Vizitator valentin1969 Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 Va salut! Doresc sa comand un releu auto, numai dupa ce am pornit motorul, respectiv cand tensiunea la bornele bateriei depaseste 13.5v. V-as fi recunoscator daca m-ati ajuta cu o schema foarte simpla, eventual cu un montaj care ar incapea chiar in carcasa releului auto, ca sa evit montarea in aer a unui cablaj electronic. Multam frumos! Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 Încearcă prin înseriere cu bobina releului de 12V a unei diode Zenner de 3V sau 4V7/1W în conducție inversă. Releul trebuie să aibă o rezistență a bobinei cât mai mare, astfel ca prin dioda Zenner să nu se disipe o putere prea mare.E cea mai simplă soluţie, dar are dezavantajul că va consuma permanent un curent de câteva zeci de miliamperi chiar dacă releul nu e anclanşat, deci e pretabilă doar în cazul în care tensiunea pe releu apare doar la introducerea cheii în contact. Poate dai amănunte suplimentare despre utilizarea concretă pe maşină, astfel ca să primeşti soluţia cea mai potrivită.... Link spre comentariu
Vizitator valentin1969 Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 (editat) Multumesc pentru raspuns! Intr-adevar, tensiune pe bobina apare doar la introducerea cheii in contact iar rezistenta bobinei este de 80 ohm. Nu se poate arde dioda zenner la decuplare de sub tensiune, in urma campului electromagnetic rezidual creat de bobina? Mi-ar placea sa rezolv problema atat de simplu, fara sa folosesc un comparator sofisticat sau mai multe componente electronice.... Editat Decembrie 5, 2015 de valentin1969 Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 Nu se va arde dioda fiindcă se poate anula autoinducția prin montarea unei a doua diode tip 1N4007 în paralel cu bobina releului (tot în conducție inversă), dar releul utilizat are o rezistență cam mică a bobinei.Era de preferat unul cu rezistența de cel puțin 2-300 Ohmi. Altfel trebuie pusă o diodă Zenner de putere mai mare, de circa 5W pentru siguranță. Link spre comentariu
Vizitator valentin1969 Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 Nu se va arde dioda fiindcă se poate anula autoinducția prin montarea unei a doua diode tip 1N4007 în paralel cu bobina releului (tot în conducție inversă), dar releul utilizat are o rezistență cam mică a bobinei.Era de preferat unul cu rezistența de cel puțin 2-300 Ohmi. Altfel trebuie pusă o diodă Zenner de putere mai mare, de circa 5W pentru siguranță. De 5W, bineinteles. De 3.9V sau de 4.7V, astea se gasesc pe piata la 5W. Link spre comentariu
rimache Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 Cel mai simplu si fiabil este cu TL431 Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 Sunt multe soluții la această problemă, eu cred că am dat-o pe cea care implică cel mai mic număr de componente.... Link spre comentariu
adydep Postat Decembrie 5, 2015 Partajează Postat Decembrie 5, 2015 Cel mai simplu mod este folosirea contactului sondei de presiune a uleiului,cu care comandati releul. Aparitia presiunii la ulei=motor pornit,deci alternatorul debiteaza tensiune. 1 Link spre comentariu
Vizitator valentin1969 Postat Decembrie 6, 2015 Partajează Postat Decembrie 6, 2015 Cel mai simplu si fiabil este cu TL431 E adevarat, dar vreau sa evit constructia si montarea unui modul electronic suplimentar, pe masina. Cel mai simplu mod este folosirea contactului sondei de presiune a uleiului,cu care comandati releul. Aparitia presiunii la ulei=motor pornit,deci alternatorul debiteaza tensiune. O idee foarte buna si asta, demna de luat in considerare! Multumesc! Link spre comentariu
pavy Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Pentru ce te intereseaza acest montaj? Link spre comentariu
Vizitator valentin1969 Postat Decembrie 12, 2015 Partajează Postat Decembrie 12, 2015 Pentru ce te intereseaza acest montaj? Pentru a comanda automat un consumator puternic, dupa pornirea motorului, in momentul in care apare tensiune de incarcare pe baterie. Link spre comentariu
Dr.L Postat Decembrie 12, 2015 Partajează Postat Decembrie 12, 2015 Era deja pe forum, poftim: http://www.elforum.info/topic/85214-contactor-138v/?p=931759 Citeste de fapt tot subiectul. Varianta cu contactul de presiune ulei nu e chiar asa buna, si cand se actioneaza demarorul creste presiunea destul cat sa se stinga becul... Si acumulatorul nu mai are nevoie de un consumator suplimentar in timp ce alimenteaza demarorul. Daca se foloseste un temporizator intre contact si releu, e deja alta treaba. Temporizatorul tot cu TL431 se poate face, tot in linkul meu este prezent Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum