Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung SN 502


Adrian Pruna

Postări Recomandate

Buna la toata lumea !

 

Dupa cum unii de aici deja stiu, de cateva luni sunt posesorul unui strung SN 502 si tin sa deschid un topic nou dedicat exclusiv acestui model de strung, respectiv SN 402. Sunt sigur ca mai sunt cel putin doi posesori aici pe forum, dar poate chiar mai multi.

 

Ca prima impresie dupa patru luni de utilizare masina merge bine, este rigida, arborele de 105 mm este cel mai mare avantaj, in rest asteptam poze de la alti posesori cu acest model de strung.

 

Ca prima problema, ieri am depistat ca nu mai functioneaza avansul la strunjire. Am desfacut si vad ca bara de avans este actionata prin intermediul unui cuplaj electromagnetic, probabil comunica cu avansul rapid. Precizez ca avansul rapid functioneaza. Oare cu ce sa incep ?

post-246971-0-13958000-1452342876_thumb.jpg

post-246971-0-44405700-1452342876_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 53
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • alghet

    15

  • Adrian Pruna

    13

  • alex.cselenyi

    5

  • razvanmarius

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

E 502 sau 402? Ca in textul tau apar ambele denumiri.

Avansul rapid e cu motor dedicat pe sanie?

Un prieten mai in varsta, foarte bun strungar, ce lucreaza pe 500 a dar jos motorul pt avans rapid. Spunea ca uzeaza prematur avansul si ca atat timp cat ii functioneaza manutza prefera sa dea la manivela. Are grija de strungul lui ca de o femeie, nici un alt angajat nu are voie sa foloseasca acel strung. :)

Link spre comentariu

Pai am specificat ca sunt posesorul unui strung SN 502, dar in acest topic se va discuta si de SN 402 deoarece este identic, difera doar diametrul maxim de prelucrare.

Motorul de la avansul rapid nu se vede in exteriorul caruciorului ca la alte strunguri, nu stiu sigur care este lantul cinematic. Nici eu nu il folosesc mai deloc.

Link spre comentariu

Azi nu am avut timp sa fac nimica in atelier dar cinci minute tot am intrat sa dau o privire la strung si am descoperit ca motorul avansului rapid este in dreapta strungului, deasupra bazinului de emulsie. Actioneaza bara de avans cu o curea trapezoidala.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Sa rezolvat problema cu ambreiajul de la bara de avans.Daca nu incearca contactorul din tablou al ambreaijului,vezi ca si eu le am schimbat o data,cu motorul de la bara de avans nu prea se lucreaza mai ales in cazul  cind  batiul nu are lungime mare.

Link spre comentariu

Inca nu am rezolvat. In tablou am verificat dar nu sunt sigur. Exista 4 contactoare: 1 mare pentru motorul principal si 3 mici, 1 pentru motor pompa emulsie si 2 pentru motorul barei de avans rapid (unul pentru fiecare sens). Mai sunt cele mici cu contactii la vedere care sunt pe joasa tensiune 24V si 110V. Din cate stiu eu cuplajul barei de avans (la fel ca majoritatea cuplajelor electromagnetice) trebuie sa fie pe 24V, dar nu stiu modul de functionare in acest ansamblu:

- sta cuplat permanent iar la actionarea butonului de avans rapid decupleaza pt a lasa bara libera fata de cutia cu angrenaje ?

- sta decuplat si este actionat prin intermediul altui contactor de la levierul ambreiajului ?

Cand ridic levierul comenzii ambreiaj se aude un clic in tabloul electric, despre ala zici ? Practic ambreiajul este mecanic.

Link spre comentariu

Salut,

 

Click-ul care se aude din tablou in momentul ambreierii este(cel mai probabil) de la releul care decupleaza frana,care este electromagnetica.Cuplajul barei de avans este alimentat prin cate un contact N.C. legate in serie de pe cele 2 contactoare de actionare al motorului de rapid.

 

Alex

 

P.S. Daca bine vad eu in poze,cuplajul barei de avans nu este legat...............regleta de conexiuni este libera.

Editat de alex.cselenyi
Link spre comentariu

Dimpotriva, chiar este liber, ca daca era cuplat se invartea bara de avans. Daca te uiti atent se vede ca sunt doua discuri cu dinti marunti. Cel din stanga din partea cu cutia de viteze se invarte mereu, iar cand cupleaza il apropie pe celalalt de el si antreneaza bara. Ba chiar il pot apropia manual cu o surubelnita in timp ce merge strungul si antreneaza. Deci functionalitatea o inteleg, dar nu stiu de unde sa incep, ce sa masor. 

Link spre comentariu
Vizitator tudor usturoi

Am vazut si eu necazul si pot comenta din experienta mea :

-ambreiajul a fost blocat mecanic si a functionat asa pana cand s-a dat comanda pe avans rapid;

-comanda pe rapid a fortat ambreiajul pana s-a deblocat mecanic iar acum nu se poate utiliza decat blocandu-l din nou mecanic ;

-nu uita acum sa dai afara sigurantele de la motorul de avans rapid , adio avans rapid ;

-daca vrei si avans rapid atunci rezolva comanda ambreiajului care din poze nu este legat electric ;cu siguranta trebuie unul nou ,cel din poza este intrerupt sau ars ,

Dar mai bine un electrician ar fi bun sa te ajute daca nu ai experienta cu actionarile motoarelor ;are dreptate colegul este si o frana care trebuie eliberata si un inerblocaj al ambreiajului cu actionarea stanga dreapta pe rapid .

Pot spune ca nu este diferit cu mult fata de SNB 400 ca schema electrica  dar din pacate SN 502 nu am .

Link spre comentariu

Verifica in tablou contactorul mic cu bobina de 110v,el tine cuplat ambreiajul iar in momentul actionari avansului rapid acel ambreiaj decupleaza ,teoretic ambreiajul de la de avans este cuplat in permanenta. Daca ai nevoie de ceva ma poti contacta,lasa nr. de telefon si te s.un 

Link spre comentariu

Alex  si Tudor ati avut dreptate. Firele pt comanda cuplajului erau de vina. STRANIU fenomen in orice caz, nu pot sa cred, va ramane un mister. De ce ? 

A venit electrician-automatistul s-a uitat in tablou si ii s-au parut toate ok. A vazut cuplajul si mi-a zis si el ca trebuie sa existe cele doua fire in regleta. Pai bun zic, dar unde au fost pana acuma ca doar a functionat ?! Si se pune si desface panoul cu 4 butoane din fata. Ce sa vezi acolo pe langa firele rosii de la butoane......doua fire gri atarnate mai in spate. Le prelungeste, face legaturile si dai contact. Merge ca soarele. Cuplajul este bun, contactoarele la fel, rapidul ok.

E, dar ce e asa de ciudat e ca firele erau mult prea scurte ( a trebuit adaugat ) si la regleta suruburile erau stranse, deci nu aveau spatiul necesar litelor de cupru.

 

mir76 - cuplajul este pe 24v nu pe 110v

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
Vizitator ugod

Sal ..si eu sunt posesor de SN 501 este identic cu 502 difera gabaritul sa zic asa .

La mine a fost cam mort , nici macar nu pornea , am refacut tot panoul electric de la zero , iar partea mecanica toata desfacuta bucati spalat curatat ...momentan mai am la el de schimbat cativa rulmenti si pinioane in cutia de viteze 

post-252255-0-30002500-1462221084_thumb.jpg

post-252255-0-65602700-1462221085_thumb.jpg

post-252255-0-44947400-1462221087_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări