mikella Postat Ianuarie 11, 2016 Partajează Postat Ianuarie 11, 2016 Multumesc frumos! Maine il incerc.Multumesc frumos! Maine il incerc. Link spre comentariu
Elison Postat Ianuarie 11, 2016 Partajează Postat Ianuarie 11, 2016 (editat) @mikella Conexiunile pentru afisajul cu KS0108 sunt acestea: 1 - +5V 2 - GND 3 - Contrast Pot 4 - RD0 5 - RD1 6 - RD2 7 - RD3 8 - RD4 9 - RD5 10 - RD6 11 - RD7 12 - RC0 13 - RC1 14 - 10K - +5v 15 - RC4 16 - RC2 17 - RC3 18 - Contrast Pot 19 - +5V 20 - 22R GND Daca vrei poti sa le schimbi in codul din custom component.Le gasesti la inceputul fisierului si arata asa: //Common defines#define MX_DATA_PORT portd //%a#define MX_DATA_TRIS trisd //%b#define MX_CONTROL_PORT portc //%c#define MX_CONTROL_TRIS trisc //%d#define MX_CS1 0 //%e#define MX_CS2 1 //%f#define MX_DAT_INST 2 //%g#define MX_ENABLE 3 //%h#define MX_READ_WRITE 4 //%i Editat Ianuarie 11, 2016 de Elison Link spre comentariu
mikella Postat Ianuarie 12, 2016 Partajează Postat Ianuarie 12, 2016 Am facut o proba si merge! Nu am inteles insa cum modific conexiunile. In loc de "#define MX_DATA_PORT portd" Fac "#define MX_DATA_PORT porte" si ii mut conexiunile de la port b la porte? Ce fac daca am un pic care nu are 7 iesiri la port? Nu pot sa declar conexiunea pin cu pin? Asa cum este acuma ocupa pinii de la oscilator si nu pot pune cristal. Sanatate! Link spre comentariu
Elison Postat Ianuarie 12, 2016 Partajează Postat Ianuarie 12, 2016 (editat) Este asa cum ai spus, dar daca inlocuiesti "portd" cu "porte" muti conexiunile de pe portul D pe portul E. Pentru portul care are conexiunile pentru CS1,CS2,E,R/W poti inlocui iesirile cum vrei, aici nu e nevoie de tot portul. Ai testat cu un simulator? Editat Ianuarie 12, 2016 de Elison Link spre comentariu
mikella Postat Ianuarie 12, 2016 Partajează Postat Ianuarie 12, 2016 Da am testat cu proteus. Trebuie sa imi vina lcdul in scurt timp. Pana atunci fac teste cu simulatorul, si mai invat cate ceva. Am sa incerc sa mut conexiunile sa vad daca reusesc. Link spre comentariu
bentanioan Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 Revin si eu cu o intrebare , cum se pot folosi rezistente interne de pullup si sa actioneze intrarile cand sunt puse la masa? Eu am facut un mic programel pentru exemplificare dar nu m-am descurcat. proba.rar Link spre comentariu
Elison Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 Rezistentele interne sunt activate cu cod C. Poate ne spui ce vrei sa faca programul atasat. Cand vrei sa se se aprinda si cand sa se stinga ledurile ? Asa cum este acum, ledurile de pe portul C se aprind doar daca pe portul A ai valorile 1(face 1 logic C 0), 2(face1 logic C 1), 4(face 1 logic C 2), 8(face 1 logicC 3) si 16(face1 logic C 4) in cod binar. Pentru orice alta combinatie logica pe intrarile portului A toate ledurile sunt stinse (Switch sw) Un switch nu este citit niciodata, cel legat la A 5. Link spre comentariu
Elison Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 @bentonian 16F676 nu are pull-up pe RA3. Link spre comentariu
mikella Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 Cum pot sa modific fontu? Mai exact vreau sa afisez un numar cu inaltimea de 60 pixeli. La lcdul din flowcode pot modifica de la proprietati componenta. Link spre comentariu
Elison Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 Pentru font ai valorile 1, 2, si 3.Nu stiu dimensiunile caracterelor pentru aceste valori, dar le poti vedea inlocuindu-le in functia Print_String. Link spre comentariu
mikella Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 Este mica dimensiunea 1 2 si 3. Nici un sfert din ecran. La componenta din flowcode am custom font, la componenta adaugata de mine nu mai apare optiune aceasta. Link spre comentariu
Elison Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 In FC6, acest GLCD are mai multe functii decat componenta custom pe care o folosesti in FC5. Iti sugerez sa folosesti FC6 sau daca ai timp, se poate modifica functia Print_String din custom. Incearca sa intelegi care sunt diferentele dintre font=1 si font=2,si ce trebuie modificat. Te poti inspira din codul scris pentru componenta GLCD pe care o ai in FC6. In FC5 si FC6 GLCD-urile se misca greu in simulare, dar in realitate ele se comporta normal. Link spre comentariu
mikella Postat Ianuarie 13, 2016 Partajează Postat Ianuarie 13, 2016 O sa ma uit la diferentele dintre font 1 font2 si font3, poate ma prind de o modificare. In fc6 nu pot vedea codul. Am versiunea demo.Multumesc pentru timpul acordat! Link spre comentariu
bentanioan Postat Ianuarie 14, 2016 Partajează Postat Ianuarie 14, 2016 @bentonian 16F676 nu are pull-up pe RA3. Multumesc pt.raspuns,m-am prins si eu pana la urma in legatura cu RA3. Este vorba de un exercitiu,montajul va arata cu totul altfel dar eu am vrut sa elimin rezistentele de la intrari care vin la GND si sa folosesc pullup intern.Deci cand pun sa zicem A0 la GND sa se aprinda led 0 cat timp butonul este apasat.Cand A1 este la masa sa se aprinda led 1. Nu se vor apasa doua butoane in acelasi timp. Nu stiu daca Flowcode stie asa ceva,poate merge numai cu cod C. Link spre comentariu
Elison Postat Ianuarie 14, 2016 Partajează Postat Ianuarie 14, 2016 @bentonian, daca se activeaza rezistentele de pull up, intrarile trec in starea 1 atunci cand niciun buton de pe aceste intrari nu este apasat.Cand se apasa un buton, intrarea respectiva este pusa la masa si are starea 0.Pentru ca simularea din FC5 sa functioneze corect, trebuie sa pui butoanele active in starea low(pull up activat).Pentru ca A3 nu are rezistenta de pull up folosesti intrarea A4, iar pentru ultimul led, A5.Logica pe care ai folosit-o a ramas neschimbata si ledurile se aprind asa cum ti-ai propus.Apesi butonul de pe A0, se aprinde ledul de pe C0 atat timp cat butonul este apasat.Dupa cum vezi nu a fost nevoie de niciun cod C, cu exceptia celui care activeaza pull up.Pentru ca sa intelegi mai usor, ai in atasament un tabel cu starile intrarilor pentru cazurile in care se aprinde un led de pe portul C.In Proteus se poate vedea ca rezistentele de pull up sunt activate, intarile sunt 1 cand butoanele nu sunt apasate. Arh.rar Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum