Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor defect?


Vizitator bassmafya17

Postări Recomandate

Vizitator bassmafya17

va salut,am nevoie de putin ajutor.redresorul presupus defect este un redresor extrem de simplu si anume Einhell bt-bc12.l am împrumutat cuiva si a încercat sa pornească masina cu el conectat la bornele b ateriei.mi a ars o siguranta de 25 A lipită de puntea refer soare.puntea este KBPC3510.Am înlocuit siguranta si acum observ ca tensiunea pana in puntea redresoare,cea care iese din transformator este de 11.9V.La clesti ,adica dupa punte tensiunea este de doar de 10,4 V. Tensiunea la priza este de 221V.redresorul furnizeaza tensiunea corecta?Este oare puntea redresoare defectă?de măsurat nu stiu sa o măsor....Am încercat cu multimetrul dat pe functia dioda in felul urmator:Am măsurat picioarele puntii pe diagonala inversand pe rand culorile firelor ,rosu si negrurezultatul a fost:intr o parte aveam 1280 si când puneam invers 0(nu trecea curent)iar in partea cealalta 000 (masa) si intr un sens si in celalalt .Nu stiu daca am măsurat bine..

Link spre comentariu

o punte de redresare e alcatuita din 4 diode deci trebuie masurate toate ..daca la masurare ti a dat 000 e in ''scurt'' deci e posibil sa fie puntea arsa ,schimba acea siguranta arsa si pune aceiasi ''valoare'' si la fel fa si cu puntea daca e ''arsa''

Link spre comentariu

Este normal ca la clesti sa ai mai putin decat ai de la traf, puntea opreste o anumita tensiune necesara conductiei ( polarizare directa ), daca masuratorile au fost corecte atunci 1,5V gasiti sunt exact unde trebuie. Daca puntea era arsa de regula se pune in scurt si atunci ai fi gasit la clesti aceeasi tensiune ca dupa traf. Adica pe scurt mi se pare in regula redresorul, s-a ars siguranta dar puntea pare ca a scapat.

Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17

siguranta in înlocuit o dar tensiunea la clesti mi se pare mica..si este normal la măsurătoarea de la punte daca am măsurat corect ,sa permită trecerea curentului in ambele sensuri?

Link spre comentariu

Daca ai masurat cu multimetrul la iesirea puntii de diode si ai continuitate in ambele sensuri, clar puntea e distrusa. 

Pe de alta parte este normal sa ai o tensiune mai mica, sin moment ce la retea ai spus ca ai aprox 220 V, trafurile in general sunt calculate pt 230V sau chiar 240V. De aici si diferenta de 1 V...

Link spre comentariu

siguranta in înlocuit o dar tensiunea la clesti mi se pare mica..si este normal la măsurătoarea de la punte daca am măsurat corect ,sa permită trecerea curentului in ambele sensuri?

Da este normal dar numai pe cei doi  pini  la care  se leaga trafo 

Link spre comentariu

quote:bassmafya 17

va salut,am nevoie de putin ajutor.redresorul presupus defect este un redresor extrem de simplu si anume Einhell bt-bc12.l am împrumutat cuiva si a încercat sa pornească masina cu el conectat la bornele b ateriei.mi a ars o siguranta de 25 A lipită de puntea refer soare.puntea este KBPC3510.Am înlocuit siguranta si acum observ ca tensiunea pana in puntea redresoare,cea care iese din transformator este de 11.9V.La clesti ,adica dupa punte tensiunea este de doar de 10,4 V. Tensiunea la priza este de 221V.redresorul furnizeaza tensiunea corecta?
Este oare puntea redresoare defectă?
de măsurat nu stiu sa o măsor....
Am încercat cu multimetrul dat pe functia dioda in felul urmator:
Am măsurat picioarele puntii pe diagonala inversand pe rand culorile firelor ,rosu si negru
rezultatul a fost:
intr o parte aveam 1280 si când puneam invers 0(nu trecea curent)
iar in partea cealalta 000 (masa) si intr un sens si in celalalt .
Nu stiu daca am măsurat bine.. end quote.

 

 

 

 

 

 

 

 

Avand in vedere ca initiatorul nu stie ce este o punte si cum se masoara/diagnosticheaza, nu e topic candidat pentru sectiunea incepatori?

Editat de diamant
Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17

multumesc pt răspunsuri.deci in desenul de mai sus pe am măsurat pe diagonala in ambele sensuri ,iar la una din măsurători aparatul mi a dat scurt in ambele sensuri (000).

Link spre comentariu

Dacă ai traful conectat la punte ...e normal ca să ai continuitate şi pe ”diagonala”  în care intră tensiunea alternativă...

ca să puteţi verifica corect puntea redresoare ...trebuie să o deconectaţi de la transformator...

sau, mai bine e...o scoateţi de acolo ,din montaj.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări