Vizitator Valeriu Stefan Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 (editat) Buna seara , am in plan sa fac un generator care sa imi duca ustensilele casnice gen frigider , cuptor cu microunde si vreau sa il fac din 1 sau mai multe alternatoare auto . Nu am cunostinte in domeniu asa ca vreau as fie cat mai simplu . M-am gandit la 4 alternatoare conectate la un sistem mecanic ca se se invarta impreuna si tot subansamblul pus in miscare de un motor de scuter . Daca pun sa zicem 4 alternatoare si leg plusurile impreuna si minusurile la fel , am o putere insumata ? Mecanica o pot face dar pe partea electrica ce ar fi nevoie si daca e posibil ? Editat Ianuarie 2, 2016 de Valeriu Stefan Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Ai nevoie de un invertor 12V-220Vc.a. cu o putere suficientă (dar mult mai mare decât necesarul tău) după alternatoare. Și o baterie auto, pe post de ,,buffer,, sau rezervor tampon. Problematică va fi comanda unificată a excitației (DF) la toate alternatoarele. Un singur releu regulator nu va putea să suporte curentul de comandă al tuturor generatoarelor.Mai e și problema puterii motorașului de scuter, la peste 1kW consum, nu sunt sigur dacă mai duce generatoarele, fără o cutie de viteze adecvată, sau demultiplicator de turație. Link spre comentariu
Vizitator Valeriu Stefan Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Asadar nu atit de complicat .... am un ambielaj complet de scuter de 4-5 kw cu tot cu reductor si variator asa ca puterea nu ar fi o problema. Acuma ma gandesc daca gasesc asa invertor de cumparat . Daca pun releu de excitatie independent pe fiecare alternator , faptul ca nu o sa fie perfect sicnronizata excitatia creeaza vre-o problema sau doar ca pornesc alternatoarele putin mai tarziu una fata de celalalta ? Multumesc ! Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Câtă vreme toate debitează pe aceeași baterie tampon nu va crea probleme.Ideal ar fi ca toate releele regulatoare să aibă același prag de tensiune, altfel vor fi suprasolicitate alternatoarele care decuplează la o tensiune mai mare. Dacă ai două alternatoare, unul cu prag de decuplare la 14,1V și altul la 14,4V atunci când cel reglat la 14,1V a decuplat excitația, cel de 14,4V continuă să încarce....alte probleme nu văd. Link spre comentariu
daniel_88 Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 (editat) Mai complicat e ce vrei tu sa faci, asculta-l pe domnul Vali ca stie ce spune...parerea mea e ca tu te complici cu alternatoare auto...mai bine unul singur care sa-ti incarce bateriile si un inverter pentru conversie. Editat Ianuarie 2, 2016 de daniel_88 Link spre comentariu
Vizitator Valeriu Stefan Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Din cate inteleg eu , suprasolicitarea o sa fie timp de o fractiune de secunda pana pornesc toate si pe urma totul e stabil . No abea astept sa ma apuc . Mai am o intrebare : stiu ca bateriile trebuie incarcate cu maxim 10 % din amperajul maxim . Daca eu am 4 alternatoare si nu vreau sa pun baterie de tractor , nu as putea limita cumva curentul care intra in baterie ? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Când este cuplată la alternator, bateria nu are limitare de curent, își ia cât are nevoie și/sau cât îi permite alternatorul, dar tensiunea de încărcare este limitată și asta o protejează. Încărcarea cu 1/10C se face doar în condiții de încărcare/formatare în garaj, pe redresorul de încărcare....nu în utilizare. Link spre comentariu
Vizitator Valeriu Stefan Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Bateriile acelea o sa se termine la un momentdat , eu am nevoie de un sistem care sa imi dea 2 - 3 kw de electricitate pentru mai mult de 10 ore . Un generator bun in comert costa 2000 de lei , sistemul meu cred ca o sa coste mai putin de 1000 de lei . De facut il fac insa vreau sa il fac si bine . Mecanic stiu tot ce trebuie sa stiu , mai putin cu electricitatea . Am inteles asadar : 4 alternatoare , o baterie , sistemul mecanic si un invertor . Plusurile si minusurile alternatoarelor direct pe baterie la care conectez invertorul si chiestia aia cu excitatia care nu stiu inca cum functioneaza si e gata de treaba ? Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Bateria este utilizată ca un rezervor tampon sau ,,supercondensator,, ca să atenueze șocurile de curent și să filtreze curentul necesar invertorului.Nu am sugerat folosirea numai a bateriei de acumulatori, ci utilizarea alternatorului/alternatoarelor cuplate continuu la o baterie, exact ca pe mașină. Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 (editat) Cu 1000 lei gasesti generatoare de 2-3 Kw la mana a doua. Probabil si mai puternice. Al meu are 2,5kw si m-a costat 750 lei nou. Acum e vreo 1000...Te complici prea mult cu alternatoarele din punctul meu de vedere. Nu uita ca acel invertor poate crapa la utilizarea lui cu sarcini inductive (depinde si de model). A fost o perioada cand a trebuit sa se schimbe instalatia de pe stalpi. A mers zilnic cate 8-9 ore vreo saptamana si jumatate. Editat Ianuarie 2, 2016 de dj_ando_83 1 Link spre comentariu
Vizitator Valeriu Stefan Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 (editat) Iooi , am inteles . Vorbim de acelasi lucru . Stiti cumva pe cineva care a incercat acelasi sistem sau ceva asemanator ? O sa ma interesez si de unul la mana a 2 -a . Multumesc pentru idei ! Inca un lucru pentru care vreau sa fac asta e zgomotul generatoarelor clasice , motorul de scuter abea daca se auzea , extrem de silentios . Editat Ianuarie 2, 2016 de Valeriu Stefan Link spre comentariu
costi_b Postat Ianuarie 2, 2016 Partajează Postat Ianuarie 2, 2016 Legat de costuri, ieși mult mai ieftin cu un generator industrial. Pentru o buna parte din consumatorii casnici ai nevoie de sinus pur și de un curent de pornire mare(frigiderul, pompe și cam tot ce are motor de curent alternativ). Un invertor sinus pur de 4 kW costă mai mult decât un generator de aceași putere, fără a mai calcula restul sistemului și în plus e și mai robust și rezista fără probleme la suprasarcini de scurtă durată. Legat de problema zgomotului, poți modifica toba de eșapament pentru un volum mai mare (de 10 ori cilindreea) și scapi și de zgomot. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum