Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Schema redresor sudura


cipi

Postări Recomandate

Stiu ca am mai scris pe undeva pe forum, dar vreau sa va amintesc un link unde puteti sa aflati multe raspunsuri la problemele voastre in ale sudurii.Eu am modificat 2 aparate, unul home made si un Einhell de 80 A.Eihell-ul a fost un experiment care a devenit permanent. Am folosit niste diode vechi romanesti cred ca de 20A puse pe radiatoare de surse si racite fortat cu un ventilator.Ca bobina de balast am folosit o infasurare de soc dintr-un autotransformator rusesc dezafectat infasurat cu ALUMINIU de 1mm diametru.Ca sa pot introduce totul in carcasa lui , a trebuit sa renunt la reglajul prin sunt magnetic.Era in proiect sa construiesc un variator cu tiristori antiparalel, dar a ramas ca proiect. Ca performanta, sunt superimpresionat. Amorsarea se face f.f. usor , arcul se mentine constant , sudura e fara pori si zgura se desprinde singura.Am sudat cu rutilic 2,5 mm,, inox 1,6mm, iar cu bazic de 2,5mm sudura e si mai buna, chiar daca amorsarea e mai grea. Am sa desfac aparatul si am sa pun niste poze. Am sa fac si niste cordoane de sudura cu diferiti electrozi in comparatie cu un invertor WELT 140 pe care il posed.

Adresa http://www.svarbazar.cz/phprs/index.php

 

Schema e urmatoarea:

post-231372-0-08900200-1515589693_thumb.gif

Editat de ss1958
Link spre comentariu

Schema este f desteapta, diodele de putere furnizeaza curentul pt. sudura, diodele D5, D6, R, C, si L umplu golul dintre semisinusoide (filtrare). In postarea originala (parca a unui polonez), se spunea ca, pt. o sudura de calitate, tensiunea nu are voie sa ajunga zero.

@ss1958, te rog, daca ai adresa postarii originale, dane-o si noua.

Multumesc

Editat de vera
Link spre comentariu

Saitul este cehesc si in link-ul pus in postarea de mai sus gasiti mult mai multe variante de imbunatatire a aparatelor de sudura, poate chiar mai bune . Eu am experimentat mai multe, si am ramas la varianta asta pt. ca am constatat ca rezultatul este acelasi cu al altor scheme mai stufoase si cu piese mai multe. Am vrut sa fie simpla, usor de depanat si ieftina.Maine am sa incerc sa fac un filmulet cu telefonul, pt ca la ap. foto a sucombat acumulatorul. Nu stiu cum o sa iasa, dar am sa incerc.Chiar azi am sudat cu el o bucsa rupta la un scaun de birou. Desi am si invertorul, sudez cu "asta micu`" lucrurile mai nepretentioase.Schema poate fi adaptata pt fiecare aparat in parte, functie de caracteristici.Adica valoarea pieselor e cea care da cel mai bun rezultat. Eu la un aparat mai puternic, home made , bobinat toroidal pe un stator de motor, cu 4 tepte pe primar si 2 pe secundar, am folosit punte cu diode de 200A si un droser de bec cu vapori de sodiu de 400W (cred). Rezultatul este incredibil, cred ca si cel mai neexperimentat sudor , dupa reglare functie de electrod si material, poate suda chiar f. bine. Doar ca eu il folosesc mai putin pt. ca e f. greu, cred ca are vreo 30Kg.

 

Pt schema atasata in postul de mai sus: http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2007042601

 

Dupa ce deschideti un post oarecare, traduceti pagina cu Google Translate si in parta de jos a paginii, cu rosu, veti gasi articolele care va intereseaza.

 

Stima

Link spre comentariu

Asa cum am promis, am desfacut aparatul si am facut cateva poze.Sudurile sunt cu supertit de 2,5mm si inox de 2mmNu am avut si un electrod bazic de 2mm pt. traf, sa fac un cordon,Cu cel de 2,5 mm merge mai greu, adica se amorseaza mai greu.Cu bazic de 2mm merge super.Din poze se vede ca aproape nu e nici o diferenta intre invertor si traf.Poate ca un sudor mai bun ar fi facut sudurile identice.Pot spune ca amorsarea e mai buna la traf, sau poate nu e bun convertorul, desi am sudat si cu alte convertoare care s-au comportat la fel.Pe parcursul sudurii, distanta intre electrod si piesa nu e critica, chiar daca "tarasti" electrodul, nu se lipeste, chiar simti la mana o usoara trepidare, ca o vibratie,ca si cum l-ar arunca in sus.Poate e doar o impresie a mea.In poza se vede droserul care e cu sarma de aluminiu emailat.

post-231372-0-72918300-1515800773_thumb.jpg

post-231372-0-03698600-1515800784_thumb.jpg

post-231372-0-69044700-1515800795_thumb.jpg

post-231372-0-00804000-1515800806_thumb.jpg

post-231372-0-12333100-1515800820_thumb.jpg

post-231372-0-38169400-1515800833_thumb.jpg

post-231372-0-59111900-1515800852_thumb.jpg

post-231372-0-08842700-1515800864_thumb.jpg

post-231372-0-09181800-1515800871_thumb.jpg

post-231372-0-37167100-1515800879_thumb.jpg

Link spre comentariu

Transformatorul e foarte mic, cu altul mai potent si rezultatele ar fi mai bune.

"INOX" ce fel de electrod este? in CC sau CA?

Cum se manifesta condensatorii dupa ce sudezi 3-4 electrozi in continuu, se incind?

Cu ce altfel de invertoare ai mai sudat, no name sau firma cunoscuta? intreb asta strict fata de electrozi bazici, cu un invertor bine realizat, asta de regula la cele occidentale, amorsarea cu bazici e net superioara transformatorului.

 

Cel mai bine ar fi o schema de redresare clasica (eventual cu tiristori), cu condensatori "speciali" pentru conditiile astea de lucru si o tensiune pe iesire dincolo de 60V, pentru bazici....

Oricum schema pe care ai aplicat-o fata de electrozii rutilici e clar o inbunatatire

Link spre comentariu

Da , traful e mic si pana la modificari se cam chinuia cu 2.5 , dar cu putina indemanare isi facea treaba bine. Am sudat si cu Telwin, Awelco, Tecnica, Esab., Magnaweld si o gramada de chinezarii no name.La toate, amosarea arcului se face in mod decent, cam toate fiind in aceeasi linie.Nu sunt un profesionist, deci parerile mele nu sunt decat unele de amator.Nu contest ca invertoarele sunt net superioare, dar consider ca la nivel de amator, trafurile cu modificarile de rigoare sunt mai ieftine, fiabile, usor de reparat si apropiate ca nivel de calitate a sudurii. Un traf mai mare, cu un variator de tensiune cu tiristori antiparalel si cu modificarile de mai sus, poate satisface si cel mai exigent amator. Dezavantajul este greutatea.Aparatul din imagine catareste acum in jur de13 kg.

Electrozii de inox sunt de la ESAB si sunt pt CC si CA.Condensatorii nu se incalzesc deloc.Nici macar un pic.

Cum am scris in postul de mai sus, am un aparat mai mare cu aceleasi modificari. Am sa-mi fac timp sa desfac si acel aparat si am sa fac niste teste si cu el. Fata de aparatul mic, care a fost un experiment, rezultatul este muuuult superior. Avand posibilitatea reglajului in trepte, se pot folosi electrozi de diferite diametre si adecvati materialelor de sudat. Inaintea achizitionarii invertorului , intentionam sa-i construiesc si un variator pt, reglarea mai fina .Poate in timp am sa-l fac.

Inca o data, repet ca sunt parerile mele personale, de amator,si nu vreau sa intru in polemica cu nimeni.Am vrut sa arat si colegilor care au un traf clasic si nu vor sa investeasca intr-un inveror, mai ales ca nu se justifica investitia, lucrarile lor fiind ocazionale, ca pot avea rezultate mai mult decat multumitoare cu piese putine si putina munca.

Link spre comentariu

Asa cum am promis, am desfacut aparatul si am facut cateva poze.Sudurile sunt cu supertit de 2,5mm si inox de 2mmNu am avut si un electrod bazic de 2mm pt. traf, sa fac un cordon,Cu cel de 2,5 mm merge mai greu, adica se amorseaza mai greu.Cu bazic de 2mm merge super.Din poze se vede ca aproape nu e nici o diferenta intre invertor si traf.Poate ca un sudor mai bun ar fi facut sudurile identice.Pot spune ca amorsarea e mai buna la traf, sau poate nu e bun convertorul, desi am sudat si cu alte convertoare care s-au comportat la fel.Pe parcursul sudurii, distanta intre electrod si piesa nu e critica, chiar daca "tarasti" electrodul, nu se lipeste, chiar simti la mana o usoara trepidare, ca o vibratie,ca si cum l-ar arunca in sus.Poate e doar o impresie a mea.In poza se vede droserul care e cu sarma de aluminiu emailat.

Buna seara. Din curiozitate, ce caracteristici au bateriile ce condensatoare si cum sunt legate ( par a fii doua baterii diferite?).

Multumesc.

Link spre comentariu

Da, asa este. o singura baterie din condensatori diferiti. Ce am avut prin sertare , cu tensiuni mai mari de 100 V.Totalul e de vreo 1300mF.Mai mult de 1300mF, am observat ca e o flacara prea mare la amorsare si arcul se stinge mai greu cand ridic electrodul.Dar probabil ca difera in functie de aparat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări