Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

PWM cu 555 de la 0%?


mirceacra

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 28
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • UDAR

    14

  • mirceacra

    10

  • nico_2010

    4

  • giongiu

    1

Top autori în acest subiect

Acu , dacă o dăm în secretomanie ca pe secțiunea de Amplificatoare .... 

Sigur diferențe sunt . Începând de la valoarea prea  mare a rezistenței din poartă în prima schemă  ( care ar putea influența ) , continuând cu modul ciudat de conectare a condensatorului de pe pinul 5 în a doua , cu lipsa diodei antiparalel tot în a doua care , într-o simulare se admite dar în realitate ar putea avea urmări dezastruoase , etc. 

Dacă vrei să ajuți în topic , subliniază clar diferența pe care o crezi importantă . 

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Nu este nimic secret, insa raspunsul a fost in ton cu constatarea.

Diferenta este ca iesirea din 555 este conectata la tranzistorul de putere (ca idee, perifericele nu sunt relevante, ci doar principiul).

Tranzistorul se poate inlocui cu unul NPN (TIP31 ... 33) sau un alt tranzistor capabil sa actioneze motorul. Evident ca in schema reala se iau toate masurile pentru protectie ... dar era de asteptat un astfel de comentariu.

Link spre comentariu

Sincer nu am înțeles ... Fac precizarea că mă refer la schema din postul #1 nu la cea din postul 3. 

În rest , sincer n-am vrut să fac nicio ironie sau altceva de genul . Scuze dacă s-a înțeles așa .... Pur și simplu nu mi-era clar la ce diferență te referi .

Iar chestia cu secretomania era o glumă.

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Semnalul pentru diodele 1N4148 este luat de pe pinul de iesire, R2 nu exista, iar condensatorul din pinul 5 este montat intre acest pin si V+.

Cam astea sunt diferentele dintre scheme (nu ma leg acum si de valori de componente).

Link spre comentariu

Da, de acord.

Lipsa rezistenței R2 ajută la apropierea de 0 respectiv de 100% a factorului de umplere ( am scris în sensul ăsta la #2) dar asta nu  influențează în problema ridicată de el - scăderea cuplului la un DC mic . 

Condensatorul de pe pinul 5 este pentru zgomot și se leagă la masă - după toate DS . Dacă legarea ca în schema ta are un efect mai subtil , sincer nu-l văd. 

Teoretic și pinul 8 al 555 ar trebui decuplat la masă cu o capacitate chiar mai mare și atunci nici nu mai contează cum leg C1

Link spre comentariu

Acest variator de turatie se foloseste pentru comanda motorului de antrenare a sarmei de sudare la un aparat de tip MIG. Am folosit pentru acest tip de aparat si un variator PWM facut de chinezi care insa functioneaza perfect, motorul are cuplu si nu se aude nimic, din paate nu il mai am era facut insa tot cu 555 si 2 mosfeturi, un lm317 pentru stabilizare tensiune si o dioda  paralel pe motor....

Posted Image  asta e chinezescul

Editat de mirceacra
Link spre comentariu

1. O dată ce are două MOSFET-uri e puțin diferit ...

2. Cuplul scade la toate schemele de reglaj  PWM - și , de altfel la orice schemă de reglaj direct (în buclă deschisă ) . Cât de mult scade ? Depinde de motor , de circuitul de comandă, de frecvență . Singura modalitate de a obține menținerea sau chiar creșterea cuplului este reglajul în buclă închisă . 

3. Evident că nu comentez chinezescul , nu știu cum e făcut . E plin totuși Internetul de plângeri privind scăderea cuplului la reglajul PWM . 

Link spre comentariu

OK , Mircea , păi dacă știi soluția , de ce ne mai chinui pe noi ? Ce-ai vrea să-ți răspund ? Ți-am zis că nu cunosc schema chinezului și că nici nu cred că făcea minuni . Mai mult n-am ce spune ... 

Evident că e posibil și să greșesc . Am mai invitat și alți colegi să intervină dar probabil că nu are nimeni nicio părere. 

 

PS N-am menționat nicăieri , presupun că e vorba de motoare de CC cu magnet permanent ( cu sau fără perii ) .

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Nu vreau sa chinui pe nimeni evident....si va multumesc mult pentru sprijinul acordat in special colegului UDAR care raspunde cu promptitudine atunci cand i se cere ajutorul....

Se stie ca chinezii copie insa eu am vrut sa ii copii pe chinezi si am facut unul aproape la fel...Am inteles, schema are limitarile ei ....Motorul e de cc cu perii.

Stima !

Link spre comentariu

E, nu lua și tu cuvintele chiar la propriu .... Nu e chiar așa chin , în fond nu mă obligă nimeni să răspund. 

Ce să zic , mai caută pe Internet . Eu însă , cât am căutat ( nu foarte mult ) am găsit doar aceeași poveste - scade cuplul la turații mici . Asta de altfel e foarte normal . Un exemplu ipotetic : Iau un motor care are 2000 rpm la 12V și la o anumită sarcină . Pot să-l aduc la 2000 rpm și la 6V , să zicem , dar la o sarcină mult mai mică deci cuplul a scăzut. La PWM e același lucru . 

 

Acuma , anumite motoare ( cu inerție mică în particular ) la semnale PWM de frecvență foarte mică , ar putea să lucreze cu un cuplu mai bun dar ar lucra în regim accelerat/decelerat și nu sunt sigur că turația ar varia proporțional cu factorul de umplere. Așa , ca o comparație, ar lucra ca niște motoare pas-cu-pas dar având un pas variabil.

Paragraful de mai sus e doar o idee nu chiar bine conturată , luați-l ca atare.

Editat de UDAR
Link spre comentariu

Am facut cu ceva vreme in urma, un regulator de turatie, pentru o minifreza Proxxon, de 12V. Regulatorul original, cu triac, nu ma multumea, nu aveam cuplu la turatie mica. Am facut un regulator PWM, cu UC3843, un mosfet, motorul in drena, iar in sursa acestuia o rezistenta. Caderea de tensiune, comanda integratul, care crestea umplerea. Altfel spus, o reactie pozitiva, care a crescut considerabil cuplul la turatie mica. Schema n-am pastrat-o, dar cred ca e undeva  la Alimentatoare. 

PS

Asta e schema, dar pentru tensiuni mai mari de alimentare, trebuie modificata.

http://www.elforum.info/uploads/monthly_05_2013/post-44132-139829625206.gif

Editat de giongiu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări