Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pareri generator electric


doru3160

Postări Recomandate

eu iti recomand sa nu cumperi generator cu rotorul in scurtcircuit (asincron)  tensiunea are fluctuatii functie de consum (nu are avr) pentru scopul declarat   ar fi bun un generator sincron ,pornit cu demaror, cu avr dar la care automatizarea AAR sa fie optionala    va va venii mai usor sa faceti automatizarea, el va porni numai daca tensiunea retelei nu se incadreaza in cei +  - 10 la suta din tensiunea nominala230v pentru 10   15 s si se opreste temporizat la acelasi timp la revenirea  retelei .Despre Aclansarea Automata aRezervei  sa discutam altadata posibil sa existe relee dedicate  acestui scop sau se poate programat poate comunica prin sms ....(su cu modul GSM proprietarul il porneste cind este nevoie)

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 53
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • doru3160

    19

  • gauss

    9

  • Ion_Bumbu

    6

  • blazeu

    5

Top autori în acest subiect

sa fie fabricat de o firma consacrata cu experienta in domeniu atentie la garantie (durata cunditii) durata medie de utilizare cine face reparatiile in garantie in ce conditii -MULT NOROC

Link spre comentariu

nu am generator, sunt electrician salariat al unei societeti mari(peste 1000 salariati)am reparat diferite tipuri de generatoare    si avem in intretinere  as vrea precizez ca generatorul este pornit in gol si dupa ce a ajuns la parametrii nominali (tensiune frecventa)este cuplat la retea in camera unde este montat evacuarea gazelor arse  este importanta cit   si patrunderea de aer curat  imi aduc aminte ca sunt fabricate in Italia, chear daca nu il dorezi cu AAR macar acumulatorul sa-l menti i in parametrii nominali   plus pornit la intervale de timp 

mai  discutam . Mult noroc

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

Daca centrala termica se alimenteaza la 230V dar apoi are un alimentator intern pentru 24V si interventia in interiorul centralei nu este o problema, o posibilitate ar fi utilizarea unor baterii cu incarcator, practic 2 baterii de 120Ah vor duce fara probleme 1-2 zile, cu o descarcare acceptabila (max 30%).

Daca nu se doreste interventia in interiorul centralei, atunci un inverter de la 12 sau 24V ar mai fi o solutie (un fel de UPS). Aceasta solutie evita munca pentru automatizarea pornirii unui generator cu benzina, care nu este de neglijat.

Daca centrala are un alimentator in comutatie, atunci este posibil sa accepte si tensiune continua si atunci un convertor de la 12/24Vcc la 300Vcc ar fi mai usur de facut decat unul de curent alternativ.

 

Generatoarele ieftine le-am privit si eu acum catva timp pentru ca ma tenta sa imi iau unul dar cele care sunt in magazinele tip Brico sunt petarde.

Daca nu este Honda sau alta marca de prestigiu mai bine nu te complica, ar fi sfatul meu.

Link spre comentariu

Si eu ma gandesc la aceasta solutie (perspectiva e sa ma mut la casa, la marginea orasului), asa ca am facut si eu ceva sapaturi. Nimic sistematic (inca nu e chiar o urgenta).

Concluziile pana acum: 

1 Daca punem conditia pornirii electrice (actualmente locuiesc acolo socrii mei, si au schimbat prefixul in 8) e comoda, usoara, automatizabila si telecomandabila.

Doua probleme: costuri suplimentare si faptul ca exista doar peste 4-5kW

2 Problema comutarii retea-generator. Aceasta e automatizabila, dar poate fi executata si manual. Oarecum mai complexa mi se pare segmentarea instalatiei, in sensul ca

exista un grup de consumatori care raman pe generator (gen iluminat de urgenta, cazan, arzator, pompe), un grup conectabil (pentru perioade mai indelungate de intrerupere,

de exemplu frigider(e)) si un grup fara conectare pe generator (iluminat arhitectonic sau alte "floricele"; (nu am asa ceva, s-ar mai incadra aici si consumatori mari, cu

eficienta discutabila, gen calorifer electric, plita/cuptor electric, masina de spalat, si poate si altele)

3 Daca se ia in calcul o functionare mai indelungata, e de luat in considerare o modificare in sensul majorarii rezervorului de combustibil, precum si utilizarea motorizarii

Diesel, cu randament mai mare (motorina se conserva MULT mai bine decat benzina (avantaj) insa motorul Diesel e mai sensibil la pornirea la rece, e mai scump si mai

complex (servisarea si eventuala reparare mai scumpa)

4 Trebuie calculat FOARTE atent necesarul energetic; bineinteles ca e bine sa prevedem o rezerva de putere, insa supradimensionarea exagerata inseamna costuri 

greu justificabile atat ca investitie initiala cat si ca exploatare - consum mare generat de randament scazut.

 

Si eu ma gandeam la o amplasare intr-o anexa (mi se pare o solutie mai atractiva decat varianta carosata).

 

Mai studiem

Link spre comentariu

Am oarece experienta cu generatoarele, e adevarat mai mari insa tot generatoare sint si alea mici,

E de preferat un gen de putere macar dubla la ce ai calculat acuma, pe termen si inca scurt apar alte nevoi de energie dupa ce ai luat gen .

Asa zice Murphy si chiar are dreptate!

Diesel vs benzina, in afara de pret mai mic pe W si zgomot mai redus  nu ai alte avantaje.

Un generator ca sa poata da energie in timp scurt trebuie sa fie preincalzit, mai ales alea maricele, astea mici macar sa stea iarna la peste 15C , asa intra mai repede in regim.

Cele uzuale la noi de pina la 10-12 Kva sint toate racite cu aer.

Pornire la Diesel electrica, e un festival sa`l pornesti la sfoara mai ales daca ai si o anumita virsta.

Resursa la astea de la noi e departe de dieselele lente , sint toate rapide , la 3000rpm.

In conditiile unei exploatari corecte fara supraincalziri accidentale cred ca lejer mergi cu ele pe la 2000h.

Si nu in ultimul rind o alta conditie , daca vrei fiablitate iei unu supradimensionat factorul 3-4 ar fi numai bun.

Daca e Diesel nu`i asa mare diferenta de consum intre unu mare si unu mic la aceeasi putere debitata.

 

Grig

Link spre comentariu

E bine ca ati dezvoltat subiectul.

La o rezervare de 2-3 ori puterea "calculata" ma gandeam si eu, in ideea de a putea porni si motoarele de compresoare (frig).

Motorina se conserva mult mai bine (mult timp), adica e stocabila. Benzina pierde fazele usoare, importante la pornire, si nu se 

preteaza la stocaj. Altfel, dieselul are multe "contra-calitati", iar politica de pret pe combustibil a cam anulat eventuale avantaje

de consum scazut (a nu se neglija ca puterea calorica a motorinei e inferioara benzinei).

 

Instalatiile casnice nu se compara cu emitatoarele sau echipamentele de retea informatica, suporta o mica intrerupere (minute),

asa ca problemele de pornire rapida si intrare in regim nu sunt chiar asa de critice. 

 

Legat de amplasament, ideal ar fi o anexa lipita de corpul principal al cladirii, numai pentru ca ar simplifica preincalzirea.

 

Mai studiez. Va doresc numai de bine.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

In ce ma priveste, dupa ce am tatonat piata si am vazut ofertele la generatoare,am renuntat la idee,in favoarea unei surse neintreruptibile.Motivul a fost in mod deosebit pornirea in absenta factorului uman.Sunt mai multe detalii care la inceput par nesemnificative,dar pe masura ce aprofundezi problema,vezi ca dau o gramada de batai de cap.Generatoarele capabile sa faca asta sunt prohibitiv de scumpe.Sursa a costat undeva pe la 400 lei si un acumulator de 90Ah tot pe acolo,deci cu 800 lei si full automatizat s-a castigat o autonomie de 4...5 ore in caz de avarie.In 4 ore proprietarul are timp sa se intoarca la cazan,lemnele pot arde linistite fara sa supraincalzeasca agentul termic,daca e noapte,se poate transla lejer momentul de interventie spre dimineata,deci de comun acord cu beneficiarul a fost ca e cea mai convenabila solutie.Pana acum isi face treaba,nu sunt probleme.Solutia cu generator care sa ofere acelasi grad de automatizare,dar e drept,cu putere si autonomie mai mare e mult(mult) mai scumpa.A trebuit sa facem ceva compromisuri si de asta am ajuns in final la solutia cu sursa si nu cu generator.Am renuntat la cateva ore din autonomie,la puterea maxima comandata,dar cum plafonul era pe la 2000 lei,cu banii astia nu rezolvam in totalitate problemele,si am ales varianta care sa coste rezonabil cu un grad de automatizare de 100%.Pt cei care nu au disponibil cca1500... 2000E, recomand varianta cu sursa.

Link spre comentariu

Fiecare situatie are cate o solutie, nu exista "marime unica" sau "one size fits all". 

Pornind de la bugetul disponibil, trecand si prin "caietul de sarcini" si ajustand

"lista de echipamente indispensabile", fiecare ajunge la o concluzie, diferita 

in functie de parametrii considerati importanti. 

Bineinteles ca un cost mai mic trebuie cuplat cu o lista de consumatori mai scurta,

eventual cu mai multa pricepere si poate forta (pornirea manuala).

UPS -ul e o solutie buna daca se alimenteaza NUMAI centrala, insa, cu riscul de a

ma repeta, bateriile de acumulatori destinate pornirii automobilelor, chiar daca foarte

atractive la pret, pot fi deceptionante prin aceea ca doar cam 30% din capacitate e

"disponibila" in mod fiabil. (Acesta sunt optimizate pentru a furniza curentul MARE,

dar pe intervale SCURTE, necesar la pornirea motorului termic auto; au randament 

de incarcare slab (20-40% pierderi din capacitate, dar asta poate nu e chiar asa de

grav la incarcarea din retea), curent de mentinere destul de mare (sau autodescarcare

destul de rapida), si cel mai important, tendinta de sulfatare puternica, atat la descarcarea

"adanca" cat si la mentinerea timpi indelungati in stand-by).

Bineinteles ca aplicand manevre corespunzatoare o parte a acestor inconveniente pot fi

atenuate, insa se va pierde tocmai din capacitatea UPS-ului de a fi "automat"....

 

Legat de solutia "generator", sigur ca e "profi" sa avem un aparat de marca buna (Honda),

cu AVR si celelalte floricele, insa... Daca intreruperile sunt relativ rare si de o durata rezonabila

chiar nu merita o asemenea investitie. Un bun meserias isi dimensioneaza sculele la gradul

de solicitare (am si folosesc atat scule "profesionale", facute sa reziste la utilizarea "in dusmanie"

dar si "stifturi patente", dar pe care am grija sa le solicit doar "cat pot duce" ele, si imi functioneaza

de ani de zile (bineinteles, utilizate rar si ocazional).

 

Cum la casa am deja o serie de scule motorizate (coasa, pulverizator, fierastrau cu lant), am 

fost obligat sa cunosc "tehnica" pornirii lor, asa ca un generator "la sfoara" nu ar trebui sa fie chiar

asa de imposibil de utilizat (pentru mine, cel putin).

 

PS Am intalnit intr-o discutie despre generatoare o afirmatie care m-a uimit:

"generator de unda sinusoidala"; eu stiam ca functia sinus e generata tocmai de miscarea rotativa,

adica o masina care produce energie electrica  prin rotatie genereaza cel mai sinusoidal curent si

respectiv tensiune!

Din cei cu experienta, aveti vreo informatie care sa ma "lumineze"? Era aiureala sau chiar e posibil?

La UPS si alte invertoare, comutatia pe unda dreptunghiulara e utilizata pentru a reduce pierderile

cauzate de functionarea in clasa A sau B, insa la masinile rotative....

 

Multumiri anticipate!

Editat de blazeu
Link spre comentariu

Sint ceva gen , cred ca cel mai cunoscute la noi sint Honda care in fapt au alternator urmat de redresare si un invertor.

Marele avantaj la ele e ca reduc turatia la sarcina mica avind zgomot, uzura si consum mic.

Frecventa e data de invertor in final si nu de turatia motorului, asta fiind pina la urma marea gaselnita.

Referitor la pornirea manuala, da motoarele in 4T cu benzina daca sint intretiunute si reglate corespunzator pleaca la -10C la a 2`a sfoara.

La cele Diesel insa sa nu va faceti iluxii ca`i usoar, mai ales astea cu sfoara la temperatura mica pleaca tare aiurea.

Daca ai o motosapa in dotare poti incerca un generator c un motor trifazic incarcat cu ceva condensatori de defazaj,.

Pentru urgente e numai bun.

 

Grig

Link spre comentariu

Problema principala care trebuia rezolvata,erau intreruperile de curent cand proprietarul nu e acasa.Cand era acasa nu era o problema sa traga la sfoara sa porneasca un generator,sau chiar sa limiteze jarul din focar,dar problema mare era cand el nu era disponibil in functia de fochist.Stiu ca solutie ideala nu exista,insa dupa ce am intors pe toate partile toate variantele,am ajuns la concluzia ca sursa neintreruptibila ii ofera rezolvarea mai ales in ce priveste cuplarea-decuplarea automata.In ce priveste regimul de mers al bateriei,e firesc sa nu semene cu cel de pe masina,insa sursa se lauda in prospect ca mentine pierderile prin autodescarcare,si cum intreruperile accidentale nu sunt chiar din an in paste,bateria are prilejul sa-si mai arate muschii,deci are un regim de lucru nu chiar latent,propice sulfatarii.Ca sarcina a ramas strict centrala cu ventilatorul si pompa de recirculare,ocazional o lampa de 12V cu LED pt cazurile cand e nevoie de lumina de serviciu.Un generator cu pornire si cuplare automata era descurajant de scump,iar unul clasic nu rezolva problema.Adaptarea unuia clasic cu pornire la sfoara la pornire automata e mai mult decat dificil de facut in regim de amator,si nici nu ai garantia ca va lucra fara nici o gafa.Ori aici o gafa se poate lasa cu urmari destul de neplacute,daca pleci de acasa bun bazat ca ai rezerva de curent in standby,si sa-ti faca figura sa nu cupleze cu cazanul burdusit de lemne...Se va vedea in timp daca alegerea a fost inspirata sau nu.Deocamdata asta e varianta cu care se lucreaza,si nu sunt reclamatii.

Link spre comentariu

sursa neintreruptibila de puteri mai mari te -costa, un generator+AAR(aclansarea automata a rezervei) e mai eftin si durata de utilizare mai mare - si e greu de inchipuit ca soacra sau sotia ar fi instare sa traga la sfoara  sa porneasca generatorul

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări