mișa Postat August 25, 2009 Partajează Postat August 25, 2009 @emyOare sa experimentez un circuit care sa schimbe unghiul de comutatie treptat pina la conductie totala? Nu stiu cum se comporta pe sarcini inductive. In gol I e defazat cu aproape 180 fata de U si unghiul scade cu sarcina. Nu am experienta in comanda sarcinilor inductive... Oare nu se supara rau transformatorul din cauza fronturilor abrupte?Sau ziceai sa comut rezistentele cu triac? Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat August 25, 2009 Partajează Postat August 25, 2009 + diod? de fug? Link spre comentariu
blue Postat August 25, 2009 Partajează Postat August 25, 2009 Misa, de ce trebuie sa faci conectarea transformatorului controlata ?Este doar o secventa tranzitorie cu posibilitate de protectie la pornire, asa ca nu inteleg care este problema! Link spre comentariu
mișa Postat August 26, 2009 Partajează Postat August 26, 2009 Blue, nu stiu daca e absolut necesara in cazul asta acea conectare soft dar ma gindeam sa o fac din experienta personala. Lucrind cu transformatoare de puteri de ordinul KW, am observat ca la conectare la retea apare pentru scurt timp un virf de curent deosebit de mare. Uneori la conectarea unor trafuri mari, siguranta automata de 20A deconecteaza. (pe retea de 400V) Daca reusesc totusi sa pornesc transformatorul, el functioneaza normal, pot consuma din el puterea nominala fara a decupla siguranta. Asta am observat la alte transformatoare. Cel pentru care as dori sa fac soft start inca nu l-am alimentat pentru ca inca nu e gata tot ansamblul.Fenomenul cu virful de curent la pornire poate fi observat si la transformatoare de putere mai mica prin faptul ca la conectare clipesc becurile din casa. Fenomenul e foarte usor de observat intr-un apartament in care reteaua electrica e din aluminiu subtire.(ca in majoritatea apartamentelor)Ma gindeam ca acest soft start va diminua uzura contactelor on/off si va inlatura fluctuatia de tensiune la pornire. Poate solutia e buna si la alte proiecte. Link spre comentariu
sk24bpo Postat August 26, 2009 Partajează Postat August 26, 2009 O inductanta inseriata nu te ajuta ? Pusa in primar ca sa treaca un curent mai mic prin ea. Link spre comentariu
bolek Postat August 26, 2009 Partajează Postat August 26, 2009 Supracurentul de la pornire e din cauza inertiei miezului la magnetizare. Mi se intampla si mie la traful de sudura, sare siguranta, o ridic, il mai bag o data IN PRIZA si merge. Link spre comentariu
mișa Postat August 26, 2009 Partajează Postat August 26, 2009 Rezolvarea ar putea fi foarte simpla. Pun sigurante de 63A. Nu prea vreau sa fac asta, deoarece fiind vorba de un loc unde fac experimente ma simt mai in siguranta cu sigurante mai mici.Practic eu vreau sa minimizez fenomenul, nu sa nu sara siguranta.Cred ca am sa incep prin construirea unui circuit care sa conecteze traful sincron cu trecerea prin 0 a tensiunii retelei. Ma gindesc la asta deoarece nu intotdeauna la conectarea unu traf apare un virf de curent asa mare. E posibil ca virful sa fie mai mic la o conectare sincrona cu 0. (???) Link spre comentariu
bolek Postat August 26, 2009 Partajează Postat August 26, 2009 Nu cred ca o sa te ajute asa mult. Curentul foarte mare absorbit dureaza destul (ca ordin as zice sub o secunda), cel putin asa mi s-a intamplat mie pana acum...Miezul de care vorbim are cca 55cmp , toroidal. Link spre comentariu
mișa Postat August 26, 2009 Partajează Postat August 26, 2009 Eu nu am studiat fenomenul, desi stiam ca exista, pentru ca rar lucrez cu transformatoare mari. As putea face un studiu dar sunt sigur ca problema a fost studiata. De aia am intrebat.Cred ca primul lucru ar fi masurarea acestui timp si masurarea curentului maxim pentru diferite unghiuri de conectare. Functie de rezultate ar trebui gindita solutia... In limita timpului...(puncte puncte) Singura solutie practica pe care am gasit-o pe net, ce-i drept folosita de amatori, e varianta cu relee si rezistente. Sigur functioneaza. Voiam doar sa aflu daca mai exista si alte rezolvari si sa o aleg pe cea care imi place mai mult. Probabil voi folosi aceasta metoda pentru ca nu prea am chef de cercetare in domeniul asta.Faptul ca ai constatat ca acest curent de virf dureaza asa mult (de ordinul 1 secunda = 50 alternante) mi se pare surprinzator. Eu credeam (speram) ca e vorba doar de prima alternanta in care "se regleaza/stabilizeaza" curentul.Poate e cineva suficient de pregatit incit sa ne lumineze. (fenomenele tranzitorii sunt niste chestii aparte, foarte interesante si putina lume le cunoaste) Aici trebuia sa pun un emoticon cu un bec dar nu am avut rabdare sa-l caut. Link spre comentariu
sk24bpo Postat August 28, 2009 Partajează Postat August 28, 2009 Am simulat la repezeala ca tragi 10 A din reteaua de 230V daca ai avea o sarcina rezistiva. La conectare varful de curent urca pana pe la 5 kA. Evident reteua nu-ti poate debita atat curent si timp de vreo 1...2 secunde ea are rol de rezistenta tampon, prin urmare soliciti sigurantele si la asemenea amperaj ba chiar si conductoarele, etc, deci nu este indicata o pornire directa. O simpla inductanta pusa inaintea transformatorului rezolva treaba. Deja la 1mH "inrush current" scade de circa 5 ori. La 10mH scade de circa 30 de ori iar la 50mH scade de 200 de ori. Poti sa incerci cu un colac mare de sarma FY imprumutat de la electricieni, sau secundarul unui alt traf de cateva sute de VA, asta daca ti-e sila de vreo schema cu relee si ar fi si cea mai fiabila metoda. Ai mai obtine poate si un filtraj natural de mod diferential , si uiti de contactele mecanice. Link spre comentariu
Dragosule Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Salut... am o mare prbAm cumparat azi un traf de 18V / 1.5A si nu stiu care e - si + . Are doar 2 fire rosii si 2 galbene... Va rog sa ma ajutati Link spre comentariu
Jimmy Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 transformatoarele functioneaza in curent alternativ, asa ca nu au + si -la tine 2 fire sunt primarul si 2 fire secundarul.daca ai un aparat de masura poti vedea care e primarul (care trebuie bagat in priza). pui aparatul de masura pe ohmi si masori intre firele rosii si apoi intre firele galbene. bobina cu rezistenta mai mare este primarul. Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 Un transformator scoate curent alternativ, pentru a avea un "plus" si un "minus" trebuie sa il transformi in curent continuu..LE: vad ca Jimmy a fost mai rapid decat mine Link spre comentariu
Dragosule Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 MultumescEu vreau sa il conectez la o filetanta cu acumulator. Vreau sa fie pe curent.Si cand contectez la motoras se simpe cum intra curent si tremura bobina de parca "nu stie pe unde sa o ia" ! Astept raspuns. Multumesc mult Link spre comentariu
Jimmy Postat Septembrie 1, 2009 Partajează Postat Septembrie 1, 2009 pai motorul ala are nevoie de curent continuu, iar transformatorul tau scoate curent alternativ.ai nevoie de o punte redresoare de 10A la minim 50V si un condensator de filtraj de minim 4700uF la 35V. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum