Sima Raul Postat Ianuarie 30, 2016 Partajează Postat Ianuarie 30, 2016 Salutare . Dupa cum spune si titlul as dori sa imi construies un variator pentru un trenulet electric analog . As dori daca se poate ceva cat mai simplu pentru ca nu ma pricep asa bine in ale electronici sunt asa la inceput . Multumesc anticipat Link spre comentariu
leo 17 Postat Ianuarie 30, 2016 Partajează Postat Ianuarie 30, 2016 si pt ce curent iti trebuie pt trenulet ?ai specificat 12v dar trebuie sa ne spui si pt ce intensitate a curentului Link spre comentariu
Sima Raul Postat Ianuarie 31, 2016 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Da imi cer scuze 12 v DC la 1,5 A traful este de 1A dar vreau sa fac variatorul putin mai puternic ca sa reziste in caz de scurturi sau daca voi rula doua locomotive in acelas timp Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 http://www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00000455.pdf Trebuie să alegi schema de la pagina 6 a documentului.Integratul e ieftin, trebuie însă să prevezi un radiator suficient de mare pentru integrat. Link spre comentariu
Sima Raul Postat Ianuarie 31, 2016 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 (editat) nu mi se pare o schema usoara as vrea sa stiu daca cu un BTA12 600B as putea sa fac ceva asemanator am un variator dintr-un aspirator care este facut cu BTA12 600B doar ca nu stiu cum sa il fac sa il pot folosi la 12 v repet sunt incepator nu ma pricep foarte bine o sa pun si doua poze cu variatorul care il detin http://s1159.photobucket.com/user/paky90/media/20160131_133440_zpsfebfbq8c.jpg.html?filters[user]=144657063&filters[recent]=1&sort=1&o=0 http://s1159.photobucket.com/user/paky90/media/20160131_133531_zpsqw1ddqtc.jpg.html?filters[user]=144657063&filters[recent]=1&sort=1&o=1 http://s1159.photobucket.com/user/paky90/media/20160131_133517_zpsl5e30elh.jpg.html?filters[user]=144657063&filters[recent]=1&sort=1&o=2 http://s1159.photobucket.com/user/paky90/media/20160131_133505_zpsgfo4etbb.jpg.html?filters[user]=144657063&filters[recent]=1&sort=1&o=3 Editat Ianuarie 31, 2016 de Sima Raul Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Nu se folosesc variatoare cu triac pentru motoare în curent continuu, fiindcă triacul rămâne blocat în conducție dacă este folosit în curent continuu, alt dezavantaj este că are o cădere mare de tensiune la tensiuni mici. Regulatorul cu LM 317 nu este complicat deloc, rugați pe cineva să vi-l facă, sau mai bine cumpărați un regulator în comutație de la Bazar, sunt foarte ieftine și cu randament mai bun decât LM 317.Exemplu: http://www.elforum.info/topic/84357-lcd-uri-surse-dc-voltmetrevolt-ampermetretermometre/ Link spre comentariu
modoran Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Aia 12V sunt curent continuu sau alternativ ? Daca e alternativ, da se poate cu triacul respectiv, insa daca e curent continuu trebuie ceva PWM , poti face cu LM555 si un mosfet sau, daca nu te pricepi, vinde cineva aici pe forum module PWM gata facute cu 25 lei parca. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Sursa reglabilă în comutație cu LM 2596 de la Bazar (linkul pus mai sus) este doar 10 Lei și ,,duce,, până la 2A între 1,25V-40V......inițiatorul a scris ,,12V DC la 1A,, Motorașul de curent continuu ,,se simte mai bine,, dacă-l alimentezi cu un curent continuu constant decât în impulsuri PWM, dar asta nu înseamnă că nu puteți folosi un PWM similar celor de mașină de găurit, poate chiar un montaj din butonul unei mașini de găurit cu acumulator (de 12v) dezafectate... Link spre comentariu
modoran Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Da, eu ma uitam dupa regulatoare de turatie, dar si o sursa step-down ar produce acelasi efect. Link spre comentariu
Sima Raul Postat Ianuarie 31, 2016 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Aia 12V sunt curent continuu sau alternativ ? Daca e alternativ, da se poate cu triacul respectiv, insa daca e curent continuu trebuie ceva PWM , poti face cu LM555 si un mosfet sau, daca nu te pricepi, vinde cineva aici pe forum module PWM gata facute cu 25 lei parca. Motorul este in DC dar nu este problema ca as putea sa fac redresarea dupa variator as vrea sa il fac cu ce am acum la indemana pentru niste teste . O sa cumpar saptamana viitoare un modul gata facut ca este chear ieftin Link spre comentariu
gcom61 Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Contrar multor opinii...,eu folosesc un dimmer ordinar cu triac in primarul redresorului cu traf pt incarcat acumulatorul masinii-functioneaza f bine. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Nu a zis nimeni că nu poți pune un variator cu triac în primarul trafului de rețea, dar rezultatul e puțin probabil să fie unul corespunzător aplicației propuse.S-ar putea să nu se poată regla viteza trenulețului prea bine, o sursă reglabilă (și stabilizată) în curent continuu este de preferat aici... Mai poate apărea o problemă privind reacția trafului la forma de undă modificată și unele efecte neplăcute cauzate de asta în unele condiții.... Link spre comentariu
Sima Raul Postat Ianuarie 31, 2016 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 Eu mai folosesc si o sursa in comutatie (daca nu ma insel asa ii spune) de la un vechi monitor de 12 v si 4 A dar doar cand leg foarte multe vagoane pentru teste si din acest motiv vreau un variator ceva mai rezistent ca cele din comert in analog nu suporta mai mult de 1 A . Link spre comentariu
Sima Raul Postat Februarie 3, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2016 (editat) As mai avea o intrebare ce rol are condensatorul de pe clipsul de alimentare in analog ? Am uitat sa specific ca , condensatorul este ceramic si scrie pe el 864 parca , ca nu se vede prea bine pe el si este inseriat pe firele de alimentare . Editat Februarie 3, 2016 de Sima Raul Link spre comentariu
adydep Postat Februarie 4, 2016 Partajează Postat Februarie 4, 2016 (editat) La trenuletele electrice PIKO(pentru cunoscatori)se utiliza un transformator a carui tensiune in secundar era reglata prin intermediul unei punti de cupru care culegea direct pe bobine(in numar de doua),iar redresarea se realiza cu o punte cu seleniu.De asemenea permitea si schimbarea polaritatii ca trenuletul sa mearga inainte si inapoi.Avea si protectie cu sigurante termice cu bimetal.La perechea de borne din dreapta livra 16Vca pentru comanda macazului.Acesta era: Daca totusi doriti un "variator electronic",de fapt un alimentator cu tensiune reglabila,si autoprotejat,aveti aici o schema simpla: Trebuie insa la iesire un intrerupator basculant,cu care sa se realizeze schimbarea de polaritate. Editat Februarie 4, 2016 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum