Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pareri schema

costinnn

Postări Recomandate

A construit cineva acest amplificator?

post-244216-0-34960100-1450769384_thumb.png

Functioneaza bine? Intreb deoarece detin tuburile si as vrea sa utilizez aceasta schema.Daca nu,poate ma ajuta cineva cu o alta schema utilizata cu rezultate, folosind aceleasi tuburi.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• costinnn

3

• romicap

1

• twinvortex

1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Este o schema obisnuita teoretic este buna dar pentru realizarea practica mai este nevoie impendanta transformatorului, compensarea reactiei negative, echilibrarea defazorului, valoarea procentuala a prizelor UL si altele

Link spre comentariu

Sunt incepator,calculele ma depasesc.La o schema cu etaj final similar am vazut Raa=5k.Ma gandesc sa renunt la comutator si sa lucreze doar in regim pentoda .Daca imi explica cineva cum sa echilibrez defazorul si cum sa tatonez rezistorul pentru reactie negativa cu ajutorul unui multimetru, cred ca m-as descurca.Vad acolo 300 v anodica.Ar trebui aceasta valoare in sarcina? Daca am 310v fara sarcina  e ok? 

Mentionez ca este prima data cand lucrez cu tuburi.

Link spre comentariu

In regula ,cu totii am fost incepatori deci in primul rind este nevoie de un multimetru digital si un generator de semnal, acesta din urma se poate construi foarte usor daca nu aveti unul cumparat.

-echilibrarea se face foarte usor  injectind la intrarea amplificatorului un semnal de 1Khz si cu multimetrul se masoara tensiunea alternativa de 1Khz pe cei doi anozi, daca cele doua tensiuni nu sint riguros egale se modifica usor R9

-comutarea pentoda/ultraliniar (UL) nu se poate face dcit cu amplificatorul oprit, daca transformatorul nu are prize de UL evident comutatorul este inutil