Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Scade turatia motorului


Vizitator eug3n92

Postări Recomandate

Vizitator eug3n92

Buna seara.

Am schimbat motorul masinii mele Mazda 323f din 1997, motor 1489cm3, motor aspirat, 4 cilindrii in linie, 16 valve.
Motorul merge foarte bine, foarte silentios.
Cand motorul se incalzeste si sta la relanti, apoi apas frana sau ambreiajul, scade turatia motorului pana da sa se opreasca, dar nu se opreste. Cand motorul este rece nu imi scade turatia decat foarte putin.
Si in mers daca pun frana sa ma opresc la semafor si scot masina din viteza se duce turatia foarte jos, dar cu masina in viteza nu e problema.
Am verificat furtune, mufe si totul este ok.
Banuiesc ca problema este pe parte electrica ceva.

Daca scot mufele de la pedala de ambreiaj sau de la pedala de frana nu mai scade turatia deloc. 

Ce parere aveti ? Ce as putea face ?

 

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • GEO 53 BN

    4

  • morocanosul

    3

  • one

    1

  • dancostea2002

    1

Singura explicatie ar fi supraincalzirea  unor piese in miscare din cauza racirii sau lubrifierii insuficiente. Sigur senzorii au fost pusi pentru a se evita griparea unor piese in miscare, in cazul unei  racirii sau lubrifieri defectuoase . Posibil lubrifierea sa fie defectuoasa sau pompa de ulei este uzata nemai asigurind debitul necesar unei lubrifieri corecte. De verificat si filtrul(sita) de la intrarea in pompa si filtrul de ulei la un service sau daca te incumeti,o poti face si tu.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Fa o DIAGNOZA la un service specializat! :da  Posibil ECU(calculatorul de bord) nu recunoaste noii parametrii,trebuie resetat! Cea mai buna solutie!(cred eu).Atentie la ce am scris  Service specializat....nu "urechistii" de la coltul blocului!! :sst  Nu te costa mult,dar macar stii ce este in neregula! Daca ti se cere acceptul pentru o proba de drum,accepta! Uneori trebuie sa vada "la cald,in mers) defectele de genul asta Daca se considera necesar lasa masina pana a doua zi..Asa ca o "plimba" un specialist pentru confirmarea (sau nu) a defectului! E vorba de cativa Km sau minute,va fi trecut  trecut in acte,ora plecarii/sosirii,distanta..etc!  Din momentul in care ai predat cheile,intreaga responsabilitate revine atelierului! PS. Atelier specializat! :qetrwe REPREZENTANTA daca ai posibilitatea..Bafta!

Link spre comentariu

.......................................................................

.Atentie la ce am scris  Service specializat....nu "urechistii" de la coltul blocului!! :sst

................................................................................................................................ 

Poate ''urechiatii'' de la coltu' blocului :85.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Nu ai dreptate,eu,prin "urechistii de la colt" inteleg niste vecini bine-voitori" care AU AUZIT de la prietenul,care era vecin cu socrul, care are un nepot care...se pricepe..s.a.m.d.p! :rade:  :95

Editat de morocanosul
Link spre comentariu

Nu ai dreptate,eu,prin "urechistii de la colt" inteleg niste vecini bine-voitori" care AU AUZIT de la prietenul,care era vecin cu socrul, care are un nepot care...se pricepe..s.a.m.d.p! :rade:  :95

Ma rog. Am facut doar o glumita.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
Vizitator eug3n92
 

Senzor temperatura apa motor ? Temperatura indicata e corecta ?

 

 

Temperatura motorului este ok.

Cand acul incepe sa se ridice, incepe sa bage si caldura si nu urca niciodata mai mult de 90 grade, am verificat si temperatura la care deschide termostatul.

Singura explicatie ar fi supraincalzirea  unor piese in miscare din cauza racirii sau lubrifierii insuficiente. Sigur senzorii au fost pusi pentru a se evita griparea unor piese in miscare, in cazul unei  racirii sau lubrifieri defectuoase . Posibil lubrifierea sa fie defectuoasa sau pompa de ulei este uzata nemai asigurind debitul necesar unei lubrifieri corecte. De verificat si filtrul(sita) de la intrarea in pompa si filtrul de ulei la un service sau daca te incumeti,o poti face si tu.

Filtrul de ulei este nou, la fel si uleiul ( motul 10w40 ).

Filtrul la intrare in pompa de apa nici nu stiu daca are.....trebuie sa ma uit.

Editat de eug3n92
Link spre comentariu

 

 
 

 

Temperatura motorului este ok.

Cand acul incepe sa se ridice, incepe sa bage si caldura si nu urca niciodata mai mult de 90 grade, am verificat si temperatura la care deschide termostatul.

Filtrul de ulei este nou, la fel si uleiul ( motul 10w40 ).

Filtrul la intrare in pompa de apa nici nu stiu daca are.....trebuie sa ma uit.

 

Nu-i vorba de filtrul de la pompa de apa,ci de filtrul(sita) de la intrare in pompa de ulei.  Nu am pomenit nicaieri de filtrul de la pompa de apa si dupa stiinta mea nici nu cred exista asa ceva. Poate sa fie masini care sa aiba asa ceva,nu zic ba.

Link spre comentariu

Fa o DIAGNOZA la un service specializat!  Posibil ECU(calculatorul de bord) nu recunoaste noii parametrii,

La frânare sau debreiere se aplica diverse strategii de economisire a carburantului. Daca ecu nu e setat pe parametri corespunzatori e posibil sa nu mai stabileasca corect turatia.

Ati verificat sa nu traga aer fals între filtrul de aer si clapeta de acceleratie (cu spray pentru pornit motoare Diesel)? În general între filtru si motor. Cantitatea de aer se masoara în filtru si daca trage aer fals dupa filtru nu mai corespunde dozarea amestecului iar la frânare, debreiere sau rotirea volanului motorul nu mai are putere suficienta. Senzorul pentru debitul de aer admis (nu stiu exact cum îi zice pe româneste)?

Editat de franzm
Link spre comentariu

Din curiozitate am cautat pe net si am gasit urmatorul clip pe youtube: https://www.youtube.com/watch?v=7mf-QCmlcPg

Daca e acelasi motor se pare ca managementul relanti nu e sabilit de ECU, se vede in clip ca se regleza de pe corpul clapeta cu o surubelnita.

La motoarele mai noi managementul relanti e facut de o valva IAC..un motoras pas cu pas, si relantiul e reglat in functie de sarcina pe motor: AC, faruri aprinse...etc

 

Pe un forum in afara cineva din romania a postat alta solutie: "ok,since i started this post i´m feeling responsible to close it,so a workshop manual for mazda 323F BA 1.5 z5 does not exists and the idle problem was simply ,i just have to tune a little bit the idle from a screw on the carburetor with my engine running and to make a bridge between gnd and ten pins located in the diagnosis box near the battery."

Sursa: http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=43112

 

Adica reglezi de la surubul ala relantiuuntiul si faci o punte intre masa si pinul 10 la mufa diagnoza situata langa baterie.

Link spre comentariu
Vizitator eug3n92

@franzmSe poate sa se fi resetat ecu cand a fost scoasa bateria ?@anddySi la mazda asta la fel.Are si valva iac ai are ecu rolul lui.Eu i-am facut reglaje sa stea cum trebuie la relanti.Daca fac punte acolo in mufa de diagnoza si pun ecu in service mode, turatia motorului este aproape de 100-200 rpm, apoi il reglez sa fie bine, dar cand scot puntea din mufa de diagnoza o ia razna relantiul.Mentionez ca atunci cand fac puntea la mufa de diagnoza nu se manifesta problema.@dancostea2002Pana acum nu am gasit pe cineva care sa aiba tester si mufa de mazda 323.

Editat de eug3n92
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări