Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Totul despre... TRANSFORMATOARE de retea. Intrebati aici!


Postări Recomandate

Ai nişte rezistenţe de putere de valoare mică (0,2 Ohmi/2W de exemplu) pe care să le pui în paralel şi să le foloseşti ca şunt ampermetric ? Astfel de rezistenţe se găsesc în cele mai multe amplificatoare de putere.Astfel poţi măsura cu un multimetru curentul în gol al trafului, fără să rişti defectarea multimetrului.Măsori căderea de tensiune la bornele rezistenţelor în paralel, folosite ca şunt şi calculezi curentul.

Link spre comentariu
Acum 6 ore, Marian a spus:

Intervine siguranta de retea si taie alimentarea, aparent aleatoriu ( cel putin din descriere ).

N-are nici o noima, raman la parerea ca-i caterinca, sau eventual sunt detalii pe care nu le cunoastem.

 

Siguranta se poate activa la cuplare (aleatoriu) sau la 30-300 minute de la cuplarea la retea. Ata nu am inteles si astept explicatie de la initiator nu doar pareri din public.

In functie de raspunsul lui pot fi cauze diferite.

Link spre comentariu
Acum 59 minute, sesebe a spus:

 

Siguranta se poate activa la cuplare (aleatoriu) sau la 30-300 minute de la cuplarea la retea. Ata nu am inteles si astept explicatie de la initiator nu doar pareri din public.

In functie de raspunsul lui pot fi cauze diferite.

Deci transformatorul are probleme doar la cuplare,sare siguranta de tensiune 220V la pornire.Cateodata merge si poneste,dar asta rar din 10 incercari 8 is cu siguranta sarita,dar cand porneste fuctioneaza perfect.L-am lasat si 24 de ore si nu are nimic,doar daca pui urechea langa el se aude un zgomot,un bazait asa ceva.

Siguranta sare la cuplare,dupa ce porneste merge perfect.

Acum 7 ore, Marian a spus:

Intervine siguranta de retea si taie alimentarea, aparent aleatoriu ( cel putin din descriere ).

N-are nici o noima, raman la parerea ca-i caterinca, sau eventual sunt detalii pe care nu le cunoastem.

Nu am inteles?Ce are a face cu caterinca?

Link spre comentariu
Acum 9 ore, validae a spus:

Deci este cum am spus, traful nu are niciun defect ci doar dă afară des siguranţa la pornire.Ai făcut vreo măsurătoare să vezi ce curent ia în gol, odată pornit cu succes ? Am scris de cel puţin trei ori asta.

Da am sa incerc maine sa vad ce pot face ca tot cu lucru.

 

Acum 5 ore, franzm a spus:

@nonoPuteti sa ne spuneti ceva despre siguranta care sare? Valoare nominala ("amperaj"), caracteristica (B,  C sau chiar dupa standarde ceva mai vechi), producator, eventual o poza clara.

Crede ca e de 16A o sa pun o poza.

 

Acum 4 ore, Усилитель a spus:

Ce are in secundar? Ca poate veni si de acolo, ex un capacitor de valoare mare etc.... 

Cateodata, depinde de constructie, e bine de izolat corpul suruburilor de strangere cu scoci transparent, daca este loc, sau macar cu saibe izolatoare suruburile si piulițele. 

Pai face acelasi lucru si cu punte+filtraj si fara ele adica in gol!

 

Acum 3 ore, sonic11 a spus:

Eu cred ca pachetu de tole nu este bine strâns...

Ce tole?Asta este un Toroidal nu am ce sa strang?!

Link spre comentariu

Dacă rezistențele din soft start sunt prea mari și/sau temporizarea prea mică e posibil să nu se ”descarce” complet miezul și la cuplarea releului curentul să fie încă mai mare decât admite siguranța. E doar o supoziție. 

 

PS. Din poză rezistențele alea nu par de putere prea mare, dacă ele nu se ard însemnă că temporizarea e mică . Sau s-au ars deja și releul cuplează pe direct ...?

Editat de UDAR
Link spre comentariu

În principiu, materialul feromagnetic al miezului (tolele) de transformator are o curbă de histereză, respectiv o ”memorie” de magnetizare după ultima semialternanță la deconeconectare, cam așa:

image.png.7eba07aa28f1e06eb8e7f4f0607dc65f.png

 

În consecință, curentul de pornire la reconectare depinde de ”potriveala” dintre semialternanța actuală și cea din ”memorie”.

Dacă o nimerești în antifază ... sare (se arde) siguranța.

Soluția ar fi să ai un ”drossel” serie care să ”îmblânzească” caracteristica de pornire sau (ideal) un amplificator magnetic - adică un ”drossel” cu 2 înfășurări: una în serie cu transformatorul (de limitare la pornire) și una separată de saturare progresivă în curent continuu a miezului de la ”drossel” (adică un ”reactor” controlabil), după pornire.

Asta se poate la orice putere.

 

image.png.36bb384dec80f06c7a29aea9e8b3da7d.png

Editat de string
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări