nustiunimic Postat August 22, 2013 Partajează Postat August 22, 2013 N-am mai avut timp, de-abia diseara voi testa transformatorul. Intre timp m-am tot gandit sa pun un singur traf mai mare in locul celor doua, si cred ca asa va ramane. Acum, am o dilema, tot legata de alimentare: nu am pe carcasa loc pentru butonul de power in partea stanga a panoului. Pentru ca n-am vrut sa duc 220-ul pana in partea dreapta a carcasei, am folosit un mic traf de standby din care stabilizez un 12V ptr un releu, iar acel 12V il duc la switchul de power de pe panoul frontal. Intrarile vin cu cablu ecranat si trec la 2cm de butonul de power. Oare as putea renunta la traful de standby si sa pun un switch de 220, ca in imagine? De obicei mains-ul si semnalul de intrare trebuie sa fie cat mai bine separate. Link spre comentariu
vera Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 De ce nu pui intrerupatorul in spate ? Se poarta. Gasesti, in comert, ansamblul intrerupator, siguranta si priza (ca cea de PC). Link spre comentariu
Vizitator patrick_celmai Postat August 25, 2013 Partajează Postat August 25, 2013 Salut. Am si eu de REbobinat un transformator toroidal, problema este ca transformatorul a avut primarul alcatuit din 2 infasurari de cate 660 spire ,dispuse astfel : miez -----prima infasurare a primarului ---- strat izolant ---- infasurarea a doua a primarului -- strat izolant --------secundare .....Capetele de inceput ale infasurarilor din primar erau legate impreuna si se legau la un pin din mufa de alimentare . Capetele de sfarsit al celor 2 bobine din primar mergeau separat pina la butonul de pornit oprit (este dublu ) , iar de la intrerupator pleca un singur fir la celalalt pin din mufa de alimentare. Pe aparat scrie consum maxim 1200W . Nu era prevazut cu soft start. Intrebarea este daca eu rebobinez primarul cu o singura infasurare tot de 660 de spire dar cu sarma care sa aiba aria sectiunii(nu diametrul) dubla decat vechea sarma din primar apare vreo problema ? Are nevoie de soft start ? Din ce cauza a fost bobinat de la inceput cu doua bobine in primar ? Precizez ca ambele bobine se legau in paralel la 220V si nu este varianta clasica cu 2 bobine de 110V care se inseriaza pt 220V. Link spre comentariu
vera Postat August 26, 2013 Partajează Postat August 26, 2013 A bobinat asa din mai multe motive:a-nu a avut, in acel moment, sarma necesara;b-se bobineaza mai usor cu sarma mai subtire;c- din calcul i-a iesit, cu acea sectiune, nr. complet de straturi. Probabil, daca bobina cu sarma cu sectiune dubla, ii ieseau n straturi si pe ultimul strat cateva spire. Bobinand cu acea sarma a facut economie de spatiu.Dezavantaj-bobina de langa miez are rezistenta mai mica decat cea de deasupra.Daca bobinezi, cu sarma de sectiune dubla, este OK. Fa calculul sa ai nr. complet de straturi. Daca nu, trebuie sa-l bobonezi cu sarma originala. Daca ai spatiu destul, iti poti permite luxul, de a bobina ultimul strat mai rar, ca sa-l completezi. Link spre comentariu
Vizitator patrick_celmai Postat August 26, 2013 Partajează Postat August 26, 2013 Multumesc de raspuns . As vrea sa mai fac cateva precizari :Traful a fost bobinat de fabrica (aveau orice tip de sarma si puteau sa bobineze la fel de usor cu orice diametru) , ma gandesc ca nu au pus problema cum ati sugerat la punctele a si b.Chiar nu m-am gandit niciodata ca ar putea conta daca infasurarea nu are ultimul strat complet! Conteaza din punct de vedere electromagnetic sau doar din punct de vedere mecanic , ergonomic , estetic? Ideea este ca eu as vrea sa imi confirme cineva ca daca il bobinez cu sarma de sectiune dubla (o singura infasurare iar ultimul strat il smecheresc eu sa fie bobinat uniform chiar daca mai rar dar sa fie complet) acelasi nr de spire care a avut initial 660 traful va functiona in parametrii optimi in sarcina . De asemena as vrea ca si curentul la pornire sa nu iasa prea mult in evidenta incat sa aiba nevoie de soft start. Toate astea din cauza ca mi-ar fi mult mai simplu sa bobinez 660 spire decat 1320.in primar.Deci pare ok sa fac asa?Multumesc pentru sfaturi. Link spre comentariu
vera Postat August 28, 2013 Partajează Postat August 28, 2013 Nu am stiut ca este bobinat de fabrica si am trecut toate motivele.Conteaza d.p.d.v magnetic (camp uniform), ergonomic (daca stai pe el), mecanic (daca dai cu barosul in el) si estetic (daca il agati in cui, pe peretele de la intrare). Transformatorul o sa functioneze f.b, in sarcina. Curentul de pornire si de mers in gol or sa fie aprox. aceleasi (mici diferente in plus sau minus deoarece rezistenta primarului o sa fie un pic diferita). Link spre comentariu
Vizitator ciupilici Postat August 28, 2013 Partajează Postat August 28, 2013 Vreu sa stiu tot ce imi trebuie sa stiu ca sa fac un transformator (formule,smecherii,componente). :wink: BLK EDIT: Un subiect foarte bun, pentru cine vrea sa stie cum, de ce, cand, unde si pana cand se "construieste" un transformator. Va rog intrebati aici tot ce aveti de intrebat despre transformatoare. Va multumesc, Alex (BLK) Salutare! Am cateva "miezuri" de transformatoare si ma gandeam daca ar fi greu sa bobinez de unul singur infasurarea primara la 240vac! Ma mai ajuta un amic cu treburile astea dar as vrea invat si eu "secretele meseriei"!Deocamdata le-am pus la vanzare ca nu am ce face cu ele, dar cine stie, poate le "dau o viata noua"!Multumesc! Link spre comentariu
Dr.L Postat August 28, 2013 Partajează Postat August 28, 2013 Foarte bine!Dar crezi ca nu s-a scris tot ce trebuie sa stii, sau macar 80-90%, in aceste 280 de pagini?Cauta nitel...Cele mai importante lucruri sunt: puterea pe care o poti obtine din miez (fara ca traful sa friga), apoi numarul de spire/volt.Iar apoi dimensionezi grosimea sarmei in functie de curent, si nr de spire pt infasurari in fct de nr de spire/volt Link spre comentariu
Vizitator trickzz Postat Septembrie 5, 2013 Partajează Postat Septembrie 5, 2013 Salut,sunt nou pe forum si as avea nevoie de putin ajutor cu un traf recuperat din ceva alimentator,el are in total 9 fire din care 7 sunt cu cate 2 sarme iar 2 sunt albe cu cate o sarma ,de acolo l-am alimentat eu cu 220 l-am masurat dar scoate tensiunii foarte mici 1v,2v ..6 v cel mai mult asa ca vreau sal rebobinez pentru a alimenta un amplif,trebuie sa optin 2X28v ac din el ,din pacate este bobinat mai ciudat adica se termina cu primarul ultimul fir fiind acela alb,mam apucat de el sai desfac tolele si putin din acel primar ca sa vad cum este bobinat dar se pare a este facut doar dintro sarma la care iese ca un fel de bucla si la capat este taiat si optin acel fir cu cate 2 sarmulite,bobinajul care il are acuma este de 0,6mm si ocupa cam toata carcasa de plastic,banuiesc ca trb sa dau toata sarma jos si sa fac alt primar si secundarul care il vreau.. traful este asa sectiunea am calculato si da 14,4cm patrati intrebarea mea este daca am loc in carcasa pentru acel secundar de 2X28v Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Septembrie 5, 2013 Partajează Postat Septembrie 5, 2013 Deşi aţi scris mult, nu ne-aţi spus absolut nimic utilpentru a vă putea ajuta. Mai bine puneţi 2-3 pozecât mai clare (şi cu cote măsurate corect !) pentrua fi posibilă proiectarea acel transformator.Mă îndoiesc că aţi calculat corect secţiunea, pentrusimplul motiv că un alimentator (cu transformator)capabil de aşa putere (circa 200 VA) eu unul nu amîntâlnit pînă acum. De la ce aparat provine ?Trebuie să ne mai precizaţi şi puterea (sau curentul)de care aveţi nevoie (aţi pomenit doar de tensiune);altfel (din lipsa datelor absolut necesare) problemadvs. va rămâne nesoluţionată. Link spre comentariu
Vizitator trickzz Postat Septembrie 5, 2013 Partajează Postat Septembrie 5, 2013 Provine dintrun "aparat" care avea un voltmetru in fata si pe lateral un buton cu mai multe trepte dar ce alimenta cu el nu pot sami dau seama ca eu cand l-am masurat scotea tensiunii mici iar sectiunea imi da 14.4 cm2 (greseala mea cand am scris 15)Despre putere as vrea sa optin undeva la 6A traful cu totul cantarea 2.5kg e destul de maricel intre timp am scos sarma de pe el Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Septembrie 5, 2013 Partajează Postat Septembrie 5, 2013 Din descrierea dvs. sumară, probabil că provinede la un alimentator didactic sau redresor auto.Dar dvs. doriţi o putere de circa 336 VA, maimare cu aproximativ o treime din cât va puteadebita în condiţii normale acel transformator.(şi în plus, am neglijat total pierderile !)Deşi miezul vi se pare "sănătos", este insuficientpentru transferul acelei puteri.Care va fi regimul său de funcţionare ?E vorba cumva de alimentarea unui amplificator ?Repet, daţi-ne dimensiunea ferestrei tolelor (pozeînsoţite de cote), altfel transformatorul nu se vaputea proiecta. Iau de bună secţiunea pe careaţi enunţat-o, dacă ne spuneţi cum aţi calculat-o. Link spre comentariu
Vizitator trickzz Postat Septembrie 5, 2013 Partajează Postat Septembrie 5, 2013 Da cum sa nu ,iar de putere am zis asa 6A daca se poate sa optin si mai mult cu atata mai bine daca e mai putin asta e,da vreau sa alimentez un amplificator ,sarma am de mai multe dimensiunii pentru primar 0,6 si 0,8 pe care sa o pun?iar pt secundar am de 1 mm ,intrebarea mea este imi incape sarma pe carcasa? http://s1367.photobucket.com/user/trikz ... ml?filters[user]=137321309&filters[recent]=1&sort=1&o=0 http://s1367.photobucket.com/user/trikz ... ml?filters[user]=137321309&filters[recent]=1&sort=1&o=0 Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Septembrie 5, 2013 Partajează Postat Septembrie 5, 2013 Link-urile cu acele poze sunt invalide.("We're sorry, an unexpected error occurred")Cel mai bine este să vă ataşez eu exact ce vătrebuie; în fond problema dvs. a fost discutatăşi explicată de nenumărate ori. Calculul si realizarea unui transformator.pdf Link spre comentariu
Kazimir69 Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Atasez o aplicatie foarte utila as zice. ofera suport in calcul transformatoarelor de orice tip, a bobinelor de inductanta, a filtrelor. are insa un mic defect...e in limb rusa! Daca apar careva neclaritati in utilizarea acesteia, scrieti si eu revin cu explicatii!Edit: pt afisarea corecta a caracterelor chirilice: viewtopic.php?p=1378621#p1378621 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum