harfa Postat Ianuarie 26, 2016 Partajează Postat Ianuarie 26, 2016 (editat) Am reusit , in urma unui efort nerentabil, sa restaurez micul strung SP 400. Am facut multe poze dar, din lipsa de spatiu, nu le pot posta. le puteti vedea aici; http://www.elforum.info/topic/94322-sp-400-strung-carte-tehnica/ Incerc sa postez in acest topic doar pozele principale: Inainte de restaurare: [/url Dupa restaurare: Editat Ianuarie 26, 2016 de harfa Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Ianuarie 26, 2016 Partajează Postat Ianuarie 26, 2016 Da, fain arata, lucrat cu grija! Sa`l folosesti sanatos si cu placere. Grig Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 26, 2016 Partajează Postat Ianuarie 26, 2016 Am si eu un SN400x1500 care asteapta de ceva vreme............ti-l pot trimite? Super faina lucratura.Sa-l uzezi sanatos! Alex Link spre comentariu
area51 Postat Ianuarie 26, 2016 Partajează Postat Ianuarie 26, 2016 A folosit cineva astfel de scule? Link spre comentariu
harfa Postat Ianuarie 28, 2016 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2016 Multumesc tuturor. SP 400 e o mica jucarie pe linga SN400. ///// SP400: motor 0,9/1,2KW. Lungimea de prelucrare cred ca e max 500mm. Greutatea este sub o tona- apreciez cam 500-max700Kg. Amprenta sasiu cca 1300x400. Asta inseamna o piesa buna pentru hoby si pro. -piese mici. E usor de asezat intr-un loc relativ mic si usor de mutat. Eu l-am plimbat prin curte si atelier , fara sa am ajutor. Desigur l-am impins pe tevi, ajutindu-ma de o ranga. SN 400 cred ca are 3-4Tone, motor de 7KW- aici vorbim deja de o scula mare, poate prea profesionala pentru hoby. Pe "asta micu' " l-am cautat. E mai usor de gasit "fratele mult mai mare SN . Voi lucra lucra cu el doar din cind in cind o piesa "moft". Asa ca ...e bun la casa omului... alex.cselenyi ce faci cu SP-ul? Ce lucrezi cu el? area51.Scula aia pare "feroce"- pentru rugina , chit si vopsea. Curata repede si bine. Nu am vazut una in realitate, desi am lucrat cu multe dracovenii pe unde m-am preumblat. Pare utila. Eu am folosit o perie circulara de otel (foarte tare nu dinacelea flexibile), care face acelasi lucru in varianta mai blinda (se vede intr-una din poze). Treaba cea mai grea la restaurare , a fost slefuirea chitului care se face mai mult manual (mecanic doar pe suprafetele care permit). Curatarea vopselei si chitului defecte, aplicarea noului chit si a vopselelor au fost capitolele usoare. Link spre comentariu
alex.cselenyi Postat Ianuarie 28, 2016 Partajează Postat Ianuarie 28, 2016 Salut, O sa bag SN-ul la munca,dar pt. asta trebuie mai intai sa termin restaurarea............ Alex Link spre comentariu
Vizitator victor2304 Postat Ianuarie 31, 2016 Partajează Postat Ianuarie 31, 2016 buna seara am si eu o intrebare: ce fel de vopsea ai utilizat? am si eu o freza fus200p1 si ma gandeam sa-i dau o vopsea care sa reziste la solutia de racire multumesc Link spre comentariu
harfa Postat Februarie 3, 2016 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2016 victor2304. Am utilizat vopsea ieftina de 2 bani. Strungul acesta mic nu are sistem de racire sau ungere ...e simplu rau de tot... E drept ca o vopsea mai buna nu ar fi stricat. Nu stiu ce sfat sa dau. Vopselele din magazinele pentru publicul larg de la noi sint modeste. Sint convins ca exista si materiale speciale, dar nu le-am gasit. Eu am pus latex (sau acryl) grund si vopsea pentru metal, ambele de la aceeasi firma ca sa nu reactioneze chimic. Adica produse de pe raftul magazinelor mari de materiale pentru constructii. Nu le pot da numele aici dar le cunoasteti, sint sigur. alex.cselenyi. Daca ai in plan sa faci o nebunie cum am facut eu, citeva lucruri pe care le-am observat eu, cred ca ti-ar folosi: 1. Daca finisajul actual e defect, da-l jos pina ramine metal curat. 2. Dupa inlaturarea finisajului, nu uita sa inlaturi praful si sa stergi foarte bine cu THINER apoi aplici chit epoxy imediat (nu lasa timp sa se depuna praf). Daca uiti praful dedesubt chitul nu adera. 3. Chitul epoxy auto romanesc e foarte bun (cel de culoare bej). E insa mai greu de spefuit decit cel alb. E nevoie de disc cu smirghel (ca in poze) si o masina de slefuit orbital , circulara nu patrata sau dreptunghiulara. E necesar si un raspel. Slefuirea e blestemata rau...Iti trebuie nervi de otel. Sa nu dai tot finisajul jos din inceput. Incearca o piesa mica sa vezi cam ce inseamna. Asta ca sa nu te apuci de el si pe urma sa il abandonezi inainte de a-l vedea 'colorat frumos'. Recomand sa incepi cu spatele si lateralele. Lasa fata ultima pentru ca pina acolo inveti multe, inclusiv ca trebuie sa ai multa rabdare. 3. Nu uita sa faci multe poze la fiecare detaliu inainte de a demonta strungul. Oricit de specialisti am fi noi, tot ne scapa ceva. Pozele ajuta sa remontezi piesele corect. 4. Unele piese mici se pot pierde sau incurca. E bine sa fie depozitate in pungi de plastic si notat pe punga tot ce e necesar. SUCCES ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum