Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema 13.8V 20A


homer

Postări Recomandate

Acum 3 ore, yo7but a spus:

Am gasit dioda V32 in scurtcircuit, am inlocuit-o si acum sursa functioneaza normal. Am alimentat un emitator care la puterea de 100W out ia din sursa aproape 20 A. Tensiune a scazut cu 0.16V ceeace este OK.

Eu as lasa sursa pe o sarcina zdravana cateva ore sa vad cum se comporta. Daca totul este in regula (tensiune, temperatura), abia apoi as alimenta emitatorul. 

Sa ne auzim in trafic!

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 198
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • rusu

    30

  • Marian

    29

  • string

    29

  • sesebe

    25

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Buna dimineata,

Este vorba de V32, dioda zenner de 12v (BS62-12B) . Nu-mi dau seama cum s-a dus pentru ca am pus toate piesele absolut noi si verificate inainte.

Link spre comentariu
validae
Acum 14 ore, rusu a spus:

Curios ca au pocnit!

Mai am in stoc cateva 1N4007 noi fabricate in Romania. Arata... vai mama lor. Au terminalele oxidate.

Le-am testat acum cu testerul de LED-uri la 250V tensiune inversa. N-a "cazut" niciunul.

Am luat si cateva chinezisme din loturi diferite (capsule usor diferite intre ele). Nicio problema la 250V, asa cum este normal.

Sigur era c.c.?

 

 

IMG_20240523_230231_227.jpg

Da, le-am alimentat invers cu o sursă ,,clasică,, de 110V de pe standul de teste, iar cum spuneam, vreo două mi-au explodat în față, sursa aia fiind de putere și nici eu nu m-am gândit atunci să pun un bec în serie...

Eu suspectez că de fapt diodele nu aveau nimic din fabricație, dar pe locomotive apar des ,,spike-uri,, mari de tensiune ce pot depăși 1000V, iar astea le-au ,,obosit,, până au devenit pseudoZennere.

De altfel toate bobinele contactorilor de forță și electroventilelor sunt prevăzute acum fie cu diode Transil, fie cu varistori de atenuare a autoinducției.Deși unii uită să le mai pună înapoi când schimbă bobina, iar asta nu rămâne fără urmări. Când nu era atâta electronică sensibilă în locomotive, nu se întâmpla mare lucru, iar bobinele nu puteau decât cauza ceva uzură la contactele releelor.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări