Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

6P3C-E SE G2


RockDok

Postări Recomandate

Pe motiv de minivacanta mi-am zis sa incerc si ciudatenia asta. Cablajul de test si schema.

Tr3 aprox 11 cm2, pe E12. Dimensiuni cablaj 245x160. Daca nu merge cum trebuie am lasat loc de intors pentru un SE cuminte pe G1.

 

An Nou Fericit! si s-auzim de bine.

post-181480-0-12423800-1451650779_thumb.jpg

post-181480-0-05762900-1451651994_thumb.jpg

Editat de RockDok
Link spre comentariu

Inca nu am ce masura, mai am de bobinat trafo smps. La intrare am 1:1:1 pe care-l fac 1:3 ( autotraf.), driver 1:1:1 ce ajunge 1:2(autotraf.) si poate-i injectej un curent de compensare prin infasurarea libera, prin 4k7. Mai trebuie sa bobinez trafurile de iesire. Am ceva de 2k7/16ohmi poate incerc cu ele, de curiozitate.

post-181480-0-37282100-1451839395_thumb.jpg

post-181480-0-19536500-1451839401_thumb.jpg

Editat de RockDok
Link spre comentariu

Pe motiv de minivacanta mi-am zis sa incerc si ciudatenia asta.

 multe transformatoare ,probabil se urmăreşte o bandă limitată audio(100Hz-10.000Hz ca efect final un sunet retro).sunt curios ce poate această configuraţie(cel puţin ca bandă pentru -3db capete), fiind în buclă deschisă nu contează/afectează fuga fazei la capetele benzi redate(estimez o fugă apropiată de 180° pe la 40Hz dacă va mai reda/amplifica această frecvenţă fără atenuare semnificativă).

oricum palierul sqw va fi puternic căzător chiar la 100Hz(aşa întrevăd/presimt/prevăd/estimez).

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Poate sa mearga la nivel HI-FI cu conditia ca primul traf sa exceada mult banda audio iar al doilea cu putin... iar finalul sa fie chiar in norme HI-FI. Orice inversare in aceasta ordine duce la rezultate mediocre, dupa parerea mea, evident! 

 

Un traf de iesire cu banda ingusta nu va merge la nivel Hi-Fi dar va merge la nivel audiofil.

 

Diferenta dintre cele doua ar fi:

1.- Norma HI-FI cere ca muzica sa fie redata fara distorsiuni in domeniul 20Hz-20kHz. Pentru ca muzica, adica un semnal complex, sa fie redata corect si fara distorsiuni pina la 20kHz e nevoie ca amplificatorul sa redea semnalul simplu sinusoidal mult mai mult decit 20kHz pentru ca altfel nu are destul slew-rate pentru a reda corect semnalul complex (muzica) in banda de 20kHz.

Se mai poate sa redea corect si cu o banda ingusta de frecventa daca se asculta la putere mica. Adica amplificatorul sa fie construit pentru 20W si sa fie ascultat la 5W dar varianta asta nu e foarte rentabila material.

Reamintesc formula  SR>2pi*F*Vpp

2. Audiofilia pe de alta parte se foloseste de efecte psihoacustice pentru obtine un sunet mai placut dupa gustul fiecaruia sau dupa deficientele urechilor fiecaruia. Banda de frecventa ingusta e unul din artificiile ce se pot face intr-un amplificator pentru a obtine sunetul de pe vremuri. In acele timpuri nu umbla nimeni dupa asa ceva dar era mai greu de obtinut performantele sculelor si difuzoarelor din ziua de azi.

 

Mai pe scurt, Hi-Fi -ul cauta sa obtina cit mai exact sunetul din sala din concert iar audiofilul cauta un sunet personalizat. In functie de deficientele urechilor lui sau pentru ca are un gust muzical diferit si considera ca muzica ascultata e perfectibila sau ar fi trebuit sa sune altfel. Un audiofil cauta sa obtina un sunet pentru care sa spuna ca suna mai bine decit se aude muzica originala in sala de concert. Si din perspectiva lui chiar asa este.

 

Pentru a obtine ce vrea, un audiofil poate apela la corectoare de ton, loudness, bas unflat, stereofonie marita, armonici frumoase, banda ingusta pentru efect retro, sursa de alimentare cu o anumita rezistenta interna ce comprima dinamica etc.

 

E bine sa limpezim notiunile dar pina la urma fiecare asculta ce vrea, important e ca lumea sa fie multumita si fericita.

 

Tamura face transformatoare de iesire cu benzi de frecventa de 100kHz, adica HI-Fi.

Editat de adigh
Link spre comentariu

La multi ani ,cu bucurii si impliniri  la toata lumea  !

 

Un traf de iesire cu banda ingusta nu va merge la nivel Hi-Fi dar va merge la nivel audiofil.

 

Diferenta dintre cele doua ar fi:

1.- Norma HI-FI cere ca muzica sa fie redata fara distorsiuni in domeniul 20Hz-20kHz. Pentru ca muzica, adica un semnal complex, sa fie redata corect si fara distorsiuni pina la 20kHz e nevoie ca amplificatorul sa redea semnalul simplu sinusoidal mult mai mult decit 20kHz pentru ca altfel nu are destul slew-rate pentru a reda corect semnalul complex (muzica) in banda de 20kHz.

Va rog foarte frumos , nu mai spuneti "norme" daca nu este citata si sursa . 

Singurii care au facut standarde in AF incepand cu anii '50 (care nu se refera numai la liniaritate ) sunt cei de aici , http://www.aes.org/ .

Link spre comentariu

Un drosel cu priza e deja un autotransformator. Asta a simbolizat RockDok. Iar autotransformatoarele pot avea performante chiar bune. Evident ca si autotransformatoarele pot fi de mai multe calitati. Nu comparam un autotransformator calitatea a III-a, provenit dintr-un drosel de retea, cu un transformator calitatea a I-a, conceput pentru audio.

Editat de adigh
Link spre comentariu

2. Audiofilia pe de alta parte se foloseste de efecte psihoacustice pentru obtine un sunet mai placut dupa gustul fiecaruia sau dupa deficientele urechilor fiecaruia. Banda de frecventa ingusta e unul din artificiile ce se pot face intr-un amplificator pentru a obtine sunetul de pe vremuri. In acele timpuri nu umbla nimeni dupa asa ceva dar era mai greu de obtinut performantele sculelor si difuzoarelor din ziua de azi.

 

Mai pe scurt, Hi-Fi -ul cauta sa obtina cit mai exact sunetul din sala din concert iar audiofilul cauta un sunet personalizat. In functie de deficientele urechilor lui sau pentru ca are un gust muzical diferit si considera ca muzica ascultata e perfectibila sau ar fi trebuit sa sune altfel. Un audiofil cauta sa obtina un sunet pentru care sa spuna ca suna mai bine decit se aude muzica originala in sala de concert. Si din perspectiva lui chiar asa este.

 

Pentru a obtine ce vrea, un audiofil poate apela la corectoare de ton, loudness, bas unflat, stereofonie marita, armonici frumoase, banda ingusta pentru efect retro, sursa de alimentare cu o anumita rezistenta interna ce comprima dinamica etc.

 

E bine sa limpezim notiunile...

Cred ca audiofilii (chiar si cei de pe acest forum) se distreaza sau se enerveaza la asemenea idei (fiecare precum se afla..):

- cunosc audiofili care considera standardele audio (alea care sunt, DIN si IEE, daca tin bine minte) prea permisive si duc cerintele TDH/TID (de exemplu), sau liniaritatea/caracteristicile incintelor acustice la extrem;

- unul dintre idealurile audiofile este amplificarea "straight wire with gain";

- pentru multi audiofili, amplificatoarele pe lampi nici macar nu se incadreaza in normele HiFi (de altfel, nici pentru unii electronisti, s-o spunem p-aia dreapta!);

- nu confundati "audiofilii" cu "haudiofilii"...

- chiar si pentru unii electronisti sunt mai frumoase undele/graficele, decat sunetul/muzica sau aspectul aparatelor care o redau, asa incat aplecarea unor audiofili pentru estetica nu mi se pare inutila sau de blamat. Nici preferinta unora pentru sunetul natural...

- audiofilia NU este un domeniu; nu are reguli si nici precepte scrise. Este mai mult o idee - destul de prolixa, fara norme, la care adera unele persoane care nu resping, aprioric, standarde/norme/incadrari (cum ar fi HiFi), insa vehiculeaza idei si comportamente deosebite de "consumer electronics" sau "mainstream audio".

 

Atata vreme cat audiofili o tin p-alor si-si vad de treaba, eu zic c-ar fi bine sa nu ii incoltiti si sa nu ii minimalizati degeaba/gratuit... 

Daca m-as considera audiofil, as cere scuze publice, cinstit...

Link spre comentariu

Atata vreme cat audiofili o tin p-alor si-si vad de treaba, eu zic c-ar fi bine sa nu ii incoltiti si sa nu ii minimalizati degeaba/gratuit... 

Daca m-as considera audiofil, as cere scuze publice, cinstit...

 

Nu eu sunt cel care-i incolteste si minimalizeaza din moment ce spun mai sus "pina la urma fiecare asculta ce vrea, important e ca lumea sa fie multumita si fericita". Nu era o ironie.

De dispretuit ii dispretuieste cel ce spune ca si-ar cere scuze daca ar fi audiofil.

De cite ori a venit vorba am spus ca fiecare asculta ce vrea si ca gusturile nu se discuta. Unica obiectie am avut-o a fost la a nu mai fi numite microdetalii microdistorsiunile. Fiindca sunt termeni foarte diferiti. Microdetaliile apartin sunetului original pe cind microdistorsiunile inseamna sunete introduse de amplificatorul care cinta.

 

Cuvintul audiofil are un sens foarte larg. Exista audiofili care cauta reproducerea cu acuratete a sunetului si exista audiofili ce vor amplificatoare care cinta. Chiar pe acest forum exista destui ce prefera amplificatoarele care cinta si e OK. Si unii si altii sunt audiofili si au dreptul sa asculte ce le place. Eu i-am numit audiofili pe cei din urma fiindca pe primii i-am bagat la Hi-Fi. Adica cei ce prefera muzica redata cu acuratete (inalta fidelitate, Hi-Fi). Dar toti sunt audiofili. Poate mai bun ar fi termenul de meloman.

 

- chiar si pentru unii electronisti sunt mai frumoase undele/graficele, decat sunetul/muzica sau aspectul aparatelor care o redau, asa incat aplecarea unor audiofili pentru estetica nu mi se pare inutila sau de blamat.

 

Asta e chiar amuzant. Adica neelectronistii sunt nevoiti sa intervina pentru ca electronistii se ocupa de grafice, unde si alte prostii in loc sa se ocupe de ce trebuie. 

Editat de adigh
Link spre comentariu

Amice, esti un idiot!

-----------

RockDok, imi pare rau ca iti poluam topicul!...

 

Vad ca esti de-a dreptul nesimtit. Ca ai o opinie diferita e una si e in regula dar sa ma faci idiot e un pic cam mult. Probabil ca tu esti foarte destept de iti permiti asemenea calificari. De aici si dispretul tau pentru modul de lucru al electronistilor, exprimat in mai multe ocazii. Cum ca electronistii nu lucreaza cum trebuie. Auzi acolo la ei, le trebuie osciloscop si unde. Ca vezi Doamne, nu se asculta muzica la osciloscop.

Invata-i tu desteptule pe electronisti cum trebuie sa faca electronica.

Daca intr-un domeniu in care nu ai calificare iti permiti sa privesti de sus, imi pot imagina in domeniul tau cum esti. 

Link spre comentariu

Adigh, nu exista amplificator fara distorsiuni! Chiar daca ele sunt mici, ele tot exista! Daca te gandesti ca un amplificator, chiar fara distorsiuni, este cel putin un FTJ de un ordin de la 2 in sus, asa ca defazajul exista in banda audio chiar si pentru un FTJ cu 3dB la 1MHz ( adica defazajul este de 45 grade, pentru ca sin(45grade)=1/sqrt(2)= 0.707). Noi daca avem asta la 50KHz (3dB), iti dai seama ca la 20KHz, avem un defazaj cca 10grade. Toate astea duc la influientarea semnalelor in mod diferit functie de frecventa. Astfel, putem observa ca distorsiunile cresc cu frecventa pentru ca ne apropiem de frecv de la 3dB.

Daca mai adaugam si IMD (contributia de neliniaritate) lucrurile devin si mai complicate. Drept sa-ti spun, inginereste, nu poate exista un asemenea standard virtual (nici macar ideal)!

Link spre comentariu

Eram tare curios de rezultate dar se pare ca ,,poluarea" e de vina! Hai RockDok, fa abstractie de ...si spune-ne ce-a iesit.

E o schema simpla dar poate simplitatea ei poate crea problemele semnalate mai sus. O reactie cred ca ar pune totusi lucrurile in ordine.

Stima!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări