Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pareri Astra GTC 2007 1.9 cdti 150cai


Sharky

Postări Recomandate

Am eu un Patrol 2,8l scurt din Germania, masina de 2000 la 39000Km anul trecut in noiembrie.

Luata direct de la proprietar , o folosea in vacanta la tras barca.

Masina este impecabila, carte de revizii la zi insa pretul...... 10000E...

Asta e piata.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • DENSUSAN

    10

  • Sharky

    9

  • Ion_Bumbu

    7

  • vlad_2770

    4

Top autori în acest subiect

Toti care au facut modificarea sustin ca au consum mai mic, vezi forum Nissan Australia, e adevarat

ca`s motoare mari dar e acelasi principiu.

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Toti care au facut modificarea sustin ca au consum mai mic, vezi forum Nissan Australia, e adevarat

ca`s motoare mari dar e acelasi principiu.

 

Grig

incearca si tu.(hai sa nu-ncurcam marfa cu ambalajul) motorul lui e commonrail,si nu te lua tu dupa ce se scrie pe forumuri ca se mai spune ca roata-i patrata,eu vorbesc din experiente ca lucrez in motoare din 1985 pana in prezent EGR-ul are rolul de a recircula gazelle din evacuare din nou in admisie cu precadere la ralanti din ce urca turatia e comandat de ecu motor sa se inchida.

Link spre comentariu

Posibil, probabil, insa totusi ma documentez inainte de a vorbi.

Tocmai introducerea acelei parti din gazele de evacuare conduce la "stricarea " echilibrului termic

din cilindru si reducerea randamentului,ori asta inseamna deja consum ridicat.

Este documentata aceasta problema , doar trebuie sa cauti , australienii au si incercat`o, e simplu la motoare

Nissan de 2,8 ; 2,7 dar mai complicat la cel de 3,0 sau2,5 care`i cu commonrail insa au rezolvat si asta.

 

Grig

Link spre comentariu

Posibil, probabil, insa totusi ma documentez inainte de a vorbi.

Tocmai introducerea acelei parti din gazele de evacuare conduce la "stricarea " echilibrului termic

din cilindru si reducerea randamentului,ori asta inseamna deja consum ridicat.

Este documentata aceasta problema , doar trebuie sa cauti , australienii au si incercat`o, e simplu la motoare

Nissan de 2,8 ; 2,7 dar mai complicat la cel de 3,0 sau2,5 care`i cu commonrail insa au rezolvat si asta.

 

Grig

sa ne-telegem aici vorbim de opel nu de nissan,in momentul cad scoti furtunul de vacuum din ciuperca vede ecu motor si da eroare pe motor si aprinde martorul motor din bord,am si eu wv Lt 2.8 tdi si nu are EGR.tot common rail,sa nu incurcam motoarele,

Link spre comentariu

Nu, aici vorbim despre un principiu, nu despre Opel sau Nissan, despre EGR la

motoarele Diesel.

Am dat ca exemplu Nissan deoarece sint mai familiarizat cu ele.

Cauta si vei intelege .

Citat din : https://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

 

" Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulate wash past the rings and into the oil.[6]

Since diesel engines are unthrottled, EGR does not lower throttling losses in the way that it does for SI engines. Exhaust gas—largely carbon dioxide and water vapor—has a higher specific heat than air, so it still serves to lower peak combustion temperatures. However, adding EGR to a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke. This reduces the amount of power that can be extracted by the piston. EGR also tends to reduce the amount of fuel burned in the power stroke. This is evident by the increase in particulate emissions that corresponds to an increase in EGR.[7][8]

Particulate matter (mainly carbon) that is not burned in the power stroke is wasted energy"

Link spre comentariu

Nu, aici vorbim despre un principiu, nu despre Opel sau Nissan, despre EGR la

motoarele Diesel.

Am dat ca exemplu Nissan deoarece sint mai familiarizat cu ele.

Cauta si vei intelege .

Citat din : https://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

 

" Exhaust recirculated back into the cylinder can increase engine wear as carbon particulate wash past the rings and into the oil.[6]

Since diesel engines are unthrottled, EGR does not lower throttling losses in the way that it does for SI engines. Exhaust gas—largely carbon dioxide and water vapor—has a higher specific heat than air, so it still serves to lower peak combustion temperatures. However, adding EGR to a diesel reduces the specific heat ratio of the combustion gases in the power stroke. This reduces the amount of power that can be extracted by the piston. EGR also tends to reduce the amount of fuel burned in the power stroke. This is evident by the increase in particulate emissions that corresponds to an increase in EGR.[7][8]

Particulate matter (mainly carbon) that is not burned in the power stroke is wasted energy"

Da acum inteleg, vorbesti din teorie ce citesti pe net, ce-i asa greu de-nteles motorul de 2.0tdci de opel ca si motoarele de wag pompe duse intra  in limp mode(daca stii ce e aia) si nu mai trage in parametrii,deci? consum mai mic sau mai mare?

Link spre comentariu

In limp mode (service) intra orice motor modern , inclusive Loganul benzinar!

Un filtru de motorina inghetat de baga in modul service.

Inainte de a face ceva eu prefer sa ma documentez, momentan pe net

gasesti destula documentatie in acest sens.

Oricum incearca sa intelegi macar ce am "bolduit".

 

Grig

Link spre comentariu

HAi sa nu o dam in aberatii!

 

Cand vorbim de dezactivare EGRclar ca vorbim de o dezactivare soft la motoarele noi, fara erori si povesti. Este posibila, desi nu am incercat.

Scosul furtunului e pt Dorei. ORi faci o treaba calumea, ori nu o faci.

Am inteles ca la unele masini valve se poate blinda.ECU da comanda dar valva tot inchisa ramane.

Am incercat asta la un lacetti, 1.6 benzina, n-a intrat nici intr-un limp. Nu stiu efectele pe termen lung ca nu era masina mea, dar erori nu a dat.

 

DPDV functional nu cred ca EGR adduce o imbunatatire  in functionarea motorului DIESEL inafara de reducerea noxelor.

Cine crede invers il rog sa imi explice de ce, si eu sunt curios. Chiar nu are sens sa bagi jegurile alea inapoi in admisie.

Cresterea temperaturii de ardere adduce doar avantaje. ORicine stie ca un diesel dupa ce ii dai forja consuma mai putin la relanti decat dupa ce se raceste.

IAr rece e jale.

Ex: 1.6 tdci, iarna la rece ~1.2, vara la rece 0.8, la cald 0.3 si la cald dupa forja 0.2L/h. Valori masurate cu consumatorii opriti.

 

 

Personal am testat anularea EGR pe o benzina veche, opel c16nz. Vacuumul la mers constant creste fara EGR de la 0.8bari la 0.65 (valoare absoluta).

Consumul tot ala mi se pare ca e. (fac consum prin metoda plin-plin de cand am luat masina si pana in prezent)

Pe deoparte vacuum mai mare inseamna pierderi mai mari, dar totodata tare ma tem ca si ECU vede vacuum mai mare si injecteaza mai putina benzina.

MAi mult nu am experimentat ca masina are egr vacuumatic care da masinii un comportament enervant, de aceea merg cu el anulat.

ITP-ul la gaze l-am trecut de 2 ori fara spaga, deci asta nu e un argument.

 

Recent am curatat egr la 1.6tdci 2008, care era destul de curat dupa 100mii km reali mai mult de jumatate din ei in oras. Avea jeg, dar nu ceva de speriat.

Chiar nu cred ca jegul ala face bine sa ajunga in motor. NE chinuim sa filtram admisia dar bagam cenusa aia urata.

 

tot ce am scris ignora aspectul poluarii,care e un avantaj evident.

Link spre comentariu

HAi sa nu o dam in aberatii!

 

Cand vorbim de dezactivare EGRclar ca vorbim de o dezactivare soft la motoarele noi, fara erori si povesti. Este posibila, desi nu am incercat.

Scosul furtunului e pt Dorei. ORi faci o treaba calumea, ori nu o faci.

Am inteles ca la unele masini valve se poate blinda.ECU da comanda dar valva tot inchisa ramane.

Am incercat asta la un lacetti, 1.6 benzina, n-a intrat nici intr-un limp. Nu stiu efectele pe termen lung ca nu era masina mea, dar erori nu a dat.

 

DPDV functional nu cred ca EGR adduce o imbunatatire  in functionarea motorului DIESEL inafara de reducerea noxelor.

Cine crede invers il rog sa imi explice de ce, si eu sunt curios. Chiar nu are sens sa bagi jegurile alea inapoi in admisie.

Cresterea temperaturii de ardere adduce doar avantaje. ORicine stie ca un diesel dupa ce ii dai forja consuma mai putin la relanti decat dupa ce se raceste.

IAr rece e jale.

Ex: 1.6 tdci, iarna la rece ~1.2, vara la rece 0.8, la cald 0.3 si la cald dupa forja 0.2L/h. Valori masurate cu consumatorii opriti.

 

 

Personal am testat anularea EGR pe o benzina veche, opel c16nz. Vacuumul la mers constant creste fara EGR de la 0.8bari la 0.65 (valoare absoluta).

Consumul tot ala mi se pare ca e. (fac consum prin metoda plin-plin de cand am luat masina si pana in prezent)

Pe deoparte vacuum mai mare inseamna pierderi mai mari, dar totodata tare ma tem ca si ECU vede vacuum mai mare si injecteaza mai putina benzina.

MAi mult nu am experimentat ca masina are egr vacuumatic care da masinii un comportament enervant, de aceea merg cu el anulat.

ITP-ul la gaze l-am trecut de 2 ori fara spaga, deci asta nu e un argument.

 

Recent am curatat egr la 1.6tdci 2008, care era destul de curat dupa 100mii km reali mai mult de jumatate din ei in oras. Avea jeg, dar nu ceva de speriat.

Chiar nu cred ca jegul ala face bine sa ajunga in motor. NE chinuim sa filtram admisia dar bagam cenusa aia urata.

 

tot ce am scris ignora aspectul poluarii,care e un avantaj evident.

Da ai dreptate in privinta blindarii,dar la motorul tau nu e cazul ca recircularea de face prin chiulasa direct in galeria de admisie daca nu ma-nsel si sa pui ceva sub supapa nu cred ca e indicat datorita riscului sa ajunga in motor.Chiar rolul de a incalzi aerul din admisie il are acea supapa,funingine se aduna pe el e ceva normal,inprivinta vaacumului l-ai masurat intre supapa electro magnetica si ciuperca de la EGR?(la OPEL VECTRA si ASTRA am patit cu 2 masini cand nu a mai functionat EGR nu se mai tura masina peste 3000rot/min. iar cu motoarele WAG cu foarte multeTDI,la benzinar nu are influenta asa de mare.Din soft nu stiu daca poti sa dezactivezi si EGR-ul,filtrul de particule stiu ca merge.

Link spre comentariu

E ma refeream la vechitura mea, c16nz, injectie monopunct sistemul e primitiv.

EGR e controlat vacuumatic direct de depresiunea din admisie, exceptie la relanti sau la temperature joase, unde un termocontact ii taie comanda.

ECU nu are nimic de zis.

 

Se poate blinda usor la multe masini cu o tabla groasa.

La mine nu incalzeste galleria, adica aia e fix pix pe langa furtunul de antigel care incalzeste corpul de injectie/clapeta.

 

Vacuumul l-am masurat dupa clapeta. Acolo e senzorul. EGR mai scade din vacuum in conditii de mers constant pe drum drept. Cand accelerezi vacuum e zero asa ca nu conteaza. Valorile au fost citite de pe laptop,in timp ce conduceam.

Dar dupa cum am spus, amestecul este controlat si de vacuum, asa ca s-ar putea ca unvacuum mai mic sa ceara mai multa benzina.

Asta nu am cum sa masor. Eventual cu un osciloscop sa urmaresc latimea pulsului de pe injector,dar e prea complicat.

 

Stiu sigur ca la multe motoare opel se poate anula software, fara eroare, fara nimic.

Eventual necesita o blindare,pt ca valve ramasa fara comanda sa stea inchisa.

Totodata din cate stiu unele sisteme EGR folosesc un racitor al gazelor inerte de esapament ca ele sa nu incalzeasca galleria inutil si sa scada performantele.

Dar partea asta nu o cunosc decat din povesti,nu am studiat problema.

 

De poluare nu comentez, isi face treaba sa iasa masina l norma,dar noi cam tragem ponoasele pt asta.

Link spre comentariu

Da ai dreptate in privinta blindarii,dar la motorul tau nu e cazul ca recircularea de face prin chiulasa direct in galeria de admisie ....

 

Pai cum asa?

Are atunci 4 valve EGR la fiecare supapa de evacuare?

Sau?

 

Grig

 

P.S. La Patrol de 2,8l se blindeaza usor, la cel de 3,0l se pune un Y de deviere a gazelor.

Link spre comentariu

Pai cum asa?

Are atunci 4 valve EGR la fiecare supapa de evacuare?

Sau?

 

Grig

 

P.S. La Patrol de 2,8l se blindeaza usor, la cel de 3,0l se pune un Y de deviere a gazelor.

nuare patru,doar traseul gazelor se face intre galerii prin chiulasa nu are tubulatura externa cel putin la 2.0tddi asa este si nu cred ca au modificat ceva la tdci,cel putin la 17de la tddi la tdci e modificat doar pinionul ax came si mai are un senzor de turatie la ax tdci-ul si bin-teles injectia dar fara alte modificari majore.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări