Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Totul despre... TRANSFORMATOARE de retea. Intrebati aici!


Postări Recomandate

Se împachetează tolele separat și nu întrețesut pentru ușurința montării, ar dura mult să le împacheteze întrețesut și nu ar avea absolut niciun avantaj, câtă vreme se sudează. Sudarea elimină și necesitatea unei mantale externe de fixare și anulează complet zgomotul produs de vibrația tolelor.

Link spre comentariu
Vizitator Andy Dumitraşcu

  :hello Am renunțat la el pentru ca nu încape bobina secundara pe care am calculato  :26 . Doar sarma folosita la bobina primara am oprito pentru ca este de cupru.

 

VA MULȚUMESC PENTRU SFATURILE DATE MI-AU FOST DE AJUTOR !  :aplauze

Editat de Andy Dumitraşcu
Link spre comentariu
Vizitator COSTIN250

Salutare.am un traf toroidal cu dimensiunile….. ext11mm,interior5,9mm,inaltime7,5mm este untraf din stabilizator tensiune.Va rog corecati-ma daca gresesc.tot citesc de mai bine de o ora?!!!11mm-5,9mm=5,1mm5,1x7,5x1=38,25 aceasta este suprafata,care la patrat 1,463W puterea trafului.(35,,,,50):38=nr de spire pe voltNr de spirex1voltx220v tensiunea primara La fel si secundar,Intrebare ,pot face robot de pornire,la aceasta putere a trafului,si daca sunt bune aceste formule??

Editat de COSTIN250
Link spre comentariu

Având în vedere că cel mai probabil acel miez este bobinat, este mai greu de estimat secțiunea reală. Ai măsurat dimensiunile fără bobinaje sau cu tot cu bobinajele originale ?  Și dimensiunile alea se vroiau de fapt a fi în centimetri, nu milimetri, altfel (vorba colegului Gauss) ar fi un trăfuleț de jucărie cât un năsturel....

Dacă provine dintr-un autotraf reglabil de 300VA, din acela românesc, de culoare verde...ar ieși un redresor destul de ,,potent,, din el.

Link spre comentariu

Un ,,robot de pornire,, în adevăratul sens al cuvântului ar fi un redresor capabil să rotească motorul chiar în absența acumulatorului.Nu vei putea obține așa ceva cu acel miez, dar vei putea obține un redresor capabil să ajute bateria destul de mult în perioada de iarnă, mai ales după o pornire ratată. Deci vei putea să-l lași la bornele bateriei și să pornești mașina cu el cuplat pe baterie. Va trebui să-l bobinezi cu sârmă de cel puțin 0,5-0,8mm în primar și cu sârmă de minim 2mm în secundar, dacă e spațiu chiar două sârme în paralel. Factorul limitator este din păcate spațiul redus de bobinaj, acel miez fiind destinat unui autotransformator ce nu avea decât o bobină. Știu că am bobinat așa ceva mai demult și nu am reușit să bobinez decât cu sîrmă de 2mm diametru în secundar, este mult de muncă în primar, pentru a bobina cât mai egal distribuit și a folosi cât mai bine spațiul de bobinaj. Din ce-mi amintesc, în primar am folosit sîrmă de 0,5mm....

Aș considera suprafața utilă a miezului ceva mai mică (scădem ceva pierderi în izolația tolelor) și anume de 37cm2 și aș folosi 1,2 Spire/Volt (cifră rotundă) rezultând circa 276 spire în primar și circa 15 spire în secundar. După spira 276 aș trage o priză și aș mai continua cu încă 30-40 spire, pentru a putea regla tensiunea în două trepte. Asta pentru a încărca bateria pe timpul nopții cu un curent mai mic (tensiune în secundar mai mică). Va trebui să ai și o punte capabilă, deci o punte de minim 50A (reali) ar fi necesară acolo, iar o siguranță de 32-40A ar fi obligatorie, fiindcă conectarea greșită a cablurilor ar duce la străpungerea sigură a diodelor în lipsa ei.

Link spre comentariu
Vizitator COSTIN250

Multumesc pr rasp.care a sosit neașteptat de repede.robot auto nu se poate.merg pe un redresor sa vad ce iese cu un primar intre 0,5--0,8mm sarma cupru .dar nu sunt sigur cu spirele pe volt.40impartit la38,25 as asunge la 1,03spire pe volt.poate aberez.va rog corectati-ma.am pus 40 si nu 50 nu o sa il tin conectat 24din24ore

Link spre comentariu

Păi am scris că mai scazi ceva din aria rezultată, fiindcă acolo mai este și ceva lac de izolare pe tole, sunt niște pierderi în suprafața utilă. Am zis că iau aria utilă de 37cm2 scăzând pierderile (estimative) din izolația tolelor..

Eu am calculat cu 45/S  deci 45/37=1,21  am rotunjit în minus (așa de dragul cifrei rotunde) și am rămas la 1,20 spire/Volt.

Am luat 45/S pentru a nu încărca prea mult miezul, deși acesta este de o calitate bună...dar e mai sigur așa, traful merge mai ,,rece,,....

Link spre comentariu

Corect, am uitat să împart la doi diferenţa diametrelor şi de aceea a ieşit o secţiune aşa mare.....din păcate aseară eram ocupat cu o instalare de Windows pe un desktop şi mai ,,trăgeam un ochi,,  pe forum pe alt laptop. Sincer să fiu mi s-a părut cam mare secţiunea rezultată, dar nefiind prea atent am calculat aşa :nebunrau: . Trebuie recalculat de la secţiunea reală de 19cmp...

Rezultă circa 500 spire în primar şi circa 25 spire în secundar. Dacă se foloseşte sârmă de 0,5mm în primar şi 2mm în secundar, va intra la marele fix......trebuie bobinat cu mare grijă şi intercalată hârtie foarte subţire între straturile primarului.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări