Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

dati o mana de ajutor pls


Vizitator buhu

Postări Recomandate

Vizitator buhu

SalutPoate nu sunt chiar pe tematica forumului dar am o 'nevoie' si anume: imi trebuie un motor de curent continuu pe 12 sau 24 V de putere mare(de la 500W in sus) ;Construiesc un cart electric (proiectul meu de diploma) si nu reusesc sa gasesc nicaieri asa ceva si poate stie careva de unde as putea lua (nou sau folosit). Dau o bere :wink:

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 27
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pid

    3

  • Murcielad

    2

  • soptea

    2

  • Mircea Bartic

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator buhu

1) Dau si mai multe beri pe motor :d numa' sa fie2)Demaorul ar fi perfect pentru ca are o putere foarte mare insa problema lui este ca este destinat unei functionari de scurta durata(2-5 sec) altfel se topeste cositorul cu ,care sunt lipite infasurarile de perii;Un demaror suge la functionare in gol 20-30A, iar in sarcina de ordinul sutelor de A. Iar un motor de la stergatorul de parbriz nu stiu ce putere are da nu cred sa aiba peste 500W? Ideal ar fi pt ce-mi trebuie un motor cum sunt pe transpaletii aia ce ne calca pe peronul garii CFR sau un motor de la un troliu de Jep sau .....

Link spre comentariu
Vizitator buhu

Ar merge perfect dar motoarele de curent alternativ functioneaza la o frecventa de 50Hz iar asta inseamna sa folosesc un traf normal (cu tole) iar la puterea de care am eu nevoie(ca sa fiu mai precis -imi trebuie 2 motoare de 0,4-0,5KW sau unul de peste0,8KW) as avea niste pierderi mult prea mari (Sa zicem la o putere de 800W in primarul trafului as avea un curent de 800W/24V=33A=>Po=I*I*Ro=33*33*0.3=326Wpierderi in infasurare (infasurarea trafului e ca infasurarea unui motor) si mai sunt si pierderi in fier ;asta asa ca idee) asa mi s-ar duce jumate din putere pe apa sambetei si din doua baterii nu e de unde .O alta varianta ar fii sa folosesc un traf pe ferita cu functionare la inalta frecventa si nu as avea asa pierderi insa e inalta frecventa si trebuie 50Hz=>trebuie redresata in cc iar apoi un alt convertor sa-mi faca ac la 50 Hz=> alte pierderi si multa bataie de cap{AR FI BINE VENITA O IDEE PE TEMA ASTA} .O alta varianta ar fii un motor de cc la 110 sau 220V si convertor cc-cc cu traf pe ferita=>imi tre motor de cc la110/220 si in plus de unde fac rost de traf pe ferita pt asa putere :roll: Ideea generala este sa transform energia electrica celor 2 baterii ( CENTRA 95 Ah) in enegie mecanica cu un randament acceptabil

Link spre comentariu

mai multe motoare mai mici identice cuplate in paralel (shi mecanic shi electric) nu se poate ?oricum banuiesc ca ar fi cat de cat accesibil e folosirea unui ridicator de tensiune in comutatie.... chiar daca se gaseste mai greu traful de ferita (cred ca totushi cei care fac transformatoare toroidale au shi astfel de transformatoare) shi sa folosesti un motor de curent continuu...poate cu o schema adecvata potzi astfel economisi multa energie mai ales cand cand motorul nu functioneaza la tensiunea nominala (respectiv turatia nominala)in ce priveste motorul de curent continuu....... cred ca shi un motor de la o mashina de gaurit.... de putere 750-1000 cu dimensiuni relativ reduse..... sau de ce nu de la un aspirator... cu putere mai mare s-ar preta la aplicatia de fatza..... poate gresesc. avand in vedere ca aceste motoare se alimenteaza la tensiune alternativa... dar fiind motoare cu perii nu vad nici un impediment in alimentarea cu o tensiune continuua

Link spre comentariu
Vizitator buhu
cred ca totushi cei care fac transformatoare toroidale au shi astfel de transformatoare
-buna idee ,am sa trimit un mail la PETRA ,astia fac trafuri toroidale,poata poate fac si pe ferita

 

cred ca shi un motor de la o mashina de gaurit....

avand in vedere ca aceste motoare se alimenteaza la tensiune alternativa... dar fiind motoare cu perii nu vad nici un impediment in alimentarea cu o tensiune continuua

-Ar fii fost o minune daca acest lucru ar fi posibil (n-as mai cauta dupa motoare de cc ) insa motoarele acestea sunt motoare asincrone ele functioneaza pe principiul campului invartitor ce poate fii produs doar de un curent alternativ la 50 Hz
Dar motoare de la bormasini portabile ? alea au ceva putere ?

- Nu au cum sa aiba putere mare deoarece sunt alimentate la 9 V deci pt a da o putere de cateva sute de W ar trebuii ca bateria bormasinii sa poata furniza un curent foarte mare de ordinul zecilor de amperi (P=U*I aprox la fiecare 100W tre 10 A) si la cat e de mica e nu duce.Din cate cred eu puterea bormasinii portabile e data de sistemul de reductie ,si in plus mai sunt si al dracu de scupe

-N-aveti careva pile pe la CFR sau vreo intreprindere,depozit,magazin unde se transporta marfurile cu masini electrice ,ceva in genulhttp://www.forklifts.ro

Link spre comentariu

din cate stiu eu la o mashina de gaurit la 220V rotorul are colector cu perii shi nu colivie iar din cauza asta vad mari asemanari intre rotorul unui motor de mashina de gaurit shi rotorul unui mororash de la stergatorul de parbriz auto..........singura diferentza intre cele 2 exemple e statorul care in cazul motorului de la stergator e magnet fix....... iar in cazul motorului de la mashina de gaurit e bobinat shi inseriat cu circuitul rotoric.... astfel sa permita functionarea shi la tensiune alternativa.........eu raman la ideea mea ca functioneaza orice motor cu rotor bobinat shi cu colector shi in tensiune continuua cel putin din punct de vedere teoretic....astfel de motoare cu perii gaseshi cam pe la majoritatea aparaturii de uz electrocasnic....... mai putzin la mashina de spalat albalux.......... care intradevar are motor asincron fara nici urma de colector.....

Link spre comentariu
Vizitator buhu

din cate stiu eu la o mashina de gaurit la 220V rotorul are colector cu perii

Da asa este ,si intradevar sunt asemanari intre asta si un motor de cc ,dar nu stiu daca ai desfacut vreo bormasina sa vazi cat e d mare motorul in ea .....iti spu eu -este foarte mic (la cele normale) si chiar daca scrie pe ele nu stiu cate sute de W nu au puterea aia iar niste bormasini care sa aiba ceva vlaga in ele (cele profesionale la puteri mari) ma costa de ma rupe si in plus ar trebuii sfantul traf de ferita( pt convertorul cc-cc )pe care nu stiu de un' sa-l scot

"Jucaria "asta ce o construiesc nu e chiar o jucarie :va fi un cart de 130Kg +"pilotul"(eu)la 75Kg==>vreo 200 de kile ca sa iti faci idee de ce am nevoie de motoare serioase .Va arata ceva in genul asta numai fara motor termic ci cu motor elPosted Image

 

Dar ori cum este o idee buna si o voi lua in considerare in cazul in care fac rost de traf pe ferita

Link spre comentariu
Vizitator buhu

1) le-amgasit intr-unul din atelierele facultatii insa si un prieten si-a cumparat doua la fel din piata de vechituri (Mehala pt cei ce cunosc Timisoara) foarte eftin(600 Kilo) si is si bune 2)Pierderi la turatie mica nu vor fi deoarece voi folosii un variator de tensiune cu tiristoare (sau tranzistoare) de putere prin care voi da motoarelor energie doar cata trebuie .Pierderi ar fii daca as folosii reostat pt variatia turatiei(cum is pe tramvaie) dar astea is old age si numa romanii mai folosesc asa ceva, ca doar de ce sa investestii niste bani cand poti platii o groaza de bani pe caldura disipata,cat despre franare cu recuperare sa nu mai vorbim.3) Nu este nevoie de ambreiaj deoarece totul se rezolva cu acest variator de tensiune

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări