flomar60 Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Un sfat : Daca vrei sa faci robot de pornire si pt. 12 si pt. 24V , atunci cand faci calculul numarului de spire din primar, ia drept referinta tensiunea retelei de 240V(plec de la ideea ca ai tensiune normala in retea adica 220V!) ...de ce spun asta- ultimul strat al fiecarei jumatati de primar, poti scoate prize din 3 in 3 V ca sa poti face un reglaj fin al tensiunii secundare...iar tensiunile secundare raportate la 240V in primar sa fie de 11 respectiv 23V...pe masura ce cobori catre 220V tensiunea secundara creste si poti acoperi marea majoritate a necesitatilor care apar in practica...estimez un 15V respectiv 28V in secundar la 220V tensiune retea... Tot ca o estimare , poti trage din acest traf, daca calculul si bobinarea se executa corect, peste 3000W in regim de lunga durata, functionand -asa cum ai spus- la rece... Spor! Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Am si eu un traf de 500W atasez si eu o poza ....as vrea si eu un robot 12 / 24 pot face sau macar redresor...? Tablita de pe traf Link spre comentariu
Marian Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Vad pe tablita 27A pentru 12V, cu acest curent n-ai sanse sa obtii un robot, redresor insa se poate fara probleme. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 si redresor 12 24 sau doar pt 12 Link spre comentariu
Marian Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Vad ca ai 21A pentru 24V, cu siguranta merge redresor foarte bun si acolo. Link spre comentariu
Emil 1986 Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 de ce nu poate?am vazut dacie pornita cu 2 baterii de scuter de 6A Link spre comentariu
Marian Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Si ce legatura exista intre un acumulator de xAh si un transformator de yA? Adica cine zice ca acea baterie poate suporta un maxim de 6A peste care pur si simplu nu treci? Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 (editat) Marian zice de fapt ca o baterie are rezistenta interna mica si poate furniza un curent mare pentru un timp scurt , pe cand rezistenta infasurarii (reactanta inductiva) nu permite obtinerea acelui curent; se limiteaza. C, capacitate=A*h P, putere=U*I*cos fi Deci nu trebuie facuta confuzia dintre Ah si A. Editat Mai 26, 2015 de gica70 Link spre comentariu
validae Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Acumulatorul ,,de 6A,, respectiv are de fapt o capacitate de 6Ah (Amperi/oră), dar curentul maxim de scurtcircuit e cu mult mai mare. Astfel se explică faptul că două astfel de acumulatoare înseriate pot porni în unele cazuri un automobil. Binențeles că poți porni doar vara cu astfel de combinație....iarna nu vei mișca motorul astfel. Am mai scris mai demult de cazul unui inginer care făcea pariuri (și câștiga mereu) că pornește o Dacia clasică fără acumulator, doar cu două baterii de 9V înseriate (6F22). Binențeles, era vorba de o șmecherie acolo, el folosea tensiunea celor două baterii pentru a genera scânteia în primul cilindru, aducând pistonul manual în PMS și dând un ,,zvâc,, motorului din ventilator în timpul aprinderii.Din inerție, motorul continua să funcționeze după prima scânteie, generându-și singur tensiunea necesară bobinei, mai ales că acumulatorul mașinii nu mai era în circuit să consume din puterea alternatorului. Link spre comentariu
Marian Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Exact, si din pacate am observat facandu-se si in alte situatii confuzia asta, capacitatea Ah inscrisa pe acumulatori, nu indica limita stricta de curent pe care acumulatorul este capabil sa-l suporte, ci este un anumit curent constant intr-un anumit timp dat, cam orice acumulator oricat de solid ar fi, la pornire este dus mult peste capacitatea Ah inscrisa pe el, electromotorul de pornire trage curent foarte mare chiar si in gol, va puteti imagina ce sarcina pune actionarea volantei pe electromotor... Link spre comentariu
iop95 Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Capacitatea Ah este in Amperi-ora. Nu amperi/ora. Adica x amperi debitati timp de y ore si este un indiciu cu privire la energia ce poate fi debitata de acel acumulator. Valorile de timp date pentru acumulatori sunt de regula la curent constant sau la putere constanta, tensiunea la borne fiind evident variabila pentru o asemenea sursa. Spre exemplu, la un acc de 12V 6Ah, energia disponibila este de aprox. 12x6x3600=259.2kJ=72Wh; se poate spune, cu o aproximare grosiera, ca acest acumulator poate asigura o putere de 72W timp de o ora. In realitate valorile sunt mai mici, functie de tipul acestuia, materiale, tehnologie, rezistenta interna creste pe masura ce starea de incarcare scade, ceea ce determina pierderi interne tot mai mari (la acelasi curent). In principiu curentul de scurtcircuit creste cu capacitatea acumulatorului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 26, 2015 Partajează Postat Mai 26, 2015 Amperul-ora (Ah) este o unitate de sarcina electrica tolerata. Unitatea de baza in sistemul international este Coulomb-ul. Intre ele exista relatia 1C=1As (amper-secunda) sau 1Ah=3600C. Link spre comentariu
kotezzyno Postat Mai 27, 2015 Partajează Postat Mai 27, 2015 am si eu o intrebare formula asta de exp: 12V x 1.41 = 14.1 este in cazul redresari cu filtraj sau fara? parca eu stiam ca dupa redresare scade curentul Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 27, 2015 Partajează Postat Mai 27, 2015 I. "am si eu o intrebare formula asta de exp: 12V x 1.41 = 14.1" 12X1.41=16.42 si nu este o formula, e o banala inmultire si-n orice limba da acelasi rezultat. II. "parca eu stiam ca dupa redresare scade curentul" Acesti 16.42 sunt volti nu amperi. Link spre comentariu
Emil 1986 Postat Mai 27, 2015 Partajează Postat Mai 27, 2015 se imparte voltii la0.75 si ai tensiunea dupa redresare si filtrare,daca nu pui condesator tensiunea scade cu caderea pe diode(sper ca m-am exprimat corect) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum