Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Întîlniri periodice ale constructorilor de amplificatoare


Vizitator

Postări Recomandate

Clausnc banuiesc ca te-a lamurit Sesebe despre greselile elementare pe care le faci. Se observa foarte repede ca nu esti electronist. Iti doresc o zi buna si vorbim pe forumurile audiofile daca ai timp de pierdut cu polemicile. Haideti sa vedem cine de fapt a oprit condtructia autostrazilor si de ce nu mai poate ajunge Sharky la Bucuresti: http://www.biziday.ro/2016/02/02/biziday-marti-2-februarie-2016/

Editat de RaimondAudio
Link spre comentariu
am o intrebare: de unde stie amplificatorul care sint armonicile si care sint sunetele fundamentalele ca sa aleaga pe care sa le amplifice mai mult si pe care mai putin?

Sau, de unde stie amplificatorul care armonica este produsa de instrument si care este de origine electronica?

Or sa ne arda astia (audiophoolii) pe rug.

Link spre comentariu

Eu unul nu. Din cate imi amintesc citatele apar intr-o casuta la care se specifica autorul citatului. In plus cate dintre cuvinte sunt citate (ca e o amestecatura acolo...)? Nu mai vorbesc de faptul ca un user nou cu cateva posturi mi se adreseaza cu "greiere"... N-are niciun rost sa bagam in seama tot felul de clone sau oameni cu intentii ascunse in spatele unor useri noi.

Link spre comentariu

Omul a spus ca e un citat luat de pe forum. Eu imi amintesc foarte bine cine a spus asta. Voi?

Am citat doar pentru partea cu armonicele instrumentelor ,unde am citit cu atentie si mesajul e corect  ,dar era normal sai citez tot.(nu am fost prea atent la restul). 

Mai multe detalii v-ar putea da autorul ,insa s-a saturat sa se lupte cu morile de vant  (m-a informat ca mesajul i-a fost trunchiat dupa ce probabil a vazut reactia pe forum).

 

 

"n teorie , spectrul sonor al unui instrument gen flaut , care genereaza o anumita nota , spre exemplu nota LA (440 Hz ) dupa trecerea printr-un lant audio daca nu este insotita de minim 7 armonice superioare nu poate fi recunoscuta de ureche ca fiind identica cu nota initiala , generata de flaut . 

De remarcat ca flautul produce un spectru armonic extrem de bogat , avand 40 de armonice !"

Editat de clausnc
Link spre comentariu

Am citit mesajul citat cu atentie si completarile. Chiar cu aceste completari mesajul e diferit de ce a dorit autorul sa transmita, sigur nu facea confuzia intre instrumente si amplificatoare. (pacat ca mesajul i-a fost trunchiat si am dat nastere la niste polemici inutile). In principiu se referea la doua aspecte : 1. pierderea armonicelor instrumentelor (mult mai mici decat nota de baza) in pre(amplificator) si eu as completa  mai ales in sursa de semnal(player, dac, pc); 2. amplificatorul perfect (cu armonici reduse la extrem de elecctronistii zelosi) ar reda un sunet mort ,complet diferit de realitate din cauza traductoarelor.(vezi ce distorsiuni adauga difuzoarele si din pacate nu se prea pot minimiza decat prea putin) si as completa ca macar ar trebui sa stim ce trebuie sa urmarim in proiectarea unui amplificator si doar asa avem o sansa sa ne iasa.(ma refer la unul pentru casa gen EC ca de acolo a plecat discutia)

Editat de clausnc
Link spre comentariu

Eu unul nu. Din cate imi amintesc citatele apar intr-o casuta la care se specifica autorul citatului. In plus cate dintre cuvinte sunt citate (ca e o amestecatura acolo...)?Nu mai vorbesc de faptul ca un user nou cu cateva posturi mi se adreseaza cu "greiere"... N-are niciun rost sa bagam in seama tot felul de clone sau oameni cu intentii ascunse in spatele unor useri noi.

Nu stiu daca se poate cita din alt topic, asa ca am dat copy-paste iar trunchierea nu-mi apartine ; se poate verifica . (oricum ea nu se referea la partea de mesaj adusa in discutie)

Nu sunt o clona a nimanui , am fost plecat ceva ani (vreo 4-5) si am acelasi nume de user ; cateodata e mai bine sa vezi barna din ochiul tau decat sa cauti paiul din ochiul interlocutorului. (greiere era numele tau de user)

Cand am plecat am lasat tema unor "electronisti-amatori" de pe acest forum sa faca un DEM recloking pentru TDA1540.(tot se chinuiau cu dacuri se playere sa le modifice) Nu au reusit pentru ca nu e de copiat /inspirat pe internet si fara scoala e cam greu de la un nivel in sus. Ai vazut cat de greu e de proiectat un amplificator si ai putea lua chiar nota buna pentru partea cu stabilitatea insa se dorea un amplificator audiofil in titlu (la scoala cam picai examenul pe speta ,mai ales ca se pare ca nu stii unde ai gresit)

Link spre comentariu

Nu stiu daca se poate cita din alt topic, asa ca am dat copy-paste iar trunchierea nu-mi apartine ; se poate verifica . (oricum ea nu se referea la partea de mesaj adusa in discutie)Nu sunt o clona a nimanui , am fost plecat ceva ani (vreo 4-5) si am acelasi nume de user ; cateodata e mai bine sa vezi barna din ochiul tau decat sa cauti paiul din ochiul interlocutorului. (greiere era numele tau de user)Cand am plecat am lasat tema unor "electronisti-amatori" de pe acest forum sa faca un DEM recloking pentru TDA1540.(tot se chinuiau cu dacuri se playere sa le modifice) Nu au reusit pentru ca nu e de copiat /inspirat pe internet si fara scoala e cam greu de la un nivel in sus. Ai vazut cat de greu e de proiectat un amplificator si ai putea lua chiar nota buna pentru partea cu stabilitatea insa se dorea un amplificator audiofil in titlu (la scoala cam picai examenul pe speta ,mai ales ca se pare ca nu stii unde ai gresit)

Te ascult, ce e gresit ?
Link spre comentariu

Te ascult, ce e gresit ?

Ce spectru de armonici ai urmarit (pare, impare, amplitudine) ? Ce ar trebui ele sa compenseze la traductoare-difuzoare? Toti acei proiectanti din citat stiu raspunsul si de asta le-a cam si iesit audiofil. Pune amplificatorul tau in comparatie cu oricare dintre cele citate si o sa auzi diferenta de la cer la pamant.(chiar daca nu ai ureche sau nu stii prea bine cum trebuie sa sune instrumentul x). Pentru amplificare separata medii-inalte  unde ar conduce ca sarcina niste traductoare  electrostatice  diferentele ar fi mult mai mici, dar e un caz aparte si nu o solutie  generala.

M-am uitat in urma la mesajul scris acum vreo doua saptamani si e lipsa din el.  Ce se intampla pe aici? Citind acum e logic raspunsul primit atunci.  Din pacate se pare ca avea dreptate userul citat de mine. 

p.s. Nu corectati si greselile de ortografie?

Link spre comentariu

Bun, poti sa ne spui ne user ai citat ? Am inteles ca este vorba despre un user de pe acest forum. Mai departe, tu ai ascultat amplificatorul meu ? De unde stii cum suna el, in plus ca mai este si o diferenta ca de la cer la pamant fata de nu stiu care amplificatoare audiofile(ai putea sa le nominalizezi) ? Interesant este ca in aceasta perioada se face voiceing-ul acestui amplificator(AudiophileStarter) de catre audiofili extrem de versati pe boxe fara limita de pret pentru a putea fi catalogat exact ca pret si sunet iar rezultatele sunt extreeeem de incurajatoare. aparatul chiar are sunet de top5.  Referitor la intrebarea ta, ti-am mai raspuns odata dar daca n-ai fost atent o mai repet odata. Armonica predominanta a distorsiunilor la amplificatorul meu care se afla actualmente pe masa este a-2-a. Distorsiunile acestui amplificator nu compenseaza nimic la boxa din cauza amplitudinii lor foarte mici, sau daca exista vreun fel de "compensare" (nu inteleg ce inseamna pentru tine acest lucru), nu cred sa aibe vreun cuvant serios de spus in economia sunetului final. Poate ar intra in ecuatie daca amplificatorul s-ar folosi intr-un regim de lucru atipic , pe boxe atipice care sa-l scoata din regimul normal de functionare dar altfel la o auditie normala nu se "compenseaza" nimic.

Link spre comentariu
Vizitator ionicadelatara

Ce spectru de armonici ai urmarit (pare, impare, amplitudine) ? Ce ar trebui ele sa compenseze la traductoare-difuzoare? Toti acei proiectanti din citat stiu raspunsul si de asta le-a cam si iesit audiofil. Pune amplificatorul tau in comparatie cu oricare dintre cele citate si o sa auzi diferenta de la cer la pamant.(chiar daca nu ai ureche sau nu stii prea bine cum trebuie sa sune instrumentul x). Pentru amplificare separata medii-inalte  unde ar conduce ca sarcina niste traductoare  electrostatice  diferentele ar fi mult mai mici, dar e un caz aparte si nu o solutie  generala.

 

E usor sa citesti nume proprii din enciclopedia britanica google.

Ne ''esplicati''si noua cum de tocmai traductoarele electrostatice se bucura de cel mai predictibil regim de conducere de catre orice amplificator?Ati masurat vreodata raspunsul unui esl?Ati incercat sa gasiti o cale de a-l compensa analogic ori digital si v-a iesit din prima cu orice amplificator ?

De quad esl63 ati auzit?

Cum vi s-a parut?E usor de condus?E pe medii inalte?

Editat de ionicadelatara
Link spre comentariu

E usor sa citesti nume proprii din enciclopedia britanica google.

Ne ''esplicati''si noua cum de tocmai traductoarele electrostatice se bucura de cel mai predictibil regim de conducere de catre orice amplificator?Ati masurat vreodata raspunsul unui esl?Ati incercat sa gasiti o cale de a-l compensa analogic ori digital si v-a iesit din prima cu orice amplificator ?

De quad esl63 ati auzit?

Cum vi s-a parut?E usor de condus?E pe medii inalte?

M-am referit la amplificare separata pentru medii si inalte  nu pentru o sarcina totala. Electrosaticele au cel mai bun raspuns tranzitoriu, bineinteles cu alte neajunsuri insa le-am putea numi ideale  fata de celelalte din acest punct de vedere. In acest caz particular un amplificator cu SR bun si thd bun  e suficient , bineinteles capabil sa duca sarcina.

Bun, poti sa ne spui ne user ai citat ? Am inteles ca este vorba despre un user de pe acest forum. Mai departe, tu ai ascultat amplificatorul meu ? De unde stii cum suna el, in plus ca mai este si o diferenta ca de la cer la pamant fata de nu stiu care amplificatoare audiofile(ai putea sa le nominalizezi) ? Interesant este ca in aceasta perioada se face voiceing-ul acestui amplificator(AudiophileStarter) de catre audiofili extrem de versati pe boxe fara limita de pret pentru a putea fi catalogat exact ca pret si sunet iar rezultatele sunt extreeeem de incurajatoare. aparatul chiar are sunet de top5.  Referitor la intrebarea ta, ti-am mai raspuns odata dar daca n-ai fost atent o mai repet odata. Armonica predominanta a distorsiunilor la amplificatorul meu care se afla actualmente pe masa este a-2-a. Distorsiunile acestui amplificator nu compenseaza nimic la boxa din cauza amplitudinii lor foarte mici, sau daca exista vreun fel de "compensare" (nu inteleg ce inseamna pentru tine acest lucru), nu cred sa aibe vreun cuvant serios de spus in economia sunetului final. Poate ar intra in ecuatie daca amplificatorul s-ar folosi intr-un regim de lucru atipic , pe boxe atipice care sa-l scoata din regimul normal de functionare dar altfel la o auditie normala nu se "compenseaza" nimic.

A dorit sa nu fie amintit, cu toate astea cineva l-a recunoscut. Nu am ascultat amplificatorul insa sunt sanse mici sa-ti iasa ceva ce nu ai urmarit. E ok ca predomina armonica a doua dar ce amplitudine are cat sunt celelalte armonici ? In economia sunetului final intra si difuzorul si uite in link-ul de mai jos ce obicei prost au toate traductoarele clasice. http://www.current-drive.info/disto/68

Link spre comentariu

Oare la ce te referi cand spui voiceing? La testul audio? Eu ma duc cu gandul la reglaje fine gen reactie , curent de bias,etc.

Top10 ar fi chiar ok, cu toate ca topologia nu prea diferita de ce se facea  prin 1968. Da nu e buna o astfel de catalogare pentru ca de ex. cel ce a BREVETAT statii pe calapodul ales de tine a mai BREVETAT una prin 2011 si a cam iesit no1 (dupa 20 de ani de inactivitate).  Adica degeaba se bat unii pentru primele 9 locuri cand primul loc nu le e accesibil pentru poate inca 40 de ani. Omul era si artist (muzician) si  asta cred ca era marele lui avantaj in voiceing-ul amplificatorului. (banuiesc ca nici unul dintre cei care-ti testeaza amplificatorul nu este un artist de marca ). 

p.s. sper ca macar stii despre cine vorbesc.

Link spre comentariu
Vizitator ionicadelatara

auzi nenea!...ne mai lasi un pic in pace, inca vreo patru, cinci ani?

cu top-urile, e adevarat, nu prea are sens, sunt cel putin cateva sute de amplificatoare pe lumea asta care se bat pt primele 100 de locuri, dar cu restul...

 

M-am referit la amplificare separata pentru medii si inalte  nu pentru o sarcina totala. Electrosaticele au cel mai bun raspuns tranzitoriu, bineinteles cu alte neajunsuri insa le-am putea numi ideale  fata de celelalte din acest punct de vedere. In acest caz particular un amplificator cu SR bun si thd bun  e suficient , bineinteles capabil sa duca sarcina.

 

electrostaticele, daca nu ai amplificator FOARTE BUN sa le impingi(atentie ca majoritatea electrostaticelor sunt excitate printr-un transformator de adaptare), au CEL MAI PROST raspuns tranzitoriu, dar probabil dumneata confunzi tranzitia de la medii la inalte cu raspunsul tranzitoriu , care e altceva...In primul rand , daca nu stii nimic despre precizia cu care trebuiesc asamblate si cat de usor se strica echilibrul mecanic dintr-un esl , odata iesit pe poarta fabricii, nu stii nimic despre esl...De fapt, tocmai REACTIA NEGATIVA este singura care mai poate repara ceea ce intemperiile strica cu fiecare zi la un panou electrostatic, iar Raimond se straduie la produsele lui sa nu scape de ea ca majoritatea audiofililor inraiti si fara minte ci sa liniarizeze amplificatorul cat de mult posibil inainte de reactia negativa, astfel incat aceasta sa corecteze distorsiunile care apar in etajul de iesire datorita sarcinii.

E usor sa dai cu tifla cuiva pe care nu-l cunosti si nu poti sa-i apeciezi munca, dar nu uita ca si el e om si ca orice om care incearca sa prezinte un produs , face uneori pacatul sa fie de acord cu clientul si sa ''imbunatateasca '' produsele dupa pofta lui.

Raimond nu trebuie sa dea inapoi pt nimic in lume si nu , ASCULTA-MA Raimond, amplificatoarele tale nu au nevoie de mai multe distorsiuni pare si inaudibile...Urmeaza tiparul SARA! Daca Legeda ta nu place vreunui dobitoc audiofil fara armonici pare, pune-o pe foc si intoarce-te la SARA !

Distorsiuni, efecte , crossovere si alte tampenii se pot produce foarte usor digital sau analogic inaintea amplificatorului pt a compensa orice balarie ciudata a unei boxe.

Intr-o zi o sa va aliniati la coada pt a primi dreptul de a-i cumpara un amplificator exact ca la Ferrari.

Mark my words!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări