doru3160 Postat Decembrie 31, 2018 Partajează Postat Decembrie 31, 2018 (editat) Citat Nu se inmulteste cu nimic. Nu stiu, intrebati-l sa va clarifice. Poate nu ati inteles bine. Si cu capacitatea proprie a acumulatorului cum ramane? O luam sau nu in seama? Editat Decembrie 31, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
Florin berdila Postat Decembrie 31, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 31, 2018 Domnule Validae deci tensiune bateriei la incarcarea normala la cat ar trebui sa ajungă incât să nu fiarbă 2,5v per element? Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 31, 2018 Partajează Postat Decembrie 31, 2018 De când s-a tot explicat asta, nu ai mai reținut chiar nimic ? Dacă pe mașină tensiunea maximă de încărcare se limitează electronic la maxim 14,5V iarna, la încărcarea supravegheată pe banc se poate ajunge și la 15 -16V maximum.Tensiunea asta maximă depinde și de starea de uzură a bateriei, e mai mare când bateria e mai uzată.Când plăcile degajă intens și susținut bule de gaze, se oprește încărcarea.Adică, atunci când ,,fierbe,, trebuie să oprești încărcarea.Copiază și tu ce se scrie pe aici într-un caiet, să nu mai întrebi tot la fiecare lună asta.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 31, 2018 Partajează Postat Decembrie 31, 2018 (editat) Acum 17 minute, Florin berdila a spus: Domnule Validae deci tensiune bateriei la incarcarea normala la cat ar trebui sa ajungă incât să nu fiarbă 2,5v per element? La nivelul la care pui problema, nu cred ca te intereseaza tensiunea pe fiecare element.Tu ai un acumulator cu plumb-acid, pe care vrei sa-l incarci.Tensiunea lui este de 12V iar tensiunea maxima la incarcare nu trebuie sa depaseasca 14,2...14,4V. Daca vrei mai mult, pune mana si citeste documentatie de pe net despre intretinerea acumulatorilor cu plumb. Posibil sa gasesti mai mult decat poti duce. In redresoarele cu comutator pe secundar rusesti, prima treapta era cu o tensiune in secundar de 10V. Pe treapta aia, daca nu te grabeai, puteai incarca in siguranta orice model de acumulator, fara grija ca il supravoltezi. La tine aia 10,7V sunt putin mai mult decat ideal, de asta ti-am amintit de becurile de far. Ca sa ''pierzi'' acel 0,7V ce ti-ar putea fierbe bateria. Celalalt traf cu 13,6V da prea mult pt un redresor chior, cum vrei tu sa faci, dar prea putin pt unul cu element serie de reglaj. Mai departe despica tu firul in 14 cat vrei, in loc sa probezi cu o punte redresoare si un acumulator, sa vezi care varianta e mai buna. Hai ca te-am lasat, nu vreau sa ma prinda anul nou pe aici.La multi ani. Editat Decembrie 31, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
Florin berdila Postat Decembrie 31, 2018 Autor Partajează Postat Decembrie 31, 2018 Pai Domnule Validae se ajunge la 15v 16v la banc daca redresoru scoate 10v 11v si bun opresti ,deci eu inteleg daca redresoru scoate 10 vcc si scoate amperaj puternic poti lasa bateria la incarcat zile intregi pentru ca tensiunea la borne nu poate depasi 14,4vcc nu? Am inteles bun domnule Validae?? Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 31, 2018 Partajează Postat Decembrie 31, 2018 Nu trebuie s-o lași chiar zile întregi la încărcat, dar cu tensiunea secundară de 10-10,5V o poți lăsa la încărcat fără riscul de a se încărca prea repede și astfel nu degajă gaze. Dacă vrei să o lași pe redresor mult timp ca să o ai pregătită pentru o pornire dificilă, ar trebui să ai un redresor cu tensiunea stabilizată la maxim 13,8V.Dar ăla e ceva mai complex decât un transformator și o punte.... Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 1, 2019 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 domnule Validae un releu de tractor U 65o nul pot pune in serie la un redresor pentru a decupla icarcarea sa faca acelasi lucru ca la instalatie dr pe tractor Link spre comentariu
vasiletodosi Postat Ianuarie 1, 2019 Partajează Postat Ianuarie 1, 2019 Releul regulator de pe tractor,regleaza tensiunea <controlind< alternatorul. 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate