Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Totul despre... TRANSFORMATOARE de retea. Intrebati aici!


Swat Cat

Postări Recomandate

Un sfat : 

Daca vrei sa faci robot de pornire si pt. 12 si pt. 24V , atunci cand faci calculul numarului de spire din primar, ia drept referinta tensiunea retelei de 240V(plec de la ideea ca ai tensiune normala in retea adica 220V!) ...de ce spun asta- ultimul strat al fiecarei jumatati de primar, poti scoate prize din 3 in 3 V ca sa poti face un reglaj fin al tensiunii secundare...iar tensiunile secundare raportate la 240V in primar sa fie de 11 respectiv 23V...pe masura ce cobori catre 220V tensiunea secundara creste si poti acoperi marea majoritate a necesitatilor care apar in practica...estimez un 15V respectiv 28V in secundar la 220V tensiune retea...

Tot ca o estimare , poti trage din acest traf, daca calculul si bobinarea se executa corect, peste 3000W in regim de lunga durata, functionand -asa cum ai spus- la rece...

Spor!

Link spre comentariu

Si ce legatura exista intre un acumulator de xAh si un transformator de yA?

 

Adica cine zice ca acea baterie poate suporta un maxim de 6A peste care pur si simplu nu treci?

Link spre comentariu

Marian zice de fapt ca o baterie are rezistenta interna mica si poate furniza un curent mare pentru un timp scurt , pe cand rezistenta infasurarii (reactanta inductiva) nu permite obtinerea acelui curent; se limiteaza.    

 C, capacitate=A*h

 P, putere=U*I*cos fi

Deci nu trebuie facuta confuzia dintre Ah si A.

Editat de gica70
Link spre comentariu

Acumulatorul ,,de 6A,, respectiv are de fapt o capacitate de 6Ah (Amperi/oră), dar curentul maxim de scurtcircuit e cu mult mai mare. Astfel se explică faptul că două astfel de acumulatoare înseriate pot porni în unele cazuri un automobil. Binențeles că poți porni doar vara cu astfel de combinație....iarna nu vei mișca motorul astfel.

Am mai scris mai demult de cazul unui inginer care făcea pariuri (și câștiga mereu) că pornește o Dacia clasică fără acumulator, doar cu două baterii de 9V înseriate (6F22). Binențeles, era vorba de o șmecherie acolo, el folosea tensiunea celor două baterii pentru a genera scânteia în primul cilindru, aducând pistonul manual în PMS și dând un ,,zvâc,, motorului din ventilator în timpul aprinderii.Din inerție, motorul continua să funcționeze după prima scânteie, generându-și singur tensiunea necesară bobinei, mai ales că acumulatorul mașinii nu mai era în circuit să consume din puterea alternatorului.

Link spre comentariu

Exact, si din pacate am observat facandu-se si in alte situatii confuzia asta, capacitatea Ah inscrisa pe acumulatori, nu indica limita stricta de curent pe care acumulatorul este capabil sa-l suporte, ci este un anumit curent constant intr-un anumit timp dat, cam orice acumulator oricat de solid ar fi, la pornire este dus mult peste capacitatea Ah inscrisa pe el, electromotorul de pornire trage curent foarte mare chiar si in gol, va puteti imagina ce sarcina pune actionarea volantei pe electromotor...

Link spre comentariu

Capacitatea Ah este in Amperi-ora. Nu amperi/ora. Adica x amperi debitati timp de y ore si este un indiciu cu privire la energia ce poate fi debitata de acel acumulator.

Valorile de timp date pentru acumulatori sunt de regula la curent constant sau la putere constanta, tensiunea la borne fiind evident variabila pentru o asemenea sursa.

Spre exemplu, la un acc de 12V 6Ah, energia disponibila este de aprox. 12x6x3600=259.2kJ=72Wh; se poate spune, cu o aproximare grosiera, ca acest acumulator poate asigura o putere de 72W timp de o ora. In realitate valorile sunt mai mici, functie de tipul acestuia, materiale, tehnologie, rezistenta interna creste pe masura ce starea de incarcare scade, ceea ce determina pierderi interne tot mai mari (la acelasi curent).

In principiu curentul de scurtcircuit creste cu capacitatea acumulatorului.

Link spre comentariu

Amperul-ora (Ah) este o unitate de sarcina electrica tolerata. Unitatea de baza in sistemul international este Coulomb-ul. Intre ele exista relatia 1C=1As (amper-secunda) sau 1Ah=3600C.

Link spre comentariu

am si eu o intrebare formula asta de exp: 12V x 1.41 = 14.1 este in cazul redresari cu filtraj sau fara? parca eu stiam ca dupa redresare scade curentul

Link spre comentariu

I. "am si eu o intrebare formula asta de exp: 12V x 1.41 = 14.1"  12X1.41=16.42 si nu este o formula, e o banala inmultire si-n orice limba da acelasi rezultat.

II. "parca eu stiam ca dupa redresare scade curentul" Acesti 16.42 sunt volti nu amperi.

Link spre comentariu

se imparte voltii la0.75 si ai tensiunea dupa redresare si filtrare,daca nu pui condesator tensiunea scade cu caderea pe diode(sper ca m-am exprimat corect)

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări