ionutdragos Postat August 31 Partajează Postat August 31 Deci, dupa parerea dumneavoastra, cum ar trebui sa fie acest proiect? Doua primare identice, in paralel, bobinate la 240V? Doua primare in serie, bobinate la 120V? Secundarele se vor pune in serie, in ambele cazuri.... De aceea transformatorul pare simplu la prima vedere dar in realitate este un "univers paralel" .... Deci, domnilor, cum este bine? serie sau paralel la primare....?? Link spre comentariu
UDAR Postat August 31 Partajează Postat August 31 Eu mi-am spus părerea. Dacă legi primarele în paralel și secundarele în serie micile diferențe nici nu vor conta deci nu va trebui să iei măsuri de echilibrare . În plus, poți folosi transformatoarele și separat. Puterea obținută și cantitatea de cupru folosită sunt aceleași ( mă rog, aproximativ.) Link spre comentariu
flomar60 Postat August 31 Partajează Postat August 31 Teoretic merg ambele variante ....pentru primarele in serie condițiile sunt mai restrictive dar se poate.... Link spre comentariu
ionutdragos Postat August 31 Partajează Postat August 31 Acum 6 minute, Marian a spus: Ce sens ar avea strutocamila asta? Ce anume ar putea merita atata risipa de cupru si munca? Nu-mi dau seama, credeam ca daca folosim 2 miezuri bobinate si puse in paralel(primar si secundar) se insumeaza puterea celor doua trafuri. Daca nu avem nici un avantaj, intradevar, nu are sens. intrebare...Nu se insunmeaza puterea trafurilor, in acest caz? Link spre comentariu
Marian Postat August 31 Partajează Postat August 31 Presupunand ipoteticul insumarii perfecte a puterilor si o functionare fara cusur, repet intrebarea: Ce scop are strutocamila? Si ce ar merita risipa? Un miez proportional mai mare dimensionat fizic si geometric sa ofere puterea aia dubla, consuma cupru mai putin ( posibil mult mai putin ) si munca mult mai putina. Link spre comentariu
flomar60 Postat August 31 Partajează Postat August 31 Cele mai bune condiții-si simple!- pentru a crește puterea sunt primarele în paralel și secundarele in serie.... Link spre comentariu
ionutdragos Postat August 31 Partajează Postat August 31 M-am gandit la asta din consideratia ca, daca bobinez o carcasa aferenta unui miez pentru 120 V, numarul de spire va fi mai mic(jumatate) si astfel pentru secundar incape mai multa sarma, cu diametrul mai mare, care ocupa spatiul lasat liber de primar, bobinat pentru tensiune mai mica. Punand in serie primarul la doua miezuri de 120 V, automat am un secundar "altfel" care nu ar fi incaput acolo daca nu aveam spire mai putine in primar. Link spre comentariu
Marian Postat August 31 Partajează Postat August 31 E ca si cum ai folosi doua motocultoare sa faca treaba unui U650. Sau ai folosi doua motoare de Logan sa obtii puterea unui BMW. N-are sens! Link spre comentariu
UDAR Postat August 31 Partajează Postat August 31 Acum 3 minute, ionutdragos a spus: M-am gandit la asta din consideratia ca, daca bobinez o carcasa aferenta unui miez pentru 120 V, numarul de spire va fi mai mic(jumatate) si astfel pentru secundar incape mai multa sarma, cu diametrul mai mare, care ocupa spatiul lasat liber de primar, bobinat pentru tensiune mai mica. Punand in serie primarul la doua miezuri de 120 V, automat am un secundar "altfel" care nu ar fi incaput acolo daca nu aveam spire mai putine in primar. O tot dai cu spire mai puține, etc. Pune mâna și calculează în cele două situații și vezi ce obții. O să constați că nu e nicio diferență. Și îmi permit să vorbesc puțin și în numele colegului @Marian. El îți spune că soluția corectă este cu un transformator mai mare în locul celor două. N-a observat probabil că tu ții să folosești miezurile alea pe care le ai. Link spre comentariu
ionutdragos Postat August 31 Partajează Postat August 31 (editat) transformator mai mare, intradevar, este ideal. Dar nu am. UDAR. Nu am calculat nimic pana acum, aproape ca nici nu stiu cum.... totusi, o bobina calculata pentru 120 V nu poate fi de marimea uneia de 240 V....asa cred acum, fara sa fi calculat nimic. o paranteza.....referitor la insumare puterii de tractiune al vehiculelor, tractoare, camioane.....aceasta sa stiti ca se insumeaza. Exista situatii cand doua sau mai multe camiane tracteaza un convoi agabaritic. Deasemenea, exista situatii cand la arat pe un camp "virgin" un plug imens este tras de mai multe tractoare... Editat August 31 de ionutdragos Link spre comentariu
flomar60 Postat August 31 Partajează Postat August 31 Dacă vrei să folosești cele 2 miezuri există o soluție mult mai elegantă care îți permite dublarea puterii ,chiar și mai mult!....pentru asta ai nevoie de o fereastră de bobinaj mai mare.... așa că se folosesc doar părțile E de la cele 2 miezuri și se pun cap in cap.... așa crește mult fereastra de bobinaj cu posibilitatea creșterii diametrului conductorului de bobinaj și a nr de spire ....am folosit de multe ori soluția asta cu rezultate excelente ... Link spre comentariu
ionutdragos Postat August 31 Partajează Postat August 31 (editat) Adica, domnule Flomar, se adauga, in continuare, tolele de la un tranformator imediat dupa celalalt? Asta pare sa dubleze sectiunea miezului, dar dimensiunea fererastei de bobinal este tot lafel... PS... am mai citit odata ce ati scris..cap in cap ...inseamna ca nu una dupa alta...se elimina tola I si se pune tola E in varful altei tolre E? Editat August 31 de ionutdragos Link spre comentariu
flomar60 Postat August 31 Partajează Postat August 31 Nu,în loc de I folosești E-urile de la celălalt traf... Link spre comentariu
ionutdragos Postat August 31 Partajează Postat August 31 pai si cine le tine impreuna? nu se formeaza acolo un mic interstitiu numit "intrefier"? Link spre comentariu
flomar60 Postat August 31 Partajează Postat August 31 (editat) Păi și la trafurile originale cine le ținea împreună? ....sudura....acum construiești niște juguri de fixare de genul celor de la trafurile rusești cu miez C+C...eu practic tăierea E-urilor care înlocuiesc I-urile cu 1cm mai mici decât celălalt pachet de E-uri....astfel,la împachetare ,nu se creează întrefier.... Editat August 31 de flomar60 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum