Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Redresor


Florin berdila

Postări Recomandate

Citat

Nu se inmulteste cu nimic.

Nu stiu, intrebati-l sa va clarifice. Poate nu ati inteles bine.

Si cu capacitatea proprie a acumulatorului cum ramane? O luam sau nu in seama?

Editat de doru3160
Link spre comentariu

De când s-a tot explicat asta, nu ai mai reținut chiar nimic ?  Dacă pe mașină tensiunea maximă de încărcare se limitează electronic la maxim 14,5V iarna, la încărcarea supravegheată pe banc se poate ajunge și la 15 -16V maximum.Tensiunea asta maximă depinde și de starea de uzură a bateriei, e mai mare când bateria e mai uzată.Când plăcile degajă intens și susținut bule de gaze, se oprește încărcarea.Adică, atunci când ,,fierbe,, trebuie să oprești încărcarea.Copiază și tu ce se scrie pe aici într-un caiet, să nu mai întrebi tot la fiecare lună asta....

Link spre comentariu

 

Acum 17 minute, Florin berdila a spus:

Domnule Validae deci tensiune bateriei la incarcarea normala la cat ar trebui sa ajungă incât să nu fiarbă 2,5v per element?

La nivelul la care pui problema, nu cred ca te intereseaza tensiunea pe fiecare element.Tu ai un acumulator cu plumb-acid, pe care vrei sa-l incarci.Tensiunea lui este de 12V iar tensiunea maxima la incarcare nu trebuie sa depaseasca 14,2...14,4V. Daca vrei mai mult, pune mana si citeste documentatie de pe net despre intretinerea acumulatorilor cu plumb. Posibil sa gasesti mai mult decat poti duce. In redresoarele cu comutator pe secundar rusesti, prima treapta era cu o tensiune in secundar de 10V. Pe treapta aia, daca nu te grabeai, puteai incarca in siguranta orice model de acumulator, fara grija ca il supravoltezi. La tine aia 10,7V sunt putin mai mult decat ideal, de asta ti-am amintit de becurile de far. Ca sa ''pierzi'' acel 0,7V ce ti-ar putea fierbe bateria.  Celalalt traf cu 13,6V da prea mult pt un redresor chior, cum vrei tu sa faci, dar prea putin pt unul cu element serie de reglaj. Mai departe despica tu firul in 14 cat vrei, in loc sa probezi cu o punte redresoare si un acumulator, sa vezi care varianta e mai buna.

Hai ca te-am lasat, nu vreau sa ma prinda anul nou pe aici.La multi ani.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Pai Domnule Validae se ajunge la 15v 16v la banc daca redresoru scoate 10v 11v si bun opresti ,deci eu inteleg daca redresoru scoate 10 vcc si scoate amperaj puternic poti lasa bateria la incarcat zile intregi pentru ca tensiunea la borne nu poate depasi 14,4vcc nu? Am inteles bun domnule Validae??

Link spre comentariu

Nu trebuie s-o lași chiar zile întregi la încărcat, dar cu tensiunea secundară de 10-10,5V o poți lăsa la încărcat fără riscul de a se încărca prea repede și astfel nu degajă gaze. Dacă vrei să o lași pe redresor mult timp ca să o ai pregătită pentru o pornire dificilă, ar trebui să ai un redresor cu tensiunea stabilizată la maxim 13,8V.Dar ăla e ceva mai complex decât un transformator și o punte....

Link spre comentariu

domnule Validae un releu de tractor U 65o nul pot pune in serie la un redresor pentru a decupla icarcarea sa faca acelasi lucru ca la instalatie dr pe tractor

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări