Adrian_BBS Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 cam multe becuri de cumparat Link spre comentariu
Magnus Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 dar atunci cauta consumatori ce tin echivalentul la becuri,gen nichelina face resou,fierbator ;) plita electrica ;) Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Pt. Tessla. "Putere (aia de sa masoara in watti) este produsul dintre tensiune si curent." Puterea aia (adica S) se masoara in VA si e aparenta.. Poate aia care o are traful e aparenta....aia pe care o "absorb" becurile e putere activa si se masoara in WATTI! Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Da,bine,doar ca la becuri puterea aparenta e si puterea activa,ca sunt consumatori rezistivi,adica nu au nici un fel de defazajDiscutia cu puterile se incheie aici,continuam cu trafuri! Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 as vrea sa-l testez la 400W traful are 2*36Vca in secundar....asta vin cam 72Vca.Se pot inseria 3 becuri de far de 24 V/50/55W (cu filamentele ambelor faze puse in paralel), ceea ce inseamna o putere de 315 W la un curent absorbit de aproximativ 4,4 A.Daca doriti ca sarcina sa fie cat mai apropiata de 400 W, mai puteti forma o serie de 3 becuride 24 V/21 W legata in paralel cu prima si obtineti in final 378 W putere consumata.Deci veti avea nevoie de maximum 6 becuri, situatie in care curentul total absorbit va fi de aproximativ 5,25 A.Mai am o ultima remarca.400W/72 V inseamna un curent de circa 5,5 A pe care il poate furniza acel secundar, cu conditia sa fie bobinat cu sarma de cupru cu diametrul de minimum 1,5 mm, considerand j = 3A/mmp. Link spre comentariu
Dr.L Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Din pacate becurile auto nu se pot tine cu ambele filamente aprinse timp indelungat,nu sunt facute sa functioneze in regimul asta pe nici o masinaCe se intampla practic,asta nu stiu,banuiesc ca se supraincalzesc si se deformeaza ceva elemente Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Pe o masina caldura mare degajata ar deterioara probabil unele materialeconstituente ale farului, insa o experienta facuta "in aer liber", unde circulatiaaerului nu constituie o problema, nu cred ca ar dauna cu ceva becurilor. Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 La un transformator de genul acesta:[attachment=0]Clipboard01.jpg[/attachment]la care (in primar) nu se vede ordinea infasurarilor, cum se fazeaza?Problema e mult mai complexa insa am simplificat-o pentru un raspuns clar.Bobina A se poate alimenta separat si am in secundar 12V, atunci cind inseriez la A si bobina B tensiunea in secundar trebuie sa scada cu aproximativ 2V, deocamdata am intercalat un bec intre bobine pentru protectie, din intensitatea luminoasa a acestuia nu pot sa-mi dau seama de ordinea corecta a inceputurilor asa ca incerc sa-mi dau seama din tensiunea din secundar. Avind becul inseriat nu mai corespund cei 12V, normal de altfel, cu becul inseriat in circuit si alimentind doar bobina A am 4V, daca inseriez si bobina B intr-un sens am 5V iar daca inversez legaturile am 3V, deci care e ordinea....? Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 In momentul cand "antifazezi" infasurarile primare, tensiunea secundara o sa creasca. Daca le-ai "fazat" corect, tensiunea secundara tre sa scada, fatat de cazul cand alimentezi doar bobina A. Parerea mea. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Subscriu opiniei d-lui TESSLA. In situatia in care in secundar ati obtinut 5 V practic ati micsorat raportul de transformare. La scaderea valorii la 3 V acest raport a crescut. Deci fazarea corecta a fost in ultimul caz, cand practic infasurarii A i s-au adaugat in faza spirele corespunzatoare infasurarii B. Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Da asa este in antifaza tensiunea creste, dar ca sa ma asigur eu, a-ti avut in vedere ca am un bec inseriat?Cu becul inseriat efectul e invers, cu cit pun mai multe infasurari cu atit creste tensiunea, daca sucesc o infasurare tensiunea scade brusc, e in antifaza zic eu...Acesta e "transformatorul"(se putea alimenta 220/380):[attachment=0]redus.jpg[/attachment] cu trei bobine, la fiecare bobina se pot inseria inca trei infasurari astfel asigurind un reglaj/variatie a tensiunii, insa a suferit un scurt "baban" pe cheia care comuta intre bobine, s-au retezat toate firele, si de aici toata problema.... de iel am avut timp azi si o sa mai am luni cind o sa fiu cu mintea limpede, pina atunci doar discutii.... Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Cu cat is mai multe spire/bobine in primar, bobinate in acelasi sens binenteles, cu atat tensiunea secundara trebuie sa scada. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Cu becul inseriat efectul e invers, cu cit pun mai multe infasurari cu atit creste tensiunea, daca sucesc o infasurare tensiunea scade bruscDaca "suciti" o infasurare si tensiunea din secundar scade, inseamna ca acea infasurareeste corect fazata. Acest fenomen are loc indiferent daca un bec (o rezistenta) este inseriatsau nu cu infasurarile bobinelor respective. Link spre comentariu
nickrvl Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Cu cat is mai multe spire/bobine in primar, bobinate in acelasi sens binenteles, cu atat tensiunea secundara trebuie sa scada.Cred ca nu m-am facut inteles, inca odata asa este, tensiunea scade odata cu nr de spire insa am mai spus atunci cind intre bobine pun un bec efectul e invers, atunci cind sint inseriate toate bobinele si in mod normal ar trebui sa fie tensiunea cea mai mica 12V sa zicem, cu bec am 8V iar atunci cind scot bobinele si o las doar pe aia principala am 24V fara bec si 4V cu bec, ceva de genul acesta... de acea sint un pic derutat si am postat dar vad eu o sa ma risc si o sa fac probe fara bec, pentru o secunda doua nu o fi "foc", ce ciudat suna, sper sa nu am premonitii... insa asta luni.Respectivul "efect" apare probabil din cauza limitarii curentului de catre bec mai ales ca e vorba de bobine cu sirma de 2 mm. Link spre comentariu
TESSLA Postat Mai 13, 2011 Partajează Postat Mai 13, 2011 Probabil respectivul transformator are curentul de mers in gol cam mare si de asta se intampla ce spuneati. In locul dumneavoatra, daca spuneti ca traful a fost construit pentru 380 V, eu as inseria doua bobine si as conecta la retea. Vad ce tensiune obtin si pe urma inversez ordinea inserierii si imi dau seama ce si cum. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum