Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Totul despre... TRANSFORMATOARE de retea. Intrebati aici!


Swat Cat

Postări Recomandate

Vizitator tyc

Care e legatura dintre raportul de transformare si curent?Pe de alta parte ,filamentul unui bec,e destul de lung;pt a incapea in balonul de sticla e bobinanat,deci(si prin urmare) este o bobina .

Link spre comentariu
Vizitator marianmihai1

va sal am construit un redresor respectiv:1 traf,1 punte redresoare de 20 A si un intrerupator .Am incarcat o data bateria si vad ca ,merge .Azi i-am facut o cutie si zic ,hai sa masor in gol sa vad cat da stupoare :nas: in AC imi arata pe aparat 26 V iar in DC 12,5 V .Am scris acest mesaj deoarece,doresc ca cineva care se pricepe sa ma lamureasca si pe mine cum sta treaba pentru ca eu imi bat capul si degeaba de vreo 2 ore :nas: Transformatorul este la 220 V cu 24 dar l-am debobinat pana la 14 v

Link spre comentariu

Eroarea de masura apare deoarece pentru masurarea unei

tensiuni redresate ati folosit un aparat mai mult decat

modest pus pe domeniul AC.

Link spre comentariu

Cum scrie Dl. Cristian_Draghiescu, daca ati fi folosit un aparat de masura true-RMS, acesta v-ar fi indicat ca aveti curent continuu pulsatoriu la iesire, cu valoarea de 12,5V.

Link spre comentariu
Vizitator marianmihai1

Sa inteleg pana la urma ca acest redresor il pot folosii in continuare. :da Va multumesc .Dar parerea dumneavoastra care este?Nu este cam mica aceasta tensiune pentru a incarca acumulator auto?

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Tensiunea de incarcare pt o un accu de 12V cu Pb-acid e de 14,5V cc,iar curentul e de 10% din capacitatea bateriei(ex: pt un accu de 12V/66Ah tensiunea e de 14,5V@6,6A).Rezulta ca ai nevoie de o tensiune alternativa de 14,5+If ; If e caderea de tensiune pe o dioda la curentul cerut( ~1,5V).La redesoarele fara limitare de curent,la inceputul incarcarii, bateria 'suge' un curent mare;din acest motiv transformatorul se dimensioneaza pt a furniza 2/3 din curentul de incarcare - practic limitarea se face din traf,pt a nu scurta viata accu.Practic,trafurile se fac cu prize pt obtinerea in cc a mai multor tensiunii : 13V(ai 12,5V - pastreaza-o),14V,15V selectabile prin borne diferite; montezi un ampermetru si,in functie de ce baterie ai la incarcat ii dai tensiunea necesara.

Link spre comentariu
Vizitator smilex

@marianmihai1 La 14Vca ai un varf de cca. 18Vcc. N-ar fi stricat 15Vca. Pe baterie, varful desigur ca nu apare, dar sa nu-ti faci iluzia ca dupa ce pornesti masina si turezi motorul mai respecti vreun regim de incarcare. Jar manca. Ai doar grija sa nu depasesti 14,4V. Sigur ca e mai bine sa o incarci cu un curent constant, dar daca e o chestie accidentala, nu merita.

Link spre comentariu
Vizitator marianmihai1

Va multumesc tuturor deocamdata am incarcat bateria si functioneaza :da c-am in 12h a ajuns la fierbere :nas: Acum nu stiu cat e de bine dar bateria imi arata ca este full.Va rog ,sa imi dati , o schema cat mai simpla pentru a-mi arata cand este plina bateria si daca se poate sa imi opreasca incarcarea.Thanks

Link spre comentariu

va rog sa ma lamuriti in legatura cu primarul unui traf technics din modelul su-v660 (secundar 2x42vca + 1x10vca) ce avea ca specificatii alimentare 220v

 

de curand am dat jos pcb-urile care intermediau legaturile dintre pinii trafului si firele de alimentare, cu scopul de a lipi firele direct de pinii metalici

 

dupa ce am dat jos acel pcb, am constatat ca am 3 pini utili: (vezi foto)

 

http://imageshack.us/photo/my-images/855/urcat.jpg/

 

nr. 1 si 3 din conductor mai gros litat si nr. 2 dintr-un fir mai subtire intreg

 

pinii 1 si 2 erau cei folositi pt alimentare, iar pinul 3 era "in aer"

 

 

am masura cu multimetru rezistenta pe pini si am obtinut asa ceva:

 

intre 1 si 2= 4 ohmi

intre 1 si 3= de la 0.3 ohmi la inceput pana la 0.0 ohmi dupa ~ 4 sec.

intre 2 si 3= 4 ohmi

 

o fi vorba de 2 infasurarri pt 220v si 240v, iar pe cea de 240v o fi lasat-o in aer? :jytuiyu

 

daca fac testul cu alimentare la 220v pe pinii 2 si 3 sa tin hidrantul langa mine? :nas:

Link spre comentariu

cred ca ai doua infasurari de 110 inseriate 1-2- 110V2-3-110V 1-3 220V si o varianta 1-2 -220V si 3 sa fie ecranul transformatorului care se leaga la impamantare

Link spre comentariu

cred ca ai doua infasurari de 110 inseriate 1-2- 110V2-3-110V 1-3 220V si o varianta 1-2 -220V si 3 sa fie ecranul transformatorului care se leaga la impamantare

1-2 e sigur 220viar ecranul face legatura prin intermediul suruburilor de fixare a trafului
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări