Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

alternator auto prea mic?


Vizitator bassmafya17

Postări Recomandate

Vizitator bassmafya17

deci ca sa stau linistit,nu este nicio problema pentru baterie daca alternatorul acesta va incarca cu 50 A fata de cel vechi pe care l am schimbat,ce incarca cu 70 A?in continuare martorul din bord imi sta aprins,am masurat din nou azi tensiunea ,este perfecta,singura diferenta fiind acest amperaj diferit al alternatoarelor...

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator bassmafya17

se pare ca alternatorul pe care l am ales este unul de dacie 1310. acest alternator are doua borne unde se prind cele 2 fire de la masina cu piulite de 8 si 10 parca.dar alternatorul mai are o mufa cu 2 pini....nu am conectat nimic acolo...  eu de la masina am doar 2 fire si masa de la alternator. cumva o fi ceva de la bec?daca cineva cunoaste modelul de alternator de dacie,poate ne spune si noua de la ce este acea mufa...

post-239200-0-45729600-1449489591_thumb.jpg

Link spre comentariu

Cele 2 suruburi sunt plusul si minusul de dupa puntea redresoare, adica iesirea care incarca acumulatorul, iar borna aia cu papuci duce la carbuni care la randul lor merg la rotor, adica asa cum Dl Flomar zice, este excitatia rotorului fara de care alternatorul se invarte degeaba, si acea excitatie vine de la releul de incarcare.

Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17

Cele 2 suruburi nu sunt + si -.doar unul e +,adica surubul mai gros cu piulita de 10 iar - ul este legat de la masa alternatorului la masa masinii prin surubul de intindere al curelei.alternatorul este acum pus pe masina si conectat la firele masinii cu cele 2 piulite.el scoate 14,4 V. si nu am nimic pus la acea mufa,dar am in continuare becul de la baterie aprins in bord.ma gandesc ca pinii acelei mufe ar putea avea legatura cu becul din bord.

Link spre comentariu

De-a lungul timpuluil necesitatea a facut sa fiu nevoit sa desfac destule alternatoare, fie pentru inlocuire diode, fie punte cu totul schimbata, fie carbuni, fie... fie. Adica stiu despre ce vorbesc, minusul/masa de la diode este neizolat, adica surubul este fixat direct de carcasa, normal ca se duce masa prin el la carcasa si de acolo la sasiu si implicit la acumulator, dar pe surubul ala chiar este minusul de la diode, nu ma crezi? Poftim si desfa-l sa te convingi. Plusul in schimb este izolat de carcasa cu o saiba/bucsa nemetalica ( plastic sau textolit ) in stilul acelor "nipluri" de la semiconductorii de putere.

 

Posted Image

Link spre comentariu

Mie mi-a spus un electrician auto, ca un alternator fara excitatie, va genera o tensiune mare, putind distruge electronica masinii. Sincer nu am incercat pentru ca nu vroiam sa fac vreo ''nefacuta''. Tot el imi spunea, ca in cazul in care bateria se descarca din cauza ca ai uitat farurile aprinse,si esti nevoit sa dai jos bateria descarcata si sa pui alta incarcata pentru a putea porni masina,dupa ce motorul a pornit, e de preferat sa lasi toti consumatorii porniti,aeroterma,faruri lumini stergatoare de parbriz,etc,etc, si sa instalezi bateria descarcata la locul ei,conectind si excitatia. Un lucru e sigur. Alternatorul genereaza tensiune si fara excitatie,ce curent genereaza nu stiu. Nu am fost niciodata pus in situatia sa fac astfel de ''manevre''.

Autorul topicului spune la un moment dat, ca are aprins la bord un bec. Am avut o Skoda 120L la care la un moment dat mi s-a aprins un beculet la bord. M-am dat de ceasul mortii sa gasesc cauza,dar fara nici un rezultat. A doua zi am luat totul de la capat. La un moment dat am incercat sa pornesc masina si am constatat ca electromotorul invirte motorul mai anemic. Am dat jos alternatorul si am verificat puntea redresoare si surpriza. O dioda din punte busita avind rezistenta de citeva sute de ohmi. Am inlocuit toata puntea si dupa aceea nu am mai avut probleme.Totodata becul de la bord, s-a stins.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Gresit,total gresit !!!Alternatorul prezentat in poza este de tipul cu releu de incarcare incorporat!Acest tip de alternator a echipat Dacia Nova,si Dacia 1310 varianta cu injectie monopunct(tip Bosch).La una din cele 2 borne(ale mufei cu 2 pini)se conecteaza becul indicator,iar la cealalta firul 15(tensiunea ce apare la punerea contactului.Poate functiona si cu mufa "in aer" *fir 30 tensiune permanenta,fir 15 tensiune comutabila* Si inca ceva:alternatorul fara excitatie nu genereaza nimic,zero barat.(pentru a se induce in stator tem,trebuie ca bobina rotorului sa fie parcursa de o componenta continua)

Link spre comentariu

Si totusi te contrazic, Am verificat personal daca intradevar alternatorul genereaza tensiune. Am invirtit alternatorul, prin intermediul unei curele,cu un motor de la o moara de macinat cereale. Verificind cu un aparat de masura am constatat existenta unei tensiuni la bornele alternatorului. Mi-am explicat existenta tensiunii la bornele alernatorului,prin magnetizarea rotorului alternatorului. Incearca si tu .

Link spre comentariu

Da,este posibil o tensiune reziduala,dar in momentul conectarii unui consumator,tensiunea devine nula. Amintiti-va ca la vechea Dacie(echipata cu alternator cu releu de incarcare separat),in momentul in care se defecta releul de incarcare(lipsea tensiunea de excitatie pe firul verde DF),pentru a "forta"alternatorul sa incarce se alimenta borna DF,printr-un bec de far de la +baterie.In acest fel pe borna DF apare o tensiune de approx. 5V,alternatorul livrand la iesire approx 14V.Aceasta solutie era de urgenta,pentru a putea ajunge acasa.

Link spre comentariu

Lasand la o parte discutia despre alternatorul in cauza , eu am reusit sa pornesc o Dacie veche-1300- fara baterie! Am avut parte si de conditii favorabile adica: masina era parcata pe o panta lunga de 200m si am avut si ajutoare la impins...va dati seama ca a prins o viteza destul de mare-probabil 25-30km/h-plus ca motorul se invartea f. usor (nu mai avea compresia ca nou!) dar avea bujiile proaspat schimbate....bineinteles electronicele de pe masina au fost deconectate pt. testul asta...garantez ca nu este minciuna!...De fapt majoritatea soferilor batrani va pot garanta ca masina nu se opreste din functionare daca scoti borna bateriei dupa pornire....bineinteles tensiunea in sistem ajunge pe la 18-19V asa ca electronicele decedeaza....testul asta merge pe o Dacie veche nu pe o masina moderna....

Link spre comentariu

Daca nu ma insel, alternatorul inceteaza sa mai genereze energie(tensiune,curent)la scaderea turatiei sub 200n/min. Cel putin asta era valabil la  vechile Dacii si nu numai.

 Domnule Andrei Tabacaru, (sper ca numele este sinonim cu userul) stii ca un motor de curent alternativ trifazat, poate deveni generator daca motorul este invirtit cu o turatie mai mare sau egala decit turatia lui nominala? Este exact acelasi lucru ca si la alternatorul fara excitatie. Rotorul motorului este in scurtcircuit,sau colivie de veverita. Aici nu se mai pune problema magnetizarii rotorului,datorat cuentului de excitatie. Se stie ca masinile(motoarele) electrice sint reversibile.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

se pare ca alternatorul pe care l am ales este unul de dacie 1310. acest alternator are doua borne unde se prind cele 2 fire de la masina cu piulite de 8 si 10 parca.dar alternatorul mai are o mufa cu 2 pini....nu am conectat nimic acolo...  eu de la masina am doar 2 fire si masa de la alternator. cumva o fi ceva de la bec?daca cineva cunoaste modelul de alternator de dacie,poate ne spune si noua de la ce este acea mufa...

Cele 2 fire care au ramas neconectate (unul la masa) duc la releul de incarcare. Posibil ca la masina dvs. sa nu fie, fiind incorporat in vechiul alternator. Unele relee sunt electronice, altele mecanice. Oricum este OBLIGATORIU sa fie. Acesta, prin contactele pe care le are - mecanice,electronice, mentine tensiunea la bornele acumulatorului la 14,4v indiferent de turatie. In cazul in care tensiunea depaseste aceasta limita releul foloseste o rezistenta de wataj aflata sub baza releului - asa era la Dacii. Tot de la releu se ia si indicatia pentru becul ce arata incarcarea. Daca nu va descurcati cu indicatorul, puteti procura un integrat special construit (si leduri) care arata tensiunea acumulatorului si care se conecteaza la bornele acestuia (evident la un 12v aflat pe o regleta de alimentare). Se gaseau si gata montate la preturi infime. Nu aveti de conectat decat 2 fire.  Asta asa, ca fapt divers. Vedeti ce faceti sa nu se lase cu cabluri topite.

Editat de yokoono
Link spre comentariu

   Repet ce am zis in #23:alternatorul prezentat in #17 este de tipul cu releu de incarcare incorporat!

 

-cu ROSU este indicata borna pozitiva ,B+,ax filetat M6,

-cu ALBASTRU este indicata borna negativa ,B-,legata si la carcasa,ax filetat M5,

-cu GALBEN este indicat suportul periilor bobinei de excitatie,

-cu VERDE este indicat releul de incarcare

Link spre comentariu

La vechiul alternator aveati dat un plus prin becul de bord la plusul releului de incarcare care era montat pe alternator iar prin infasurarea de excitatie se inchidea circuitul la masa.In momentul porniri motorului becul este aprins, iar turandul putin observai ca se stingea becul din bord deci incepea alternatorul sa incarce.La aceste tipuri de alternatoare mai este o punte cu trei diode mici legate la cele trei capete ale infasurari statorului care alimenteaza releul de incarcare in momentul cind atinge o anumita turatie dupa pornirea motorului.Prin bec se da un current mic de excitatie care in momentul actionari motorului de catre electromotor nu opune rezistenta alternatorul la pornire cum se intimpla la vechea dacie lua 3A excitatia si trebuia sa invinga electromotorul si frinarea pe care o depunea alternatorul in momentul cind dadeai la automat si de aici decizia de a se alimenta releul de incarcare direct din statorul alternatorului si nu din acumulator cum era la vechea dacie.Acest aspect era la masinile germane in special , mai ales la diesel.Becul asigura un curent mic de excitatie care odata cu cresterea turatiei creste si tensiunea la bornele celor trei diode care alimenteaza releul iar cind atinge o anumita valoare care sa asigure un curet de excitatie mai mare urca imediat la 14,4Vcc si stinge becul deoarece la ambele borne becul are 14,4Vcc.Trebuie vazut firul din bord si legat la plusul releului de incarcare in acest caz vedeti cind releul nu mai este alimentat dar nu stiti daca si incarca.Legat de curentul de incarcare daca face fata ca putere alternatorul dati drumul consumatorilor de pe masina si vedeti ce tensiune aveti la bornele bateriei la cit scade tensiunea pe baterie daca nu scade este ok.Adica trebuie vazuta situatia cea mai nefaforabila in trafic adica daca face fata noaptea cind este frig de exemplu cind mergi cu faruri,stergatoare ventilator incalzire.Daca ai servodirectie cu motor electric sigur nu va face fata in conditii de noapte,ploaie,si ventilator incalzire.Alternatoarele sunt dimensionate ca la turatia de cuplu trebuie sa duca totii consumatori de pe masina.

Editat de DORFU
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări