Vizitator tyc Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Vezi ca e pe forum o sectiune dedicata lampilor; expune problema si acolo. Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Asta am spus si eu in postul anterior (+link) Link spre comentariu
vcdec Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 Asta am spus si eu in postul anterior (+link)Si asa am facut, multumesc ! Link spre comentariu
Vizitator smilex Postat Septembrie 4, 2011 Partajează Postat Septembrie 4, 2011 @marian Te-am priiins! Oameni buni, sectiunea este cea care trece prin bobine, indiferent de forma. Link spre comentariu
C0B Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Va salut, Am intalnit o situatie la care nu stiu cum sa raspund. Trebuie sa alimentez doua motoare trifazate, unul de 3 KW si unul de 5.5 KW ( Y, 400V ). Problema e ca trebuie sa le alimentez dintr-un trasformator care nu stiu cum sa-l dimensionez si de frica sa nu-l iau prea mic va intreb pe voi poate ati mai avut astfel de experiente.Cum se proiecteaza un astfel de transformator avand in vedere ca va alimenta strict aceste doua motoare. Sa iau in calcul I nominal sau I pornire ? Defapt asta e dilemana mea.Din metode de calcul care mai de care mai dupa ureche am ajuns la concluzia ca un transformator de 30kVA ar fi deajuns.Astept cu interes raspunsurile voastre Link spre comentariu
TESSLA Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Da de ce tre sa le alimentezi dintr-un transformator? N-ai retea trifazata de 380 V la dispozitie? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 primul set:@marian-@tessla=6-2 Link spre comentariu
C0B Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Da de ce tre sa le alimentezi dintr-un transformator? N-ai retea trifazata de 380 V la dispozitie?Este vorba de o retea special pe 500 V.Motoarele sunt cu pornire directa conexiune Y.Motorul de 3 KW are si automatizare la 220V. Intrebarea ar fi daca iau in calcul Inominal sau Ipornire motor la calculul transformatorului. Am sunat la un producator de transformatoare si a spus ca nu stie sa imi raspunda. Recomandarea lui ar fi un trafo de 15kVA pentru alimentarea celor 2 motoare.Acum eu am zis 30kVA printr-un calcul total empiric gasit pe internet. Transformarea puterii motoarelor in cai putere, imultirea cu 2 si imultirea rezultatului cu 1,2 ca si coeficient de siguranta. Link spre comentariu
em2006 Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Ideea unui autotransformator (iese mai ieftin), discutata pe celalt forum, nu o agreezi? Acolo nu te-ai pronuntat inca. Link spre comentariu
C0B Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Trebuie sa citesc cate ceva despre autotransformator una alta ca sa imi dau seama cu ce se mananca. Nu am folosit pana acum, deci habar nu am daca m-ar ajuta sau nu desi tipul de acolo stie ce vorbeste si nu pot sa ii raspund cu da sau nu pentru ca i-as lua munca in ras.Ideea e ca imi trebuie ceva foarte fiabil. Utilajul rezultat va fi inchis intr-o carcasa cu ip corespunator si folosit in santier in conditii cat se poate de vitrege. E vorba de mai multe bucati de aceea intreb in mai multe locuri pentru a fi sigur de rezultat.Stiu ca este o cerinta cat se poate de bizara asta cu alimentare motor din transformator dar astea sunt conditiile la fata locului . Dupa toate astea as vrea si eu sa stiu in mare cum se face un calcul cat de cat ingineresc la proiectarea unui astfel de transformator. Altfel intreband in stanga si in dreapta printre colegi si fosti colegi fiecare si-a dat cu parerea din experientele personale . Link spre comentariu
bolek Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Sa intreb si eu asa intr-o doara, reteaua aia e tot la 50hz? Caci 500v ala parca ar fi 480V / 277v US industrial high-power, cam ca aici... http://www.controlledpwr.com/productDoc ... on_3Ph.pdf Autotransformator aici: http://www.rale.ch/aspnet_client/Examle ... 0012e.html Link spre comentariu
C0B Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Da, e retea la 50 Hz, e in Romania. E executata special la 500 V 50 Hz, la cerintele beneficiarului. Link spre comentariu
Dr.L Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 Autotransformatorul e un transformator fara izolare intre primar si secundar. Practic e facut dintr-o singura bobina,cu o priza. Autotransformatorul iese mai mic si mai ieftin decat un transformator.Practic el trasfera doar diferenta de tensiune,la curentul nominal.Vezi aici un exemplu practic: viewtopic.php?p=789827#p789827In cazul tau...e muult mai avantajos un autotraf (diferenta de tensiune fiind relativ mica) Da, e retea la 50 Hz, e in Romania. E executata special la 500 V 50 Hz, la cerintele beneficiarului.Si chiar merita investitia in transformatoare,pentru 100V diferenta fata de o retea normala?Mai bine ar fi folosit tensiune mai mare si pierderile ar fi fost mai mici.Totodata,un motor care merge la 400V in triunghi,merge la 700V in stea! Link spre comentariu
C0B Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 E vorba de o retea veche si destul de mare. Este ultimul lucru ce s-ar schimba in toata ecuatia asta.Utilajele pe care sunt motoarele sunt utilaje noi. Unul din motoare din cate am reusit sa citesc pe eticheta scrijelita e facut de UMEB iar celalat e italienesc deci sunt relativ noi fata de retea.In orice caz cred ca si in cazul autotransformatorului imi trebuie ceva apropiat de 30 kVA pentru cazul in care pornesc ambele motoare simultan. Link spre comentariu
bolek Postat Septembrie 5, 2011 Partajează Postat Septembrie 5, 2011 scria Y 400v , deci e deja stea. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum