma luat de pe alta placa identica, aveti idee cu ce poate fi inlocuit? ce ar fi putut cauza explozia lui? Link spre comentariu
validae Postat Aprilie 21, 2016 Partajează Postat Aprilie 21, 2016 Trebuie văzut ce alimenta acel triac, poate fi pompa de evacuare, una din electrovalve sau blocajul uşii. Care din astea nu funcţiona atunci când a explodat triacul ? Cauzele defectării pot fi de natură autoinductivă (în cazul pompei şi electrovalvelor)sau un scurtcircuit în cazul blocajului uşii. Blocajul uşii se face pritr-un bimetal acţionat termic de un rezistor volumic (ca un termistor), care se încălzeşte şi declanşează mecanismul de blocare. Uneori este posibil să apară o străpungere sau conturnare nedistructivă la nivelul rezistorului şi aceea să fie cauza.Sau un scurtcircuit în mufa plăcii de comandă, cauzat de oxidarea contactelor sau conturnarea la nivelul plăcii din cauza umezelii. Vedeţi şi starea contactelor plăcii şi mufelor, să nu fie înverzite sau afumate... Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Aprilie 21, 2016 Partajează Postat Aprilie 21, 2016 nu stiu cum s-a intamplat, masina e la 60 km de oras dar cand am timp o sa o desfac pe a mea sa vad ce pleaca pe acele trasee Link spre comentariu
mirceacra Postat Mai 18, 2016 Partajează Postat Mai 18, 2016 Indesit WIL85 la fel pateam si eu, la un moment data inainte de clatire cand trebuia sa faca stoarcerea intra in eroare, daca o lasam un timp si apoi bagam din nou in priza pornea fara probleme, am cumparat si o alta placa dar facea la fel....ce era de fapt? motorul in interior avea un termocontact, daca ajungea la o anumita temperatura sau poate din cauza uzurii se intrerupea, l-am scurtcircuitat acest contact si a mers perfect...o perioada de cca 1an...acum apare aceiasi eroare, se aprinde ultimul led de la stanga la dreapta si lacatul.....la fel face si cu cealalta placa....nu stiu acum ce mai are carbunii nu sunt uzati.... Link spre comentariu
validae Postat Mai 18, 2016 Partajează Postat Mai 18, 2016 Vedeți că e posibil să pară în regulă cărbunii, dar de fapt lungimea lor să fie ,,la limită,, și să nu se observe asta fără demontarea portperiilor.Dacă sunt OK, trebuie ca peria să iasă din suport cel puțin 10-15mm.Dacă ies doar o porțiune de 5-6mm atunci trebuie schimbați ambii cărbuni cu unii noi de același tip. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum