esu Postat Decembrie 24, 2015 Partajează Postat Decembrie 24, 2015 Va salut . In sfarsit am reusit sa gasesc toate rotile dintate pentru SP81 -80. unele sunt originale altele fabricate in uzina - dar fara tratament termic . din pacate nu cunosc nici tipul materialul -Cum pot afla ce fel de material este ?? Ce fel de tratament se impune si daca se poate executa in regim ,,home made,,? Va multumesc anticipat. IOAN Link spre comentariu
loleksibolek Postat Decembrie 24, 2015 Partajează Postat Decembrie 24, 2015 (editat) La mine la serv exista un fel de pistol mai mare cu afisaj(nu stiu denumirea exacta),seamana cu ceva din star wars:))) care se pozitioneaza deasupra materialului pe o suprafata slefuita si indica compozitia.Ce si cum face habar n-am.Cred ca trebuie sa cautati o firma care are asa ceva sau alte metode de analiza a materialului. L.E. Spectrometru portabil cu raze X vad ca am gasit pe net ca i-ar zice. Editat Decembrie 24, 2015 de loleksibolek Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 24, 2015 Partajează Postat Decembrie 24, 2015 Parerea mea este ca rotile nu au nevoie de tratament termic pentru ca momentele transmise sunt mici. La strungurile mici rotile sunt si din plastic (poliamida injectata) Link spre comentariu
philiprobz Postat Decembrie 25, 2015 Partajează Postat Decembrie 25, 2015 (editat) Intaresc ce spune marlowe. Nu o sa ai timp intr-o viata de om sa le tocesti. Si tare mi-e ca sunt direct din fonta facute, am asa o banuiala, caz in care poti incerca sa pilesti superficial intr-un loc sa vezi structura piliturii rezultate. Pune-le la treaba si atat si fii multumit ca le ai.. Craciun fericit pana una alta! Editat Decembrie 25, 2015 de philiprobz Link spre comentariu
morocanosul Postat Decembrie 25, 2015 Partajează Postat Decembrie 25, 2015 Daca nu sunt tratate corespunzator,risti sa produci avarii mai grave decat sunt deja...! Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 25, 2015 Partajează Postat Decembrie 25, 2015 Rotile dintate nu se fac din fonta, e casanta. "Daca nu sunt tratate corespunzator,risti sa produci avarii mai grave decat sunt deja...!" cum ar trebui tratate si ce avarii sunt deja? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 25, 2015 Partajează Postat Decembrie 25, 2015 Se fac, da`i in spume pe chinezi! Grig Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 25, 2015 Partajează Postat Decembrie 25, 2015 Pai se fac de ex la betoniere) dar nu module mici cum e cazul aici. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 25, 2015 Partajează Postat Decembrie 25, 2015 Fac si pentru strungulete, a patit`o cineva pe aici. Grig Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 26, 2015 Partajează Postat Decembrie 26, 2015 (editat) Va salut . In sfarsit am reusit sa gasesc toate rotile dintate pentru SP81 -80. unele sunt originale altele fabricate in uzina - dar fara tratament termic . din pacate nu cunosc nici tipul materialul -Cum pot afla ce fel de material este ?? Ce fel de tratament se impune si daca se poate executa in regim ,,home made,,? Va multumesc anticipat. IOAN Rotile dintate se pot trata termic daca materialul respectiv permite acest lucru. Tratamentul termic ce se poate face in regim ''home made'' este calirea si imbuntatirea. In cazul rotilor dintate, unde eforturile nu sint foarte mari, se prefera tratamentul de imbunatatire. Imbunatatirea este tratamentul de calire,urmat de revenirea inalta 550-600*C. Calirea se face incalzind piesa la temperatura de 900-1000*C mentinerea la aceasta temperatura un timp pentru ca piesa sa fie incalzita uniform si racirea brusca in ulei, dupa care se face revenirea inalta la temperatura indicata mai sus. Otelul din care se fac rotile dintate la masinile unelte este OLC45 care se preteaza la tratamentul de imbunatatire. Editat Decembrie 26, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Florian Ciobanu Postat Decembrie 26, 2015 Partajează Postat Decembrie 26, 2015 marlowe, on 25 Dec 2015 - 5:28 PM, said: Rotile dintate nu se fac din fonta, e casanta. "Daca nu sunt tratate corespunzator,risti sa produci avarii mai grave decat sunt deja...!" cum ar trebui tratate si ce avarii sunt deja? esti sigur ca nu se fac si din fonta?, cu ce lucrez eu cam 90% sunt din fonta Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 26, 2015 Partajează Postat Decembrie 26, 2015 Sau otel forjat? Se mai fac si din bronz, alama, dural, zamac, ebonita, textolit, etc, depinde de aplicatie, cost etc, nu vad cu ce ajuta initiatorul topicului sa divagam. Link spre comentariu
puriu Postat Decembrie 26, 2015 Partajează Postat Decembrie 26, 2015 Am avut si eu un foarfece chinezesc din fonta. A mers bine pana cand a cazut pe ciment si s-a facut cioburi. Ar trebui aflat mai intai materialul rotilor. Daca are putin carbon (OLC 15) trebuie cementat inaintea tratamentului. O roata dintata cinstita trebuie sa fie rectificata dupa tratament, lucru imposibil in regim de amator. Merge si nerectificata, dupa un rodaj indelungat. Link spre comentariu
MICIULIN Postat Decembrie 26, 2015 Partajează Postat Decembrie 26, 2015 Dela plastic in sus se foloseste orce material dar cel mai important este sa fie unsa pentru a preveni uzura prematura si daca nu gresesc sp nu are ungere automata deci din cand in cand este necesar ungerea manuala in functie de perioda de timp folosit. Am vazut sp la care nu a fost decuplat avansul in timpul strungiri normale si pinioanele sau uzat fara sa sa fie folosite , dar cred ca a fost un caz izolat... . La unele strunguri se folosesc si plastic si fonta la pinioane ca cel de plastic (sau textolit) sa fie cel de sacrificiu in caz de fortare a avansului si protejeaza celelalte pinione. Link spre comentariu
znecula Postat Decembrie 27, 2015 Partajează Postat Decembrie 27, 2015 (editat) Foloseste rotile asa cum sunt. Nu va bateti capul cu tratamente. Turatiile sunt destul de mici, eforturile neglijabile. Doar un pic de vaselina din cand in cand si e suficient. Am avut pana acum vreo doi ani un strung TOS echivalentul lui SP80 si cand l-am achizitionat avea doar un set (3 roti) montate pe el. Restul le-am confectionat la intr-o intreprindere care inca avea masini de danturat. Toate din otel moale OL37 asa cum se denumea pe atunci. Am lucrat vreo 7-8 ani destul de intens pe el. Nici o problema cu rotile confectionate. Si eu aveam pata asta cu tratamentul, dar cel care a facut rotile mi-a garantat ca nu e nevoie si a refuzat pur si simplu sa faca tratament, cu toate ca ar fi fost simplu pt el. Nu e un strung de anduranta cum sunt strungurile mari cu cutie de viteze asa ca chiar nu te complica. Stima. Editat Decembrie 27, 2015 de znecula Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum