Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

alternator auto prea mic?


Vizitator bassmafya17

Postări Recomandate

Vizitator bassmafya17

va salut,urmatoarea problema am si eu.vreau sa va intreb ,ce se intampla daca pe masina am o baterie de 62 A iar alternatorul incarca doar 50 A...

cumva bateria mea nu va fi incarcata la capacitate maxima?se poate deteriora acumulatorul in vreun fel?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Ce mașină ai, pe benzină sau motorină ? Câți km faci zilnic și câte opriri ? Încărcarea corectă acumulatorului depinde mult și de condițiile de exploatare ale mașinii, de exemplu un taximetrist va uza mult mai rapid un acumulator decât un curier de cursă lungă. Mai multe porniri combinate cu drumuri scurte sunt mai dăunătoare decât porniri rare și drumuri lungi.Dacă mai ai și un sistem audio puternic, omori alternatorul. Mașinile cu motor Diesel forțează mai mult acumulatorii, de aceea necesită capacități mărite...când mașina stă mult fără să fie utilizată (săptămâni, luni) trebuie încărcat acumulatorul pe un încărcător, pentru compensarea autodescărcării.Sau pornit motorul și lăsat câteva minute la turație peste 1000rpm...

Link spre comentariu

va salut,urmatoarea problema am si eu.vreau sa va intreb ,ce se intampla daca pe masina am o baterie de 62 A iar alternatorul incarca doar 50 A...

cumva bateria mea nu va fi incarcata la capacitate maxima?se poate deteriora acumulatorul in vreun fel?

 

        Un acumulator auto de 62Ah necesita la incarcare un curent de maxim 10% adica 6,2A.In timpul functionarii motorului tensiunea bateriei este mentinuta constant la 14,2V de catre alternator,toti consumatorii alimentandu-se din acesta,iar bateria nu are rolul decat de rezervor de energie.

        Ca sa intelegeti mai bine va dau urmatorul exemplu:

  -avem Dacia 1300,cu alternatorul de 35 A,si acumulator de 45Ah,rezulta un curent de circa 4,5A,

  - tractorul U650 cu acelas tip de alternator,de 35A dar acumulator de 120Ah,necesitand un curent de incarcare de circa 12A.

De aici se trage urmatoarea concluzie:capacitatea acumulatorului in Ah se alege functie de capacitatea cilindrica motorului,orice alternator care este pe auto reusind sa realizeze incarcarea.De aceea acumulatorul auto mai poarta denumirea de- baterie de pornire-,rolul sau definitoriu fiind la pornirea motorului iar  in timpul functionarii consumatorii sunt alimentati din alternator,acumulatorul avand rol de tampon,sau rezervor de energie.

Link spre comentariu

O fi cum spui, dar nu compara încărcarea la turația de circa 800rpm cu cea de peste 1000rpm. Poți umple butoiul și cu picătura, dar poți și cu pompa....

Cum spuneam, regimul de încărcare normal depinde și de cum și la ce utilizezi mașina.De aia taximetriștii nu primesc garanție de doi ani la acumulator...

Revenind la întrebarea de bază a inițiatorului, alternatorul va rezista.....referitor la acumulator, depinde și de cele scrise mai sus.

Link spre comentariu

La Intrebarea "pot incarca un acumulator de 62Ah cu alternator de 50A?" raspunsul este simplu DA, se poate si cu alternator de 30A si chiar mai mic ( desi nu cred ca exista ), curentul nu este tensiune, si tensiunea nu-i curent, adica era o problema daca tensiunea era prea mica, acumulatorul nu s-ar mai fi incarcat decat partial sau chioar deloc, in schimb curentul mai mic nu este deloc o problema decat prin prisma faptului ca timpul de incarcare creste o data cu scaderea capacitatii, dar la 50A n-ai motive sa iti faci griji de nici un fel.

 

PS: Alternatoarele prin natura lor sunt mult mai eficiente ca dinamurile ( ca ele aveau problema asta cu incarcarea inexistenta sau oricum slaba la relanti ), alternatorul se poate descurca si la relanti sau turatie mica, e drept ca la turatie mai mare, puterea sa creste, dar nu este obligatoriu sa turezi motorul pentru a incarca.

Link spre comentariu
Vizitator bassmafya17

va multumesc pentru raspunsuri.acum problema este urmatoarea:

Aam avut probleme cu alternatorul,am cautat altul sh,nu am mai stat sa il repar pe cel vechi....nu am gasit deloc modelul vechiului alternator,nu se potrivea la prindere, si am luat alt alternator,alt model,nu stiu,50 A.l am montat si imi sta in continuare becul de la baterie aprins impreuna cu cel (!).am masurat cu aparatul de masura,am 14,4 V la relanti si max 14,5 turat oricat..... bateria are 62A.

consider tensiunea buna....ce nu este bine?

Link spre comentariu

E în perfectă regulă tensiunea, aprinderea becului de avarie poate fi din cauză că noul alternator nu dă informația potrivită calculatorului, probabil are altă logică de comunicare cu acesta. Nu e nimic grav, câtă vreme încarcă la parametri. De obicei alternatoarele mai au una sau două borne suplimentare ce duc în bord (una pentru excitație și una pentru bec martor) , cel recent montat are aceleași borne ca și cel vechi ?

Link spre comentariu

In primul rind alternatoarele sint trifazate, nu monofazat ca dinamul, de aici puterea mult mai mare pentru uzul auto.

Dacia 1100 avea oficial dinam de 25A, si becuri cu 40/45W pe faza scurta-lunga.

Am avut un alternator Valeo de 80A montat pe dacia 1100 proprietate personala a unui amic (MLGore pe forum), care la ralanti oferea minim 60A curent (testat cu amplificator auto cu 50Hz sinusoidal si shunt serie pe cablul de + si bateria deconectata).

Orice acumulator se incarca standard cu  un curent egal cu 10% din capacitatea lui exprimata in Ah, dar datorita curentului mare debitat de alternator, imediat dupa pornirea motorului, tensiunea pe bornele bateriei urca "fortat" la 14,2-14,4V, tensiunea debitata de alternator, iar acumulatorul  isi ia "fortat" curent de incarcare, mult mai mare decit cei 10%.

De aia sint suficiente si 10 minute de "mers cu masina" si acumulatorul este incarcat, evident daca mai este in parametrii.

Daca il incarci clasic cu cei 10% din capacitate, tensiunea de la bornele acumulatorului creste treptat, pina ajunge la circa 2,4 volti per element (14,4v la borne), cind se considera acumulatorul complet incarcat si procesul de incarcare se intrerupe.

Link spre comentariu

Astea moderne au tot felul de monitorizari...Ma uit la asta de am cumparat-o ieri si ma uit ca curca'n lemne. Senzori peste senzori. 

Referitor la problema descrisa de autor, am avut un vecin cu aceeasi problema. Parca un Opel. Diesel. Ii picase vechiul alternator si tot incerca el sa adapteze altul. Nu a reusit din cate imi amintesc. Tensiunea de incarcare era in parametri. Pana si curentul era, pentru ca i-am intrerupt cablul de incarcare pentru a verifica. Dar tot avea martorul la bord aprins. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări