Sima Raul Postat Februarie 12, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2016 Salutare din nou as mai vrea sa va intreb de ce rezistente as avea nevoie sa montez pe 2 leduri albe reci ? Alimentarea o fac din 16 v 1,1 A reglabil ( pentru farurile unei locomotive ) iar la 12 v 4 A tensiune fixa stabilizata o sa alimentez stalpi de iluminat pe diorama tin sa specific ca ledurile se alimenteaza la 3,5 v Link spre comentariu
manolo Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 Ai pe net "led calculator" bagi datele si rezulta valoarea rezistentelor ,mai exista si varianta ca din cei 12v cu un LM2576-adj -3A sa faci 3,5v si sa montezi ledurile fara rezistente ,fiind legate in paralel. Link spre comentariu
Ticu Postat Februarie 13, 2016 Partajează Postat Februarie 13, 2016 (editat) In calculul tau va conta doar tensiunea sursei (volti), nu curentul maxim pe care-l poate debita sursa (amperi). Ledurile de la faruri le legi (la 16V) in serie cu o singura rezistenta. Ai grija la sensul in care legi ledurile, altfel nu se aprinde niciunul.Exista 2x3,5=7 volti cadere de tensiune pe leduri. Raman 16-7=9 V tensiune pe rezistenta. R=U/I (tensiune/curent), adica R=9V/0,01A= 900 ohmi. Valoare "standard" pe care o gasesti la magazin: 820 ohm.Am pus un curent de 10mA=0,01Amper prin leduri. Daca vrei alt curent, refaci socotelile. Pentru fiecare led pe stalp: la 12 V o sa ai pe rezistenta 12-3,5=8,5V, deci R=U/I=8,5/0,01=850 ohm. Folosesti tot 820 ohm. Editat Februarie 13, 2016 de Ticu Link spre comentariu
Sima Raul Postat Februarie 13, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2016 multumesc foarte frumos pentru ajutor Link spre comentariu
Sima Raul Postat Februarie 20, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 20, 2016 Baieti va mai deranjez cu doua intrebari : 1 daca schimb rotile de plastic de la unele vagoane pe care le am si pun roti metalice se mai murdareste sina asa de repede ? si ce vaselina imi recomandati sa folosesc la boghie si mai exact in locul pe unde se ia tensiunea de pe osi in boghiu este ceva vaselina ce conduce electricitatea ? Link spre comentariu
validae Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Vaselină electroconductoare mai rar vei găsi, cel mai sigur ar fi să prevezi cel puțin o ,,perie,, metalică elastică de punere la masă între lagărul și capul osiei fiecărui vagon în parte, astfel încât continuitatea alimentării să nu fie afectată de prezența vaselinei Link spre comentariu
gauss Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Vaselina aduna praf si impuritati inerente ... " Slefuieste " sugestia d - lui Validae , adica adapteaz - o la ce ai nevoie . Modelistii sant indemanatici , inventivi si tenaci . Ma rog , nu zic chiar din auzite . Desi nu " feroviar " ... Link spre comentariu
Liviu M Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 In functie de model, curentul este luat din sine de niste perii care freaca pe spatele rotilor (metalice) sau pe osii. Rotile au o constructie speciala - osiile (metalice) sunt izolate la una din roti, pentru a nu produce scurtcircuit. De aceea la sistemul de perii colectoare "pe osie" rotile se monteaza rasucite cu 180°, in asa fel incat sa ai culegere de curent de pe fiecare sina. Eu n-am mai auzit sa fie unse rotile ca sa faca contact. Link spre comentariu
Sima Raul Postat Februarie 20, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 20, 2016 Eu n-am mai auzit sa fie unse rotile ca sa faca contact. Eu nu m-am referit ca sa ung rotile ca sa faca contact ci trebuie unse boghiele unde intra osia in boghiu iar la mine una dintre locomotive se alimentaza direct prin boghiu nu are peri colectoare de tensiune si daca pun vaselina dupa ceva timp incepe sa nu mai faca contact bine si se opreste . Din acest motiv am intrebat daca as putea gasi ceva vaselina care sa conduca curentul mai bine decat cea obisnuita eu folosesc ceva vaselina primita de la cineva care lucreaza in CFR aceasta vaselina este folosita la catenara pentru ungerea dintre pantograf si catenara acolo la 27000 v nu este problama dar la 16 v este . Multumesc pentru sfaturi Link spre comentariu
validae Postat Februarie 20, 2016 Partajează Postat Februarie 20, 2016 Pe asta cu ungerea catenarei cu vaselină sincer nu am mai auzit-o până acum, dar poate așa o fi. Peria de cărbune a pantografului locomotivei face în mod normal contact direct cu catenara (firul de contact al rețelei) și nu necesită ungere, ar ieși flăcări din vaselină în acel caz....poate ați observat ce scântei apar iarna când se depune gheață pe catenară. Dar sunt alte contacte mobile de joasă și medie tensiune unde este necesară.... Poate vă ajută asta: https://www.zoom-biz.ro/vaselina-electric-conductoare-pf Link spre comentariu
NEAGU GABRIEL Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Eventual sa utilizati/ rulati un vagon prevazut cu dispozitiv de curatare a sinelor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum