Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sudare fonta


spik

Postări Recomandate

Sudarea fontei cu electrozi cu continut mare de Nichel, (vestitul NIBAZ) sau cu electrozi de Inox se practica din cauza alungirii pe care o au aceste material. Fisurarea dupa sudare apare don cauza tensiunilor care apar datorita solicitarilor termice. La fonta, alungirea este mica. de aceea trebuiesc folosite material cat mai ductile care, in timpul racirii, intra in regim plastic fara sa se rupa. Ideea antevorbitorului a fost pusa in practica, acum multi ani, pe blocul motor al masinii personale (pe vremea aia o Dacia 1100). Sudarea s-a facut cu Nibaz 65 si ciocanire (mai précis un tratament termomecanic). Sudorul era unul de exceptie, mai avea sa sudeze brad cu electrod de alun si era perfect. Altul care sa se bage la asa ceva nu stiu in tot TMUCB-ul din Ploiesti (acolo a avut loc operatiunea).

Problema la godine si alte chestii turnate fara pretentii ramane nisipul din forma de turnare. Si orice alte impuritati care se gasesc acolo si ju au fost eliminate in procesul de fabricatie, deoarece nu conteaza foarte mult. Acolo cred ca ar merge mai bine o brazare, care te freest de surprise pentru ac nu topesti materialul de baza.

Link spre comentariu

Sunt de acord cu toate opiniile membrilor cu precizarea expresa ca cel mai eficace mod de sudare ramane cel cu procedeul MMA  cu electrod  de inox si in timpul sudarii  "trebuie neaparat  tinut intr-o bataie intermitenta a materialului ce se sudeaza  cu un ciocan mijlociu ptr. dispersarea tensiunilor ce se acumuleaza timp de aprox.  1 min." In acest  fel se elimina riscul  fisurarii sudurii.  Incercati si va convingeti !!!

 

Daca vrei sa si tina sudura se folosesc electrozii dedicati din Ni 99% sau aliaj Ni+Fe in functie de cerinte.

Ni 99% se foloseste pentru strat tampon care se incarca apoi cu NiFe sau pentru suduri cu incarcare redusa.

Datorita conductibilitatii electrice scazute a Ni se foloseste un invelis de grafit , atentie, cind pui clestele pe masa poate porni si de la mijlocul electrodului arcul.

Sudura cu electrozi inox este mai buna decit cu bazici deoarece nu atrage carbonul din baie si nu formeaza acea sudura ultra tare.

Totusi, deoarece materialul depus ( inox ) este mult mai putin ductil decit Ni sansele de a avea fisuri sint mai mari la acestia decit la cei dedicati.

De asemenea, se sudeaza cu arc cit mai scurt, curenti mici, cordon drept fara ondulatii si scurt, 2-4cm .

Dupa ce se termina cordonul, se bate cu un ciocan cu virf rotund PE CORDON NU PE PIESELE SUDATE!

Ideea este de a compensa comprimarea cordonului datorita racirii, adica bati pe el sa se "umfle" la loc cit a fost cind era cald si piesele sa ramina in pozitia initiala, asa se reduc tensiunile.

Astea sint citeva cerinte de baza, restul se invata insa pentru a suda o piesa chiar micuta iti creste barba daca respecti toate cerintele , inca una fiind ca noul cordon sa`l incepi

doar daca poti pune mina pe piesa!

Urmarea a facut ca la o menghina mica m`a tinut sudura cam o ora!

Aici este prezentata lucrarea aia , in fapt menghina este o menghinuta!

 

Grig

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Pun si eu o menghina, mai mult ca o curiozitate, e o menghina "ordinara" de 150mm (parca) de la o trusa de scule TSG2, pentru mine are oarece "valoare" fiind prima menghina "a mea" la ceva timp de cind m-am angajat si cind avut dreptul sa am o trusa "personala"....

Spun ca este o curiozitate deoarece la scurt timp am reusit sa o crap, prea mica pentru fiarele pe care le indoia cu ciocanul :) , si nu a crapat gitul ci un ghidaj, am sanfrenat cum am putut fisura repozitionind cit de cit ghidajul si am sudat-o de asemenea cum m-am priceput cu o cariciumba de transformator cu supertit, atunci astea erau posibilitatile ..... insa tine si acum si uite asa m-am facut cu o amintire, care nu sta degeaba e montanta pe o masa/banc de lucru.

post-175768-0-64380500-1452112720_thumb.jpg

post-175768-0-87396700-1452112733_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

domnilor am doua intrebari si in acelasi timp doua rugaminti ,una cu ce tip de electrod sa sudez o pompa de met din fonta ?si a doua cum electrod invelit in fir de cupru adica pe electrod sa infasor eu un fir de cupru si sa sudez va rog ajutatima cu un raspuns

Link spre comentariu

Teoretic, fonta nu poate fi sudata,cel putin asa spun manualele.Nici piesa din fonta sudata, nu va mai fi la fel de rezistenta ca inainte.

Dar sa revin la sudura fontei.

Fonta poate fi sudata cu electrod de inox sau de fonta,cu conditia sa incalzesti piesa care trebuie sudata la citeva sute de grade 600-700*C. Dupa ce ai terminat de sudat,piesa sudata se va introduce intr-un cuptor, incalzit in prealabil la o temperatura apropiata de piesa sudata si se va lasa la racit odata cu cuptorul, astfel vei avea surpriza sa-ti crape piesa.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Mai Florine! Ia citeste tu ce au scris si alti colegi si sigur o sa te ''luminezi''. N-astepta sa-ti pice-n gura ''para malaiata''. Incearca si ai sa vezi daca sint buni, au ba.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Eu sudez f. bine fonta cu electrozi NiFe 55.

Este sudura "la rece" cu preincalzire la 100-150 de grade.

Sudarea la cald se face cu alti electrozi si prencalzire la 6-800 de grade.

Deci, "la rece" sudez galerii auto de evacuare si altele.

Piesele mai finute le sudez wig cu adaos din acelasi electrod, da' curatat de pasta.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 1 lună mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări