Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Întîlniri periodice ale constructorilor de amplificatoare


Vizitator

Postări Recomandate

N-ai inteles complet mesajul meu: cand ceva suna bine, de ce sa mai pui efort in "descoperirea" unor "defecte"?Ascultam cu urechea, si cred ca nimeni nu are osciloscop integrat in ureche.Ai zis ceva bun in mesajul original: socializare si constructie. Restul mai conteaza?!Spor la treaba cu ala mini!

Link spre comentariu

Urechea este subiectiva ca si individul care este posesor.Tocmai de aia si o masuratoare, are ceva de spus, pe linga "critica ureche".Mercic de urale, si eu sint nerabdator sa imi vina PCB-urile.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

eu nu am treaba cu scule sau ce face unul altul, doar comentam atitudinea extreme de indoctrinata a colegului Vbe.AS veni cu placere, dar cred ca stiti si voi cat dureaza un drum Cj-Bucuresti.De am avea o autostrada ar fi alta poveste.

Autostrada nu avem,pentru ca piticul Boc și Udroaica au furat banii!
Link spre comentariu

Sa fim seriosi, toti politicienii au furat si au facut si inca fac parte din "sistem". Sistemul este ca un cameleon care isi schimba culoarea dupa interes. Eventual cand este amenintat isi lasa coada in urma ca un sacrificiu pentru a scapa el. Asa s-a intamplat si dupa Colectiv. Autostrada Cluj-Bucuresti n-o sa existe niciodata deoarece ar insemna inca un grad de libertate oferit poporului iar asta e periculos pentru Sistem.

Link spre comentariu

O masuratoare de pmax si rise time?

 

Rise time cu sarcina 8 ohmi dummy load, la 10000Hz la 2 volti sub clipping, cine doreste poate calcula slew rate-ul

 

Posted Image

 

 

Maxim out/8R la 10000Hz limiter activat:

 

Posted Image

 

Maxim out/2R la 100Hz limiter activat:

 

Posted Image

Link spre comentariu

Si un remember pentru dl greiere referitor la armonicele instrumentelor de care nu auzise; citat de pe forum.

 

Eu ma refer la raspunsul armonic al amplificatorului , nu la distorsiuni armonice generate de amplificator !!!
Raspunsul armonic al (pre)amplificatorului se refera la capacitatea de a reproduce cat mai multe armonici existente in semnalul initial ( provenit de la sursa de semnal ) si care ar trebui sa regaseasca in semnalul util , la bornele de iesire ale (pre)amplificatorului . 
In teorie , spectrul sonor al unui instrument gen flaut , care genereaza o anumita nota , spre exemplu nota LA (440 Hz ) dupa trecerea printr-un lant audio daca nu este insotita de minim 7 armonice superioare nu poate fi recunoscuta de ureche ca fiind identica cu nota initiala , generata de flaut . 
De remarcat ca flautul produce un spectru armonic extrem de bogat , avand 40 de armonice !
Aici intervin proiectantii , care pot influenta redarea armonicelor pare intr-un raport mai mic sau mai mare decat cele impare , in functie de raspunsul armonic dorit . Nelson Pass are o anume conceptie despre acest lucru , exact ca si Juergen Reis ( MBL ) si Fumio Ohashi ( BAlabo ) sau Vladimir Lamm ( Lamm Industries ) sustin un raport echilibrat inre aceste armonici pare si cele impare , iar Bob Carver si Lew Johnson , Jeff Rowland , John Curl ( Parasound , Constellation ) si super meseriasul Cyrill Hammer ( Soulution ) considera ca armonicele pare ofera o anume " caldura " specifica , mult apreciata de audiofili .
De remarcat ca armonicele pare sunt cel mai greu de redat fofosind scheme clasice Solid State , si mult mai usor folosind amplificatoare cu lampi in structura SE ...probabil ca de aia si costa atat aparatele acestora ! 
Acest raspuns armonic al amplificatorul face diferenta intre un amplificator chior de laborator ( de exemplu pentru analiza si defectoscopia cu ultrasunete cu ajutorul traductoarelor magnetostrictive ) si unul destinat auditiilor muzicale ...
In teorie , acest raspuns armonic usor dezechilibrat ar dauna in auditii , dar per total nu este asa . 
Incintele acustice ( de orice fel ar fi ) au prostul obicei de a nu reda bine din punct de vedere tranzitoriu tocmai aceste pacatoase de armonice pare ...
Asa ca ...ai grija ce-ti doresti in viata , ca s-ar putea sa se intample ! 
Un amplificator neutru , cu sunet sters , mortificat , sau ...unul care sa compenseze micile erori ale traductoarelor , scopul final fiind doar reproducerea cat mai aproape de realitate a semnalului audio fara a se interveni asupra mesajului initial , pe cat posibil ...de aia se tot vorbeste in lumea audiofila ( si nu numai )despre compatibilitea intre cabluri , incinte si amplificatoare . 
Pana si cablurile suna diferit , tot din cauza raspunsului armonic .
Scuze pentru aceste amanunte , daca nu-ti sunt de folos . 
Cu siguranta majoritatii userilor Elforum le va folosi , sper .

Nu ma incred in simulari, prefer realitatea cu osciloscopul.

 

Nu am cu ce sa masor armonici.

Realitatea e crunta (vezi pretrul aparatului de masura). Eu nu am incredere in ce masoara placile de sunet de ex ,dar tot inseamna ceva . Singura varianta sigura  demonstrata e LT Spice. 

Osciloscopul e bun pentru partea electronica dar nu poate oferi decat lucruri vagi despre sunet,

Editat de clausnc
Link spre comentariu

Domnule expert, lumineaza-ma putin.

 

 

Si un remember pentru dl greiere referitor la armonicele instrumentelor de care nu auzise; citat de pe forum.

 

Eu ma refer la raspunsul armonic al amplificatorului , nu la distorsiuni armonice generate de amplificator !!! Detaliaza putin mai mult.

Raspunsul armonic al (pre)amplificatorului se refera la capacitatea de a reproduce cat mai multe armonici existente in semnalul initial ( provenit de la sursa de semnal ) si care ar trebui sa regaseasca in semnalul util , la bornele de iesire ale (pre)amplificatorului . depinde numai de gama lui dinamica si de factorul lui de distorsiuni.

 

In teorie , spectrul sonor al unui instrument gen flaut , care genereaza o anumita nota , spre exemplu nota LA (440 Hz ) dupa trecerea printr-un lant audio daca nu este insotita de minim 7 armonice superioare nu poate fi recunoscuta de ureche ca fiind identica cu nota initiala , generata de flaut .
De remarcat ca flautul produce un spectru armonic extrem de bogat , avand 40 de armonice ! aici nu stiu si nu vreau sa te contrazic

Aici intervin proiectantii , care pot influenta redarea armonicelor pare intr-un raport mai mic sau mai mare decat cele impare , in functie de raspunsul armonic dorit . Nelson Pass are o anume conceptie despre acest lucru , exact ca si Juergen Reis ( MBL ) si Fumio Ohashi ( BAlabo ) sau Vladimir Lamm ( Lamm Industries ) sustin un raport echilibrat inre aceste armonici pare si cele impare , iar Bob Carver si Lew Johnson , Jeff Rowland , John Curl ( Parasound , Constellation ) si super meseriasul Cyrill Hammer ( Soulution ) considera ca armonicele pare ofera o anume " caldura " specifica , mult apreciata de audiofili . aici cam esti pe linga.

De remarcat ca armonicele pare sunt cel mai greu de redat fofosind scheme clasice Solid State , si mult mai usor folosind amplificatoare cu lampi in structura SE ...probabil ca de aia si costa atat aparatele acestora ! am o intrebare: de unde stie amplificatorul care sint armonicile si care sint sunetele fundamentalele ca sa aleaga pe care sa le amplifice mai mult si pe care mai putin?

 

Acest raspuns armonic al amplificatorul face diferenta intre un amplificator chior de laborator ( de exemplu pentru analiza si defectoscopia cu ultrasunete cu ajutorul traductoarelor magnetostrictive ) si unul destinat auditiilor muzicale ...

 

Raspunsul armonic al unui amplificator se refera exact la ceea ce ai spus tu ca nu se refera.

Raspunsul armonic al amplificatorului adica (poate termenii sint putin diferiti) raportul intre armonici pare - impare despre care se tot discuta in cercurile audiofile, se refera exact la ARMONICELE GENERATE DE AMPLIFICATOR nu la armonicile deja existente in semnalul de intrare.

Amplificatorul nu are cum sa identifice armonicile instrumentelor la care te referi tu.

Un amplificator amplifica ceea ce primeste la intrare, nu alege el ce ARMONICI din semnalul de intrare sa amplifice mai mult si ce mai putin. Numai o caracteristica de frecventa NELINIARA (controlul de ton de exemplu) poate sa modifice amplitudinea armonicilor.

Un amplificator reda cu atit mai multe armonici cu cit are o gama dinamica mai buna si un coeficient de distorsiuni de intermodulatie mai mic.

In teorie , acest raspuns armonic usor dezechilibrat ar dauna in auditii , dar per total nu este asa . 
Incintele acustice ( de orice fel ar fi ) au prostul obicei de a nu reda bine din punct de vedere tranzitoriu tocmai aceste pacatoase de armonice pare ...
Asa ca ...ai grija ce-ti doresti in viata , ca s-ar putea sa se intample ! 
Un amplificator neutru , (este un amplificator perfect - dar din pacate nu exista asa ceva) cu sunet sters , mortificat , sau ...unul care sa compenseze micile erori ale traductoarelor , scopul final fiind doar reproducerea cat mai aproape de realitate a semnalului audio fara a se interveni asupra mesajului initial , pe cat posibil ...de aia se tot vorbeste in lumea audiofila ( si nu numai )despre compatibilitea intre cabluri , incinte si amplificatoare . 

Pana si cablurile suna diferit , tot din cauza raspunsului armonic .

 

Cablurile suna diferit daca nu sint adaptate bine la sursa si la receptor. Dupa o discutie de citeva sute de raspunsuri pe DiyAudio, interlocutorii au trebuit sa recunoasca ca un sistem de redare face diferenta intre cabluri daca este prost conceput. (binenteles ca ma refer la cablurile standard, bine facute, nu la cabluri de bazar cu fir central de fier si ecranaj din 5 fire rasucite in jurul la central...)  

In concluzie, sistemele "audiofile" care fac diferenta intre cabluri sint sisteme prost concepute, cu deficiente. Filtrele de la intrarea intr-un amplificator nu sint puse acolo ca sa transforme acel amplificator intr-unul non-audiofil si scopul lor este bine determinat.
 

Scuze pentru aceste amanunte , daca nu-ti sunt de folos . 
Cu siguranta majoritatii userilor Elforum le va folosi , sper . Cu completarile aduse, sint sigur.

 

Si eu imi cer scuze celor ce stiau deja asta dar nu am vrut sa se perpetue o ideie eronata..

 

Ar fi bine sa te mai documentezi putin.

Eu am muncit trei ani in bucuresti si nu mi-am permis sa platesc un suc intr-un club ca plateam jumate din salariu pe chirie si intretinere si vreti sa-i plang pe copiii de bani gata din Colectiv?

 

Nu poti sa-i bagi pe toti in aceeasi oala. Nu toti cei ce erau in Colectiv erau "copiii de bani gata".

Editat de sesebe
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări