Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Vas incalzire apa


Vizitator B42kef

Postări Recomandate

Vizitator B42kef

Salut, nu mă pricep deloc la electrică, eletronica și mă lovesc de următoarea problemă: am cumpărat un vas care încălzește apă și are un comutator în care nu stiu unde să leg cablurile de la rețea... Vasul dispune de 3 rezistente pt încălzire. Nu stiu ce putere au..

post-191170-0-46260800-1453132791_thumb.jpg

post-191170-0-38648400-1453132813_thumb.jpg

post-191170-0-52319400-1453132831_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • The Stressmaker

    9

  • adydep

    4

  • MLGore

    3

  • Dominicue

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ce ai tu acolo, din ce vad pe eticheta, se alimenteaza la 380V trifazic, are 32kW, si suge cam 30A pe faza. Daca nu te pricepi, mai bine nu te apuci ca se lasa cu nasoale, iar eu nu-ti spun cum se leaga. In primul rand trebuie verificat contactorul de forta care are deja suruburile ruginite deci e posibil sa aibe si contactele oxidate, eu recomand inlocuirea lui cu unul de 50A. Apoi trebuie sa verifici rezistentele sa nu conduca catre carcasa metalica in primul rand si sa nu fie intrerupte. Daca totul e OK se poate trece la alimentarea instalatiei dar numai dupa ce e umplut cu apa.

PS: Sfatul meu e sa apelezi la cineva care a mai lucrat cu astfel de dispozitive.

Link spre comentariu

Ce ai tu acolo trebuie alimentat TRIFAZAT ( adica retea trifazica ) ........ ca in poza de mai jos si bineinteles trecut printr-o siguranta dimensionata in functie de wataj-ul rezistentelor.

 

Ramane amendamentul ca trebuie respectate cu strictete verificarile enumerate de colegul MLGore.

 

Dar......cel mai bine cauta un electrician .........nu de altceva dar nu vreau sa te am pe constiinta .

post-230317-0-13588200-1453137201_thumb.jpg

Editat de Dominicue
Link spre comentariu

subscriu si eu la atentionarile colegului MLGore si mai mult as sugera pe langa ce s a spus sa adaugi o siguranta diferentiala dimensionata potrivit pe alimentare,o pamantare verificata legata bine la corpul mettalic al cazanului, rezistentele daca sunt mai vechi de 3 ani sa le schimbi cu unele noi, daca are anod de magneziu sa il verifici si sa il schimbi daca e nevoie. Daca apa care o incalzesc rezistentele alea, o folosesti menajer, gen dus, si ai vreo problema cu scurgeri de curent.....daca nu esti Lazar ala din Biblie...nu o sa mai ai sansa sa remediezi...

Stima.

Link spre comentariu

Ce fel de retea aveti acolo unde vreti sa-l montati? Trifazica la 380/400V sau monofazica 220/230V? Daca este trifazica si aveti sigurante de 50A in acel loc se poate monta. Recomand acelasi sfat ca si colegii, sa apelati la un electrician autorizat pentru verificarea si montajul acestuia. Daca aveti 220V si vreti totusi sa-l folositi atunci aveti cateva variante. La cum vad eu acolo are legaturi in triunghi adica fiecare rezistenta este legata intre faze si inseamna cam 10kW pe rezistenta. Daca aceeasi rezistenta se leaga la 220V ea va consuma 3,6kW. Asta inseamna un curent pe rezistenta cu putin peste 16A la care putine instalatii casnice rezista. Solutia este legarea rezistentelor in serie inpartind puterea. Daca boilerul, care apropos de putere pare sa fie de centrala electrica de incalzire, are izolatia buna si fara pierderi, se leaga cele trei rezistente in serie ajungand la o putere de 1200W usor " suportabila" de reteaua electrica casnica.Reamintesc sa luati legatura cu un electrician pentru ca se lucreaza cu tensiuni periculoase.

Link spre comentariu

In Romania standardul este de 0.4KV cu 230V

Presupunand ca acest boiler consuma 30A/FAZA  avem urmatoarea ecuatie P=3*400*30/1.732 (radical din 3) ~= 20.78 KW ... atat in stea cat si in triunghi.

Nu inteleg de unde atzi scos valori de puteri si amperi pentru acest boiler... In poza nr2 sunt datele contactorului. Nu are nici o legatura cu boilerul sau cu rezistentele acestuia.

Cine nu ma crede.... uite aici :

https://www.google.ro/search?q=tengen+cjx2-32&biw=1920&bih=965&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiez5nb07bKAhUB1xQKHU9BAaUQ_AUIBygB#imgrc=u84TEO7_PZd6tM%3A

Editat de djvas
Link spre comentariu

Am interpretat eu prost eticheta. Intr-adevar e de la contactor. Ma gandeam ca cei 30A sunt absorbiti de o rezistenta, adica Ifaza=30A. La legatura trifazata in triunghi Ilinie=Ifaza*sqrt3 iar puterea e fie 3UfazaIfaza fie Sqrt3*IlinieUlinie.(Ufaza=Ulinie).Intradevar, in Romania tensiunea de linie e 400V, eu am ramas cu 380-ul in cap , asta e.

Editat de MLGore
Link spre comentariu

Si eu am interpretat la fel, datele de pe contactor fiind singura informatie. Daca acel boiler face parte dintr-o centrala electrica nu este exclus sa ajunga puterea pana pe la 30kW pe faza si atunci nu opreste producatorul sa monteze rezistente la puterea maxima suportata de contactor. Asa ca am facut calculele rapide la acea putere (mea culpa cu radicalul :) dar cred ca radicalul este pentru a afla tensiunea de faza din cea de linie) si cum era o valoare prea mare pentru un boiler la acea dimensiune am ales valoarea de 30kW pentru o centrala electrica standard. In acest caz, acea rezistenta, alimentata la 400V (luand ca referinta puterea maxima a contactorului) si limitand puterea totala pe rezistente la 30kW (in lipsa altor informatii ma limitez la aceasta valoare) da puterea pe o rezistenta de 10kW la 400V. Puterea unei rezistente fiind deja data, 10kW, are importanta doar proportia intre tensiunea nominala de alimentare (400V) si cea la care va lucra (230V) care este de radical din 3. Asta inseamna ca rezistenta este de 16 ohm care este o constanta aici. Daca fac calculele la 230V da 3,3kW pe rezistenta.

Daca acel boiler este de 300 litri atunci este boiler de apa calda si are 3 rezistente de 1kW sau 2kW la 400V ceea ce da la 230V puterea pe rezistenta de 330W sau 660W respectiv si in acest caz trebuie legate in paralel pentru o putere de incalzire decenta.

Pentru o discutie corecta trebuie masurata valoarea unei rezistente.

PS: ca sa nu intru in polemica, tensiunea pe joasa tot 220/380 a ramas in mare parte pentru ca izolatia conductoarelor este imbatranita iar ridicarea tensiunii nu face decat sa mareasca rata de defectare. 230/400 este pe hartie in toata tara iar in realitate este impartita in 220/380 si 230/400.

Link spre comentariu
Vizitator B42kef

Salutare. Îmi cer scuze pt ca nu am bifat căsuță pt notificare și acum am găsit răspunsurile voastre. Încă nu am apucat să fac poze mai concludente dar ceea ce pot să adaug suplimentar este vorbă de capacitatea vasului: 200 litrii și 3 rezistente rotunde. Una mică,mijlocie și mare. Intr-adevar, șuruburile sunt ruginite chiar și în contactor. Acasă nu am rețea de 380 și cea mai mare siguranță este de 25 amperi (daca ajuta cu ceva) Dacă știți un electrician în București v-as fi recunoscător pt ca nu vreau învăț meseria asta și nici să umplu casa cu miros de tămâie. Pământul este înghețat.... Thx

Editat de B42kef
Link spre comentariu

Aveti un multimetru sau ohmmetru sau puteti imprumuta unul? Masurati fiecare rezistenta la bornele ei (de preferat cu firele scoase din contactor) si scrieti aici valoarea. Asa ne putem face o idee ce este acela si ce putere are. Eu presupun ca daca are 200L cel mai probabil este boiler cu acumulare electric iar contactorul este pus acolo pentru incalzire "trifazic" primind comanda de la termostatul "monofazic". Daca se alimenteaza la 220V, in functie de puterea rezistentelor, se poate folosi direct acel termostat iar modificarile sunt minime daca contactorul este defect, rezistentele legate in paralel si termostatul in serie cu grupul de rezistente.

As spune ca fiecare rezistenta are 1000W la 380V dar nu bag mana in foc. Daca este asa atunci termostatul cred ca are contact de 10A si suporta cele 3 rezistente in paralel alimentate la 220V (cam 1800W).

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
Vizitator B42kef

Salutare, amn reușit să masor rezistențele și am următoarele valori: 140, 135, 135. Am atașat poza cu aparatul de măsurat și selectorul care habar nu am dacă e bine pus acolo. Am observat ca în poziția asta arată cât de cât ceva stabil. Nu este vorbă de boiler, pur și simplu este o oala mare de 200 de litrii făcută (probabil) de un nene anonim. Cel de la care am cumpărat-o nu a reușit să lege contactorul și folosea un fir improvizat legat la rezistență.

post-191170-0-21291300-1456087755_thumb.jpg

Link spre comentariu

In cazul in care o rezistenta strapunge,Oala "boiler" improvizat,devine o jucarie mortala.Asa ca orice experimente faci matale acolo,oala trebuie legata obligatoriu la pamant,altfel in caz de strapungere a unei rezistente,poate sa apara faza pe partile metalice,si ajungi in CIMITIR.Nu este de joaca!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări