Vizitator smilex Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 Nu, nu exista. Sau mai precis, nu mai exista.Imi amintesc de releele de incarcare auto electromagnetice. Pret net superior, caracteristici net inferioare, mentenanta dificila. De asta nu mai exista.Pentru conditiile oferite mai sus, nu se poate face altceva nici macar la de zece ori pretul unui stabilizator electronic, cu un randament asemanator. Fara a mai aminti de costuri. E pura filozofie sa ne gandim la diferite relee care sa sunteze rezistori asigurand un curent cat de cat constant in limitele 10-14,4V. Sau la o tensiune mare, care printr-un rezistor de putere sa asigure acest curent iar un releu sa decupleze la atingerea tensiunii. O astfel de sursa ar avea un cost mare, randament mic, precizie indoielnica. Asa stateau lucrurile mai demult, inaintea electronicii. Imi plac unele chestiuni mai vechi (mai ales muzica) dar sper din suflet ca nu spre asta ne indreptam.Nu cred ca exista dimensionare a trafurilor de retea "la fix". Spun "nu cred" pentru ca nu-mi dau seama de semnificatia sintagmei "la fix". Link spre comentariu
Dr.L Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 Daca se supravegheaza acumulatorul manaul,merge incarcat si fara electronica. Dar varianta asta nu e la fel de sigura ca una electronica Link spre comentariu
bolek Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 da' la masina, cine supravecgheaza curentul de incarcare? NU, NU releul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 Se poate si manual,procesele din cadrul incarcarii sant lente,dar presupune o sursa de tensiune reglabila,de exemplu(si atentie distributiva).Reglarea se poate face automat cu ajutorul releelor,lampilor,semiconductori. Depinde in ce epoca vrei sa te plasezi.Bateriile VRLA/SLA/gel -baterii de pornire au aparut dupa semiconductoare(-dispozitive semiconductoare pt carcotasi).In circuitul de incarcare a autovehiculului,balanta energetica e calculata in functie de bateria de acumulatoare folosita.Releul de incarcare regleaza tensiunea.Curentul se stabileste in functie de alti factori. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 In masina,releul de incarcare nu permite tensiunii sa creasca peste 14,4v. Acum,cine nu permite unui traf + punte sa nu creasca tersniunea peste limita asta? Crede-ma ca stiu ce zic,eu asa imi incarc acumulatorii (ca mi-e lene sa fac un incarcator electronic),si am destui! Link spre comentariu
gica70 Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 'nu-mi dau seama de semnificatia sintagmei "la fix".'Sunt convins ca stii despre ce-i vorba, ti-a zis (s-a mai scris despre asta) electronistul din tine. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 Rezistenta interna? Link spre comentariu
gica70 Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 De ambele rezistente interne; atat al trafului cat si al acumulatorului. Aici are drepate zambaretul, intr-un fel, si asta pt. ca in zilele noastre consumurile sunt mari si variatiile tensiunii de alimentare ale retelei sunt la fel iar o dimensionare "desteapta" a trafului nu prea mai ajuta.. Link spre comentariu
mikella Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Pentru un transformator folosit pentru izolare galvanica, ce formule se aplica? Primarul trebuie sa aiba acelasi nr de spire ca si secundarul, sau se pun mai multe spire in secundar din cauza pierderilor? Transformatorul vreau sa il folosesc pentru a izola galvanic placa de sunet de diferite montaje care le experimentez. Am distrus cateva placi de sunet pana acum (scurturi sau conectari aiurea) si as vrea sa le pot proteja.Stiu ca as putea face un bufer si in cazul acesta va suferi el nu placa dar parca mai bine este cu transformator. Deci rog a se posta ceva calcule pentru realizarea acestui transformator.Poate s-a mai discutat dar sunt prea multe pagini de citit.Va multumesc! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Din descriere vrei sa faci un traf de masura...detaliaza cu valoarea maxima a tensiuni de masurat,in general trafurile de masura transforma tensiunea de masurat intr-o tensiune acceptata de placa ,fara a deforma(pe cat posibil) semnalul.De ce nu folosesti sonde divizoare? Link spre comentariu
mikella Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Eu vreau sa preiau semnal din placa de sunet nu sa bag in ea.Vreau sa folosesc transformatorul in cazul cand bag semnal in diferite montaje pe care le fac fara riscul de a baga tensiune sau a face scurt in placa de sunet.Tensiune nu o sa fie mai mult de 2 volti iar curentul este mic,cat poate sa dea o placa de sunet. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Folosiţi miezul şi carcasa unui transformator de ieşire pentru etaje finale tranzistorizate de mică putere (cu secţiunea de 1-1,5 cmp). Veţi bobina circa 1000 sp. Cu-Em 0,1-0,15 atât în primar, cât şi în secundar. Pentru stabilirea unui optim puteţi bobina secundarul cu prize din 200 în 200 de spire. Tolele le veţi monta întreţesut, nu cu întrefier ! Link spre comentariu
gica70 Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Cauta prin talciocuri radiouri cu trz. cu amplicatorul audio cu trafo (defazor +iesire). Solutia ta nu e buna pt. ca prin trafo se micsoreaza banda audio. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Am auzit ca sant ceva optocuploare pt audio.Oricum,viziteaza sectiunea Audio,din forum. Link spre comentariu
em2006 Postat August 28, 2011 Partajează Postat August 28, 2011 Cu optocuploare. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum