Vizitator Postat Decembrie 7, 2015 Partajează Postat Decembrie 7, 2015 Sincer, ca sunt un om cu mult simt al humorului, care putea fi eroarea? Adica eram "ametit"...si chiar asa, lucrarea o tot repet cautind diverse rafinamente cum ar fi sa scap de ringul de la 70kh........ Si acum foarte serios, cu riscul de a ma repeta, hai sa punem pe forum si idei, solutii, lucruri concrete, fie ele bune sau nu. Altfel acest forum risca sa devina nefolositor "Eroarea" a fost explicata de DVB totusi masuratorile puteau fi facute pe partea de primar (8 ohm) fiindca apareau oarecum reflectate din secundar (5000V) insa acest lucru depinde mult de DF si de abilitatea dvs de a discrimina unele rezultate , problema principala ramine insa imposibilitatea ca doua tuburi 6s33s in configuratie SEPP sa debiteze o putere corecta si distorsiuni mici pe o sarcina de 8 Ohm, oscilogramele trebuiau facute pe o sarcina de aproximativ 450K (rad Zp/ Zs=240 ) si abia in aceasta situtie ar putea fi vorba de o oarecare adaptare a tuburilor cu sarcina in plus constructia unui asemenea transformator este extrem de dificila fiindca trebuiesc intercalate foarte multe sectiuni P/S pentru a avea o inductanta de pierderi redusa. Marturisesc ca nu am inteles artificiul pe care doriti sa-l faceti cu doua transformatoare, va rog sa explicati mai detailat ideea... Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 8, 2015 Partajează Postat Decembrie 8, 2015 (editat) se poate reazliza/proiecta ceva oarecum similar(hibrid, costuri relativ mici) dar m-am "lecuit"-repede la alt timp să discut/abordez aici modulaţia de curent în sarcina reală. am o imagine(filmuleţ şi cadre) cu o tranziţie de la un palier la altul sqw mai rară, nu se cade a fi postată(iscă balamuc).Rămânem la 5V/µs stăm mai bine aşa(comfortably numb.). Editat Decembrie 8, 2015 de Vizitator Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 8, 2015 Partajează Postat Decembrie 8, 2015 (editat) se poate reazliza/proiecta ceva oarecum similar(hibrid, costuri relativ mici) dar m-am "lecuit"-repede la alt timp să discut/abordez aici modulaţia de curent în sarcina reală. Eu sunt interesat de idee si cred ca mai sunt si altii. Daca costurile sunt relativ mici s-ar putea sa fie materializata si in practica ideea. In ceea ce priveste "5V/µs" cred ca satisfaceti exact cererea autorului acestui topic daca postati oscilograme. Editat Decembrie 8, 2015 de adrian_pic Link spre comentariu
adigh Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 se poate reazliza/proiecta ceva oarecum similar(hibrid, costuri relativ mici) dar m-am "lecuit"-repede la alt timp să discut/abordez aici modulaţia de curent în sarcina reală. am o imagine(filmuleţ şi cadre) cu o tranziţie de la un palier la altul sqw mai rară, nu se cade a fi postată(iscă balamuc).Rămânem la 5V/µs stăm mai bine aşa(comfortably numb.). Imi amintesc de "esenta tuburilor". Ideea e buna daca i se stabilesc limitele. Totusi ideea nu e noua, in realitate e vorba de ajustarea damping factorului. Iar ajustarea damping factorului nu a descoperit-o nimeni pe forumul asta. Se pleaca de la constatarea ca un difuzor are variatii mari de impedanta in functie de frecventa. In principal vorbim de o crestere a impedantei la frecventa de rezonanta si odata cu cresterea frecventei. In consecinta, unde difuzorul are o impedanta mai mare va absorbi mai putina putere daca e comandat de un amplificator in tensiune si deci la acele frecvente difuzorul va crea o presiune sonora mai mica. Neconform cu semnalui audio. Ideea "esentei tuburilor" consta in a comanda difuzorul cu un generator de curent nu unul de tensiune. Astfel revine mai multa putere pe difuzor unde difuzorul prezinta o impedanta mai mare, compensind astfel neliniaritatea difuzorului. DF infinit vs DF zero. Acum intervine limita acestui procedeu. Daca se merge pe DF zero (amplificator in curent) se poate cadea in extrema cealalta. In loc sa avem prea putina presiune sonora la anumite frecvente, ajungem sa avem prea multa putere la acele frecvente. Sa luam ca exemplu un difuzor care la 1kHz are 8ohm iar la 10kHz are 16ohm. 1).-Cu un amplificator de tensiune la 10kHz difuzorul va prelua din amplificator o putere jumatate fata de 1kHz. Deci inaltele se vor auzi mai slab... U²/R 2).-Cu un amplificator de curent la 10kHz difuzorul va prelua din amplificator o putere dubla iar inaltele se vor auzi prea tare. Din nou neconform cu semnalul audio. RI² Solutia e intre cele doua extreme. Nici DF infinit si nici DF zero. Trebuie cautat DF potrivit in functie de difuzor. DF care liniarizeaza cel mai bine raspunsul difuzorului. Reglarea DF presupune ca la un semnal uniform ca putere intr-o anumita banda de frecventa, difuzorul sa aibe o presiune sonora uniforma. Asta ar fi una din definitiile posibile ale reglarii damping factorului. Potrivirea amplificator-difuzor e importanta iar aceasta potrivire e in functie de DF. Potrivirea asta are efect in special atunci cind avem doar un singur difuzor. Fie de banda larga cind vorbim de auditii Hi-Fi, fie cind vorbim de un amplificator de chitara. In cazul boxelor construite pe mai multe cai fiecare difuzor functioneaza doar pe portiunea liniara, din acel punct preluind alt difuzor. Boxele pe mai multe cai fiind mai putin sensibile la DF. In urma reglarii DF nu intilnim niciodata DF subunitar, nici macar la amplificatoarele SE fara RNG si cu atit mai mult nu intilnim un DF=0,000001. De asta am spus ca un amplificator ce urmareste un DF zero e o eroare de conceptie. Iar acel amplificator cu DF=0,000001 si costind 600 de mii de dolari e la acelasi nivel cu sigurantele audiofile din argint. In plus va functiona cu un randament foarte prost pentru ca trebuie sa asigure la iesire o tensiune mult mai mare pentru a pastra constant curentul atunci cind creste impedanta difuzorului. In zona unde difuzorul are impedanta nominala se va pierde multa putere pe alementul regulator serie, tub sau tranzistor. Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 10, 2015 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Imi amintesc de "esenta tuburilor". Ideea e buna daca i se stabilesc limitele. Totusi ideea nu e noua, in realitate e vorba de ajustarea damping factorului. Iar ajustarea damping factorului nu a descoperit-o nimeni pe forumul asta. Se pleaca de la constatarea ca un difuzor are variatii mari de impedanta in functie de frecventa. In principal vorbim de o crestere a impedantei la frecventa de rezonanta si odata cu cresterea frecventei. In consecinta, unde difuzorul are o impedanta mai mare va absorbi mai putina putere daca e comandat de un amplificator in tensiune si deci la acele frecvente difuzorul va crea o presiune sonora mai mica. Neconform cu semnalui audio. Ideea "esentei tuburilor" consta in a comanda difuzorul cu un generator de curent nu unul de tensiune. Astfel revine mai multa putere pe difuzor unde difuzorul prezinta o impedanta mai mare, compensind astfel neliniaritatea difuzorului. DF infinit vs DF zero. Acum intervine limita acestui procedeu. Daca se merge pe DF zero (amplificator in curent) se poate cadea in extrema cealalta. In loc sa avem prea putina presiune sonora la anumite frecvente, ajungem sa avem prea multa putere la acele frecvente. Sa luam ca exemplu un difuzor care la 1kHz are 8ohm iar la 10kHz are 16ohm. 1).-Cu un amplificator de tensiune la 10kHz difuzorul va prelua din amplificator o putere jumatate fata de 1kHz. Deci inaltele se vor auzi mai slab... U²/R 2).-Cu un amplificator de curent la 10kHz difuzorul va prelua din amplificator o putere dubla iar inaltele se vor auzi prea tare. Din nou neconform cu semnalul audio. RI² Solutia e intre cele doua extreme. Nici DF infinit si nici DF zero. Trebuie cautat DF potrivit in functie de difuzor. DF care liniarizeaza cel mai bine raspunsul difuzorului. Reglarea DF presupune ca la un semnal uniform ca putere intr-o anumita banda de frecventa, difuzorul sa aibe o presiune sonora uniforma. Asta ar fi una din definitiile posibile ale reglarii damping factorului. Potrivirea amplificator-difuzor e importanta iar aceasta potrivire e in functie de DF. Potrivirea asta are efect in special atunci cind avem doar un singur difuzor. Fie de banda larga cind vorbim de auditii Hi-Fi, fie cind vorbim de un amplificator de chitara. In cazul boxelor construite pe mai multe cai fiecare difuzor functioneaza doar pe portiunea liniara, din acel punct preluind alt difuzor. Boxele pe mai multe cai fiind mai putin sensibile la DF. In urma reglarii DF nu intilnim niciodata DF subunitar, nici macar la amplificatoarele SE fara RNG si cu atit mai mult nu intilnim un DF=0,000001. De asta am spus ca un amplificator ce urmareste un DF zero e o eroare de conceptie. Iar acel amplificator cu DF=0,000001 si costind 600 de mii de dolari e la acelasi nivel cu sigurantele audiofile din argint. In plus va functiona cu un randament foarte prost pentru ca trebuie sa asigure la iesire o tensiune mult mai mare pentru a pastra constant curentul atunci cind creste impedanta difuzorului. In zona unde difuzorul are impedanta nominala se va pierde multa putere pe alementul regulator serie, tub sau tranzistor. Perfect de acord. Dar damping factorul nu este totul si de asta acum sint in investigatii incercind sa inteleg cit mai mult din amplificatoarele pe tuburi. O sa spuneti ca fara sa ascult nu valoreaza nimic.....poate, dar eu nu sint de acord cu asta. Daca nu poate fi validata prin masuratori, orice "modificare" a sunetului nu-i decit "ulei de sarpe". Pe de alta parte este posibil ca de fapt sa nu masori ceea ce trebuie....deci.... Scheme care modifica dampling factorul sint mai multe, stiu ca am vazut ceva cu LM3886 ca putere si ceva operationali care introduce-au ceva reactie pozitiva/negativa in functie de curentul prin difuzoare. O alta caracteristica specifica tuburilor este ca de multe ori reactia negativa (totala, IN/OUT) este mica sau chiar poate lipsi complet si de aici am avut interventia de acum 3-4 zile. Reactia negativa, pe linga beneficiile incontestabile aduse, are si niste puncte slabe ca de exemplu introducerea distorsiunilor generate de difuzoare la intrarea amplificatorului si ceea ce am comentat aici. La fel exista si scheme pe tranzistoare care nu au reactie negativa globala ci numai locala si care sint foarte laudate de ascultatori. Inca sint in studiu, inca mai am de invatat despre sunetul tuburilor. Cind o sa am si o schema (pe tranzistori) care sa inglobeze ideile extrase din functionarea tuburilor, atunci am sa fac si ceva auditii commparative, dar pina atunci mai este cale lunga. Link spre comentariu
fcon Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 O sa spuneti ca fara sa ascult nu valoreaza nimic.....poate, dar eu nu sint de acord cu asta. Daca nu poate fi validata prin masuratori, orice "modificare" a sunetului nu-i decit "ulei de sarpe". Pe de alta parte este posibil ca de fapt sa nu masori ceea ce trebuie....deci.... Atunci cand vom avea muzica facuta de aparate si ascultata de aparate, s-ar putea sa avem si amplificatorul perfect, indiferent daca este cu lampi sau cu siliciu. Pana una-alta, muzica este facuta de oameni (niciodata aceeasi partitura nu este interpretata la fel de mai multi muzicieni) si ascultata tot de oameni, care sunt tot elemente subiective, cu urechea proprie, educatia generala/muzicala, preferinte, varsta... Din mai multe elemente subiective importante (generator-comparator-evaluator) nu vor reiesi niciodata repere/masuratori obiective, chiar daca de la premize false se poate construi o logica superba, deoarece acestea sunt doua domenii diferite... Orice modificare a sunetului este determinata de niste factori/procese detectabile sau nu... insa mie nu acest lucru mi se pare important, ci calitatea subiectiv-perceputa, care este necuantificabila, oricate masuratori ati face. Pe de alta parte, in decursul timpului, s-au tot auzit astfel de concepte: daca ceva nu poate fi masurat, nu exista! Nu comentez, insa sunt la o varsta la care nu mai am timp si nervi sa alerg dupa himere, stiind bine ca sunt HIMERE. Daca cineva doreste s-o faca... nicio problema, insa postulatele si axiomele (hai... si aforismele!) sunt bune doar pentru persoanele care se uita in oglinda sau la Yes-men-i... PAREREA MEA, fara suparare! :-) Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 (editat) Teoria inca nu reuseste sa acopere complet lumea reala de aceea nu toate sunt masurabile si se pot cuantifica. (spus de altfel si fcon mai sus). Mi-as dori si eu sa stiu ce parametrii trebuie sa masor la un condensator care mi-ar putea spune ca ar suna (sau sa se apropie) ca unul Mundorf supreme silver/gold. Daca un condensator da atata bataie de cap (toti suna diferit) de un amplificator ce sa mai zic? Editat Decembrie 10, 2015 de adrian_pic Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Bineinteles ca factorul subiectiv va imparti ascultatorii in diverse tabere dar daca un amplificator este apreciat de mai multi auditori inseamna ca este numai bun de facut masuratori si atunci rezultatele lui devin repere pentru categoria lui , probabil trebuie acceptat faptul ca acest lucru este valabil numai pentru boxa pe care sa facut auditia Link spre comentariu
fcon Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 (editat) Bineinteles ca factorul subiectiv va imparti ascultatorii in diverse tabere dar daca un amplificator este apreciat de mai multi auditori inseamna ca este numai bun de facut masuratori si atunci rezultatele lui devin repere pentru categoria lui , probabil trebuie acceptat faptul ca acest lucru este valabil numai pentru boxa pe care sa facut auditia Excelenta apreciere! Este un adevar indubitabil si demonstrabil, pe care multa lume "prefera" sa-l uite... -------------- Chiar era sa spun ca, fara sa stie, multi dintre colegii forumisti s-au transformat exact in ceea ce, la nivel declarativ, urasc cel mai mult: in audiofili! Adica aceia pe care nu-i mai preocupa muzica, ci aparatele care o produc, masuratorile si sculele care masoara, undele si semnalel dreptunghiulare/sinusiodale... Aceasta este o alta fateta a audiofilului, pe langa tagma celor pe care-i preocupa numai cablurile, nuantele numai de ei stiute sau mai stiu eu ce alte dracii... Asa incat... masurati-masurati, mai audiofililor?! :-) ------------- Se apropie sarbatorile de iarna, dragi noua, asa incat sper ca umorul sa fi ajuns pe la toata lumea. N-am de gand sa monopolizez discutia si sa fiu off-topic, asa incat promit sa nu mai particip la acest subiect si imi cer scuze daca cineva s-ar simti, Doamne-feri!, jignit... Editat Decembrie 10, 2015 de fcon Link spre comentariu
Dumitrache_S Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Excelenta apreciere! Este un adevar indubitabil si demonstrabil, pe care multa lume "prefera" sa-l uite... -------------- Chiar era sa spun ca, fara sa stie, multi dintre colegii forumisti s-au transformat exact in ceea ce, la nivel declarativ, urasc cel mai mult: in audiofili! Adica aceia pe care nu-i mai preocupa muzica, ci aparatele care o produc, masuratorile si sculele care masoara, undele si semnalel dreptunghiulare/sinusiodale... Aceasta este o alta fateta a audiofilului, pe langa tagma celor pe care-i preocupa numai cablurile, nuantele numai de ei stiute sau mai stiu eu ce alte dracii... Asa incat... masurati-masurati, mai audiofililor?! :-) ------------- Se apropie sarbatorile de iarna, dragi noua, asa incat sper ca umorul sa fi ajuns pe la toata lumea. N-am de gand sa monopolizez discutia si sa fiu off-topic, asa incat promit sa nu mai particip la acest subiect si imi cer scuze daca cineva s-ar simti, Doamne-feri!, jignit... Un raspuns pe sufletul meu , va multumesc @Fcon . Stima si respect . Link spre comentariu
adigh Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Ei, nici chiar atita subiectivism. Cineva care proiecteaza un amplificator si nu are in vedere factori obiectivi si masurabili nu poate proiecta nimic. Spun cine proiecteaza, nu cine construieste. Cine construieste poate sa nu aibe nici macar habar. Lipeste piesele ca pe schema si e gata amplificatorul. Masuratorile nu sunt niste mofturi ale electronistilor. Iar undele dreptunghiulare nu sunt niste inutilitati decit pentru cei care nu le inteleg rostul. Exista criterii cit se poate de obiective dupa care se proiecteaza si construiesc amplificatoare. Unii studiaza multi ani fie pe cont propriu fie pe la cite o facultate de profil cunstructia amplificatoarelor si sunetul in general. Nu vorbim de teorii ale audiofililor de pe forumuri, vorbim de stiinta. Da, exista si subiectivism in perceperea muzicii dar nu in asa mare masura cum pare. Subiectivismul ne apare sub doua forme. 1).-Neliniaritatea urechilor fiecaruia dintre noi. Sunt diferente intre noi si diferente intre cele doua urechi ale noastre. Cind am avut ocazia sa-mi vad audiogramele urechilor m-am speriat. Nu erau deloc Hi-Fi, ca sa zic asa. Ulterior am aflat ca majoritatea sunt in aceeasi situatie. Tipul asta de subictivism l-as incadra in probleme de ordin medical, cu toate ca nici-un medic ORL nu ne va considera bolnavi daca nu avem urechi Hi-Fi. 2).-Gusturile muzicale. Astea nu se discuta. Tine de educatia muzicala si caracterul diferit al fiecaruia. Nici nu ar trebui sa le luam in calcul. Cam atit e subiectivismul. In rest e obiectivitate. Se cunosc foarte bine parametrii de care depinde calitatea sunetului iar acei parametrii e bine sa-i avem cit mai buni intr-un amplificator. Daca nu am avea criterii obiective nu am putea proiecta nici-un amplificator. Electronica si acustica tin de stiinta. Exista principii si legi fizice foarte clare. Ceea ce strica nu e atit subiectivismul cit comertul. Unele firme promoveaza produse indoielnice la preturi astronomice pentru ca vor sa cistige cit mai multi bani nu pentru ca ar fi gasit ei vreo solutie miraculoasa ce o stiu numai ei. Acestia intretin miturile in audio. Ei stiu foarte bine ca se vor gasi intotdeauna oameni gata sa cumpere solutii miraculoase. Miturile si reclama mincinoasa strica enorm. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 (editat) La polul opus celor care cer masuratori si oscilograme se afla cei care fac un amplificator pe tuburi, nu fac nici o oscilograma, cel mult baga doar un voltmetru la iesire si declara o putere mai mare decat ce se gasesc prin foile de catalog iar la capitolul sunet incep cu laudele si epitetele. Totusi, dupa ce ai realizat un amplificator este bine sa vezi daca este macar capabil sa redea macar un sinus corect si sa masori puterea cand sinusoida este nedeformata. Iata si un exemplu proaspat - PP cu 6P44S la care diferenta dintre lampile finale era de sub 3% si am obtinut la 20Hz asta: la 200Hz totul era ok (am sarit de la 20 la 200 din lene, generatorul fiind un soft de pe computer si am preferat sa bag un zero). Am cerut sfatul unui user si apoi am ajuns la asa ceva: nu-i perfect dar totusi nu se compara cu ce era inainte. Nu am facut decat sa reglez bias-ul la "sange" (macar prima zecimala sa fie la fel). Puteam sa las asa cum era si sa zic: are un bass fantastic! Rupe boxele! Dar oare ce ascultam era corect? Trebuie sa ascultam si muzica nu numai sa masuram si sa oscilografiem dar nici sa ascultam pe un radio Gloria 5 si sa comentam basul de jos sau inaltele cristaline. Masuratorile mai sunt urate de unii pentru ca impiedica diferite grupuri de a lauda excesiv niste caricaturi de amplificatoare. Aceste grupuri merg doar pe ideea: suntem multi si ne putem impune puterea prin numar si nu prin dovezi palpabile. Editat Decembrie 10, 2015 de adrian_pic Link spre comentariu
sesebe Postat Decembrie 10, 2015 Autor Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Excelenta apreciere! Este un adevar indubitabil si demonstrabil, pe care multa lume "prefera" sa-l uite... -------------- Chiar era sa spun ca, fara sa stie, multi dintre colegii forumisti s-au transformat exact in ceea ce, la nivel declarativ, urasc cel mai mult: in audiofili! Adica aceia pe care nu-i mai preocupa muzica, ci aparatele care o produc, masuratorile si sculele care masoara, undele si semnalel dreptunghiulare/sinusiodale... Aceasta este o alta fateta a audiofilului, pe langa tagma celor pe care-i preocupa numai cablurile, nuantele numai de ei stiute sau mai stiu eu ce alte dracii... Asa incat... masurati-masurati, mai audiofililor?! :-) ------------- Se apropie sarbatorile de iarna, dragi noua, asa incat sper ca umorul sa fi ajuns pe la toata lumea. N-am de gand sa monopolizez discutia si sa fiu off-topic, asa incat promit sa nu mai particip la acest subiect si imi cer scuze daca cineva s-ar simti, Doamne-feri!, jignit... Deci sa inteleg ca ma incadrati in categoria audiofililor care sint mai interesati de aparatele lor decit de ascultat muzica... Nu prea ati nimerit. Schemele mele le-am apreciat mai tot timpul dupa cum suna si nu dupa cum masoara. Masuratori am facut numai atunci cind ceva nu era bine, ca sa remediez o problema, dar asta nu inseamna ca nu am incredere in masuratori. Daca nu putem masura ceva nu inseamna neaparat ca nu exista si poate nu am gasit inca o metoda sa facem acea masuratoare sau nu avem un aparat de masura potrivit. Dar ne cam indepartam de subiect. In mare mi-a cam fost confirmata ideea mea initiala, anume ca desi tuburile pot realiza slew-rate-uri foarte mari, in final, defapt, slew-rate-ul unui amplificator cu tuburi nu-i foarte mare, ci este numai atit cit ii trebuie ca sa nu limiteze banda si sa se auda bine. Sunetul clar si detaliat nu-i generat de faptul ca ar avea un slew-rate foarte mare, poate chiar un pic pe dos. Trebuie sa caut in alta directie se pare. O alta intrebare / cerinta: A fost cineva interesat sa masoare timpul de tranzitie al semnalului printr-un amplificator cu tuburi? Sint disponibile astfel de masuratori? Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Probabil ca unele amplificatoare sint avantajate de potrivirea DF cu boxele pe care se face auditia si printr-un concurs fericit exista si alti factori care determina unele calificative, parerea mea este ca si lipsa NFB (nu o sa convina ) este importanta dar totusi suma parerilor este importanta pina la urma urmei si de acea functioneaza aceasta sectiune de forum. Eu as insista pe masurarea acestor amplificatoare, am si propus intr-un topic mai vechi acest lucru dar fara prea multa rezonanta... Deci sa inteleg ca ma incadrati in categoria audiofililor care sint mai interesati de aparatele lor decit de ascultat muzica... Nu prea ati nimerit. Schemele mele le-am apreciat mai tot timpul dupa cum suna si nu dupa cum masoara. Masuratori am facut numai atunci cind ceva nu era bine, ca sa remediez o problema, dar asta nu inseamna ca nu am incredere in masuratori. Daca nu putem masura ceva nu inseamna neaparat ca nu exista si poate nu am gasit inca o metoda sa facem acea masuratoare sau nu avem un aparat de masura potrivit. Dar ne cam indepartam de subiect. In mare mi-a cam fost confirmata ideea mea initiala, anume ca desi tuburile pot realiza slew-rate-uri foarte mari, in final, defapt, slew-rate-ul unui amplificator cu tuburi nu-i foarte mare, ci este numai atit cit ii trebuie ca sa nu limiteze banda si sa se auda bine. Sunetul clar si detaliat nu-i generat de faptul ca ar avea un slew-rate foarte mare, poate chiar un pic pe dos. Trebuie sa caut in alta directie se pare. O alta intrebare / cerinta: A fost cineva interesat sa masoare timpul de tranzitie al semnalului printr-un amplificator cu tuburi? Sint disponibile astfel de masuratori? Intrebarea m-i se pare imperativa dupa o serie de raspunsuri care au fost cit de cit lamuritoare, trazitia semnalului depide foarte mult de transformatoare (interstage si OT) dar daca alta directie este lamuritoare, spor la aflare... Link spre comentariu
adrian_pic Postat Decembrie 10, 2015 Partajează Postat Decembrie 10, 2015 Probabil ca unele amplificatoare sint avantajate de potrivirea DF cu boxele pe care se face auditia Exista intradevar o potrivire dar nu-i la indemana romanilor din cauza pretului, de aceea ma cam indoiesc ca afirmatia este valabila la noi. Boxele pe care s-au ascultat amplificatoarele pe tuburi in RO sunt foarte variate: de la OB la hornuri trecand prin BR si incinta inchisa cu o gama foarte variata de difuzoare. Sunt insa de acord (si nu numai eu) ca lipsa NFB (sau o reactie negativa slaba) este importanta. Si la siliciu unii alearga dupa o reactie cat mai mica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum