Vizitator csl Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Am facut o gafa cu autofiletanta.Acumulatorul de 18v a fost refacut cu acumulatori noi si incarcatorul original schimbat cu unul de laptop cu un halogen montat in serie.Mergea perfect pana ce am facut gafa de a uita la incarcat acumulatorul. Si acuma nu mai merge filetanta decat cu cablu de alimentare conectat.Se mai poate face ceva sau trebuie sa inlocuiesc din nou acumulatorii? Link spre comentariu
Voltus Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Ce tensiune avea alimentatorul ? Daca avea 19V atunci acumulatorii nu au patit nimic insa nici nu s-au incarcat . Link spre comentariu
Vizitator csl Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Avea 19.5 sau ceva de genu. Era de la un laptop dell. Ce trebuie sa fac? Link spre comentariu
manolo Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Sa verifici fiecare acumulator in parte .Vezi ce tensiune au. Link spre comentariu
Vizitator csl Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Si dupa? Link spre comentariu
Voltus Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 (editat) Daca acumulatorul are 18V ( NiCd) atunci el contine 15 elemente . Pentru a fi incarcat un acumulator NiCd trebuie sa ajunga la 1.45V .Daca ai folosit un alimentator de 19.5V => 19.5V / 15 elemente = 1.3V pe element adica departe de a fi incarcat . Cateva cicluri complete incarcare -descarcare aduce acumulatorii la normal . Ii poti incarca in incarcatorul cu care a venit filetanta si apoi ii descarci la un curent apropiat de C/10 ( unde C= capacitatea in mAh a acumulatorului ) pana la 1V pe element deci 15V pe intreg pachetul . Daca nu mai ai incarcatorul poti improviza unul folosind un alimentator de 24V-30V si o sursa de curent constant simpla cu un singur tranzistor care sa genereze un curent apropiat de C/10. Lasi la incarcat 16h apoi descarci lent pana la 15V .Repeti procedura de cateva ori . Un incarcator inteligent ar putea rezolva aceasta problema fara prea mare bataie de cap . Editat Decembrie 15, 2015 de Voltus Link spre comentariu
Vizitator csl Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Si ar merge chiar daca nu mai incarca deloc bateriile?.Adica becul de la incarcator nu mai arde decat daca pornesc motorul. Inainte se aprindea cand incarca si dupa scadea intensitatea. Link spre comentariu
Voltus Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Becul se aprinde in momentul in care trece prin el ( si prin acumulatori ) un curent suficient de mare .In momentul in care acumulatorii se incarca chiar si partial , tensiunea pe bec scade pana la stingerea completa a becului . Daca acumulatorii au fost lasati la aceasta tensiune mai mult timp ei nu s-au incarcat complet insa e posibil sa sufere de "voltage depresion" care se rezolva prin cateva cicluri succesive de incarcare-descarcare lenta . Daca bormasina nu mai functioneaza deloc cu acesti acumulatori atunci acumulatorul trebuie desfacut si verificata tensiunea pe fiecare acumulator in parte . Posibil sa se fi intrerupt vre-o conexiune ceva , acumulatorii Nicd suporta destule abuzuri fara probleme deci nu cred sa se fi defectat vre-o unul dar mai depinde si de provenienta lor. Link spre comentariu
Vizitator csl Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Ok ms. Diseara o sa desfac si sa incerc sa vad care e treaba. Mersi am inteles si eu cum sta treaba.O sa incerc sa fac un incarcator. De la 0 pt incarcat sa incarce cum trebuie. Link spre comentariu
MifTy Postat Decembrie 15, 2015 Partajează Postat Decembrie 15, 2015 Voltus, şi cum faci descărcarea lentă?te mulţumeşti să foloseşti un bec banal, sau e nevoie de ceva mai elaborat? Link spre comentariu
Voltus Postat Decembrie 23, 2015 Partajează Postat Decembrie 23, 2015 Nu merge descarcarea lenta doar cu becul . Eu folosesc un incarcator inteligent . Link spre comentariu
Spitfire Postat Decembrie 24, 2015 Partajează Postat Decembrie 24, 2015 Pentru descarcarea corecta a acumulatorilor Ni-Mh si Ni-Cd, se inseriaza cu elementul Ni-Mh doua diode, una normala de ex. 1N4001, si alta Shottky de ex. 1N5822, plus o rezistenta de 0,22 ohm/0,5W. In felul acesta descarcarea se va opri automat cand tensiunea pe element va ajunge la cca. 1V, se previne deteriorarea acumulatorului si aparitia efectului de memorie. Link spre comentariu
Vizitator csl Postat Ianuarie 4, 2016 Partajează Postat Ianuarie 4, 2016 Are cineva o schema pt un incarcator cat de cat inteligent pt incarcarea acumulatorui sa l fac eu de la 0? Link spre comentariu
Vizitator csl Postat Ianuarie 6, 2016 Partajează Postat Ianuarie 6, 2016 Am desfacut acumulatorul. Am gasit 8 acumulatori noi legati in serie cate 2 in paralale.Adik 2 acumulatori in paralele pus in serie cu 2 in paralel pus in serie cu 2 paralel pus in serie cu 2 paralel.2-2-2-2.An verificat v pe fiecare pachet de 2 acumulatori si imi da 4v pe fiecare in afara de ultimul care e iesirea la +Daca masor capat la cat am 0vDaca masor capat - cu + fara ultima serie am 13v.Daca mut firul+ de pe capat cu o serie inainte merge masina.Deci pe ultima serie (2 bat in paralel) am 0v.Is dusi complet cei w sau pot sa mai fac ceva cu ei? acumulatorii sunt Li-ion Samsung ICR18650-22F SDI 8A2 Link spre comentariu
Voltus Postat Ianuarie 6, 2016 Partajează Postat Ianuarie 6, 2016 Posibil perechea de acumulatori de langa borna + sa fi decedat din cauza descarcarii excesive . Intrucat bormasina foloseste acumulatori cu litiu , pentru a functiona corect ( fara incidente gen luat foc acumulatori ) acumulatorul are nevoie de un circuit care sa opreasca descarcarea excesiva a elementilor si sa faca si o balansare a acestora . Fara un astfel de circuit acumulatorul se poate defecta rapid . Posibil ca cei doi elementi de langa borna + sa poata fi salvati incarcandu-i separat de la o sursa de 4.2V cu limitare de curent insa in prima faza acumulatorii tb incarcati foarte incet pana ajung pe la 3.7V ( la un curent de circa 200mA in cazul tau adica undeva la circa C/20 ) . Daca ei vor fi incarcati la curentul de incarcare obisnuit acestea se vor deteriora prematur posibil chiar sa se supraincalzeasca . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum