Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Controler masina tocat carne


daniel_88

Postări Recomandate

Buna seara colegi, am primit la reparat o masina de tocat carne Vortex model V3134. Problema e ca aparent e "moarta", nu reactioneaza nicicum la actionarea butonului. Am desfacut-o si dupa verificarile de rutina (cablu, intrerupator, punte redresare, etc...) am ajuns la concluzia ca ar putea avea defect ori controlerul SN8P2501APB (nenorocitii de chinezoi l-au dat cu ceva vopsea alba, dar am reusit sa o curat cat sa citesc codul); ori optotriacul MOC3021. Seria placutei ar fi E123995/KB-3151. Vizual piesele arata bine, lipiturile bune, rezistentele ne devalorizate, etc. Ceva poze cu dracovenia

Posted Image Posted Image

 

Astept pareri si sugestii si multumesc anticipat pentru eventualele raspunsuri.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 19
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • daniel_88

    9

  • dorian 70

    3

  • loleksibolek

    3

  • sesebe

    2

Top autori în acest subiect

Superbe poze n-am ce zice.

Osciloscop si vezi daca da semnal la iesire.....dar probabil n-ai oscoiloscop, nasol.

Schimba MOC-ul ca-i ieftin si se gaseste, verifica celelalte piese, iar daca este controleul...poti sa-l arunci ca SW pt el nu gasesti.

Link spre comentariu

Scuze de claritatea pozelor, MOC-ul il schimb sigur, si voi vedea ce se intampla. MC-ul cred ca stabileste tensiunea motorului, cred ca motorul lucreaza la o tensiune mai mica, si acesta o regleaza cu un triac, un BTA. Turatia nu o regleaza deoarece nu are decat butonul de pornire si inversare sens. De sens se ocupa doua relee, comandate de MOC parca. Nu sunt cu placuta in fata chiar acum ca sa va spun sigur. Daca MC-ul este dus, placuta ajunge la gunoi, voi incerca sa vad la ce tensiune lucreaza motorul si voi face un variator de putere care sa imi regleze acea tensiune, dupa care sensul il voi schimba direct din relee la 220V, sau sa vedem poate cobor tensiunea la 24 V si le folosesc pe ale lui. 

Pozele le-am facut in caz ca recunoaste cineva placuta si a avut de-a-face cu ea. 

Link spre comentariu

Eu pina la a acuza controlerul as mai verifica o caruta de piese. Sint multe piese muuult mai susceptibil sa fie defecte decit sa acuzi controlerul.

Apropo, controlerul se alimenteaza? Eu de acolo as porni cu verificarile.

Link spre comentariu

Dap, se alimenteaza printr-o rezistenta direct din puntea de redresare...rezistenta e buna, am masurat-o, dar nu am masurat si ce tensiune ajunge acolo :rade: ...Momentan incerc sa caut ceva pinout de la MC sa vad ce si cum e pe acolo...

Link spre comentariu

Am cârpit eu una odată, model Ariete, 240V/600W, pare asemănătoare.

 

Motor cu perii, cu rotorul bobinat, statorul un magnet permanent.

Funcţiona cu 230V + punte redresoare, nu pe alternativ direct.

Pornire lentă, schimbare de sens, decuplare când era forţată sau se înţepenea.

Piese de pe PCB: uC SN8P2501APB, triac BTA20 600B, ST9014 (npn banal), MOC3021 pentru comanda triacului de la uC, relee de 24V.

Alimentare cu C serie de 820nF/275Vac, tensiune alimentare uC=5V.

 

Roţi dinţate din plastic, am forţat-o cu carne, mult mai mult decât ar fi trebuit, acu două ierni, şi i-au plecat mai mulţi dinţi la o rotiţă...

Link spre comentariu

Nu, nu am alimentat motorul pe direct.

Ce am scris mai sus e copiat din caietul cu notiţe.

Nu mai ţin minte exact, însă cred că am schimbat triacul.

Am renunţat la sensul invers de rotire şi am folosit-o doar în sensul normal, obişnuit.

Cam atâta mai ţin minte, maşina mai este pe undeva, motorul este perfect funcţional numai că angrenajul de plastic e mort.

Link spre comentariu

Triacul e bun la mine...puteai lasa totusi schimbul sensului...mi se pare totusi ca au complicat prea mult o schema care face doar un schimbat de sens...sincer rolul triacului nu il vad decat in a scadea tensiunea pentru motor...Cred ca ar merge inlocuit cu circuitul de la o bormasina pentru a asigura softstartul, si folosite doar releele pentru sens. Cred ca maine fac versiunea mea de placuta...inca nu sunt convins de tensiunea la care lucreaza motorul...ca daca-i tot 220...ar fi simplu.

Link spre comentariu

Nu am scos schema de pe plăcuţă şi nici nu am plăcuţa acum la îndemână.

Posibil să fi schimbat doar unul din relee şi nu triacul, cum am scris mai sus, chiar nu mai reţin exact.

Cert este că îmi plăcea mult cum lucra maşina, chiar cu un singur sens, însă din prostia mea am pus-o pe chituci.

 

P.S.

Da, probabil că uC "umblă" la turaţie şi "simte" când este abuzată.

Editat de dorian 70
Link spre comentariu

In primul rand trebuie vazut ce fel de motor are; probabil este de cc cu excitatie paralela sau cu magneti permanenti.

Placa de comanda, cel mai probabil asigura un regajul/comanda in bucla pt. turatie constanta cu limitare de cuplu (curent); deci ar trebui sa aiba un senzor de turatie si unul de curent (rez. mica de putere mare).

Daca are un triac, se face comanda in faza dupa redresare bialternanta; verificati senzor curent, daca e alimentat controllerul si daca da impulsuri catre triac.

Link spre comentariu

daca e alimentata la 220v prin condensator serie, shimbati-l intai pe acesta. daca e devalorizat da multe defecte, cel putin la masini de spalat, ventilatoare de camera si probabil si la alte electrocasnice.

Link spre comentariu

Multumesc Daniel, voi lua in considerare si asta, din pacate astazi nu prea am avut timp de ea, am avut o urgenta si a trebuit sa onorez...maine sigur ma uit la ea si revin cu detalii.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări