gica70 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Recomand introducerea tolelor prin cele 2 intrari ale carcasei alternativ; asa se mai autosrang in pachet. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) Nu sunt deformate asa sunt taiate asa au fost construite sunt taiate in oblic la un capat...................................................................................................................... Am vazut ca tolele sint taiate! Sint taiate asa pentru a se putea introduce mai usor in carcasa . Tolele din exterior, trebuie ca la montare, se fie aliniate cu tolele care formeaza miezul trafului. Vazind pozele, am observat ca tola din mijloc este mai inauntru fata de tolele din exterior. La asta m-am referit. La calcularea trafurilor, nu am folosit calcule sofisticate, pentru ca in viata de zi cu zi sint suficiente calculele simple, care in general, dau rezultate destul de bune. Editat Ianuarie 20, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
marin adrian Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Nu va suparati domnule geo am vrut sa va descriu mai in amanunt .Ca parere pentru densitate la sarma sa merg pe 4 A/mm2 sau mai mult si constanta sa o iau 50? Link spre comentariu
Florin berdila Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 salut va rog imi spuneti si mie care este incarcarea de amperi pe mm patrat maxim si minim pentru cupru si aluminiu ? va multumesc Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Calculează cu 45/S fără probleme, traful ăla nu o să funcţioneze continuu prea mult timp. Dacă calculezi cu 50/S iese un traf ,,beton,, dar consumul de cupru e mai crescut şi nu e de dorit să faci risipă la preţul actual al cuprului. Link spre comentariu
marin adrian Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Nu stiu daca calcylez corectP=SxS deci P= 32x32=1024Pentru nr spire 1/(4, 44*50*0.0032*1)=1, 4076 deci Np=230*1, 4076=323 SPIRE PRIMARNs=11*1, 4076=15, 4 spireNu mai stiu cat sa iau densitatea ca sa calculez sectiunea conductorului in secundar si primar nu stiu relatia la intensitati dintre primar si secundar.Voi putea scoate pentru un robotel de pornire 90amp pe secundar? Va cer sfaturi Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) La secundar , mai inmultiti cu 1,1 nr. de spire ca sa aveti tensiunea calculata.... ....alegeti densitatea de curent de 4A/mmp este potrivita pt. aplicatia dvs.... ....inspirati-va de aici:http://www.elforum.info/topic/11-totul-despre-transformatoare-de-retea-intrebati-aici/page-359?do=findComment&comment=1173988...postul 5377.... PS .As vedea un 1,5mm cu izolatie in primar pentru un 6A aprox. la sarcina maxima....pentru 20-30 secunde puteti extrage si 2000W fara probleme pt traf... Editat Ianuarie 20, 2017 de flomar60 Link spre comentariu
vera Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Pt. robot auto, care functioneaza cateva secunde, eu am propus J=7-10A/mmp. Cu cat sunt mai multe spire, cu atat rezistenta primarului este mai mare si curentul livrat de transformator mai mic. Link spre comentariu
marin adrian Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Baieti aici m-amblocat si sper sa nu ma injurati dupa cum vedeti sunt la inceput si inca invat.Deci pt 150A in secundar si 11v am 1650w150/7 egal 21, 42 sectiune conductor secundar in mm patratiSi pentru primar as avea 7 amperi dar daca il impart la j=7 face 1 .lamuriti ma si pe mine sau gresesc Psecyndar egala cu P primar Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Acel "j" (care se alege in functie de aplicatii) iti spune cati amperi suporta acel conductor in functie de sectiune, deci se masoara in A/mmp. Deci la un mmp revin 7A, asa cum ti-a iesit din calcul! Acum te uiti intr-un tabel si vezi ce conductor are diametrul corespunzator sectiunii de 1mmp. Succes! Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Da de unde stii? L-ai masurat? Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) Cu cat este mai mare densitatea de curent aleasa,cu atat conductorul se incalzeste mai repede....in tabelul pe care l-ai vazut in link-ul pus de mine se observa ca se incepe de la 2A/mmp pana la 4A/mmp....la 2A , conductorul aproape ca nu se incalzeste...la 4A conductorul se incalzeste in timp de o ora si parcurs de curentul nominal cerut de sarcinala 50 grade sau ceva mai mult...astea sunt observatii determinate practic... ...daca la o anumita sectiune aleasa a conductorului te hotarasti ca-in timpul functionarii- densitatea de curent sa fie ,sa zicem 2A/mmp, atunci nu trebuie depasit curentul specificat la rubrica respectiva....exemplu= conductor de 2mm diametru, la 2A/mmp are 6,290A.....si nu se incalzeste aproape deloc...acelasi conductor la 4A/mmp , are 12,560A...si se incazeste apreciabil dupa o ora de functionare.... Colegul vera a specificat ca -pentru aplicatia aleasa - se poate alege o densitate de curent si mai mare,7-10A/mmp, cu reducerea corespunzatoare a timpului de functionare...si a oferit un tabel foarte bun pt. determinarea curentului maxim admis... exemplu = sa zicem ca ai un secundar din bara de cupru cu sectiunea de 3 x 6 mm adica 18mmp.... ....in tabelul meu la conductorul de 2mm diametru se specifica sectiunea de 3,142mmp ....adica conductorul tau este 'echivalent 'cu 18/3,142 = 5,73 si rotunjit 6 conductoare de 2mm diametru..... ...daca , la o densitate de curent de 4A/mmp ,conductorul de 2mm diametru suporta 12,5A atunci 6 conductoare in paralel vor suporta 12,5 x 6 = 75A... ....daca timpul de functionare este scurt-sub 1minut- poti trage din respectiva sectiune-18mmp- de 4-5 ori mai mult adica aproape 400A!!... ....asta se traduce prin faptul ca ai ajuns la o densitate de curent de peste 10A/mmp.... ....din acest motiv , timpul in care soliciti conductorul la o astfel de densitate de curent trebuie sa fie scurt... Si ca sa raspund si colegului radu88...aveam un stand de probe-la o intreprindere unde am lucrat-pentru demaroare de la cele de Dacie la cele de Raba...pe vremuri...si un instrument de masura -ampermetru cu capat de scala de 800A- care la demarorul de Dacie, in momentul startului sarea la 300A aprox. si la cel de Raba se bloca la capat de scala....bineinteles dupa ce rotorul incepea sa se invarta , curentul scadea... Spor! Editat Ianuarie 20, 2017 de flomar60 Link spre comentariu
vera Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 Uitati ce se spune aici: Link spre comentariu
flomar60 Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 D-le vera....suntem pe aceeasi lungime de unda! Link spre comentariu
vera Postat Ianuarie 20, 2017 Partajează Postat Ianuarie 20, 2017 (editat) La t=0 (cand invartim cheia in contact si rotorul electromotorului nu se invarteste), tensiunea bateriei cade pe rezistenta ei interna, pe rezistenta infasurarilor electromotorului, a conductorilor care-l alimenteaza si a contactului starterului. De aceea curentul este f mare, afirmatie facuta de colegul @flomar60 si in literatura de specialitate. Editat Ianuarie 20, 2017 de vera Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum