homer Postat Ianuarie 30, 2016 Partajează Postat Ianuarie 30, 2016 Buna seara. Vreau sa construiesc un modul pentru alimentarea unui detector de radar. Pentru ca atunci cand pornesti masina tensiunea scade si sub 11v, neavand pe moment tensiune necesara o mai ia razna saracu. As dori sa fac un modul ca detectorul sa porneasca sa zicem doar cand simte ca tensiunea este de cel putin 13.6V, practic sa functioneze doar cand e si motorul pornit. Consumul este mic, 200-300mA deci nu trebuie ceva de putere extraordinara. Daca ma puteti ajuta cu vreun sfat sau cu o schema va multumesc de pe acuma ! As vrea ceva simplut cu un comparator voltaj si un releu daca se poate, eu cam la asta m-am gandit. Link spre comentariu
homer Postat Februarie 5, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2016 M-am hotarat si am facut schema asta pana la urma. Acuma am o intrebare. Pe NC-ul de la releu pun alimentarea tot de la baterie ( sursa in cazul meu in care am facut proba ) si imi inchide releul intre tensiunile potrivite. Acuma intrebarea mea e urmatoarea. De ce influenteaza amperajul tras de consumator circuitul ? De ex: Daca pun sa alimenteze detectorul de radar (150mA) R2 si R4 au alte valori decat daca as alimenta un bec care imi consuma 500mA. Link spre comentariu
ilzul Postat Februarie 5, 2016 Partajează Postat Februarie 5, 2016 (editat) Mai intai de toate, vreau sa spun ca si eu sunt un incepator.Vin cu o intrebare, la o alta intrebare... "De ce influenteaza amperajul tras de consumator circuitul ?" Sunteti sigur ca amperajul "tras" influenteaza circuitul?R1 si R2 respectiv R3 si R4 formazeaza cate un divizor rezistiv... de la 12.5v pana la 14.5v (valori aproximative) ar fi o diferenta de 2 volti. Pe Threshold (pinul 6) si pe Trigger (pinul 2) o sa aveti alte valori de tensiune, in functie de cum "oscileaza" tensiunea.Altfel, zic eu ca R2 si R4 nu ar putea fi influentate de "amperaj", consumatorul fiind alimentat dupa circuit, practic din releu.Posibil sa fie gresit ceea ce spun, doar incerc sa ajut si sa invat si eu la randul meu lucruri noi. Edit: Nu vad rolul lui C2 in circuit, daca respectivul circuit o sa fie alimentat la bateria autoturismului. Si pinul 4 (reset) trebuie conectat la + sau impreuna cu pinul 8. Editat Februarie 5, 2016 de ilzul Link spre comentariu
homer Postat Februarie 6, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2016 C2 ul ajuta la stabilizarea voltajului. Teoretic nu ar trebui influentate de amperaj, dar in practica daca schimb consumatorii trebuie sa reglez si R2,R4 care am pus multitura de 5kilo. Link spre comentariu
Mircea Postat Februarie 6, 2016 Partajează Postat Februarie 6, 2016 Intreb si eu: nu era mai simplu (din punct de vedere al reglajelor) sa se construiasca un temporizator de 5-10 secunde de la momentul cand se da la cheie? Un ON-Delay. Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 8, 2016 Partajează Postat Februarie 8, 2016 Eu nu înţeleg cum îţi funcţionează, n-ai nicio referinţă fixă. Link spre comentariu
Ticu Postat Februarie 8, 2016 Partajează Postat Februarie 8, 2016 (editat) Fixa e alimentarea lui 555 (5V) prin stabilizator. Pinii 2 si 3 "simt" pragurile (devenite fixe) de 1/3 si 2/3 din alimentarea de 5V, adica 1,66 si 3,33V. Ele sunt stabilite de un divizor de tensiune intern - 3 rezistente de cate 5K inseriate intre 0 si 5V. Valorile astea pot fi atinse (in functie de divizoarelor rezistive externe) cand variaza tensiunea de alimentare Vin. Editat Februarie 8, 2016 de Ticu Link spre comentariu
homer Postat Februarie 8, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 8, 2016 Dar totusi cum va explicati ca la schimbarea consumatorilor trebuie schimbate si valorile R2 si R4 ? Link spre comentariu
Ticu Postat Februarie 8, 2016 Partajează Postat Februarie 8, 2016 Posibil ca rezistenta R a firelor de legatura dintre baterie si montaj sa fie prea mare (prea lungi si/sau subtiri). Pe ele apare o cadere de tensiune V=I/R variabila in functie de curentul I consumat. Aceasta cadere de tensiune V se scade din tensiunea bateriei si astfel la montaj ajunge Vin=Vbat-V care nu este egala cu Vbat. Link spre comentariu
Ticu Postat Februarie 8, 2016 Partajează Postat Februarie 8, 2016 (editat) Scuze, am gresit in postarea anterioara, trebuia: V=IR dar fondul problemei ramane acelasi. Editat Februarie 8, 2016 de Ticu Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 9, 2016 Partajează Postat Februarie 9, 2016 Fixa e alimentarea lui 555 (5V) prin stabilizator. Nu ştiu cum am reuşit, dar chiar n-am văzut regulatorul de sus. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum