Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Condensator motor electric 2.2KW monofazat


Postări Recomandate

Dvs. la placa de borne a motorului aveti 4 fire...2 care vin din retea si intra in motor-acestea alimenteaza bobina principala a motorului- si 2 care ies din motor si merg la condensator....prin aceste fire se alimenteaza -cu ajutorul condensatorului- bobina auxiliara de pornire....daca puneti un multimetru setat pe ohmi la aceste borne veti gasi o rezistenta de cativa ohmi-in cazul cand bobina este buna...

Faza cu 'nehotararea' motorului este legata de lipsa condensatorului sau de faptul ca acel condensator cu care ati facut teste este-la randul lui- defect , mai concret , uscat , nu mai are capacitate....cumparati un condensator bun cu valoarea 80...100micro la 400V c.a. si motorul va functiona...

Editat de flomar60
Link spre comentariu

Nu cred ca este bobina auxiliara arsa deoarece fara condensator nu pleaca deloc, decat ajutat. In acest caz ia sensul in care invart de fulie. Maine o sa masor bobinele sa vad ce valori imi dau. Stiu ca bobina care are rezistenta mai mica este in permanenta alimentata, iar bobina cu rezistenta mai mare vine inseriata cu acel condensator.

Editat de Master1ro
Link spre comentariu

Dacă valoarea condensatorului de pornire este mult prea mare, motorul practic este frânat.Chiar dacă se rotește fără ajutor, turația va fi extrem de mică și scoate un zgomot puternic, ca și cum ar fi în scurtcircuit...acolo este cel mai probabil o valoare prea mică, din cauza vechimii, motorul neavând suficientă defazare ca să știe încotro s-o ia la pornire.

Link spre comentariu

Pai tocmai asta-i si problema, ca curentul electric monofazat nu poate produce cimp magnetic invirtitor, ci produce un cimp magnetic pulsatoriu, iar variatia de curent devine cu mult mai evidenta atunci cind defazajul produs de condesator este departe de cel potrivit. Va asigur ca un bec poate sesiza acest fapt, pentru ca vorbesc despre ceva probat deja :) 

Link spre comentariu

@Master1ro: Exista mai multe procedee de pornire ale unui electromotor monofazat. In locul condensatorului, poate fi utilizat un rezistor. Acest rezistor, calculat pentru curentul nominal prin bobina auxiliara, va avea ca efect o pornire in sens invers sensului in care porneste motorul echipat cu condensator de pornire. Foarte probabil, rigiditatea dielectrica a condensatorului utilizat, este compromisa si acesta, are o rezistenta ohmica apropiata de valoarea necesara pornirii cu rezistor. Acest lucru se poate constata cu un ohmmetru obisnuit: Se descarca condensatorul. Se pune ohmmetrul pe o scara megohmica. Se pun sondele la bornele condensatorului. In prima faza, ohmmetrul va indica o rezistenta mica. Apoi, dupa ce se incarca complet, indicatia ar trebui sa tinda spre infinit. Daca in loc sa tinda spre infinit, indicatia va ramane la o anumita valoare finita, atunci condensatorul este compromis din punctul de vedere al rigiditatii dielectrice. Rezistenta finita determinata prin procedeul de mai sus, apare ca inseriata cu condensatorul si mareste constanta de timp a circuitului format din condensator si bobina auxiliara de pornire. Asadar, tensiunea la bornele capacitatii va creste mai lent si in acelasi timp in circuit se va manifesta in prima faza tensiunea la bornele rezistentei parazite, inseriata cu rezistenta specifica a bobinei. Datorita acestui fapt, va exista un moment de pornire nenul, care va da acea tendinta de pornire in sens contrar pornirii cu condensator. Ulterior, tensiunea pe rezistor va scade sub valoarea celei a condensatorului, iar curentul rezultat va duce la schimbarea sensului momentului de pornire. Cam acestea sunt fenomenele fizice. Asadar, aproape sigur va trebui sa se inlocuiasca condensatorul cu unul de o calitate mai buna.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Valorile din tabel corespund motoarelor trifazate alimentate in monofazat - "tri normalises". Pentru motoarele monofazate cu faza auxiliara de pornire, exista tabele separate. O astfel de tabela am atasat eu pe unul dintre subiectele de pe aceasta sectiune. Nu mai stiu care, dar cei interesati pot cauta cu motorul de cautare al forumului. De altfel, valorile condensatoarelor de pornire pentru motoarele monofazate cu faza auxiliara, sunt date si de producatorii de motoare, direct in cataloagele lor de produs.

Link spre comentariu

100 microfarazi si mie mi se pare mult pentru un monofazat de 2,2 kW, DAR depinde si de constructia motorului, am intalnit intradevar la unele de aceeasi putere cu doi condensatori de 100 microfarazi (unul permanent si unul ce se cupla la pornire prin contact inertial), dar la 90% din azuri am intalnit pana in 60 microfarazi, teoretic ar fi trebuit sa o ia din loc cu acel condensator de 60 microF. Acel fenomen apare la trifazate cand sunt defazate. Ori e un motor trifazat cu fire de legatura scoase pentru pornirea in monofazat si in acest caz acel cond de 60 microF este subdimensionat, ori condensatorul este devalorizat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări