Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema acumulator autofiletanta


Vizitator csl

Postări Recomandate

Am facut o gafa cu autofiletanta.Acumulatorul de 18v a fost refacut cu acumulatori noi si incarcatorul original schimbat cu unul de laptop cu un halogen montat in serie.Mergea perfect pana ce am facut gafa de a uita la incarcat acumulatorul. Si acuma nu mai merge filetanta decat cu cablu de alimentare conectat.Se mai poate face ceva sau trebuie sa inlocuiesc din nou acumulatorii?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 24
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Voltus

    6

  • Spitfire

    3

  • MifTy

    1

  • manolo

    1

Top autori în acest subiect

  Daca acumulatorul are 18V ( NiCd) atunci el contine 15 elemente . Pentru a fi incarcat un acumulator NiCd trebuie sa ajunga la 1.45V .Daca ai folosit un alimentator de 19.5V =>

19.5V  / 15 elemente = 1.3V  pe element  adica departe de a fi incarcat . Cateva cicluri complete incarcare -descarcare aduce acumulatorii la normal . Ii poti incarca in incarcatorul cu care a venit filetanta si apoi ii descarci la un curent apropiat de C/10 ( unde C= capacitatea in mAh a acumulatorului )  pana la 1V pe element deci 15V pe intreg pachetul . Daca nu mai ai incarcatorul poti improviza unul folosind un alimentator de 24V-30V  si o sursa de curent constant simpla  cu un singur tranzistor  care sa genereze un curent apropiat de C/10. Lasi la incarcat 16h apoi descarci lent pana la 15V .Repeti procedura  de cateva ori . Un incarcator inteligent ar putea rezolva aceasta problema fara prea mare bataie de cap .

Editat de Voltus
Link spre comentariu

Si ar merge chiar daca nu mai incarca deloc bateriile?.Adica becul de la incarcator nu mai arde decat daca pornesc motorul. Inainte se aprindea cand incarca si dupa scadea intensitatea.

Link spre comentariu

  Becul se aprinde in momentul in care trece prin el ( si prin acumulatori ) un curent suficient de mare .In momentul in care acumulatorii se incarca chiar si partial , tensiunea pe bec scade pana la stingerea completa a becului .  Daca acumulatorii au fost lasati la aceasta  tensiune  mai mult timp ei nu s-au incarcat complet insa e posibil sa sufere de "voltage depresion"  care se rezolva prin cateva cicluri succesive de incarcare-descarcare lenta .

Daca bormasina nu mai functioneaza deloc cu acesti acumulatori atunci acumulatorul trebuie desfacut si verificata tensiunea pe fiecare acumulator in parte . Posibil sa se fi intrerupt vre-o conexiune ceva , acumulatorii Nicd  suporta destule abuzuri fara probleme  deci nu cred sa se fi defectat vre-o unul dar mai depinde si de provenienta lor.

Link spre comentariu

Pentru descarcarea corecta a acumulatorilor Ni-Mh si Ni-Cd, se inseriaza cu elementul Ni-Mh doua diode, una normala de ex. 1N4001, si alta Shottky de ex. 1N5822, plus o rezistenta de 0,22 ohm/0,5W.

In felul acesta descarcarea se va opri automat cand tensiunea pe element va ajunge la cca. 1V, se previne deteriorarea acumulatorului si aparitia efectului de memorie.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator csl

Am desfacut acumulatorul. Am gasit 8 acumulatori noi legati in serie cate 2 in paralale.Adik 2 acumulatori in paralele pus in serie cu 2 in paralel pus in serie cu 2 paralel pus in serie cu 2 paralel.2-2-2-2.An verificat v pe fiecare pachet de 2 acumulatori si imi da 4v pe fiecare in afara de ultimul care e iesirea la +Daca masor capat la cat am 0vDaca masor capat - cu + fara ultima serie am 13v.Daca mut firul+ de pe capat cu o serie inainte merge masina.Deci pe ultima serie (2 bat in paralel) am 0v.Is dusi complet cei w sau pot sa mai fac ceva cu ei?

acumulatorii sunt Li-ion Samsung ICR18650-22F SDI 8A2

Link spre comentariu

  Posibil perechea de acumulatori de langa  borna +  sa fi decedat din cauza descarcarii excesive . Intrucat bormasina foloseste acumulatori cu litiu , pentru a functiona corect ( fara incidente gen luat foc acumulatori ) acumulatorul are nevoie de un circuit care sa opreasca descarcarea excesiva a elementilor si sa faca si o balansare a acestora . Fara un astfel de circuit acumulatorul se poate defecta rapid .

  Posibil ca cei doi elementi de langa borna + sa poata fi salvati incarcandu-i separat de la o sursa de 4.2V cu limitare de curent insa  in prima faza acumulatorii tb incarcati foarte incet pana ajung pe la 3.7V ( la un curent de circa 200mA in cazul tau  adica undeva la circa C/20  ) . Daca ei vor fi incarcati la curentul de incarcare obisnuit acestea se vor deteriora prematur  posibil chiar sa se supraincalzeasca .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări