Vizitator Alex Baccilu Postat Martie 2, 2007 Partajează Postat Martie 2, 2007 SalutAm o baterie cu acid ca cea din poza.Vreau sa o incarc folosind un motor de stergator de parbriz de auto Dacia pe care-l voi actiona cu pedalele unei biciclete de camera, din aia pentru slabit sau, pe viitor, voi pune o elice pe el sa vad daca e destul vant aici.Va rog, daca va pricepeti, aratati-mi o schema de incarcare pentru asa ceva. Este VALVE REGULATED LEAD ACID BATTERY, 12V - 7.0 Ah.Multumesc. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 4, 2007 Partajează Postat Martie 4, 2007 Nu prea ma pricep,dar am gasit niste link-uri care,cred,te pot ajuta: http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/bcgla.htm http://www.otherpower.com/otherpower_wind_tips.html http://www.edn.com/article/CA6283833.html#ref Google ofera informatii aici: http://www.google.ro/search?hl=ro&q=lea ... ogle&meta= http://www.google.ro/search?hl=ro&q=win ... 4%83&meta= Problema la acest tip de generator e mentinerea unei tensiuni constante.O idee ar fi sa folosesti un circuit ridicator de tensiune sau un generator cu tensiune mai mare si un stabilizator dupa (liniar sau in comutatie).Si mai poti face volanta(roata) sa aiba inertie mai mare.In combinatie cu un dispozitiv unisens gen frei/cric/rac poti avea momente de respiro de cateva secunde. Poate te ajuta.Succes. Link spre comentariu
Vizitator Alex Baccilu Postat Martie 4, 2007 Partajează Postat Martie 4, 2007 in primul rand nu stiu daca bateriile astea cu acid, care am senzatia ca sunt ca alea de pe automobile, se pot incarca de genul 30 secunde am tensiune de incarcare, 5 minute nu am etc, in functie de vant.multumesc pentru linkuri, am sa studiez dar astept poate trece pe aici si cineva care a facut practic incarcare la asa ceva. Cred ca bateria asta a fost scoasa dintr-un UPS. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 4, 2007 Partajează Postat Martie 4, 2007 Nu cred ca merge varianta cu 5 min la bateriile auto.Si totusi cred ca bateria ta e cu gel probabil de la un UPS si nu rezista la descarcare de lunga durata.Incearca o alta abordare, google imagini http://images.google.ro/images?hl=ro&q= ... a=N&tab=wi http://images.google.ro/images?svnum=10 ... Caut%C4%83 Link spre comentariu
Vizitator Alex Baccilu Postat Martie 4, 2007 Partajează Postat Martie 4, 2007 da, e de la un UPSdin cate tin minte la Dacia e releul ala regulator care asta face, daca am tensiune cat trebuie (adica motor turat peste un anumit nr de ture, parca 2000 nu mai stiu exact) porneste incarcarea bateriei, daca nu, nu. La relanti de exemplu bateria nu se incarca. Concluzia ar fi ca bateria cu acid e facuta pentru stilul asta de incarcare in hopuri.E posibil sa ma insel. Stie cineva mai mult? Link spre comentariu
one Postat Martie 29, 2007 Partajează Postat Martie 29, 2007 Nu poti pune regulator de Dacia.Acesta regleaza curentul prin bobina de excitatie, nu tensiunea de iesire.Pentru a incarca acest acumulator ai nevoie de un generator care sa iti dea maximum 1A la iesire, caci aceste acumulatoare se incarca indelungat, am si eu unul acasa si scrie pe el cum se incarca.Pui pe iesirea generatorului tau o rezistenta de putere calculata pentru a permite un curent de maxim 1A, de preferinta mai putin, 500-700mA. De exemplu, daca generatorul tau da 20V la iesire, pui o rezistenta 20-15V/0.5A, adica 5/0.5=10Ω (15W). Apoi legi un stabilizator de 15V LM7815 cu o dioda inseriata pe iesire. Functionarea e simpla:Curentul maxim de incarcare este limitat de rezistenta de putere, iar tensiunea maxima la iesire este 14.4V, adica 15V-0.6V caderea pe dioda. Aceeasi tensiune trebuie sa o aiba acumulatorul incarcat. Dioda previne si scurgerea in sens invers a curentului. Link spre comentariu
Vizitator Alex Baccilu Postat Martie 29, 2007 Partajează Postat Martie 29, 2007 Nu poti pune regulator de Dacia.Acesta regleaza curentul prin bobina de excitatie, nu tensiunea de iesire.Pentru a incarca acest acumulator ai nevoie de un generator care sa iti dea maximum 1A la iesire, caci aceste acumulatoare se incarca indelungat, am si eu unul acasa si scrie pe el cum se incarca.Pui pe iesirea generatorului tau o rezistenta de putere calculata pentru a permite un curent de maxim 1A, de preferinta mai putin, 500-700mA. De exemplu, daca generatorul tau da 20V la iesire, pui o rezistenta 20-15V/0.5A, adica 5/0.5=10Ω (15W). Apoi legi un stabilizator de 15V LM7815 cu o dioda inseriata pe iesire. Functionarea e simpla:Curentul maxim de incarcare este limitat de rezistenta de putere, iar tensiunea maxima la iesire este 14.4V, adica 15V-0.6V caderea pe dioda. Aceeasi tensiune trebuie sa o aiba acumulatorul incarcat. Dioda previne si scurgerea in sens invers a curentului.multumesc pentru ideedar ce ma fac atunci cand tensiunea scade?am citit undeva ca se sulfateaza, o fi adevarat? Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 29, 2007 Partajează Postat Martie 29, 2007 dar ce ma fac atunci cand tensiunea scade?am citit undeva ca se sulfateaza, o fi adevarat?pune o dioda in serie cu generatorul. daca tensiunea generatorului e mai mica decat a bateriei, nu se intampla nimic, ca nu da voie dioda, daca e mai mare, incarca. Link spre comentariu
one Postat Martie 30, 2007 Partajează Postat Martie 30, 2007 Exista deja o dioda la iesirea regulatorului, in solutia data de mine. Dar nu dioda e problema.Sulfatarea apare intr-adevar cand bateria sta un timp mai indelungat descarcata. Link spre comentariu
cosmin_cosmin_1 Postat Aprilie 2, 2007 Partajează Postat Aprilie 2, 2007 am avut si eu pe-acasa 3 bucati, dar n-am reusit sa incarc niciuna. doua nu treceau de 3-4 volti, iar a treia se consuma instantaneu:)n-am inteles cum voiai sa faci tu sistemul de incarcat cu motorul de stergator. nu poti roti axul actionand mecanic asupra lui, sistemul reductor din interior nu-i da voie. Poate voiai sa spui ca vei folosi un alternator conectat la bicicleta. Link spre comentariu
Vizitator Alex Baccilu Postat Aprilie 2, 2007 Partajează Postat Aprilie 2, 2007 i-am scos reductorul, a ramas doar motorul cu axul acela melcat si lung, pe ax am de gand sa prind o fulie si apoi, prin curea, sa trimit miscarea Link spre comentariu
florin.bulau Postat Aprilie 19, 2007 Partajează Postat Aprilie 19, 2007 Maestre, a cam trecut vremea, dar:1 Bateriile se uzeaza; esti sigur ca bateria ta mai e buna? Am senzatia ca scoaterea din UPS s-a facut ca era terminata....2 Da, bateriile cu Pb-Acid, se sulfateaza daca sunt "uitate" descarcate (spre deosebire de cele alcaline!!) Perioada de descarcare dupa care fenomenul afecteaza semnificativ depinde de gradul de descarcare si de constructia bateriei (la cele auto, cu electrolit ne-gelificat, 2-3 zile descarcate prin incercari ratate de pornire se "simt" in scaderea capacitatii. Poate electrolitul gelificat incetineste fenomenul, dar o baterie de stand-by ca aia, sta toata viata ei sub un curent de mentinere, cu exceptia unor perioade relativ scurte cand debiteaza - la intreruperea momentana a retelei. Important e ca imediat ce s-a terminat intreruperea, sa porneasca incarcarea)3 Nu exista nici o problema de functionare la regimuri de incarcare intrerupte. Spre deosebire de acumulatorii NiCd care sufereau de un fel de "memorie" in cazul reincarcarii inainte de descarcarea completa, bateriile cu acid nu au asemenea "mofturi". Moftul lor e sa nu ramana descarcate. Sulfatarea inseamna transformarea cristalelor mici de sulfat de plumb, care se depun in mod normal pe placi la descarcare (si care se dizolva inapoi la incarcare) in cristale mari, insolubile, care dau un fenomen de izolare a substantei active din alveolele placilor (bateria "nu primeste curent") Dizolvarea acestor cristale mari este posibila intr-o faza intermediara, lasand bateria la un curent mic, timp indelungat, dar, repet, e nevoie sa o "prinzi" inainte de a fi prea tarziu. Altfel... REMAT-ul!Ma cam indoiesc ca motorasul de stergator ar fi un bun generator, desi teoretic s-ar putea sa obtii o anumita tensiune la bornele lui, avand excitatia asigurata prin magneti permanenti si rotorul cu perii si colector, ca un fel de dinam. Problema este reglajul tensiunii maxime (sensul poate fi dat de o dioda conectata astfel ca bateria sa nu se descarce spre motor)Incercarile nu sunt garantate, in experimente e posibil si esecul.Oricum, Bafta!! Link spre comentariu
Vizitator Alex Baccilu Postat Aprilie 20, 2007 Partajează Postat Aprilie 20, 2007 multumesc, bune sfaturi Link spre comentariu
Vizitator blimpyway Postat Aprilie 21, 2007 Partajează Postat Aprilie 21, 2007 pune o dioda si invarte de el, ca pana nu creste tensiunea sa disocieze h2o-ul din electrolit nu pateste nimica. Numa nu pedala prea tare... Pune-i un voltmetru si te opresti din pedalat pe la 14V Link spre comentariu
Vizitator Flash Postat Iulie 15, 2007 Partajează Postat Iulie 15, 2007 Florine,blimpyway, voi nu vedeti ca "bate campii"...n-are ce face omul si vrea sa stea la "misto".Cum puteti crede ca un tip care are calculator..intra pe Internet (unde de bine de rau i-ti mai deschizi mintera) ,vrea sa incarce o baterie de masina pedaland la bicicleta ? Hai sa fim seriosi !!!! Eu credeam ca in forumul acesta se discuta probleme cat de cat serioase !!! Dupa cate am vazut eu , e unul din cele mai "la obiect forum".Dupa ce am citit topicu-l am avut senzatia de "hai la noi sa vorbim nimic".Tipul merge le misto pe toata linia...Cred ca asemenea topicuri nici n-ar trebui admise in forum.Asta am avut de spus eu in legatura cu acest topic ...Cu stima si respect ...Flash Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum